(Muovit poies ja nivelpäällä oleva räikkälenkki.)
E46 alapallot ja tukivarret sun muut
Collapse
X
-
Ne sisemmät pallot on ihan helppo availla oli kone mikä hyvänsä..
(Muovit poies ja nivelpäällä oleva räikkälenkki.)
-
meyle nivel ??
moro
kyllä tuo nivel on metalli / metallia vasten katsoppas tämä linkki
lisää tietoa tuolta meylen sivuilta. Googlekin löytää lisää
t: e46touring
Originally posted by petrolhead View PostNivelpesä käsittääkseni kokonaan metallinen ja luulis että pallonivelen ja tukivarren välissä ei ole mitään mikä joustaa. En sen kummemmin tutkinut mutta kun nivel on vaihdettavissa noissa niin oletan että on vaan paikalleen prässättävä. Vai mitäköhän tarkoitit..
Leave a comment:
-
Originally posted by Antsah View PostMiksi ette ota pohjamuovia irti kun vaihdatte alatukivarret?
Siihen sisempään pallonivelen mutteriin pääsee sieltä alakautta tosi helposti käsiksi kun tuo pohjamuovi/suoja ja raidetangon suojamuovi on pois edestä, eikä tarte mitään jatkovarsia. Ihan tavallisella lenkkiavaimella/hylsyllä pääsee vääntämään suoraan mutterille. Voin kyllä kuvitella minkälainen homma se mutteri on ylhäältä päin irrotella.Sellainen hämärä muistikuva että bentsiinikutosessa on vähemmän tilaa kuin muissa. Voin olla tapani mukaan väärässäkin. Mut auki sen saa kun jaksaa nylkyttää.Originally posted by Antsah View PostIlmeisesti siellä on sitten erilailla tilaa käytettävissä eri konemalleissa.
Leave a comment:
-
Nivelpesä käsittääkseni kokonaan metallinen ja luulis että pallonivelen ja tukivarren välissä ei ole mitään mikä joustaa. En sen kummemmin tutkinut mutta kun nivel on vaihdettavissa noissa niin oletan että on vaan paikalleen prässättävä. Vai mitäköhän tarkoitit..Originally posted by Calypsocoupe View PostMoni on pistänyt Meylen HD-tukivartta, tietäiskö kukaan onko pallonivelen rungon ja tukivarren välissä kumikerrosta vai onko yhtä puuta?
Leave a comment:
-
Originally posted by bmw330ci View PostJuu luulis ,että näin on. Meinaan 330:ssä on ainakin hemmetin ahdasta
Kova ukkohan olis ottanut tuon osa nro.1 irti niin sit olis ainakin tilaa tullut, mut liekö sitten mottikin tullut niskaan
Eli tuosta nro.1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=31&fg=05
Hehe, menee kyllä jo melkoseksi askarteluksi, jos tuolle linjalle lähtee
Leave a comment:
-
Moni on pistänyt Meylen HD-tukivartta, tietäiskö kukaan onko pallonivelen rungon ja tukivarren välissä kumikerrosta vai onko yhtä puuta?
Leave a comment:
-
Juu luulis ,että näin on. Meinaan 330:ssä on ainakin hemmetin ahdastaOriginally posted by Antsah View PostIlmeisesti siellä on sitten erilailla tilaa käytettävissä eri konemalleissa.
Kova ukkohan olis ottanut tuon osa nro.1 irti niin sit olis ainakin tilaa tullut, mut liekö sitten mottikin tullut niskaan
Eli tuosta nro.1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=31&fg=05
Leave a comment:
-
Kylläpä nuo ohjauskulmat vain näkyy alatukivarsien vaihdon jälkeen muuttuvan kun lauantaina vaihdoin omaan pirssiin. Nyt on ratti muutaman asteen oikealle vinksallaan.Originally posted by Mikozu View PostOmaan vaihdoin vakio alatukivarsien tilalle Meyle HD tukivarret. Camber ja caster pysyivät samoissa arvoissa, mutta auraus oli muuttunut pienestä aurauksesta 0.50 haritukseksi! Syksyllä tein rempan, talven ajoin tietämättömänä 16" renkailla ja oli ihan ok ajettava. Totuus paljastui pari vko sitten kun laitoin 18" alle, oli melkoinen uraimuri jolloin seuraavana päivänä kulmat tarkistukseen ja tilanne selvisi. Eli ilmeisesti nuo tukivarret olivat sen verran erilaiset että auraus muuttui, olivat kuitenkin symmetriset arvot joten tuskin muukaan voi olla syynä?
Tuossa aikaisemmin kyselin, että onkohan pallonivelet väljät. Nyt kun vanhat on sitten irti niin kyllähän nuo aika löysiltä tuntuivat. Lisäksi toisen sisemmästä pallosta oli mäskit tulleet jo kartanolle ja pallonivel oli aivan kuiva ja rohisi liikuteltaessa, että kaipa ne ihan vaihtokunnossa oisivat kuitenkin kohta olleet.
Ja remontin jälkeen testilenkki-> 117km/h tutkaan ja 100e rikesakko
Last edited by Antsah; 24-05-2010, 14:09.
Leave a comment:
-
Ihan helvetin suolesta nuo sisemmät pallonivelien nylon mutterit, niin vituttavaa hommaa veivaa sitä lenkkiä muutama milli kerralla
Mutta kyllä se menee kun vaan ottaa sen asenteen että siihen pelleilyyn palaa aikaa, kivaahan se sitten on kun kaikki on läjässä
Leave a comment:
-
Ilmeisesti siellä on sitten erilailla tilaa käytettävissä eri konemalleissa.
Leave a comment:
-
Jahas..noh onneks en sitten ostanutOriginally posted by wta View PostItsehän hankin tätä varten erikseen räikkälenkin mutta helvetti, se lenkkiosa oli niin paksu ettei mahtunut sinne väliin. Eli joutui kuitenkin nyhtää normaalilla avaimella 1/8 kierros kerrallaan.
Juu ja meidän kahdesta eri hylsysatsista ei ainakaan sopineet kunnolla sinne vaikka muovit ym. alumiinitpanssarit oli purettu, joten lenkkiavaimella oli helpompi nylkyttääOriginally posted by wta View PostEikös näin ole kaikki tehneet. Tuota vänkärin puolen sisempää niveltä ei taida muuten irti saadakaan.
Leave a comment:
-
Eikös näin ole kaikki tehneet. Tuota vänkärin puolen sisempää niveltä ei taida muuten irti saadakaan.Originally posted by Antsah View PostMiksi ette ota pohjamuovia irti kun vaihdatte alatukivarret? Siihen sisempään pallonivelen mutteriin pääsee sieltä alakautta tosi helposti käsiksi eikä tarte mitään jatkovarsia. Ihan tavallisella lenkkiavaimella/hylsyllä pääsee vääntämään.
Leave a comment:
-
Itsehän hankin tätä varten erikseen räikkälenkin mutta helvetti, se lenkkiosa oli niin paksu ettei mahtunut sinne väliin. Eli joutui kuitenkin nyhtää normaalilla avaimella 1/8 kierros kerrallaan.Originally posted by bmw330ci View PostTäysin samaa mieltä noista
Tuossa sisemmän pallon mutterin avauksessa/kiristyksessä olis räikkälenkki ollu bueno
Tuo olkaakseli on vissin jotain valurautaa tms. ja tuntui siltä ,että pallon tappi on aivan saatanan jumissa.
Leave a comment:
-
Miksi ette ota pohjamuovia irti kun vaihdatte alatukivarret?
Siihen sisempään pallonivelen mutteriin pääsee sieltä alakautta tosi helposti käsiksi kun tuo pohjamuovi/suoja ja raidetangon suojamuovi on pois edestä, eikä tarte mitään jatkovarsia. Ihan tavallisella lenkkiavaimella/hylsyllä pääsee vääntämään suoraan mutterille. Voin kyllä kuvitella minkälainen homma se mutteri on ylhäältä päin irrotella.Last edited by Antsah; 23-05-2010, 23:05.
Leave a comment:
-
Täysin samaa mieltä noistaOriginally posted by petrolhead View PostVaativimmat taitaa olla sisemmän pallon mutterin avaaminen ja kiinniveivaus. Kuskin puolella onnistuu tosin yläkautta jos vaan on jatkoa riittävästi ja hyvä vehkeet millä vääntää. Ja sitten pallon tapin pajoittaminen irti olka-akselista , välillä tuntuu kuin olisivat ihan tiukassa.
Tuossa sisemmän pallon mutterin avauksessa/kiristyksessä olis räikkälenkki ollu bueno
Tuo olkaakseli on vissin jotain valurautaa tms. ja tuntui siltä ,että pallon tappi on aivan saatanan jumissa.
Leave a comment:
Leave a comment: