Nivelpesä käsittääkseni kokonaan metallinen ja luulis että pallonivelen ja tukivarren välissä ei ole mitään mikä joustaa. En sen kummemmin tutkinut mutta kun nivel on vaihdettavissa noissa niin oletan että on vaan paikalleen prässättävä. Vai mitäköhän tarkoitit..
Miksi ette ota pohjamuovia irti kun vaihdatte alatukivarret?
Siihen sisempään pallonivelen mutteriin pääsee sieltä alakautta tosi helposti käsiksi kun tuo pohjamuovi/suoja ja raidetangon suojamuovi on pois edestä, eikä tarte mitään jatkovarsia. Ihan tavallisella lenkkiavaimella/hylsyllä pääsee vääntämään suoraan mutterille. Voin kyllä kuvitella minkälainen homma se mutteri on ylhäältä päin irrotella.
Ilmeisesti siellä on sitten erilailla tilaa käytettävissä eri konemalleissa.
Sellainen hämärä muistikuva että bentsiinikutosessa on vähemmän tilaa kuin muissa. Voin olla tapani mukaan väärässäkin. Mut auki sen saa kun jaksaa nylkyttää.
Moni on pistänyt Meylen HD-tukivartta, tietäiskö kukaan onko pallonivelen rungon ja tukivarren välissä kumikerrosta vai onko yhtä puuta?
Nivelpesä käsittääkseni kokonaan metallinen ja luulis että pallonivelen ja tukivarren välissä ei ole mitään mikä joustaa. En sen kummemmin tutkinut mutta kun nivel on vaihdettavissa noissa niin oletan että on vaan paikalleen prässättävä. Vai mitäköhän tarkoitit..
Juu luulis ,että näin on. Meinaan 330:ssä on ainakin hemmetin ahdasta
Kova ukkohan olis ottanut tuon osa nro.1 irti niin sit olis ainakin tilaa tullut, mut liekö sitten mottikin tullut niskaan
Eli tuosta nro.1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=31&fg=05
Hehe, menee kyllä jo melkoseksi askarteluksi, jos tuolle linjalle lähtee
Ilmeisesti siellä on sitten erilailla tilaa käytettävissä eri konemalleissa.
Juu luulis ,että näin on. Meinaan 330:ssä on ainakin hemmetin ahdasta
Kova ukkohan olis ottanut tuon osa nro.1 irti niin sit olis ainakin tilaa tullut, mut liekö sitten mottikin tullut niskaan
Eli tuosta nro.1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=31&fg=05
Omaan vaihdoin vakio alatukivarsien tilalle Meyle HD tukivarret. Camber ja caster pysyivät samoissa arvoissa, mutta auraus oli muuttunut pienestä aurauksesta 0.50 haritukseksi! Syksyllä tein rempan, talven ajoin tietämättömänä 16" renkailla ja oli ihan ok ajettava. Totuus paljastui pari vko sitten kun laitoin 18" alle, oli melkoinen uraimuri jolloin seuraavana päivänä kulmat tarkistukseen ja tilanne selvisi. Eli ilmeisesti nuo tukivarret olivat sen verran erilaiset että auraus muuttui, olivat kuitenkin symmetriset arvot joten tuskin muukaan voi olla syynä?
Kylläpä nuo ohjauskulmat vain näkyy alatukivarsien vaihdon jälkeen muuttuvan kun lauantaina vaihdoin omaan pirssiin. Nyt on ratti muutaman asteen oikealle vinksallaan.
Tuossa aikaisemmin kyselin, että onkohan pallonivelet väljät. Nyt kun vanhat on sitten irti niin kyllähän nuo aika löysiltä tuntuivat. Lisäksi toisen sisemmästä pallosta oli mäskit tulleet jo kartanolle ja pallonivel oli aivan kuiva ja rohisi liikuteltaessa, että kaipa ne ihan vaihtokunnossa oisivat kuitenkin kohta olleet.
Ja remontin jälkeen testilenkki-> 117km/h tutkaan ja 100e rikesakko
Itsehän hankin tätä varten erikseen räikkälenkin mutta helvetti, se lenkkiosa oli niin paksu ettei mahtunut sinne väliin. Eli joutui kuitenkin nyhtää normaalilla avaimella 1/8 kierros kerrallaan.
Eikös näin ole kaikki tehneet. Tuota vänkärin puolen sisempää niveltä ei taida muuten irti saadakaan.
Juu ja meidän kahdesta eri hylsysatsista ei ainakaan sopineet kunnolla sinne vaikka muovit ym. alumiinitpanssarit oli purettu, joten lenkkiavaimella oli helpompi nylkyttää
Miksi ette ota pohjamuovia irti kun vaihdatte alatukivarret? Siihen sisempään pallonivelen mutteriin pääsee sieltä alakautta tosi helposti käsiksi eikä tarte mitään jatkovarsia. Ihan tavallisella lenkkiavaimella/hylsyllä pääsee vääntämään.
Eikös näin ole kaikki tehneet. Tuota vänkärin puolen sisempää niveltä ei taida muuten irti saadakaan.
Täysin samaa mieltä noista
Tuossa sisemmän pallon mutterin avauksessa/kiristyksessä olis räikkälenkki ollu bueno
Tuo olkaakseli on vissin jotain valurautaa tms. ja tuntui siltä ,että pallon tappi on aivan saatanan jumissa.
Itsehän hankin tätä varten erikseen räikkälenkin mutta helvetti, se lenkkiosa oli niin paksu ettei mahtunut sinne väliin. Eli joutui kuitenkin nyhtää normaalilla avaimella 1/8 kierros kerrallaan.
Miksi ette ota pohjamuovia irti kun vaihdatte alatukivarret?
Siihen sisempään pallonivelen mutteriin pääsee sieltä alakautta tosi helposti käsiksi kun tuo pohjamuovi/suoja ja raidetangon suojamuovi on pois edestä, eikä tarte mitään jatkovarsia. Ihan tavallisella lenkkiavaimella/hylsyllä pääsee vääntämään suoraan mutterille. Voin kyllä kuvitella minkälainen homma se mutteri on ylhäältä päin irrotella.
Vaativimmat taitaa olla sisemmän pallon mutterin avaaminen ja kiinniveivaus. Kuskin puolella onnistuu tosin yläkautta jos vaan on jatkoa riittävästi ja hyvä vehkeet millä vääntää. Ja sitten pallon tapin pajoittaminen irti olka-akselista , välillä tuntuu kuin olisivat ihan tiukassa.
Täysin samaa mieltä noista
Tuossa sisemmän pallon mutterin avauksessa/kiristyksessä olis räikkälenkki ollu bueno
Tuo olkaakseli on vissin jotain valurautaa tms. ja tuntui siltä ,että pallon tappi on aivan saatanan jumissa.
Leave a comment: