Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alapallot ja tukivarret sun muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pekuz
    replied
    Ne sisemmät pallot on ihan helppo availla oli kone mikä hyvänsä..

    (Muovit poies ja nivelpäällä oleva räikkälenkki.)

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    meyle nivel ??

    moro

    kyllä tuo nivel on metalli / metallia vasten katsoppas tämä linkki


    lisää tietoa tuolta meylen sivuilta. Googlekin löytää lisää

    t: e46touring


    Originally posted by petrolhead View Post
    Nivelpesä käsittääkseni kokonaan metallinen ja luulis että pallonivelen ja tukivarren välissä ei ole mitään mikä joustaa. En sen kummemmin tutkinut mutta kun nivel on vaihdettavissa noissa niin oletan että on vaan paikalleen prässättävä. Vai mitäköhän tarkoitit..

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Miksi ette ota pohjamuovia irti kun vaihdatte alatukivarret?

    Siihen sisempään pallonivelen mutteriin pääsee sieltä alakautta tosi helposti käsiksi kun tuo pohjamuovi/suoja ja raidetangon suojamuovi on pois edestä, eikä tarte mitään jatkovarsia. Ihan tavallisella lenkkiavaimella/hylsyllä pääsee vääntämään suoraan mutterille. Voin kyllä kuvitella minkälainen homma se mutteri on ylhäältä päin irrotella.
    Originally posted by Antsah View Post
    Ilmeisesti siellä on sitten erilailla tilaa käytettävissä eri konemalleissa.
    Sellainen hämärä muistikuva että bentsiinikutosessa on vähemmän tilaa kuin muissa. Voin olla tapani mukaan väärässäkin. Mut auki sen saa kun jaksaa nylkyttää.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Moni on pistänyt Meylen HD-tukivartta, tietäiskö kukaan onko pallonivelen rungon ja tukivarren välissä kumikerrosta vai onko yhtä puuta?
    Nivelpesä käsittääkseni kokonaan metallinen ja luulis että pallonivelen ja tukivarren välissä ei ole mitään mikä joustaa. En sen kummemmin tutkinut mutta kun nivel on vaihdettavissa noissa niin oletan että on vaan paikalleen prässättävä. Vai mitäköhän tarkoitit..

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by bmw330ci View Post
    Juu luulis ,että näin on. Meinaan 330:ssä on ainakin hemmetin ahdasta
    Kova ukkohan olis ottanut tuon osa nro.1 irti niin sit olis ainakin tilaa tullut, mut liekö sitten mottikin tullut niskaan
    Eli tuosta nro.1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=31&fg=05

    Hehe, menee kyllä jo melkoseksi askarteluksi, jos tuolle linjalle lähtee

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Moni on pistänyt Meylen HD-tukivartta, tietäiskö kukaan onko pallonivelen rungon ja tukivarren välissä kumikerrosta vai onko yhtä puuta?

    Leave a comment:


  • bmw330ci
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Ilmeisesti siellä on sitten erilailla tilaa käytettävissä eri konemalleissa.
    Juu luulis ,että näin on. Meinaan 330:ssä on ainakin hemmetin ahdasta
    Kova ukkohan olis ottanut tuon osa nro.1 irti niin sit olis ainakin tilaa tullut, mut liekö sitten mottikin tullut niskaan
    Eli tuosta nro.1 http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=31&fg=05

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Mikozu View Post
    Omaan vaihdoin vakio alatukivarsien tilalle Meyle HD tukivarret. Camber ja caster pysyivät samoissa arvoissa, mutta auraus oli muuttunut pienestä aurauksesta 0.50 haritukseksi! Syksyllä tein rempan, talven ajoin tietämättömänä 16" renkailla ja oli ihan ok ajettava. Totuus paljastui pari vko sitten kun laitoin 18" alle, oli melkoinen uraimuri jolloin seuraavana päivänä kulmat tarkistukseen ja tilanne selvisi. Eli ilmeisesti nuo tukivarret olivat sen verran erilaiset että auraus muuttui, olivat kuitenkin symmetriset arvot joten tuskin muukaan voi olla syynä?
    Kylläpä nuo ohjauskulmat vain näkyy alatukivarsien vaihdon jälkeen muuttuvan kun lauantaina vaihdoin omaan pirssiin. Nyt on ratti muutaman asteen oikealle vinksallaan.

    Tuossa aikaisemmin kyselin, että onkohan pallonivelet väljät. Nyt kun vanhat on sitten irti niin kyllähän nuo aika löysiltä tuntuivat. Lisäksi toisen sisemmästä pallosta oli mäskit tulleet jo kartanolle ja pallonivel oli aivan kuiva ja rohisi liikuteltaessa, että kaipa ne ihan vaihtokunnossa oisivat kuitenkin kohta olleet.

    Ja remontin jälkeen testilenkki-> 117km/h tutkaan ja 100e rikesakko
    Last edited by Antsah; 24-05-2010, 13:09.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Ihan helvetin suolesta nuo sisemmät pallonivelien nylon mutterit, niin vituttavaa hommaa veivaa sitä lenkkiä muutama milli kerralla

    Mutta kyllä se menee kun vaan ottaa sen asenteen että siihen pelleilyyn palaa aikaa, kivaahan se sitten on kun kaikki on läjässä

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Ilmeisesti siellä on sitten erilailla tilaa käytettävissä eri konemalleissa.

    Leave a comment:


  • bmw330ci
    replied
    Originally posted by wta View Post
    Itsehän hankin tätä varten erikseen räikkälenkin mutta helvetti, se lenkkiosa oli niin paksu ettei mahtunut sinne väliin. Eli joutui kuitenkin nyhtää normaalilla avaimella 1/8 kierros kerrallaan.
    Jahas..noh onneks en sitten ostanut


    Originally posted by wta View Post
    Eikös näin ole kaikki tehneet. Tuota vänkärin puolen sisempää niveltä ei taida muuten irti saadakaan.
    Juu ja meidän kahdesta eri hylsysatsista ei ainakaan sopineet kunnolla sinne vaikka muovit ym. alumiinitpanssarit oli purettu, joten lenkkiavaimella oli helpompi nylkyttää

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Miksi ette ota pohjamuovia irti kun vaihdatte alatukivarret? Siihen sisempään pallonivelen mutteriin pääsee sieltä alakautta tosi helposti käsiksi eikä tarte mitään jatkovarsia. Ihan tavallisella lenkkiavaimella/hylsyllä pääsee vääntämään.
    Eikös näin ole kaikki tehneet. Tuota vänkärin puolen sisempää niveltä ei taida muuten irti saadakaan.

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Originally posted by bmw330ci View Post
    Täysin samaa mieltä noista
    Tuossa sisemmän pallon mutterin avauksessa/kiristyksessä olis räikkälenkki ollu bueno
    Tuo olkaakseli on vissin jotain valurautaa tms. ja tuntui siltä ,että pallon tappi on aivan saatanan jumissa.
    Itsehän hankin tätä varten erikseen räikkälenkin mutta helvetti, se lenkkiosa oli niin paksu ettei mahtunut sinne väliin. Eli joutui kuitenkin nyhtää normaalilla avaimella 1/8 kierros kerrallaan.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Miksi ette ota pohjamuovia irti kun vaihdatte alatukivarret?

    Siihen sisempään pallonivelen mutteriin pääsee sieltä alakautta tosi helposti käsiksi kun tuo pohjamuovi/suoja ja raidetangon suojamuovi on pois edestä, eikä tarte mitään jatkovarsia. Ihan tavallisella lenkkiavaimella/hylsyllä pääsee vääntämään suoraan mutterille. Voin kyllä kuvitella minkälainen homma se mutteri on ylhäältä päin irrotella.
    Last edited by Antsah; 23-05-2010, 22:05.

    Leave a comment:


  • bmw330ci
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Vaativimmat taitaa olla sisemmän pallon mutterin avaaminen ja kiinniveivaus. Kuskin puolella onnistuu tosin yläkautta jos vaan on jatkoa riittävästi ja hyvä vehkeet millä vääntää. Ja sitten pallon tapin pajoittaminen irti olka-akselista , välillä tuntuu kuin olisivat ihan tiukassa.
    Täysin samaa mieltä noista
    Tuossa sisemmän pallon mutterin avauksessa/kiristyksessä olis räikkälenkki ollu bueno
    Tuo olkaakseli on vissin jotain valurautaa tms. ja tuntui siltä ,että pallon tappi on aivan saatanan jumissa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎