Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kmn
    replied
    Originally posted by Art_Zi View Post
    Ei ollu merkkiliike. Sellanen paja missä on boschin pelit ja vehkeet. Ja melko paljon bemareita ja muita saksalaisia siinä firmassa korjataan.

    Ei tullu mieleenkään tuo paikallinen merkkiliike, kun tuo prkl:n ruotsalaismerkkipainotteinen "merkkiliike" haluaa 90 euroa, kun laitetaan auto kiinni tietokoneeseen
    halpaa. herttoniemien laakkosella 150€.....

    alfassa oli joskus sama ongelma (kyllä, on ollut sellanenkin...), eli bägivalo syttyili jatkuvasti ihan millon sattuu. autohan on oikein tunnettu ihanasta bägivalostaan.. aina ku kävi sammuttamassa, ni jo toimi viikon, kunnes sytty taas!! lopulta palo hihat ku ei katsastaja päästäny sen takia läpi (+sumarien lasit rikki...), niin revin mittariston irti ja kolvasin sen ledin helvettiin sieltä!

    ei pala valo enää.. nykyisin mulla on bmw..

    minkäslainen poltin tuohon menee muuten E36:ssa? itellä ei syty missään vaiheessa bägivalo. eli joko poltin rikki, irroitettu tai viron poika kolvannu irti, ku syttynyt rattia vaihdettaessa..

    Leave a comment:


  • Art_Zi
    replied
    Originally posted by arska84 View Post
    Oliko merkkiliike? Voi noi pikkupajojen testerit jättää lukematta..
    Ei ollu merkkiliike. Sellanen paja missä on boschin pelit ja vehkeet. Ja melko paljon bemareita ja muita saksalaisia siinä firmassa korjataan.

    Ei tullu mieleenkään tuo paikallinen merkkiliike, kun tuo prkl:n ruotsalaismerkkipainotteinen "merkkiliike" haluaa 90 euroa, kun laitetaan auto kiinni tietokoneeseen

    Leave a comment:


  • arska84
    replied
    Originally posted by Art_Zi View Post
    E46 -99 328ia ja valo palaa. Käytin liikkeessä tietokoneen päässä, mutta ei löytänyt koko airbag-järjestelmää

    Kellään mitään ideoita mistä tuota vois alkaa hakemaan tai mikä tuon aiheuttaa, ettei löyä koko järjestelmää?? Muualle kyllä päästiin käsiksi tietokoneen kautta, mutta ei airbageihin..Onko muilla tullu tällasta eteen?
    Oliko merkkiliike? Voi noi pikkupajojen testerit jättää lukematta..

    Leave a comment:


  • Art_Zi
    replied
    E46 -99 328ia ja valo palaa. Käytin liikkeessä tietokoneen päässä, mutta ei löytänyt koko airbag-järjestelmää

    Kellään mitään ideoita mistä tuota vois alkaa hakemaan tai mikä tuon aiheuttaa, ettei löyä koko järjestelmää?? Muualle kyllä päästiin käsiksi tietokoneen kautta, mutta ei airbageihin..Onko muilla tullu tällasta eteen?

    Leave a comment:


  • arska84
    replied
    Koodit nollattu ja valo sammui, kiitos nimimerkille Thuppu

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by wta View Post
    Onkos siinä miljoona ohutta johtoa vai ihan vain muutama?
    Muutama vain. Helppo rasti!

    Leave a comment:


  • arska84
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tuota....älä nyt hyvä mies sitten mene kolvailemaan niitä bagipiuhoja millään läpilyövällä kolvilla? Nimittäin lähtee vähintään vyönkiristimet, mutta parhaimmassa/pahimmassa tapauksessa lähtee koko patteristo.
    Eli sen bagin laukasuun vaaditaan 3.5-4.5V jonka kolvi voi vuotaa läpi.
    Eli nämä piuhat liitetään lämmitettävillä juotosliittimillä, EI MILLÄÄN MUULLA!
    Luin kyllä nämä sun varoittelut ja laitoin sinne juurikin nuo lämmitettävät juotosliittimet, hyvä että varoittelit.

    Laitoin siis nuo juotosliittimet ja kuumailmapuhaltimella sulatin sen tinan ja näiden liittimien päälle vielä kutiste sukat ja nippusiteillä vielä johto penkinrunkoon kiinni. Voisin kyllä väittää että tuo mun omatekemä liitos on varmasti parempi kun tuo alkuperäinen. Vielä pitäis tuo vikakoodi nollata niin olis homma pulkassa

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Siihen mitään kuvia/ohjeita tarvitse. Penkki irti ja kallistat sen taakse ja poistat liittimen välistä ja yhdistät karvat niin kuin ne oli ennen liittimen välityksellä yhdistettynä.
    Onkos siinä miljoona ohutta johtoa vai ihan vain muutama?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Siihen mitään kuvia/ohjeita tarvitse. Penkki irti ja kallistat sen taakse ja poistat liittimen välistä ja yhdistät karvat niin kuin ne oli ennen liittimen välityksellä yhdistettynä.

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tässä vain ei olekkaan kysymys minkään turvalaitteen ohittamisesta tai poistamisesta, vaan ihan normaalista "huoltotoimenpiteestä" jota tehdään ihan myös merkkihuoltoliikkeessä!
    Eli tämä liittimen poisto ja johtojen yhteen liittäminen käyttäen kaasujuotinta/juotettavia liittimä on kaikissa kansankerroksissa usein ainoaksi käytännön korjauskeinoksi osoittautunut prosessi niin BMW:ssä kuin muissakin varsinkin Autoliv airbag pohjaisissa automerkeissä juuri penkin liittimien osalla.
    Monissa tapauksissa tämä on jopa erttäin suositeltava keino välttyä jatkuvilta penkin liittimistä johtuvilta ongelmilta.
    Eli pois se minusta että minä neuvoisin tai yllyttäisin ketään ohittelemaan/poistelemaan turvavarusteita!
    Oisko tähän jossain seikkakohtaisia ohjeita, mielellään kuvien kera?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Eikä kyllä liitetä millään muulla kun alkuperäsillä osilla. Pitäishän sun hemi tietää että turvallisuuslaitteiden "ohittamisen/poistamisen" neuvominen on kiellettyä.
    Eli uutta osaa kehiin.
    Tässä vain ei olekkaan kysymys minkään turvalaitteen ohittamisesta tai poistamisesta, vaan ihan normaalista "huoltotoimenpiteestä" jota tehdään ihan myös merkkihuoltoliikkeessä!
    Eli tämä liittimen poisto ja johtojen yhteen liittäminen käyttäen kaasujuotinta/juotettavia liittimä on kaikissa kansankerroksissa usein ainoaksi käytännön korjauskeinoksi osoittautunut prosessi niin BMW:ssä kuin muissakin varsinkin Autoliv airbag pohjaisissa automerkeissä juuri penkin liittimien osalla.
    Monissa tapauksissa tämä on jopa erttäin suositeltava keino välttyä jatkuvilta penkin liittimistä johtuvilta ongelmilta.
    Eli pois se minusta että minä neuvoisin tai yllyttäisin ketään ohittelemaan/poistelemaan turvavarusteita!

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Eikä kyllä liitetä millään muulla kun alkuperäsillä osilla. Pitäishän sun hemi tietää että turvallisuuslaitteiden "ohittamisen/poistamisen" neuvominen on kiellettyä.



    Eli uutta osaa kehiin.
    Onko kukaan mitään ohittamassa? Yks paska liitin on tuolla penkin alla jonka voi korvata yhtenäisellä johdolla, tämä nimenomaa sen takia että kiristimet sun muut toimii jos se mälli sattuu kohalle.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli sen bagin laukasuun vaaditaan 3.5-4.5V jonka kolvi voi vuotaa läpi.
    Eli nämä piuhat liitetään lämmitettävillä juotosliittimillä, EI MILLÄÄN MUULLA!
    Kaasu juotin ei vuoda mitään läpi

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Ok. Tämä oli uutta minulle.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Peltoselle (ja muillekkin) tiedoksi,
    Merkkiliikkeet tekevät juuri noin kun Hemi kertoi.
    Johdot poikki, yhteen ja liitin roskiin.

    Joku voinee orkkis tehtaan ohjeen heittää kehiin, sama homma siinä.

    P.S.: pilipali liitin ei ole bemarin kehitystyötä, vaan bagivalmistajan laadun heikkoutta, kaapelit/liittimet ovat osa bagijärjestelmää.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎