e46 paisuntasäiliö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • piedro
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 5

    e46 paisuntasäiliö

    onkohan muillakin hajonnut e46 1.9 koneesta jäähdyttimen paisunta säiliö?,ku omasta autostani yhtäkkiä halkes toi paisunta säiliö jos joku tietäis vain mistä tollanen vois johtua
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Ei mikään ole ikuista, eli ei kai se mikään ihme ole, jos jotain joskus hajoaa? Noi paisarit on kyllä E46:ssa heikko paikka. Halkeaa aina samasta kohdasta. Kai se pieni paine ja jatkuvat lämpötilanvaihtelut käy noiden muovienkin sietokyvyn päälle.


    Comment

    • ballo
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 38

      #3
      Mulla hajos. Oon käsittäny kans et säiliön pamahtaminen kuuluu e46 malliin.
      Jaguar X-Type
      ex: BMW 316iA (1,9) 1999.

      Comment

      • macos
        Newbiemmer
        • Jul 2007
        • 7

        #4
        Mistäs nuo paisuntasäiliöt yleensä halkeaa? Ilmeisesti näin on käynyt kun paisuntasäiliö tyhjenee, auton (E46 318i -00) seistessä pihassa kylmänä, parissa-kolmessa tunnissa. Vuotopaikkaa en pystynyt vielä paikantamaan kun kaikkialla on märkää sateen takia.

        Vai onko muita vaihtoehtoja mistä tuo voisi tyhjentyä? Tyhjentymisen jälkeen säiliö täyttyy kun sinne kaataa n. 1 litran vettä.
        Last edited by macos; 31-07-2007, 22:48.
        BMW 318i -00

        Comment

        • ANSSI
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 322
          • Espoo

          #5
          mullakin edellisessä napsahti paisari halki ja vika oli jumittuneessa termarissa eli ajon jälkeen nosti paineet järjestelmässä turhan koviksi kun ei päässyt neste kiertämään.
          330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
          EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

          Comment

          • piedro
            Newbiemmer
            • Jul 2006
            • 5

            #6
            no nyt sit laukes vesipumppu ja sit siinä samassa meni myös se vesipumpun hihnapyörä,et tällästä tällä kertaa..noh onnex se vesipumppu on tossa koneessa nopea vaihtaa.

            Comment

            • Tomppa123
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1980
              • Salo

              #7
              samoin täällä vuosi..

              Comment

              • Tume3
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 141
                • Iisalmi

                #8
                On tainnut mullakin mennä tuo paisuntasäiliö. Autona E46 316i -00 ja ajettu 166tkm.
                Yön aikana oli hävittänyt litran nestettä ja paisuntasäiliön pohja aivan märkä jäähdytinnesteestä.Tarkemmin en vielä tutkinut asiaa kun ei viittisi tuohon parkkikselle purkaa tuota ja korjaamolle pääsee ehkä huomenna.
                Näihin on varmaan turha työntää ensiavuksi mitään "paikkaaineita" nesteen sekaan?

                Onko E46 samanlainen tuo paisuntasäiliö kuin E36 joissa monesti ne stefat vuotaa?

                Comment

                • Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2098
                  • *

                  #9
                  Taitaa nuo säiliöiden hajoamiset johtua yleensä viallisesta paisarin korkista, kun ylipaineventtiili menee rikki eikä päästä enää paineita ulos oikein jos ollenkaan. Tälläisen diagnoosin tein edelliseen e39:ään, ja nyt kun ostin e46 318:n niin tuo korkki lähti ensimmäisenä tilaukseen tyyppivika kaikissa bemareissa? En nyt jaksa uskoa että muuten se säiliö hajoaisi pelkästä lämpötilan vaihtelusta. Muistaakseni e39:ssä oli 2 barin korkki. Halpa vaihtaa nyt mutta kallis korjata sitten jos paikat hajoaa.
                  F31 330D Xdrive M-Sport

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17571
                    • Turku

                    #10
                    Kuulostaa todellakin tyyppivialta... Pitäsikö oman E46:en säiliölle/korkille jotain tehdä ennun laukeaa? On se outoa kun E12 paisuntasäiliö on kohta kestänyt 30 vuotta....!
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

                      #11
                      Originally posted by Laku View Post
                      Kuulostaa todellakin tyyppivialta... Pitäsikö oman E46:en säiliölle/korkille jotain tehdä ennun laukeaa? On se outoa kun E12 paisuntasäiliö on kohta kestänyt 30 vuotta....!
                      No vaihda se korkki, uusi ALKUPERÄINEN maksaa 19e. Paisari maksaa 70e, syyläri 300e, kansiremppa... priceless
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • Tume3
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 141
                        • Iisalmi

                        #12
                        Halkihan se paisari oli. Tänään tuli haettua uusi paisari ja korkki, joten eiköhän nesteet nyt ala pysyä sisällä.

                        BTW, mikä sen paisarin oikein rikkoo? Onko se ainoastaan tuo korkki ja paine vai mahdollisesti jumiutunut termostaatti? Lämmöt ainakin minulla toiminut normaalisti tähän asti.
                        Last edited by Tume3; 25-09-2007, 11:27.

                        Comment

                        • piedro
                          Newbiemmer
                          • Jul 2006
                          • 5

                          #13
                          sit mun autosta meni vielä sellanen pieni muovi putki rikki oli o-renkaan ura lahonnut..no se ei onnex maksanut ku 8euroa.no nyt onnex on lämmmöt pysynyt kohdillaan koneessa,mut kyllä meinas välillä usko mennä koko jäähdytys järjestelmään..kaikki muoviset osat tuntuu lahoavan tän auton jäähdytys järjestelmässä...

                          Comment

                          • Defi
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 34
                            • nokia

                            #14
                            Joo,eli tänään 318i vm.2000 päästi ruuhkanykimisen seurauksena jäädytysnesteet pellolle.Mikähän voisi olla vika,kun termari toimii ja paisarikaan ei vuoda. ps.oli aika noloa työnnellä "Hienoa" autoa sieltä ruuhkasta sivuun.Niin,ja lämmöt oli aivan normaalit,mutta nousivat noin 3 sekunnissa punarajalle ,kun höyryt lensi ulos.

                            Comment

                            • JNIJNI
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1486

                              #15
                              Originally posted by Defi View Post
                              Joo,eli tänään 318i vm.2000 päästi ruuhkanykimisen seurauksena jäädytysnesteet pellolle. Niin,ja lämmöt oli aivan normaalit,mutta nousivat noin 3 sekunnissa punarajalle ,kun höyryt lensi ulos.
                              Systeri oli viemässä tänään E46 316i -99:ään airbag-valon kuittaukseen merkkiliikkeeseen. Kilometriä ennen korjaamoa systeri soitti, että joku alkoi juuri "fläpisemään"?? autossa. Korjaamon pihassa huomasi sitten, että jäähdytysnesteet valuu auton alta. No paisuntasäiliö oli halki. Ihme tuuri, että juuri tuolloin paukahti.

                              Ei systeri huomannut mitään lämpöjä katella, mutta onko tuossa tapauksessa (paisuntasäiliö halki) toivoa, että koneessa oli jonkinlainen jäähdytys vielä tuon kilometrin olemassa? Vai menikö kansi tms...? Auto otetaan maanantaina työn alle korjaamolla.
                              G21 LCI 330e xDrive 2022
                              E93 M3

                              Comment

                              Working...
                              X