Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 paisuntasäiliö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    #31
    Jep, itse tein saman viime vuonna kun remppasin kaikki perustyyppivika-jutut. Ei ainakaan ole 1.4 bar korkilla ollut mitään ongelmia suomen kesäkeleillä.
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

    Comment

    • KimmoL
      Bimmer Rookie
      • Dec 2014
      • 31
      • Pohjanmaa

      #32
      Uusi paisuntasäiliö vaihdettiin kaksi viikkoa sitten ja n. 400 km sitte. Taas paisuntasäiliö halki. Mitä ihmettä??!!
      E46 316i -03 touring:think
      R 1200 GSA

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17548
        • Turku

        #33
        Originally posted by KimmoL View Post
        Uusi paisuntasäiliö vaihdettiin kaksi viikkoa sitten ja n. 400 km sitte. Taas paisuntasäiliö halki. Mitä ihmettä??!!
        Tarvike vai orkkis?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • KimmoL
          Bimmer Rookie
          • Dec 2014
          • 31
          • Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by Laku View Post
          Tarvike vai orkkis?
          Tarvike 80e
          E46 316i -03 touring:think
          R 1200 GSA

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            #35
            Korkki uusittiin samalla?

            Comment

            • KimmoL
              Bimmer Rookie
              • Dec 2014
              • 31
              • Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by jukkae View Post
              Korkki uusittiin samalla?
              Ymmärtääkseni 2 barin korkki. Nyt uuteen tilasin 1.4bar
              E46 316i -03 touring:think
              R 1200 GSA

              Comment

              • KimmoL
                Bimmer Rookie
                • Dec 2014
                • 31
                • Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by KimmoL View Post
                Uusi paisuntasäiliö vaihdettiin kaksi viikkoa sitten ja n. 400 km sitte. Taas paisuntasäiliö halki. Mitä ihmettä??!!
                Asiaa tutkitaan KustCarilla. Taitaa olla kansi halki.
                E46 316i -03 touring:think
                R 1200 GSA

                Comment

                • KimmoL
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2014
                  • 31
                  • Pohjanmaa

                  #38
                  Originally posted by KimmoL View Post
                  Uusi paisuntasäiliö vaihdettiin kaksi viikkoa sitten ja n. 400 km sitte. Taas paisuntasäiliö halki. Mitä ihmettä??!!
                  Originally posted by KimmoL View Post
                  Asiaa tutkitaan KustCarilla. Taitaa olla kansi halki.
                  Kansivika, nesteet ja öljyt sekasin ja ei käy kaikilla. Meni romun hinnalla vaihtoon.
                  Ostin auton liikeestä joka myy 18000 autoa vuodessa 4,5 kk 8tkm sitten. Infosin myyjäliikettä heti seuraavana päivänä, että autossa on vikaa ja sain huohotinjärjestelmän vaihtoon puolet hyvitystä, mutta eihän vika siinä ollut.
                  Nyt on sitten VOLVOlla kun autolla ajan....
                  E46 316i -03 touring:think
                  R 1200 GSA

                  Comment

                  • Aanu
                    Newbiemmer
                    • Feb 2015
                    • 16
                    • Järvenpää

                    #39
                    Omassakin E46 jäähdytysjärjestemä vuotaa

                    Viikonloppuna alkoi omastakin E46 318i:stä jäähdytysjärjestelmä vuotamaan (ajelin 160-180 km/h 2-3 tunnin ajan Saksan baanalla). Vielä en ole paikantanut lähdettä, mutta säiliön korkin avatessa painetta suhisee kylmästäkin koneesta ulos useiden sekuntien ajan. Onkohan tämä ihan normaalia? Ehkä termostaatti lauennut?

                    Järjestelmä pitää nestettä sisällään, mutta hikoilee muutamassa tunnissa säiliön max rajasta takaisin minimiin. On ollut sen verran märät kelit, että en ole löytänyt vuotokohtaa.

                    Viimeisen puolen vuoden aikana jäähdytysjärjestelmä on jo lauennut kahdesti, joista toisella kerralla sylki nesteet kadulle. Molemmilla näistä kerroista syynä oli hapertunut/irronnut letku. Koko jäähdytinjärjestelmä näissä E46:ssa taitaa olla aikamoinen suunnittelun kukkanen.

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      #40
                      Eikä ole ainoa kukkanen
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6939
                        • N/A

                        #41
                        Tuohan johtuu monesti siitä kun paikat hapristuu ja vanhenee. Usan foorumeilla ne yleensä tekee niin että uusivat syylärin, paisarin+korkin, vesipumpun, termostaattikotelon, alavesiletkun ja ylävesiletkun kerralla. Onhan se useamman sadan investointi mutta sitten se jäähdytysjärjestelmä kestää taas toiset 200tkm ajaa. Paisari noissa on mielestäni se heikoin kohta, ne tuppaa halkeamaan.

                        Omaan e46 olen nuo kaikki paitsi vesiletkut vaihtanut ihan varmuuden vuoksi.
                        Hintoja hieman mitä osat maksoivat (M54B25 6-syl)

                        - Syyläri+paisari+korkki BEHR/Hella 130€
                        - Vesipumppu Kolbenschmidt 40€
                        - Termostaatti+kotelo oem 70€
                        - Alavesiletkun ja ylävesiletkun o-renkaat 3€
                        - Alavesiletkun flektin anturin o-rengas 2€
                        Last edited by Antti O; 05-05-2015, 06:18.

                        Comment

                        • Warra
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 483

                          #42
                          Auto alkanut lämpimillä keleillä (kuukauden sisään) syömään jäähdytinnestettä tasaisesti n. 0.5dl/1000km, eli ei vielä päätä huimaavaa..

                          Katselin konetilaa niin paisuntasäiliön yläosa on kosteana aina. Siis siinä on ne kannen railot, ne ovat märät. Onko vuotokohta ylävesiletkun tiiviste näinollen todennäköinen? Muualla konehuoneessa märkää en löydä. Paisuntasäiliä vaihdettu 08/2013 paisarin halkeamisen vuoksi uuteen. Samalla (käsittääkseni, huolto teki homman. Eikös korkki vaihdeta samalla kuin paisuntasäiliö) 2.0bar korkki. Alkuperäis osia.

                          Onko vain syytä pistää letkut(ylävesiletku, jos samaa vuosikertakamaa on alavesiletkukin niin se samalla vauhdilla) vaihtoon suosiolla? Vai onkohan vain korkki ongelma ja uutta tilalle siihen.

                          Edit. Niin auto -03 E46 M54b22:lla.
                          Last edited by Warra; 08-05-2015, 13:43.
                          E46 320i Facelift Touring M54b22
                          exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                          Comment

                          • Meizzel1
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2009
                            • 247
                            • JKL

                            #43
                            Originally posted by Warra View Post
                            Auto alkanut lämpimillä keleillä (kuukauden sisään) syömään jäähdytinnestettä tasaisesti n. 0.5dl/1000km, eli ei vielä päätä huimaavaa..

                            Katselin konetilaa niin paisuntasäiliön yläosa on kosteana aina. Siis siinä on ne kannen railot, ne ovat märät. Onko vuotokohta ylävesiletkun tiiviste näinollen todennäköinen? Muualla konehuoneessa märkää en löydä. Paisuntasäiliä vaihdettu 08/2013 paisarin halkeamisen vuoksi uuteen. Samalla (käsittääkseni, huolto teki homman. Eikös korkki vaihdeta samalla kuin paisuntasäiliö) 2.0bar korkki. Alkuperäis osia.

                            Onko vain syytä pistää letkut(ylävesiletku, jos samaa vuosikertakamaa on alavesiletkukin niin se samalla vauhdilla) vaihtoon suosiolla? Vai onkohan vain korkki ongelma ja uutta tilalle siihen.

                            Edit. Niin auto -03 E46 M54b22:lla.
                            itellä oli sama ja ylävesiletku oli murtunut siitä muovista mikä tulee paisariin kiinni. Jäi letkun pää käteen ku heilutti. Kannattaa vaihtaa ihan suosiolla jos ei ole koskaan vaihdettu. Itellä alavesiletku oli ihan tikissään vielä, mutta kannattaa tarkalla silmällä katsoa.
                            Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
                            E91 320i Alpinweiss III

                            EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
                            E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
                            E36 320i Taxi Schwarz joku?
                            E36 318i Touring Hellrot

                            Comment

                            • Warra
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 483

                              #44
                              Originally posted by Meizzel1 View Post
                              itellä oli sama ja ylävesiletku oli murtunut siitä muovista mikä tulee paisariin kiinni. Jäi letkun pää käteen ku heilutti. Kannattaa vaihtaa ihan suosiolla jos ei ole koskaan vaihdettu. Itellä alavesiletku oli ihan tikissään vielä, mutta kannattaa tarkalla silmällä katsoa.
                              Kiitos vähän näin arvelinkin. Huteran oloinen kädellä tuo letku. Mitä alavesiletkua rävelisin niin se oli paremman oloinen. Pitänee ensi tilassa vaihtaa ja katsoa olisiko se siinä. Paisarin itsensä vuotamiseen en usko, miksi se siellä kannessa se neste sitten olisi.
                              E46 320i Facelift Touring M54b22
                              exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                              Comment

                              • Warra
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 483

                                #45
                                No se ylävesiletkuhan se oli. Varmaan ei olisi pitkään mennyt kun vuoto olisi ollut merkittävästi isompi. Kokeilen samalla uutta 1.4bar korkkia kun sitä täälläkin joku suositteli. Saas nähdä kuinka äijän käy, vanha 2.0bar korkki on kyllä vähän aikaa mukana matkassa varmuuden vuoksi.
                                E46 320i Facelift Touring M54b22
                                exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎