E46 Madallus?
Collapse
X
-
275/30 voi mennä jo tarkalle kaarien suhteen ja kumitkin on kalliimpia... sulla on kuitenkin hiukan kulunut jo valmiiks ne 235/35 kumit, niin ne on ihan yhtä korkeat mitä 265/30. 265/30 on muutenkin just sopiva koko 9,5" vanteelle.Originally posted by hj325hml View PostHmm..
Eikös 275 olis parempi sen etupään 235:n kanssa?
Comment
-
kyllä olis, n.1mm halkaisija ero....eli käytännössä juuri samankokoisetOriginally posted by hj325hml View PostHmm..
Eikös 275 olis parempi sen etupään 235:n kanssa?Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
Tai sitten ostat nyt eteen 225/35-19" ja kun se takapää joka tapauksessa loppuu kauan ennen uutta etupäätä, niin vaihdat sitten taakse tuon 265/30-19". Sitten sinulla on lopulta ne oikean halkaisijan kumit alla.Originally posted by hj325hml View PostJoo sekoilin alkuun ihan reippaaasti noiden kokojen kanssa..
Tosiaan tilanne että on takana nyt 235/35 jotka voisin toki vaihtaa eteenkin ja vaihtaa taakse toiset, tai, ostan eteen vaan uudet 235/35 jolloin sitä kokoa joka nurkassa.
Nyt kun kuitenkin tuo takarenkaana oleva 235/35-19" on menettänyt jo muutaman millin muutenkin halkaisijasta, niin se kyllä menee vierintäkehäbalanssiin tuon hieman pienemmän mutta uuden eturenkaan kanssa.
Comment
-
Originally posted by Hemi View PostTai sitten ostat nyt eteen 225/35-19" ja kun se takapää joka tapauksessa loppuu kauan ennen uutta etupäätä, niin vaihdat sitten taakse tuon 265/30-19". Sitten sinulla on lopulta ne oikean halkaisijan kumit alla.
Nyt kun kuitenkin tuo takarenkaana oleva 235/35-19" on menettänyt jo muutaman millin muutenkin halkaisijasta, niin se kyllä menee vierintäkehäbalanssiin tuon hieman pienemmän mutta uuden eturenkaan kanssa.
Ei huono vaihtoehto..
F16 M-Sport
Comment
-
Mitäs sanoo iskarit jos lyön FK High Tec madallusjouset
60 / 40 ? Malli E46 316 Sedan. Ja onko järkeä lähteä tilaamaan saksanmaalta madallusjousia pelkästään, vai meneekö kulut sen verran korkeaksi, että lopputulos on sama, kun suomessa rahankulun suhteen?
EDIT: Eli tuleehan se halvemmaksi ainakin kun Eibachin hintoja katselin niin Sportline fahrwerkebilliger.destä 153e, posteja about 30e?
ja suomesta sama 280e?Last edited by McBeast; 23-01-2008, 09:46.
Comment
-
comletoksella FK jouset 119e ja JOM 102e... eli ei noita halvempia ainakaan kannata saksasta tilailla. -60mm madallusta ei voi laittaa enää vakio iskareilla.Originally posted by McBeast View PostMitäs sanoo iskarit jos lyön FK High Tec madallusjouset
60 / 40 ? Malli E46 316 Sedan. Ja onko järkeä lähteä tilaamaan saksanmaalta madallusjousia pelkästään, vai meneekö kulut sen verran korkeaksi, että lopputulos on sama, kun suomessa rahankulun suhteen?
EDIT: Eli tuleehan se halvemmaksi ainakin kun Eibachin hintoja katselin niin Sportline fahrwerkebilliger.destä 153e, posteja about 30e?
ja suomesta sama 280e?
Comment
-
Mites tämä
Mulla ois 18" vanteet joista toiset 8 tuumaa leveet ja ET38 ja toiset 8,5 tuumaa ja ET41. Minkäslainen rengastus näihin kannattais laittaa? Tuossa olis tarjolla 4 kpl 245/40 18" kumit. Käykö ne E46 (320 tourinki vm. 2003) suoraan vai pitääkö miettiä muuta rengastusta?
EDIT: Ainiin ja autossa kohta M-sport alustasarja...
Comment
-
Nuo 245/40-18" kumit ovat aivan liian korkeat e46:een, eli missään tapauksessa NE EIVÄT OLE e46:een sopiva rengastus.Originally posted by Porta View PostMulla ois 18" vanteet joista toiset 8 tuumaa leveet ja ET38 ja toiset 8,5 tuumaa ja ET41. Minkäslainen rengastus näihin kannattais laittaa? Tuossa olis tarjolla 4 kpl 245/40 18" kumit. Käykö ne E46 (320 tourinki vm. 2003) suoraan vai pitääkö miettiä muuta rengastusta?
EDIT: Ainiin ja autossa kohta M-sport alustasarja...
Oikea koko löytyy kierroksesta 225/40-18", tai sitten taakse voi periaatteessa tuon etusen kanssa pistää 235/40-18":n mikäli kiesissä ei ole esc:tä.
Oikea takarengasparikoko tuolle 225/40-18" eturenkaalle löytyisi 255/35-18":sta, mutta tämä alkaa olemaan taas hieman liian leveä tuolle 8.5" takavanteelle.Last edited by Hemi; 23-01-2008, 21:27.
Comment
-
Tämän http://faq.varas.to/rengasvanne.htmlOriginally posted by Hemi View PostNuo 245/40-18" kumit ovat aivan liian korkeat e46:een, eli missään tapauksessa NE EIVÄT OLE e46:een sopiva rengastus.
Oikea koko löytyy kierroksesta 225/40-18", tai sitten taakse voi periaatteessa tuon etusen kanssa pistää 235/40-18":n mikäli kiesissä ei ole esc:tä.
Oikea takarengasparikoko tuolle 225/40-18" eturenkaalle löytyisi 255/35-18":sta, mutta tämä alkaa olemaan taas hieman liian leveä tuolle 8.5" takavanteelle.
mukaan 8,5 tuumaselle pitäis vielä käydä tuo 255/35 18.
Eli mikä olis järkevintä ottaa noille vanteille? Ja mitä tarkoitat tuolla esc:llä?
Comment
-
Kuten kirjoitin: Tuo 255/35-18" alkaa olemaan HIEMAN liian leveä tuolle 8.5" vanteelle. Se toki sille menee ja taitaa se vielä olla laillinenkin, mutta noin "look mielessä" ja tekniseltä toimivuudeltaan se alkaa kyllä jo menemään ylileveäksi. Eli renkaan kyljet jo negatiivisessa kulmassa jolloin mm.vetelyä syntyy melko helposti. Jos tuo "look" ja lievä epästabiilius ei häiritse, niin miksei tietenkin sekin takarenkaaksi tuolle vanteelle mene.Originally posted by Porta View PostTämän http://faq.varas.to/rengasvanne.html
mukaan 8,5 tuumaselle pitäis vielä käydä tuo 255/35 18.
Eli mikä olis järkevintä ottaa noille vanteille? Ja mitä tarkoitat tuolla esc:llä?
esc= ajonhallintajärjestelmä/asc luistonesto.
Itse laittaisin noille vanteille eteen ja taakse 225/40-18" peruskokoiset.
Comment
-
Ok, kiitos.Originally posted by Hemi View PostKuten kirjoitin: Tuo 255/35-18" alkaa olemaan HIEMAN liian leveä tuolle 8.5" vanteelle. Se toki sille menee ja taitaa se vielä olla laillinenkin, mutta noin "look mielessä" ja tekniseltä toimivuudeltaan se alkaa kyllä jo menemään ylileveäksi. Eli renkaan kyljet jo negatiivisessa kulmassa jolloin mm.vetelyä syntyy melko helposti. Jos tuo "look" ja lievä epästabiilius ei häiritse, niin miksei tietenkin sekin takarenkaaksi tuolle vanteelle mene.
esc= ajonhallintajärjestelmä/asc luistonesto.
Itse laittaisin noille vanteille eteen ja taakse 225/40-18" peruskokoiset.
Joo kyllä tiedän mitä esc tarkoittaa, mut mä tarkoitin että miten se vaikuttaa siihen jos koko 235/40 18"
Comment
-
Siis mikäli edessä ja takana on on 235/40-18" kokoiset, niin ei välttämättä vielä vaikuta mitenkään. Mutta mikäli edessä on 225/40-18" ja takana 235/40-18" joka on halkaisijaltaan/vierintäkehältään jonkin verran isompi, voi esc:n toiminta ainakin hieman muuttua epätäsmällisemmäksi kuin silloin kun joka kulmassa on saman vierintäkehän kumi. esc:hän tarkkailee jokaisen kulman pyörintänopeuksia ja puuttuu luistoihin/ajokäytökseen eri pyöriä jarruttelemalla. Nyt jos jo lähtökohtaisesti abs anturikehät eri kulmissa(joista myös esc saa nopeustietonsa) pyörii hieman eri nopeudella, ei esc:n toiminta ole ainakaan niin tehokasta kuin silloi kun joka kulma jo lähtökohtaisesti pyörii samalla nopeudella. Myös se kuitenkin vaikuttaa esc:n tarkkuuteen kuinka suuri etäisyys pyörännavasta on renkaan ja tien kosketuspintaan. Eli tämä mitta on speksattu esc:n softaan jolloin tietyn suuruiset jarrutusreaktiot pitäisi aikaansaada renkaan ulkokehällä tietynsuuruisia liikkeitä. Mikäli renkaan halkaisija ei ole oikea, muuttuu esc:n tarkkuus joka tapauksessa jonkin verran. 235 vst. 225 eroissa melko vähän, mutta kuitenkin aina huonompaan suuntaan.Originally posted by Porta View PostOk, kiitos.
Joo kyllä tiedän mitä esc tarkoittaa, mut mä tarkoitin että miten se vaikuttaa siihen jos koko 235/40 18"
Joissain tapauksissa nämä sekakokorengastukset saavat koko järjestelmän tilttiin, mutta tämä on hyvinkin vielä auto ja rengaskohtaista kuinka herkästi.
Comment
-
Juu, selvä, minkä verran on varaa madaltaa jousilla, ilman iskareiden vaihtoa?Originally posted by bemu2000 View Postcomletoksella FK jouset 119e ja JOM 102e... eli ei noita halvempia ainakaan kannata saksasta tilailla. -60mm madallusta ei voi laittaa enää vakio iskareilla.
Comment
Comment