Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonsered92
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 470
    • JKL

    Vois kyl harkita joskus tota BC, jos ei hylkää tota autoa. Tai miksei tulevaisuudenki autoille. Ei oo talvella ongelmia pakkasen kanssa?
    Nyt:e60 530xda herkuilla
    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

    Comment

    • Simeon
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 11
      • Kymenlaakso

      Originally posted by jonsered92 View Post
      Vois kyl harkita joskus tota BC, jos ei hylkää tota autoa. Tai miksei tulevaisuudenki autoille. Ei oo talvella ongelmia pakkasen kanssa?
      Ei oo tosiaan itellä ainakaan ollu ongelmia kyseisen alustan kanssa talvella, vaikka on aika säälimättäkin ajeltu ja kelkkaa vedetty pohjosii

      Comment

      • MRX
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 108
        • -

        Originally posted by jonsered92 View Post
        Millaiset renkaat sul o? Itellä lenson 18" 225/40/18 ja 255/35/18 ja mahtuu. Et lukua en muista vanteista mut edes 7,5" ja takana 9,5"
        Eessä on 8" levee et 35, rengas 225/40/18 ja takana 9,5" levee et 45, rengas 255/35/18. Eli ilmeisesti kaiken järenmukaa mahtuu ku pitää takaa camberit tapissaan niinku tähä asti

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1851
          • Karjaa

          Pistetään nyt tähän joukon jatkoksi. Eli Touring M-Sport II tosiaan, inan saisi vielä olla matalammalla sekä edessä että takana, eli varmaan max 20mm voisi laskea kauttaaltaan. Mitäs hyviä ehdokkaita on, halpa hinta ei ole nyt se pääkriteeri, vaan saisivat kestää pitkään ja olla muutenkin oikeasti laadukkaat. Ei tarvitse olla säädettävä setti, ja samaan syssyyn voisi toki vaihtaa iskaritkin eteen ja taakse, eli plussaa jos löytyy ns. täysi paketti. Jotain H&R:ää, Weitecia yms. laadukkaampaa siis, mutta ei nyt ihan överiksikään tarvitse vetää, ei siis ehken coilovereita kuitenkaan. Ihan katukäyttöön tulisi, mutta pieni pintakovuus ei haittaa, siitä on jo kokemusta tuon Porsaan jäykän alustan kanssa riittämiin. Ehdotuksia?
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Hanza
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1931
            • Juvan Shell. Requiescat in pace

            Originally posted by Wespa View Post
            Pistetään nyt tähän joukon jatkoksi. Eli Touring M-Sport II tosiaan, inan saisi vielä olla matalammalla sekä edessä että takana, eli varmaan max 20mm voisi laskea kauttaaltaan. Mitäs hyviä ehdokkaita on, halpa hinta ei ole nyt se pääkriteeri, vaan saisivat kestää pitkään ja olla muutenkin oikeasti laadukkaat. Ei tarvitse olla säädettävä setti, ja samaan syssyyn voisi toki vaihtaa iskaritkin eteen ja taakse, eli plussaa jos löytyy ns. täysi paketti. Jotain H&R:ää, Weitecia yms. laadukkaampaa siis, mutta ei nyt ihan överiksikään tarvitse vetää, ei siis ehken coilovereita kuitenkaan. Ihan katukäyttöön tulisi, mutta pieni pintakovuus ei haittaa, siitä on jo kokemusta tuon Porsaan jäykän alustan kanssa riittämiin. Ehdotuksia?
            Itseltä saa kehut tuo k&w street comfort setti. Inan pintakovuutta havaittavissa, mutta nielee isot heitot todella hyvin eikä ole liian kova.
            Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

            t: luft waffel

            "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1851
              • Karjaa

              Joo, KW on varmasti hyvä, harmi ettei heiltä taida saada madallusjousia erikseen, täysi setti on jo sitten aika arvokas.
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Hampsu
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 253
                • Lappeenranta/Helsinki

                Itse alustaa vaihtaessa etsin KW:n settiä, mutta en löytänyt järkevää.
                Päädyin sitten Weitecin vastaavaan, koska KW on niiden valmistaja.
                Toiminut todella hyvin , kolmas vuosi lähtee nyt.
                G21 320xd lci m-sport

                Comment

                • ropsukka
                  BTCF Member
                  • Jul 2015
                  • 15
                  • Tampere/Keski-Suomi

                  Se helpottaa, kun tuskaansa jakaa, joten kysytääs täältä vielä vähän vinkkejä ja mielipiteitä asiaan.

                  Tarkoituksena siis tiputtaa autoa vain madallusjousien verran, joten vaihtoehtoina ovat pyörineet Eibach Pro-Kit ja H&R -madallusjousisarja. Kysyisinkin, että kumpaa näistä sarjoista suosittelisitte ja onko edelleen vielä näin, että aggressiivisempi ilme varmasti tulisi tuolla H&R:llä?

                  Törmäsin myös tuollaiseen ST-Suspension -madallusjousisarjaan, joka tiputtaisi 40/30 eli hieman enemmän kuin nuo aikaisemmat. Onko jollakin tietoa tästä sarjasta ja onko sen arvoinen, että alle kannattaisi laittaa?
                  E91 318d -07

                  Ex:
                  E46 316i -99

                  Comment

                  • |makke
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 847
                    • Vaasa

                    Mulla on E46 330i sedan, jossa on Konin korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alusta.
                    Vanteina on Rial Daytona Race:t.
                    Edessä 19x8,5" ET 40, jossa 225/35 r19 renkaat.
                    Takana 19x10" ET 35, jossa 265/30 r19 renkaat.
                    Et luvuista en ole aivan varma, mutta näin myyjä sanoi silloin kun ostin.

                    Mulla on ollut tuo alustasarja jo vuosia kiinni, mutta takana on M-sportin jouset.
                    Jos laitan Konin jouset taakse ja säädän korkeuden maksimiin, niin kun tunkin laskee alas niin rengas osuu suoraan kaariin vaikka kukaan ei edes olisi auton sisällä.
                    Kaaret on levitetty, sen verran mitä niitä nyt pysty levittämään ilman uudelleen maalaamista.

                    Tosiaan M-sportin jousilla korkeus on ihan ok, mutta silti osuu rengas kaariin jos takana on joku.
                    Oon joutunut käyttämään niitä sellasia (laittomia) kumipaloja jousen välissä, että se ei painu pohjaan. Ei tuo sinäänsä itseä haittaa, koska ne on aina pysynyt paikoillaan, mutta olisi tuo nyt kiva saada sellaiseksi niin kuin sen kuuluisi olla.

                    Olisko ehdottaa jotain jäykempää jousta M-sportin tilalle? Pitää koittaa myös säätää sitä iskarin jäykkyyttä.
                    Edit: Vai onko jousella edes tässä tapauksessa niin merkitystä tuon jäykkyyden kannalta?

                    Comment

                    • Juu50
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 300
                      • Kouvola

                      Originally posted by |makke View Post
                      Olisko ehdottaa jotain jäykempää jousta M-sportin tilalle? Pitää koittaa myös säätää sitä iskarin jäykkyyttä.
                      Edit: Vai onko jousella edes tässä tapauksessa niin merkitystä tuon jäykkyyden kannalta?
                      Jousihan sen jäykkyyden sinne määrittää, mamasanilta löytyy laaja valikoima bc racingin vaihtojousia, eri pituisia sekä jäykkyisiä.

                      Comment

                      • |makke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 847
                        • Vaasa

                        Originally posted by Juu50 View Post
                        Jousihan sen jäykkyyden sinne määrittää, mamasanilta löytyy laaja valikoima bc racingin vaihtojousia, eri pituisia sekä jäykkyisiä.
                        Mitkä takajouset siis tiputtaisivat saman verran kuin M-sportin jouset, mutta olisivat jäykemmät? Tässä kuva


                        Enempää ei oikein sais takapää tippua.
                        Last edited by |makke; 21-04-2016, 17:06.

                        Comment

                        • Vilpur
                          Newbiemmer
                          • Mar 2016
                          • 5
                          • suomi

                          Jousia

                          Morjesta! Sellasta rupesin kyselemään e46 330 coupesta, siinä on tällä hetkellä m-sportin alusta ja keulaa tarvis tiputtaa semmone ~15-25mm. meinasin pelkät madallus jouset vaihtaa kun bilsteinin iskarit löytyy jo. Paljonko m-sportin alusta on vakiota matalampi?? ja perä ei saisi tippua milliäkään ja pitäis saada jäykemmäksi. mielipiteitä kannattaako ostaa kyseiset jouset http://shop.mamasan.fi/product/show/...ortline-jouset

                          Saa laittaa jousi ehdotuksia

                          Comment

                          • Masander
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2010
                            • 1398
                            • Dingolfing

                            Originally posted by Vilpur View Post
                            Morjesta! Sellasta rupesin kyselemään e46 330 coupesta, siinä on tällä hetkellä m-sportin alusta ja keulaa tarvis tiputtaa semmone ~15-25mm. meinasin pelkät madallus jouset vaihtaa kun bilsteinin iskarit löytyy jo. Paljonko m-sportin alusta on vakiota matalampi?? ja perä ei saisi tippua milliäkään ja pitäis saada jäykemmäksi. mielipiteitä kannattaako ostaa kyseiset jouset http://shop.mamasan.fi/product/show/...ortline-jouset

                            Saa laittaa jousi ehdotuksia
                            Laita madaltavat jousilautaset eteen?

                            http://www.ebay.de/itm/High-performa...IAAOSwaA5Wjohb

                            Mulla oli joskus tommoset H&R madallusjousien kanssa. Noi jousilautaset madalsivat sen luvatun puoltoista-kaks senttiä.
                            sigpic

                            Comment

                            • Vilpur
                              Newbiemmer
                              • Mar 2016
                              • 5
                              • suomi

                              Originally posted by Masander View Post
                              Laita madaltavat jousilautaset eteen?

                              http://www.ebay.de/itm/High-performa...IAAOSwaA5Wjohb

                              Mulla oli joskus tommoset H&R madallusjousien kanssa. Noi jousilautaset madalsivat sen luvatun puoltoista-kaks senttiä.
                              Ku tarttis perä saada jäykemmäksi ku oikee taka jousi ihan kuollu ni vaihdan joka nurkkaa samalla jouset.

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6936
                                • N/A

                                Aikaisemmin kyseltiin kokemuksia Eibachin jousista.

                                Mulla aikanaan oli e46 328ci coupessa sellaiset eibachin miedommin madaltavat jouset. Ne oli ihan asialliset ja hyvät ajella. Vakioiskareitten (90tkm ajetut) kanssa pelasi hienosti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎