Originally posted by reTzki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Madallus?
Collapse
X
-
Originally posted by Bouma View PostSehän riippu vanteen ET lukemasta sekä vanteen leveydesta ja rengaskoosta?
Edit: Joka tapauksessa tuleeko m-sportin iskareilla ja 60/40mm madalluksella alustasta liian lötkö, koska ei tuo m-sport mikään hirveen jäykkä ole? Meinaan että jos hommaan vanteet pienellä et:llä niin se raapasee heti pienessä kuopassa...Last edited by reTzki; 01-07-2009, 11:54.
Comment
-
-
Tolla madalluksella sinne voi sitten vaihtaa rautaputket iskareiden tilalle, jos meinaa että ei saa hiukkaakaan joustaa ettei raavi.. Hommaat sellaiset vanteet ja renkaat, että menee kaarien sisään tai sitten pokkaat kaaret sen mukaan mitä vanteet ja renkaat vaatii. Mulla on takana 9,5" x 18 ET35 vanteet 245/35 renkailla ja menee raapimatta kaarien rullauksella. 255/35 alkaa ottaa suurissa heitoissa takapuskurin sisäpuoleen kiinni"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostTolla madalluksella sinne voi sitten vaihtaa rautaputket iskareiden tilalle, jos meinaa että ei saa hiukkaakaan joustaa ettei raavi.. Hommaat sellaiset vanteet ja renkaat, että menee kaarien sisään tai sitten pokkaat kaaret sen mukaan mitä vanteet ja renkaat vaatii. Mulla on takana 9,5" x 18 ET35 vanteet 245/35 renkailla ja menee raapimatta kaarien rullauksella. 255/35 alkaa ottaa suurissa heitoissa takapuskurin sisäpuoleen kiinni
Comment
-
-
Ei sitä mukavuutta kannata ulkonäön takia kokonaan hävittää. Kyllä paketin kuuluisi olla sellainen, että vaimennus saa vaikka pohjata ilman että ottaa mihinkään kiinni. Omassa on H&R:n cupkit 55/35 madalluksella ja Sachsin Advantageilla, jotka on hyvin lähellä M-sportin alkuperäisiä iskareita. Eroa ei mukavuudessa juurikaan ole verrattuna M-sporttiin, mutta jämäkkyyttä tulee sopivasti lisää. Ei noilla silti mielikseen missään huonoilla teillä ajele, terävät montut tulee kyllä läpi.
Eli madallus mieleiseksi ja vanteet sen mukaan haluaako kaarille tehdä jotain vai ei. Jos haluat vanteet lähelle kaaren reunaa niin mankeloimaan joutuu. Tuossa on kuva 9,5" x 18" ET30 ja 255/35 kumilla ja raapi mankeloiduillakin kaarilla:
"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostEi sitä mukavuutta kannata ulkonäön takia kokonaan hävittää. Kyllä paketin kuuluisi olla sellainen, että vaimennus saa vaikka pohjata ilman että ottaa mihinkään kiinni. Omassa on H&R:n cupkit 55/35 madalluksella ja Sachsin Advantageilla, jotka on hyvin lähellä M-sportin alkuperäisiä iskareita. Eroa ei mukavuudessa juurikaan ole verrattuna M-sporttiin, mutta jämäkkyyttä tulee sopivasti lisää. Ei noilla silti mielikseen missään huonoilla teillä ajele, terävät montut tulee kyllä läpi.
Eli madallus mieleiseksi ja vanteet sen mukaan haluaako kaarille tehdä jotain vai ei. Jos haluat vanteet lähelle kaaren reunaa niin mankeloimaan joutuu. Tuossa on kuva 9,5" x 18" ET30 ja 255/35 kumilla ja raapi mankeloiduillakin kaarilla:
Aivan joo ymmärrän. No lähetään nyt siitä että madallus mieleiseksi. Eli msportin tolpat+60/40 tai 55/35 jouset. (Matalaa olen hakemassa!) Onko tämä mahdollinen paketti toimivuuden, mukavuuden ja jäykkyyden osalta?
Comment
-
-
Tuli luettua koko ketju läpi ja viisastuttuakin hieman matkalla, mutta pitää silti kysyä vielä.
Eli tarkoitus olisi lähteä madaltamaan omaa pommia mielessä joku tuollainen ~ 40mm eteen ja mitä noissa sarjoissa nyt mukana sitten taakse tuleekaan. Kysymyksenä vain se, että kun olen niin helkkarin tyytyväinen ajettavuuteen tällä hetkellä tuolla vakioalustalla eli eläkeläistuntumalta eikä auto vetele pahimmissakaan urissa just lainkaan niin kannattaako unohtaa koko juttu jos haluan ajotuntuman säilyvän ja vetelyn pysyvän poissa? Ja toinen kysymys koski noita vakioiskareita, eli kuinka paljon madaltavaa jousta niihin uskaltaa laittaa, tuolla ketjussa aikasemmin puhuttiin jostain ~40mm?
Auto näyttää tällä hetkellä tältä -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=169609 En tiedä pitäisikö tuolle vakioalustalle itkeä vai nauraa..__________________________________
G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
ex.
E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
E46 328i Coupe topazblau metallic
E36 320i Coupe diamantschwarz metallic
Lika barn leker bäst med varandra.
Comment
-
-
Hei.
Tarkoituksena olisi madaltaa omaa e46 316 jokunen -40mm sillä saan 18 tuumaiset kiekot tulevana keväänä jotka on tarkoitus laittaa alle.
Auto on jokapäiväisessä ajossa ympäri vuoden. Paljon on satunnaista nurkka ajoa kaupunkissa sekä ajoittain maantie/motariajoa. Arvostan ajossa kuitenkin eniten mukavuutta sekä jämäkkyyttä joten ihan kivirekeä en haluaisi... Myös H&R Coupe Kitin tuoma madallus on vähä ehkä turhan matala.
Siksi, mielestäni hyvä vaihtoehto voisi olla H&R -40mm madaltavat jouset sekä marmoritiskiltä hankitut uudet alkuperäiset iskarit? Vai onko mitään muita järkeviä vaihtoehtoja?
Kaverilla samalaisessa autossa -40mm madaltava FK sarja joka on mielestäni turhan kova. Myös autoa lastatessa (tai 3 takapenkillä) pohja ottaa turhan herkästi hidasteissa kiinni...Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
https://www.youtube.com/@gerttiih
Comment
-
-
onko kellään kokemusta spax merkkisistä madallus jousista,sellaset olis ehkä tuloillaan koossa 40/30,onko tuo hyvä madallus e46 tourinkiin 18"rengastuksella ja vakio iskareilla.
jos jollakin olis kuvaan kyseisellä madalluksella varustetusta touringista niin kuvaa tänne.kiitosLast edited by janne320d; 13-01-2010, 00:39.ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
Originally posted by janne320d View Postonko kellään kokemusta spax merkkisistä madallus jousista,sellaset olis ehkä tuloillaan koossa 40/30,onko tuo hyvä madallus e46 tourinkiin 18"rengastuksella ja vakio iskareilla.
jos jollakin olis kuvaan kyseisellä madalluksella varustetusta touringista niin kuvaa tänne.kiitos
Itsellänikin on tulossa 40/30 Spax jouset ja iskarit e46 touringiin 18" vanteilla.TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.
Comment
-
-
Originally posted by C caddy View PostSpaxin jousista on paljonkin (hyviä)kokemusta, mutta lähinnä opeleissa.
Itsellänikin on tulossa 40/30 Spax jouset ja iskarit e46 touringiin 18" vanteilla.
www.rallyracefin.fi - tuoltako tilasit?
laitahan kuvaa kun alle ehtivät,itse en ole vielä tillannu mutta tilaan kyllä ennen lumien sulamista.ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
Itse valitsisin mielummin Eibach / H&R jouset E46 bemariin kun spaxit. Minulla oli yksi E46 328ci eibacheilla ja pelas todella hyvin normaali arkiajossa ja kyllä sillä kärsi radallakin kurvailla.
Tuolta irtoaa alta 200€ toimitettuna.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostItse valitsisin mielummin Eibach / H&R jouset E46 bemariin kun spaxit. Minulla oli yksi E46 328ci eibacheilla ja pelas todella hyvin normaali arkiajossa ja kyllä sillä kärsi radallakin kurvailla.
Tuolta irtoaa alta 200€ toimitettuna.
http://www.fahrwerkebilliger.de/
mitäs eroja noissa spax vs. eibach/h&r on?
ad varaosamailma h&r 35/20 268e
ad varaosamailma weitec 168e
rally race spax 186e
hintojen perusteella arvelin spaxin olevan laadukkain ja järkevin vaihtoehto.
paljonkohan mahtaa marmorilla maksaa m-sport jouset,onko tietoa?Last edited by janne320d; 13-01-2010, 08:39.ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
m-sportit marmorilta 510 euroa kierros.
Tota H&R:n 35/20 settiä saa saksasta hintaan 145 + postit.Last edited by Jisv; 13-01-2010, 09:32.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostItse valitsisin mielummin Eibach / H&R jouset E46 bemariin kun spaxit. Minulla oli yksi E46 328ci eibacheilla ja pelas todella hyvin normaali arkiajossa ja kyllä sillä kärsi radallakin kurvailla.
Tuolta irtoaa alta 200€ toimitettuna.
http://www.fahrwerkebilliger.de/
Eibach -55mm madaltavat jouset + m-sport iskarit ja alusta toimii todella hyvin. suosittelen lämpimästi.Bmw X5 3.0DA 2005
Comment
-
Comment