Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

    Originally posted by reTzki View Post
    Joo pitääpä alkaa etsimään H&R:n jousia. Itelle ois tulossa vielä 19 tuumaset vanteet, mitenhän jäykät noi msport iskarit on, alkaakohan raapimaan?:think
    Sehän riippu vanteen ET lukemasta sekä vanteen leveydesta ja rengaskoosta?
    MB CLS-12 350CGI AMG

    MYSTINEN.FI

    Comment

    • reTzki
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 54

      Originally posted by Bouma View Post
      Sehän riippu vanteen ET lukemasta sekä vanteen leveydesta ja rengaskoosta?
      Mulla ei vielä tietoa koosta, kun en ole päättänyt vanteita vielä

      Edit: Joka tapauksessa tuleeko m-sportin iskareilla ja 60/40mm madalluksella alustasta liian lötkö, koska ei tuo m-sport mikään hirveen jäykkä ole? Meinaan että jos hommaan vanteet pienellä et:llä niin se raapasee heti pienessä kuopassa...
      Last edited by reTzki; 01-07-2009, 11:54.

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        Tolla madalluksella sinne voi sitten vaihtaa rautaputket iskareiden tilalle, jos meinaa että ei saa hiukkaakaan joustaa ettei raavi.. Hommaat sellaiset vanteet ja renkaat, että menee kaarien sisään tai sitten pokkaat kaaret sen mukaan mitä vanteet ja renkaat vaatii. Mulla on takana 9,5" x 18 ET35 vanteet 245/35 renkailla ja menee raapimatta kaarien rullauksella. 255/35 alkaa ottaa suurissa heitoissa takapuskurin sisäpuoleen kiinni
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • reTzki
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 54

          Originally posted by NokiLeka View Post
          Tolla madalluksella sinne voi sitten vaihtaa rautaputket iskareiden tilalle, jos meinaa että ei saa hiukkaakaan joustaa ettei raavi.. Hommaat sellaiset vanteet ja renkaat, että menee kaarien sisään tai sitten pokkaat kaaret sen mukaan mitä vanteet ja renkaat vaatii. Mulla on takana 9,5" x 18 ET35 vanteet 245/35 renkailla ja menee raapimatta kaarien rullauksella. 255/35 alkaa ottaa suurissa heitoissa takapuskurin sisäpuoleen kiinni
          Kyllä joustaa saa, mutta ei liikaa. Vaikea arvioida sitten että miten jäykkä siitä tulee m-sportin tolpilla, että mitä vanteita uskaltaa alkaa ettimään. Ei ole hakusessa mitään sellasia vanteita jotka tulis kaarista ulos vaan enemmänkin kaarien kanssa tasalle.

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Ei sitä mukavuutta kannata ulkonäön takia kokonaan hävittää. Kyllä paketin kuuluisi olla sellainen, että vaimennus saa vaikka pohjata ilman että ottaa mihinkään kiinni. Omassa on H&R:n cupkit 55/35 madalluksella ja Sachsin Advantageilla, jotka on hyvin lähellä M-sportin alkuperäisiä iskareita. Eroa ei mukavuudessa juurikaan ole verrattuna M-sporttiin, mutta jämäkkyyttä tulee sopivasti lisää. Ei noilla silti mielikseen missään huonoilla teillä ajele, terävät montut tulee kyllä läpi.

            Eli madallus mieleiseksi ja vanteet sen mukaan haluaako kaarille tehdä jotain vai ei. Jos haluat vanteet lähelle kaaren reunaa niin mankeloimaan joutuu. Tuossa on kuva 9,5" x 18" ET30 ja 255/35 kumilla ja raapi mankeloiduillakin kaarilla:
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • reTzki
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 54

              Originally posted by NokiLeka View Post
              Ei sitä mukavuutta kannata ulkonäön takia kokonaan hävittää. Kyllä paketin kuuluisi olla sellainen, että vaimennus saa vaikka pohjata ilman että ottaa mihinkään kiinni. Omassa on H&R:n cupkit 55/35 madalluksella ja Sachsin Advantageilla, jotka on hyvin lähellä M-sportin alkuperäisiä iskareita. Eroa ei mukavuudessa juurikaan ole verrattuna M-sporttiin, mutta jämäkkyyttä tulee sopivasti lisää. Ei noilla silti mielikseen missään huonoilla teillä ajele, terävät montut tulee kyllä läpi.

              Eli madallus mieleiseksi ja vanteet sen mukaan haluaako kaarille tehdä jotain vai ei. Jos haluat vanteet lähelle kaaren reunaa niin mankeloimaan joutuu. Tuossa on kuva 9,5" x 18" ET30 ja 255/35 kumilla ja raapi mankeloiduillakin kaarilla:

              Aivan joo ymmärrän. No lähetään nyt siitä että madallus mieleiseksi. Eli msportin tolpat+60/40 tai 55/35 jouset. (Matalaa olen hakemassa!) Onko tämä mahdollinen paketti toimivuuden, mukavuuden ja jäykkyyden osalta?

              Comment

              • sarppo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 264
                • Turku

                Tuli luettua koko ketju läpi ja viisastuttuakin hieman matkalla, mutta pitää silti kysyä vielä.

                Eli tarkoitus olisi lähteä madaltamaan omaa pommia mielessä joku tuollainen ~ 40mm eteen ja mitä noissa sarjoissa nyt mukana sitten taakse tuleekaan. Kysymyksenä vain se, että kun olen niin helkkarin tyytyväinen ajettavuuteen tällä hetkellä tuolla vakioalustalla eli eläkeläistuntumalta eikä auto vetele pahimmissakaan urissa just lainkaan niin kannattaako unohtaa koko juttu jos haluan ajotuntuman säilyvän ja vetelyn pysyvän poissa? Ja toinen kysymys koski noita vakioiskareita, eli kuinka paljon madaltavaa jousta niihin uskaltaa laittaa, tuolla ketjussa aikasemmin puhuttiin jostain ~40mm?

                Auto näyttää tällä hetkellä tältä -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=169609 En tiedä pitäisikö tuolle vakioalustalle itkeä vai nauraa..
                __________________________________
                G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
                ex.
                E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
                E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
                E46 328i Coupe topazblau metallic
                E36 320i Coupe diamantschwarz metallic

                Lika barn leker bäst med varandra.

                Comment

                • gRt
                  BTCF Member
                  • May 2009
                  • 222
                  • Tampere

                  Hei.

                  Tarkoituksena olisi madaltaa omaa e46 316 jokunen -40mm sillä saan 18 tuumaiset kiekot tulevana keväänä jotka on tarkoitus laittaa alle.

                  Auto on jokapäiväisessä ajossa ympäri vuoden. Paljon on satunnaista nurkka ajoa kaupunkissa sekä ajoittain maantie/motariajoa. Arvostan ajossa kuitenkin eniten mukavuutta sekä jämäkkyyttä joten ihan kivirekeä en haluaisi... Myös H&R Coupe Kitin tuoma madallus on vähä ehkä turhan matala.

                  Siksi, mielestäni hyvä vaihtoehto voisi olla H&R -40mm madaltavat jouset sekä marmoritiskiltä hankitut uudet alkuperäiset iskarit? Vai onko mitään muita järkeviä vaihtoehtoja?

                  Kaverilla samalaisessa autossa -40mm madaltava FK sarja joka on mielestäni turhan kova. Myös autoa lastatessa (tai 3 takapenkillä) pohja ottaa turhan herkästi hidasteissa kiinni...
                  Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
                  https://www.youtube.com/@gerttiih

                  Comment

                  • janne320d
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1342
                    • jns

                    onko kellään kokemusta spax merkkisistä madallus jousista,sellaset olis ehkä tuloillaan koossa 40/30,onko tuo hyvä madallus e46 tourinkiin 18"rengastuksella ja vakio iskareilla.
                    jos jollakin olis kuvaan kyseisellä madalluksella varustetusta touringista niin kuvaa tänne.kiitos
                    Last edited by janne320d; 13-01-2010, 00:39.
                    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                    Comment

                    • C caddy
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 47

                      Originally posted by janne320d View Post
                      onko kellään kokemusta spax merkkisistä madallus jousista,sellaset olis ehkä tuloillaan koossa 40/30,onko tuo hyvä madallus e46 tourinkiin 18"rengastuksella ja vakio iskareilla.
                      jos jollakin olis kuvaan kyseisellä madalluksella varustetusta touringista niin kuvaa tänne.kiitos
                      Spaxin jousista on paljonkin (hyviä)kokemusta, mutta lähinnä opeleissa.

                      Itsellänikin on tulossa 40/30 Spax jouset ja iskarit e46 touringiin 18" vanteilla.
                      TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
                      Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

                      Comment

                      • janne320d
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1342
                        • jns

                        Originally posted by C caddy View Post
                        Spaxin jousista on paljonkin (hyviä)kokemusta, mutta lähinnä opeleissa.

                        Itsellänikin on tulossa 40/30 Spax jouset ja iskarit e46 touringiin 18" vanteilla.

                        www.rallyracefin.fi - tuoltako tilasit?

                        laitahan kuvaa kun alle ehtivät,itse en ole vielä tillannu mutta tilaan kyllä ennen lumien sulamista.
                        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6937
                          • N/A

                          Itse valitsisin mielummin Eibach / H&R jouset E46 bemariin kun spaxit. Minulla oli yksi E46 328ci eibacheilla ja pelas todella hyvin normaali arkiajossa ja kyllä sillä kärsi radallakin kurvailla.
                          Tuolta irtoaa alta 200€ toimitettuna.

                          FAHRWERKEBILLIGER.DE – Premium-Fahrwerkstechnik von Gebhardt Automotive

                          Comment

                          • janne320d
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1342
                            • jns

                            Originally posted by Antti O View Post
                            Itse valitsisin mielummin Eibach / H&R jouset E46 bemariin kun spaxit. Minulla oli yksi E46 328ci eibacheilla ja pelas todella hyvin normaali arkiajossa ja kyllä sillä kärsi radallakin kurvailla.
                            Tuolta irtoaa alta 200€ toimitettuna.

                            http://www.fahrwerkebilliger.de/

                            mitäs eroja noissa spax vs. eibach/h&r on?

                            ad varaosamailma h&r 35/20 268e
                            ad varaosamailma weitec 168e
                            rally race spax 186e

                            hintojen perusteella arvelin spaxin olevan laadukkain ja järkevin vaihtoehto.

                            paljonkohan mahtaa marmorilla maksaa m-sport jouset,onko tietoa?
                            Last edited by janne320d; 13-01-2010, 08:39.
                            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                            Comment

                            • Jisv
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 461
                              • Pori

                              m-sportit marmorilta 510 euroa kierros.
                              Tota H&R:n 35/20 settiä saa saksasta hintaan 145 + postit.
                              Last edited by Jisv; 13-01-2010, 09:32.
                              e46 non m-sport touring
                              Dieselin kulutus

                              Comment

                              • Jukka_
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 156
                                • finland Keski-suomi

                                Originally posted by Antti O View Post
                                Itse valitsisin mielummin Eibach / H&R jouset E46 bemariin kun spaxit. Minulla oli yksi E46 328ci eibacheilla ja pelas todella hyvin normaali arkiajossa ja kyllä sillä kärsi radallakin kurvailla.
                                Tuolta irtoaa alta 200€ toimitettuna.

                                http://www.fahrwerkebilliger.de/

                                Eibach -55mm madaltavat jouset + m-sport iskarit ja alusta toimii todella hyvin. suosittelen lämpimästi.
                                Bmw X5 3.0DA 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎