Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    Mulla koodattiin ne takimmaiset pois, niinkuin egr.
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      Originally posted by jr66 View Post
      Pysyikö perusympyrä tarpeeksi suurena ettei tule nostajien kanssa ongelmia ?
      Nokkapukeista 1mm pois ja nokkien päähän 2mm hatut.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        Hitto, piti oikein tännekin tulla tutkimaan, kun pihaan ilmestyi taas e46 330i. Tietty pakosarjojen vaihto oli jo ostopäivänä mielessä Tällä kertaa vois kokeilla semmosta reseptiä, että laittais vaan katit kylmästi orkkisputkeen sen keskivaimentajan tilalle. Putki jigiin kiinni, puukkosahalla keskipönttö pois ja metallikatit tigillä kolvaten tilalle. Koneeseen sitten vaan ne ebayn kiinasarjat. Olis varmaan päivän homma ja taas 330 kuullostaisi NIIIN hyvältä. Fekzenin etanolisofta vielä ecuun, niin se olis sitten siinä. Yks avain on kateissa, niin voisi ostaa toisen ecun, lähettää sen ruotsiin ja avaimen koodauksen hinnalla poistattaa ajoneston ja ottaa samalla etanoliohjelman. Säästöä katos

        Edit:
        Mä luulen et toi M52 putki menis kyllä aika helposti vompattiinkin.

        Comment

        • J-Beat
          Aluevastaava
          • Jun 2005
          • 3059
          • Jyväskylä

          Originally posted by Convertible View Post
          Mulla koodattiin ne takimmaiset pois, niinkuin egr.
          Minkälainen homma oli tämä koodaus? Millä softalla onnnistuu? :think
          Myydään:
          Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

          K-S Connection
          Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            Originally posted by Juppe View Post
            Hitto, piti oikein tännekin tulla tutkimaan, kun pihaan ilmestyi taas e46 330i. Tietty pakosarjojen vaihto oli jo ostopäivänä mielessä Tällä kertaa vois kokeilla semmosta reseptiä, että laittais vaan katit kylmästi orkkisputkeen sen keskivaimentajan tilalle. Putki jigiin kiinni, puukkosahalla keskipönttö pois ja metallikatit tigillä kolvaten tilalle. Koneeseen sitten vaan ne ebayn kiinasarjat. Olis varmaan päivän homma ja taas 330 kuullostaisi NIIIN hyvältä. Fekzenin etanolisofta vielä ecuun, niin se olis sitten siinä. Yks avain on kateissa, niin voisi ostaa toisen ecun, lähettää sen ruotsiin ja avaimen koodauksen hinnalla poistattaa ajoneston ja ottaa samalla etanoliohjelman. Säästöä katos

            Edit:
            Mä luulen et toi M52 putki menis kyllä aika helposti vompattiinkin.
            Ne mun ostamat katit sopivat täydellisesti sinne auton alle ja M52 putket hitsattiin kiinni M54 putkistoon. Tuli tosi hyvännäköinen putki ja kuuloinen
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              Originally posted by J-Beat View Post
              Minkälainen homma oli tämä koodaus? Millä softalla onnnistuu? :think
              Ei mitään hajua samalla vaihdettiin kolmelitraisen ohjelma, kun nuo poistettiin. www.bemariosat.fi lähetä boksi sinne ja kerro mitä haluat.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                Originally posted by J-Beat View Post
                Minkälainen homma oli tämä koodaus? Millä softalla onnnistuu? :think
                Pitää laittaa EU2 päästönormin mukainen ohjelma sisään. Sitten ei sytytä kakkoslambdat vikakoodia. Tilasin jokunen vuosi sitten kiinasta pakosarjan ja englannista brittimallin katit/keskiputken. Ainoa vika oli että kiinalaiset lähetti vahingossa 323/328 pakosarjan kun olis pitänyt olla 330. Sitten homma jäi seisomaan kun ajokausi alkoi. Pitäisi hommaa jostain 330 pakosarja niin saisi tuon projektin taas eteenpäin..

                Onko joku muuten säädellyt karttoja näillä ohjeilla??
                Last edited by kani; 12-05-2017, 00:34.
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • EFNU

                  Originally posted by kani View Post
                  Onko joku muuten säädellyt karttoja näillä ohjeilla??
                  http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287
                  Lähellä ollaan, ecu pitäisi ottaa ulos ja lukea mitä sinne joku kotimainen seppä on laittanut sisään.

                  Onko sulla ne pikkukoneisen sarjat vielä tarpeettomana?
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11129
                    • Oulu

                    Originally posted by kani View Post

                    Onko joku muuten säädellyt karttoja näillä ohjeilla??
                    http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287
                    Onnistuu kyllä. Toki tuo Jmgarage flasher on kyllä järkyttävän huono softa ja boksi pitää käyttää auki ja vetästä jumpperi piuha, että saa bootmodeen full flashin tekemistä varten. Tuon garageflasheri on aika tarkka ajoituksesta ton jumpperipiuhan kanssa ja monesti sillä ei saa edes yhteyttä, vaan valittaa echo erroria. Lisäksi se saattaa ihan muuten vaan tiltata kesken flashayksen, ja sit saa sormet ristissä toivoa ettei ecu muutu tiiliskiveksi. Lisäksi aina kun tekee muutoksia, niin pitää checksumit korjata.

                    Mutta tähän on olemassa helpompikin tapa. Ensinnäkin ostaa tämän softan: http://chipster.no/index.php?route=p...&product_id=50

                    Tuolla onnistuu full ja partial flashien luku sekä kirjoitus ms43 purkille. Ilman että purkkia täytyy avata. Senkun tökkää vaan piuhan kiinni auton OBD porttiin. Ko. ohjelma tekee myös checksumien korjauksen automaattisesti, eikä niistä tarvi välittää.

                    TunerPro:lle on noita xdf:iä ms43 ecua varten, mutta itse tykkään käyttää RomRaideria. Se on paljon käyttäjäystävällisempi: http://www.romraider.com/RomRaider/Download

                    Tuolta löytyy ms43:lle määritystiedosto: http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=43&t=12575

                    Eli jos purkki on valmiiksi MS430056 versiolla, niin ei tarvi kuin norjalaisen softalla ladata partial ulos purkista. Tekee säädöt joita tarvii RomRaiderissa, ja pukkaa takas purkkiin norjalaisen softalla. Jos oma ecu on eri versiolla, pitää sinne ladata sisään virgin full flash MS430056 versiosta eka. tehdä EWS synkka autoon INPA:lla. Ja sit päästään lukemaan ja säätämään partialia.

                    Ja minä myös voin tehdä esim. taaempien lambdojen poiston ms43 purkeista. Myös EWS poistot yms. onnistuu.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      Joo tuo chipster softa taisi syntyä tämän e46fanaticsin ms42/ms43 ronkkimisen seurauksena yhden norjalaisen toimesta.

                      Hyviä vinkkejä jatkoa ajatellen, kiitos!

                      Lisää tietoa on myös www.ms43wiki.com sivulla mitä tuo saksalainen DanielF / e46fanatics ylläpitää. Sen alla on myös ms42 sivusto.

                      Hienoa että näidenkin purkkien salat aukeavat ja näitä pystyy harrastelijat edullisesti fläshäämään ja ohjelmoimaan. Availun ansiosta harrastajien tietotaitokin kasvaa huikeasti.
                      Last edited by kani; 13-05-2017, 00:38.
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • kani
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 699
                        • Espoo

                        Originally posted by Calypsocoupe View Post
                        Lähellä ollaan, ecu pitäisi ottaa ulos ja lukea mitä sinne joku kotimainen seppä on laittanut sisään.

                        Onko sulla ne pikkukoneisen sarjat vielä tarpeettomana?
                        On se jouten Jokelassa tallilla jos sille on tarvetta! Sovittelin paikalleen ja toteisin että eihän nää sovi. Sitten myöhemmin huomasin pahvilaatikosta että jaaha, teippien alla lukee pahvissa 323/328. Nuo taitaa olla M52 koneeseen joko 323 tai 328. Ottaa kiinni M54 moottorin kannattimeen tukevasti.
                        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                        Comment

                        • walde
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 947
                          • Melkein Espoo

                          Onko tosiaan niin, ettei Euroopan puolelta löydy kohtuullisesti istuvia pakosarjoja M54 moottoreihin mallia "kiina"? Jenkeistä löytyy kyllä hyvin istuviksi todettuja sarjoja n. 300$ (kysynnän ja tarjonnan laki...), mutta tullit ja alvit ei liiemmin kiinostaisi. M52 pakosarjoissa ahdistaa leikkaus ja liimaus.
                          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                          Comment

                          • Convertible
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2638
                            • Turku

                            Nyt alla 500km ja mukavasti on kulkupuolta ja ääntä, sellainen metallin raspi. Tuolla lyhytvälitteisellä 325tin perällä varustettuna 0-100 menee jonnekin 5,5 sekunnin hujakoille. Katsastuksessa ihmettelivät, miksi niin pienet päästöt, eli hyvin toimii nuo brittimallin auton alla olevat katit.

                            Nyt pitää sitten tuo lukko hoitaa seuraavaksi, sen verran iloisesti pyörittää kumia.
                            Last edited by Convertible; 03-06-2017, 19:41.
                            F25 X3 35d
                            E87 118i
                            E46 330ti
                            E46 M3
                            E30 M3
                            E30 M3 Convertible
                            Z3 Roadster

                            Comment

                            • kani
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 699
                              • Espoo

                              Helmi homma. Harmi kun kinkit lähetti mulle väärän sarjan aikoinaan. Saakohan tota metallista ääntä saada murisevammaksi sopivalla catbackilla?
                              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                              Comment

                              • Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

                                Mulla on se keskivaimennin pois ja sen tilalla katit, siellä on vielä selainen ihan pieni oisko joku resonaattori ja sitten Bastuckin rosteri takapönttö, todella matala ja möreä ääni, kierroksilla alkaa kuulua se metallinen raspi.
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎