Mulla koodattiin ne takimmaiset pois, niinkuin egr.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i virittely?
Collapse
X
-
Hitto, piti oikein tännekin tulla tutkimaan, kun pihaan ilmestyi taas e46 330i. Tietty pakosarjojen vaihto oli jo ostopäivänä mielessäTällä kertaa vois kokeilla semmosta reseptiä, että laittais vaan katit kylmästi orkkisputkeen sen keskivaimentajan tilalle. Putki jigiin kiinni, puukkosahalla keskipönttö pois ja metallikatit tigillä kolvaten tilalle. Koneeseen sitten vaan ne ebayn kiinasarjat. Olis varmaan päivän homma ja taas 330 kuullostaisi NIIIN hyvältä. Fekzenin etanolisofta vielä ecuun, niin se olis sitten siinä. Yks avain on kateissa, niin voisi ostaa toisen ecun, lähettää sen ruotsiin ja avaimen koodauksen hinnalla poistattaa ajoneston ja ottaa samalla etanoliohjelman. Säästöä katos
Edit:
Mä luulen et toi M52 putki menis kyllä aika helposti vompattiinkin.
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostMulla koodattiin ne takimmaiset pois, niinkuin egr.Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostHitto, piti oikein tännekin tulla tutkimaan, kun pihaan ilmestyi taas e46 330i. Tietty pakosarjojen vaihto oli jo ostopäivänä mielessäTällä kertaa vois kokeilla semmosta reseptiä, että laittais vaan katit kylmästi orkkisputkeen sen keskivaimentajan tilalle. Putki jigiin kiinni, puukkosahalla keskipönttö pois ja metallikatit tigillä kolvaten tilalle. Koneeseen sitten vaan ne ebayn kiinasarjat. Olis varmaan päivän homma ja taas 330 kuullostaisi NIIIN hyvältä. Fekzenin etanolisofta vielä ecuun, niin se olis sitten siinä. Yks avain on kateissa, niin voisi ostaa toisen ecun, lähettää sen ruotsiin ja avaimen koodauksen hinnalla poistattaa ajoneston ja ottaa samalla etanoliohjelman. Säästöä katos
Edit:
Mä luulen et toi M52 putki menis kyllä aika helposti vompattiinkin.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by J-Beat View PostMinkälainen homma oli tämä koodaus? Millä softalla onnnistuu? :thinksamalla vaihdettiin kolmelitraisen ohjelma, kun nuo poistettiin. www.bemariosat.fi lähetä boksi sinne ja kerro mitä haluat.
F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by J-Beat View PostMinkälainen homma oli tämä koodaus? Millä softalla onnnistuu? :think
Onko joku muuten säädellyt karttoja näillä ohjeilla??
Last edited by kani; 12-05-2017, 00:34.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by kani View PostOnko joku muuten säädellyt karttoja näillä ohjeilla??
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287
Onko sulla ne pikkukoneisen sarjat vielä tarpeettomana?- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by kani View Post
Onko joku muuten säädellyt karttoja näillä ohjeilla??
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287
Mutta tähän on olemassa helpompikin tapa. Ensinnäkin ostaa tämän softan: http://chipster.no/index.php?route=p...&product_id=50
Tuolla onnistuu full ja partial flashien luku sekä kirjoitus ms43 purkille. Ilman että purkkia täytyy avata. Senkun tökkää vaan piuhan kiinni auton OBD porttiin. Ko. ohjelma tekee myös checksumien korjauksen automaattisesti, eikä niistä tarvi välittää.
TunerPro:lle on noita xdf:iä ms43 ecua varten, mutta itse tykkään käyttää RomRaideria. Se on paljon käyttäjäystävällisempi: http://www.romraider.com/RomRaider/Download
Tuolta löytyy ms43:lle määritystiedosto: http://www.romraider.com/forum/viewt...p?f=43&t=12575
Eli jos purkki on valmiiksi MS430056 versiolla, niin ei tarvi kuin norjalaisen softalla ladata partial ulos purkista. Tekee säädöt joita tarvii RomRaiderissa, ja pukkaa takas purkkiin norjalaisen softalla. Jos oma ecu on eri versiolla, pitää sinne ladata sisään virgin full flash MS430056 versiosta eka. tehdä EWS synkka autoon INPA:lla. Ja sit päästään lukemaan ja säätämään partialia.
Ja minä myös voin tehdä esim. taaempien lambdojen poiston ms43 purkeista. Myös EWS poistot yms. onnistuu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Joo tuo chipster softa taisi syntyä tämän e46fanaticsin ms42/ms43 ronkkimisen seurauksena yhden norjalaisen toimesta.
Hyviä vinkkejä jatkoa ajatellen, kiitos!
Lisää tietoa on myös www.ms43wiki.com sivulla mitä tuo saksalainen DanielF / e46fanatics ylläpitää. Sen alla on myös ms42 sivusto.
Hienoa että näidenkin purkkien salat aukeavat ja näitä pystyy harrastelijat edullisesti fläshäämään ja ohjelmoimaan. Availun ansiosta harrastajien tietotaitokin kasvaa huikeasti.Last edited by kani; 13-05-2017, 00:38.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostLähellä ollaan, ecu pitäisi ottaa ulos ja lukea mitä sinne joku kotimainen seppä on laittanut sisään.
Onko sulla ne pikkukoneisen sarjat vielä tarpeettomana?E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Onko tosiaan niin, ettei Euroopan puolelta löydy kohtuullisesti istuvia pakosarjoja M54 moottoreihin mallia "kiina"? Jenkeistä löytyy kyllä hyvin istuviksi todettuja sarjoja n. 300$ (kysynnän ja tarjonnan laki...), mutta tullit ja alvit ei liiemmin kiinostaisi. M52 pakosarjoissa ahdistaa leikkaus ja liimaus.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Nyt alla 500km ja mukavasti on kulkupuolta ja ääntä, sellainen metallin raspi. Tuolla lyhytvälitteisellä 325tin perällä varustettuna 0-100 menee jonnekin 5,5 sekunnin hujakoille. Katsastuksessa ihmettelivät, miksi niin pienet päästöt, eli hyvin toimii nuo brittimallin auton alla olevat katit.
Nyt pitää sitten tuo lukko hoitaa seuraavaksi, sen verran iloisesti pyörittää kumia.Last edited by Convertible; 03-06-2017, 19:41.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Mulla on se keskivaimennin pois ja sen tilalla katit, siellä on vielä selainen ihan pieni oisko joku resonaattori ja sitten Bastuckin rosteri takapönttö, todella matala ja möreä ääni, kierroksilla alkaa kuulua se metallinen raspi.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
Comment