Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 330D E46 jyrinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4BMW
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 199
    • Turku

    #46
    Minulla täysin sama vika ja autona E46 328i vm 2000, aj 165tkm. Tuntuu vaan pahenevan koko ajan eli ensin tuli silloin tällöin ja nyt ei voi ajaa enää kun "käsipuolella" koska nykymisen ja jyrinän kanssa menee hermot
    Laatikko lähtee irti maanantaina ja samalla viikolla menee JnTradingille jossa epäilivät oireiden perusteella juuri turbiinia(onneksi heillä hyllytavaraa). Toivon todella että olisi vain siinä vika koska silloin kustannukset ovat vain tonnin luokkaa.

    Laitan tietoa lisää kun sitä saan

    Comment

    • Adolf
      Newbiemmer
      • Jun 2009
      • 3
      • Turku

      #47
      Originally posted by 4BMW View Post
      Minulla täysin sama vika ja autona E46 328i vm 2000, aj 165tkm. Tuntuu vaan pahenevan koko ajan eli ensin tuli silloin tällöin ja nyt ei voi ajaa enää kun "käsipuolella" koska nykymisen ja jyrinän kanssa menee hermot
      Laatikko lähtee irti maanantaina ja samalla viikolla menee JnTradingille jossa epäilivät oireiden perusteella juuri turbiinia(onneksi heillä hyllytavaraa). Toivon todella että olisi vain siinä vika koska silloin kustannukset ovat vain tonnin luokkaa.

      Laitan tietoa lisää kun sitä saan


      Täytyy toivoa ettei laatikko vaan ole ottanut itseensä.Turbiinista menee kuulemma lukitus sököksi,ja noin ruokalusikallinen metallimoskaa irtoaa liikenteeseen.Jos suodatin toimii niin jää sinne ja osa myös lauhduttimeen.Kannattaa ostaa sellainen lauhduttimen puhdistus "patruuna" JN Tradingista,maksoi vissiin 11€.

      Oma on nyt toiminut toistaiseksi hyvin,just tultiin lapinreissulta,kilometrejä tuli n.4000

      Comment

      • 4BMW
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 199
        • Turku

        #48
        Originally posted by Adolf View Post
        Täytyy toivoa ettei laatikko vaan ole ottanut itseensä.Turbiinista menee kuulemma lukitus sököksi,ja noin ruokalusikallinen metallimoskaa irtoaa liikenteeseen.Jos suodatin toimii niin jää sinne ja osa myös lauhduttimeen.Kannattaa ostaa sellainen lauhduttimen puhdistus "patruuna" JN Tradingista,maksoi vissiin 11€.

        Oma on nyt toiminut toistaiseksi hyvin,just tultiin lapinreissulta,kilometrejä tuli n.4000
        Eiköhän se ole, on kuitenkin ajettu jo pirun kauan rikkinäisenä

        Mutta huomenna lähtee irti niin katsotaan koska saadaan lisää tietoa...

        Comment

        • 4BMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 199
          • Turku

          #49
          Nyt toimii taas kun pitääkin, vaihdettiin uusi turbiini ja laatikon öljyt

          Hintaa tuli töineen 1090€ ja puolet tuosta on siis töistä.

          Comment

          • Taalasmaa
            Newbiemmer
            • Aug 2009
            • 10
            • vaasa

            #50
            Morjesta.
            Keskiviikkona saapu 1kk:n odottelun jälkeen bmw 330da farmari vm-03 ajettu n. 140tkm. Onnensa kukkuroilla oltiin vielä keskiviikko sekä osa torstaista, kunnes pesin auton ja olin lähdössä takasin kotia kohden. No alkuun laatikko toimi hienosti, ei mitää ongelmia(lukuunottamatta pienen pientä jurinaa ylämäissä vakionopeudensäädin päällä noin 90-110km/h) No kumminkin pesun jälkeen laitoin D:lle pääsin pihasta pois. Ajoin kaupan pihaan ja kun sieltä piti lähteä pois, niin laatikko luisti pahemman kerran. No auto pois päältä ja takasi päälle. Sit toimi jo suhtkoht normaalisti. Pääsin n 400m ja sit alkoi taas luistamaan ja tuli juurikin tuollainen rattaan kuva jossa huutomerkki sisällä näyttöön.

            Jätin hetkeksi siihen ja kun uudestaa laitoin päälle, niin taas toimi jotenkuten. Ja sain siirrettyä kotipihaan. Osaako joku kertoa mikähän on vialla? Turbiini? Voiko tuosta käydä ihan normaali huoltamolla katsomassa vikakoodit?

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #51
              Moi täältäkin!

              Empä ole ajatellutkaan, että voisko olla automaagissa jotain vikaa. :think Nyt kun luin tämän, niin pakko heittää omatkin kysymykset ilmoille.

              Omassa e46 330ia bensassa olen huomannut sellaisen (vian vai ominaisuuden), että maantiellä kun ajaa vaikka 90-110 km/h ja alkaa kiihdyttämään oikein kevyellä kaasulla niin kierrokset notkahtaa about 300 rpm alaspäin ja sitten alkaa vasta kiihtymään? Samalla mukaan astuu erittäin vaimea jyrinä, ikäänkuin kone booaisi, mutta tämä ei siis tule moottorista.
              Laatikko vaihtaa tosi nätisti, ja muutenkin toimii kuten pitää, mutta tuo ihmetyttää. Enemmän kun painaa kaasua, ja kun laatikko vaihtaa pienemmälle ei tälläistä jyrinää tai kierrosten notkahtamista esiinny. Koskaan ei ole ollut mitään nykimistä tms. havaittavissa.
              Last edited by fastandfurious; 03-10-2009, 10:05.
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • hengari
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 208
                • Jyväskylä

                #52
                Originally posted by miksum View Post
                Joo-o,Huomasin itse tossa että jyrinää ei kuulunut kun otti laatikon käsikäytölle?Koe ajo oli aika lyhyt mutta tuntui jotenkin ihmeelliseltä jos vaikuttaa asiaan.Auto on pääasiassa vaimon ajossa joten tarkkailu on satunnaista.Johtuisko jyrinä siitä kun hitaassa kiihdytyksessä aski yrittäis vaihtaa pienemmälle tai jotain?:think
                Turbiinilukko ei taida olla toiminnassa manuaaliasennossa.
                Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                Nyt:
                -E61 530dA M-sport 2006
                -Mustang fastback 1965

                Ex.
                -e39 530dA M-sport 2002
                -e91 320dA M-sport 2008

                Comment

                • hj325hml
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 729
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  M54 2,2 e46 01

                  Kierroksilla noin 1500-1800 tasaisesti ajaen tai rauhassa siihen kiihdyttäen perä alkaa jyristä pirusti, kierrokset tippuu samalla hetkittäin alemmas, muutenkin kierrokset seilaa hieman lähellä tuota kierrosaluetta, muuten toimii normaalin oloisena.

                  Laatikkona steppi ja tätä ongelmaa tapahtuu molemmilla "manuaalina" ja automaatilla ajaessa.

                  Onko se nyt turbiini sit kyseessä?

                  Onkohan laatikolle tms. vaarallista ajaa tuossa kunnossa?
                  F16 M-Sport

                  Comment

                  • hj325hml
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 729
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Laatikon öljynvaihto ensimmäinen toimenpide?
                    F16 M-Sport

                    Comment

                    • hj325hml
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 729
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Kai jollain joku ajatus asiaan?
                      F16 M-Sport

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 729
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by hj325hml View Post
                        Laatikon öljynvaihto ensimmäinen toimenpide?
                        Vastaan itse itselleni, laatikkoon vaihdettu öljyt ja suodatin, tämän jälkeen ekalla kahdella kilsalla ongelma vielä esiintyi, tosin todella paljon pienempänä ja sen jälkeen päivän kokemuksella ongelma hävisi kokonaan.

                        Tosiaan päivän kokemus vasta että seuraillaan ja toivotaan toivotaan..
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • fastandfurious
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1731
                          • Tampesteri

                          #57
                          Originally posted by hj325hml View Post
                          Vastaan itse itselleni, laatikkoon vaihdettu öljyt ja suodatin, tämän jälkeen ekalla kahdella kilsalla ongelma vielä esiintyi, tosin todella paljon pienempänä ja sen jälkeen päivän kokemuksella ongelma hävisi kokonaan.

                          Tosiaan päivän kokemus vasta että seuraillaan ja toivotaan toivotaan..

                          Tulikos tämä lopulta kuntoon pelkällä ölpän vaihdolla?
                          ---------------------------------------------------
                          E91 325d M-Sport
                          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                          Comment

                          • julle05
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2010
                            • 32
                            • Mijas, Espanja

                            #58
                            terve.

                            autoni on 330DA -02 ajettu 230tkm. vaihteisto on vaihdettu 130tkm kohdalla!

                            auto alkoi täristämään (kuin sormia napsauttamalla) viikko sitten voimakkaasti yli 110km vauhdissa, niin että avaimetkin helisee kupissa ja tuntuu että jotain repeää perässä jos ei hiljennä vauhtia. tuo tärinä ei siis tule muulloin kun kiihdyttäessä 110-> eikä vaihteella ole merkitystä.

                            voisiko tuohon olla syyllinen kardaani vai onko vika kuitenkin turbiinissa? vaihteisto on kuitenkin vaihdettu 2007 ja pelaa muuten täysin moitteetta.

                            auto kävi korjaamolla ja diagnoosi oli että tärinä/ravistus ei ainakaan johtuisi vaihteistosta , vaan tulisi perästä ja vielä toiselta puolelta sieltä.. kardaanille ei koskaan ole tehty mitään. samalla diagnosoitiin että toinen taka iskari oli vuotanut täysin kuivaksi, eihän vaan olisi mahdollista että tärinä olisi sen aiheuttamaa?

                            jos vika kuitenkin olisi vaihteiston suunnassa, niin autohan on ostettu vasta vajaa puoli vuotta sitten autoliikkeeltä ja vastuu takuuhan oli muistaakseni 6kk...!?

                            kiitos jos jaksatte pähkäillä ja vastailla...

                            T. juha

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #59
                              Tärinää ja vapinaa myös täällä. 330xdat 2001, momentinmuunin remontoitu, täristi ja luisti. Edelleen ongelmaa, todennäköisesti ainakin etuvetari(t) sököt, voi olla samaa takanakin. Tässä vielä vaikeampi löytää vikaa kun on 4 vetoakselia, 2 kardaania, 2 rättiniveltä, 3 tasauspyörästöä! Etupään rättinivelestä löytyi pajalla väljyyttä, mutta myöhemmin kun se piti vaihtaa auto olikin kuulemma ihan ok. Ehkä osaa ei saanut kun uudemmasta kardaanista se on jätetty pois. http://static.bmwfans.info/images/epc/MTI3NDYxX3A=.png Nää on ilkeitä vikoja kun paikallistaminen varmasti onnistuu vaan osia vaihtamalla, ja sehän maksaa kun aletaan arpoa.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17508
                                • Turku

                                #60
                                Originally posted by Esal View Post
                                Tärinää ja vapinaa myös täällä. 330xdat 2001, momentinmuunin remontoitu, täristi ja luisti. Edelleen ongelmaa, todennäköisesti ainakin etuvetari(t) sököt, voi olla samaa takanakin. Tässä vielä vaikeampi löytää vikaa kun on 4 vetoakselia, 2 kardaania, 2 rättiniveltä, 3 tasauspyörästöä! Etupään rättinivelestä löytyi pajalla väljyyttä, mutta myöhemmin kun se piti vaihtaa auto olikin kuulemma ihan ok. Ehkä osaa ei saanut kun uudemmasta kardaanista se on jätetty pois. http://static.bmwfans.info/images/epc/MTI3NDYxX3A=.png Nää on ilkeitä vikoja kun paikallistaminen varmasti onnistuu vaan osia vaihtamalla, ja sehän maksaa kun aletaan arpoa.
                                :think:think Tärinää mullakin, etenkin talvella. Oikea etuvetari ja alatukivarret puslineen menossa vaihtoon, jahka saan kaikki osat. Toivottavasti tulis noilla kuntoon. Jo pelkkä etuvetari sikakallis !
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎