Originally posted by Robi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330D perän repeämä
Collapse
X
-
Originally posted by Robi View PostVikahan esiintyy about kaikissa -98->01 vuotisissa autoissa isommalla koneella. (328i, 330i, 330d)e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
-
Originally posted by Murska View PostOnko tässä vuosimalli- / valmistuspäivämäärä-rajauksessa faktaa takana vai onko tämä arvio? Onko tuo vika "eliminoitu" mallisarjan viimeisimmistä? Ts. olisikohan tuo oma -03 330ia touring vapaa tästä kirouksesta??:think
Virallisessa ohjeessa tosiaan <20 mm repeämät korjataan vaahdolla ja suuremmissa pitäisi vaihtaa korin takaosan pohjalevy (Nro 1). Järkevimmältä kuulostaisi repeämien hitsaaminen ja vahvikepalat. Tuskin siitä rakennetta tukevasta vaahdotuksestakaan haittaa olisi. Nokilekan linkistä löytyy nuo tarvikkeena saatavat vahvikkeet. Antzan mainitsemia orkkis-vahvikkeita en onnistunut osaluettelosta löytämään.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Rakennetta on muutettu 2000 vuoden puolenvälin tienoilla siten että kyseisen kiinnitys pisteen/palasen(ruonkopalkin sisällä, jossa kierteet) hitsauksia auton koriin on lisätty. En muista nyt enää oliko lisä pisteet hitsattu palan kylkeen vai päälle.
Ja tämä on faktaa koska kahdesta 00-autosta kysesitä osaa katsellut, alkuvuoden mallista revennyt, loppuvuoden mallissa ehjä.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostRakennetta on muutettu 2000 vuoden puolenvälin tienoilla siten että kyseisen kiinnitys pisteen/palasen(ruonkopalkin sisällä, jossa kierteet) hitsauksia auton koriin on lisätty. En muista nyt enää oliko lisä pisteet hitsattu palan kylkeen vai päälle.
Ja tämä on faktaa koska kahdesta 00-autosta kysesitä osaa katsellut, alkuvuoden mallista revennyt, loppuvuoden mallissa ehjä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Nyt huoltoliike väittää, ettei autossa ole mitään koritakuuta, eikä BMW korvaa mitään, varsinkaan kun autossa on madallusjouset!? Olivat mm. tiedustelleet asiaa Hesan Laakkoselta ja sieltä saaneet tuollaisen vastauksen. Öh!!! Mitä helvetin väliä jollain jousilla on kun auto on paska ja väärin rakennettu? Asia jonka BMW on kaiken lisäksi itse listannut suunnitteluvirheeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kohta vaihtuu automerkki...
Comment
-
-
Originally posted by marz View PostNyt huoltoliike väittää, ettei autossa ole mitään koritakuuta, eikä BMW korvaa mitään, varsinkaan kun autossa on madallusjouset!? Olivat mm. tiedustelleet asiaa Hesan Laakkoselta ja sieltä saaneet tuollaisen vastauksen. Öh!!! Mitä helvetin väliä jollain jousilla on kun auto on paska ja väärin rakennettu? Asia jonka BMW on kaiken lisäksi itse listannut suunnitteluvirheeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kohta vaihtuu automerkki...
Comment
-
-
Originally posted by marz View PostNyt huoltoliike väittää, ettei autossa ole mitään koritakuuta, eikä BMW korvaa mitään, varsinkaan kun autossa on madallusjouset!? Olivat mm. tiedustelleet asiaa Hesan Laakkoselta ja sieltä saaneet tuollaisen vastauksen. Öh!!! Mitä helvetin väliä jollain jousilla on kun auto on paska ja väärin rakennettu? Asia jonka BMW on kaiken lisäksi itse listannut suunnitteluvirheeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kohta vaihtuu automerkki...
Mulle väittivät iisalmen hartikaisella, että koritakuu menee, jos ei joka vuosi käy näyttämässä autoa ja tarkastuttamassa koria ja leimaa siitä :think No antaa olla, kyse on vain takaluukun alaosan pikku ruostekohdasta...Tarkemmin ku katselin sitä tänään, ni joku on jäänyt luukun väliin tai raapassut siihen..Oli nimittäin lakka sauma tehty ton kontinlipan reunaan -> tänään vasta huomasin. No ens vuonna tulee CSL-luukku, ni eipä tuo haittaa.
Mutta kiinnostas tietää, että miten tuo koritakuun kanssa on. Meneekö muka umpeen jos ei auton koria joka vuosi tarkasteta merkkiliikkeessä? Vai oliko p**** puhetta.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by henri View PostMutta kiinnostas tietää, että miten tuo koritakuun kanssa on. Meneekö muka umpeen jos ei auton koria joka vuosi tarkasteta merkkiliikkeessä? Vai oliko p**** puhetta.
E39 koritakuu-topikissa "WarHead" esitti asian näin:
"koritakuulla ei ou vitunkaan merkitystä tehtyjen huoltojen kanssa, eli vaikka oisit turkista autosi tuonut, paikan päällä paikallinen lammasfarmari huoltanut ja vietnamilainen sen sinulle myynyt, toimi koritakuu niin kälviällä ku kuortaneella."E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Joo, kokemuksesta voin sanoa, ettei ainakaan Helsingin Herttoniemen Laakkosella kyselty mistään naurettavista huolloista !Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
itsekkin käytin herttoniemen laakkosella e46 faceliftin konepellin vaihdossa koritakuun piikkiin n 2v sitten. Niin eivät kyselleet mitään ja olivat vielä laittaneet uuden merkinkin konepeltiin. Porvoossa kun kävin näyttämässä Autosalvassa niin lähinnä naureskelivat sille.
No olipahan ukolla huuli pyöreänä kun menin vähän ajan päästä muissa asioissa ja kerroin että helsingissä laittoivat uuden pellin. eli kannattaa kysellä useammastikn korjaamosta mielipidettä.Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
6-vuotta eli ei mene enää.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by makkenakke View Postonks kellää mitää vinkkejä ton perän purkamisee ja muutenki kyseiseen operaatioon? samalla o varmaa helppo vaihtaa kaikki puslat..
ja tässä taka-apurungon irroitus, puslien vaihto ja kasaus:
E36 ja E46 alustatekniikat ovat keskenään kuin kaksoset, joten noilla kuvilla pitäisi päästä pitkälle. Itsellä vastaava remontti juuri e46:n (farkku) kanssa aluillaan, kirjoittelen varmaan vastaavat teksit myös siitä jahka valmistuu.
Comment
-
Comment