Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D perän repeämä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apinamies
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 118

    #16
    Originally posted by Robi View Post
    BMW:n ohjeethan on tosiaan että isommissa halkeamissa koko takaosan lattia vaihdetaan..ei siis niinkuin Hemi mainitsi että koko korikehikko pitäisi uusia. Takalattian vaihto oli Espoon Laakkosen hinta-arvion mukaan 10k€ mutta totesivat että yhteenkään ei ole Suomessa vielä sitä vaihdettu. On selvitty pienemmillä korjaksilla, eli juurikin noita vahvikepaloja käyttäen. Koritakuuseen on tietääksen kakki mennyt tähän asti jos on ymmärtänyt kysyä asiaa sieltä.
    No ainakin yhteen autoon on vaihdettu

    Comment

    • Murska
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 382
      • Savo

      #17
      Originally posted by Robi View Post
      Vikahan esiintyy about kaikissa -98->01 vuotisissa autoissa isommalla koneella. (328i, 330i, 330d)
      Onko tässä vuosimalli- / valmistuspäivämäärä-rajauksessa faktaa takana vai onko tämä arvio? Onko tuo vika "eliminoitu" mallisarjan viimeisimmistä? Ts. olisikohan tuo oma -03 330ia touring vapaa tästä kirouksesta??:think
      e61 530i touring M-sport LCI -08
      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
      Ex:e46 330i -01 Sedan
      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9135
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Murska View Post
        Onko tässä vuosimalli- / valmistuspäivämäärä-rajauksessa faktaa takana vai onko tämä arvio? Onko tuo vika "eliminoitu" mallisarjan viimeisimmistä? Ts. olisikohan tuo oma -03 330ia touring vapaa tästä kirouksesta??:think
        Hyvä kysymys. TIS infossa (SI 41 03 03 025) ongelman mainitaan koskevan autoja valmistuksen alusta ad 2/2000. Missään ei kuitenkaan mainita, eikä osanumeroiden perusteella ole viitteitä, että rakennetta olisi merkittävästi muutettu. Löytyykö faktaa?

        Virallisessa ohjeessa tosiaan <20 mm repeämät korjataan vaahdolla ja suuremmissa pitäisi vaihtaa korin takaosan pohjalevy (Nro 1). Järkevimmältä kuulostaisi repeämien hitsaaminen ja vahvikepalat. Tuskin siitä rakennetta tukevasta vaahdotuksestakaan haittaa olisi. Nokilekan linkistä löytyy nuo tarvikkeena saatavat vahvikkeet. Antzan mainitsemia orkkis-vahvikkeita en onnistunut osaluettelosta löytämään.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          #19
          Rakennetta on muutettu 2000 vuoden puolenvälin tienoilla siten että kyseisen kiinnitys pisteen/palasen(ruonkopalkin sisällä, jossa kierteet) hitsauksia auton koriin on lisätty. En muista nyt enää oliko lisä pisteet hitsattu palan kylkeen vai päälle.
          Ja tämä on faktaa koska kahdesta 00-autosta kysesitä osaa katsellut, alkuvuoden mallista revennyt, loppuvuoden mallissa ehjä.
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9135
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Lallevihtinen View Post
            Rakennetta on muutettu 2000 vuoden puolenvälin tienoilla siten että kyseisen kiinnitys pisteen/palasen(ruonkopalkin sisällä, jossa kierteet) hitsauksia auton koriin on lisätty. En muista nyt enää oliko lisä pisteet hitsattu palan kylkeen vai päälle.
            Ja tämä on faktaa koska kahdesta 00-autosta kysesitä osaa katsellut, alkuvuoden mallista revennyt, loppuvuoden mallissa ehjä.
            Eli sopii olettaa, että 3/2000 lähtien rakennetta on vahvistettu hitsauksia lisäämällä. Skeptisenä ehkä silti harkitsisin vahvikepalojen hitsausta.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • marz
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 33

              #21
              Nyt huoltoliike väittää, ettei autossa ole mitään koritakuuta, eikä BMW korvaa mitään, varsinkaan kun autossa on madallusjouset!? Olivat mm. tiedustelleet asiaa Hesan Laakkoselta ja sieltä saaneet tuollaisen vastauksen. Öh!!! Mitä helvetin väliä jollain jousilla on kun auto on paska ja väärin rakennettu? Asia jonka BMW on kaiken lisäksi itse listannut suunnitteluvirheeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kohta vaihtuu automerkki...

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1637

                #22
                Originally posted by marz View Post
                Nyt huoltoliike väittää, ettei autossa ole mitään koritakuuta, eikä BMW korvaa mitään, varsinkaan kun autossa on madallusjouset!? Olivat mm. tiedustelleet asiaa Hesan Laakkoselta ja sieltä saaneet tuollaisen vastauksen. Öh!!! Mitä helvetin väliä jollain jousilla on kun auto on paska ja väärin rakennettu? Asia jonka BMW on kaiken lisäksi itse listannut suunnitteluvirheeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kohta vaihtuu automerkki...
                Soita maahantuojalle.

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by marz View Post
                  Nyt huoltoliike väittää, ettei autossa ole mitään koritakuuta, eikä BMW korvaa mitään, varsinkaan kun autossa on madallusjouset!? Olivat mm. tiedustelleet asiaa Hesan Laakkoselta ja sieltä saaneet tuollaisen vastauksen. Öh!!! Mitä helvetin väliä jollain jousilla on kun auto on paska ja väärin rakennettu? Asia jonka BMW on kaiken lisäksi itse listannut suunnitteluvirheeksi. Mitä pitäisi tehdä? Kohta vaihtuu automerkki...
                  aihetta vähä lainaten ja siihen koritakuuseen liittyen:

                  Mulle väittivät iisalmen hartikaisella, että koritakuu menee, jos ei joka vuosi käy näyttämässä autoa ja tarkastuttamassa koria ja leimaa siitä :think No antaa olla, kyse on vain takaluukun alaosan pikku ruostekohdasta...Tarkemmin ku katselin sitä tänään, ni joku on jäänyt luukun väliin tai raapassut siihen..Oli nimittäin lakka sauma tehty ton kontinlipan reunaan -> tänään vasta huomasin. No ens vuonna tulee CSL-luukku, ni eipä tuo haittaa.

                  Mutta kiinnostas tietää, että miten tuo koritakuun kanssa on. Meneekö muka umpeen jos ei auton koria joka vuosi tarkasteta merkkiliikkeessä? Vai oliko p**** puhetta.
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9135
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by henri View Post
                    Mutta kiinnostas tietää, että miten tuo koritakuun kanssa on. Meneekö muka umpeen jos ei auton koria joka vuosi tarkasteta merkkiliikkeessä? Vai oliko p**** puhetta.
                    Ei pitäisi olla huolloilla ja tarkistuksilla merkitystä koritakuuseen.

                    E39 koritakuu-topikissa "WarHead" esitti asian näin:
                    "koritakuulla ei ou vitunkaan merkitystä tehtyjen huoltojen kanssa, eli vaikka oisit turkista autosi tuonut, paikan päällä paikallinen lammasfarmari huoltanut ja vietnamilainen sen sinulle myynyt, toimi koritakuu niin kälviällä ku kuortaneella."
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17505
                      • Turku

                      #25
                      Joo, kokemuksesta voin sanoa, ettei ainakaan Helsingin Herttoniemen Laakkosella kyselty mistään naurettavista huolloista !
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • 535SD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1068
                        • Lahti

                        #26
                        itsekkin käytin herttoniemen laakkosella e46 faceliftin konepellin vaihdossa koritakuun piikkiin n 2v sitten. Niin eivät kyselleet mitään ja olivat vielä laittaneet uuden merkinkin konepeltiin. Porvoossa kun kävin näyttämässä Autosalvassa niin lähinnä naureskelivat sille.
                        No olipahan ukolla huuli pyöreänä kun menin vähän ajan päästä muissa asioissa ja kerroin että helsingissä laittoivat uuden pellin. eli kannattaa kysellä useammastikn korjaamosta mielipidettä.
                        Olleita ja menneitä
                        1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                        Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                        Comment

                        • makkenakke
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 121

                          #27
                          kuinka pitkä mahtaa olla tuo koritakuu? meneekö enään 01/2000 takuuseen?

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            #28
                            6-vuotta eli ei mene enää.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • makkenakke
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 121

                              #29
                              okei.. taitaa mennä hitsaushommiks :P

                              onks kellää mitää vinkkejä ton perän purkamisee ja muutenki kyseiseen operaatioon? samalla o varmaa helppo vaihtaa kaikki puslat..

                              Comment

                              • Juubi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 999

                                #30
                                Originally posted by makkenakke View Post
                                onks kellää mitää vinkkejä ton perän purkamisee ja muutenki kyseiseen operaatioon? samalla o varmaa helppo vaihtaa kaikki puslat..
                                Tässä muutama kuva e36:n tukivarsien puslien vaihtamisesta:



                                ja tässä taka-apurungon irroitus, puslien vaihto ja kasaus:



                                E36 ja E46 alustatekniikat ovat keskenään kuin kaksoset, joten noilla kuvilla pitäisi päästä pitkälle. Itsellä vastaava remontti juuri e46:n (farkku) kanssa aluillaan, kirjoittelen varmaan vastaavat teksit myös siitä jahka valmistuu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎