Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 säädettävä alusta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3nxu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2011
    • 777
    • Kerava

    #31
    Originally posted by ///Jone View Post
    Lyhemmät koiranluut tarvit.
    Siis jos ei tuu mukaan.

    Comment

    • Ileee
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1027
      • Espoo

      #32
      Originally posted by bemu2000 View Post
      H&R jouset on tunnetusti aika progressiiviset, eli tuntuma on pehmeämpi mitä orkkis M-alustassa.
      Eli sä puhut nyt ilmeisesti H&R jousista vakio iskarien kanssa?

      Hiukan sivuan nyt topicin alkuperäistä tarkoitusta mutta onko kukaan huomannut väsyneiden iskarien lisäävän uraherkkyyttä?!
      __________
      E92 BMW 335i M-Sport -12

      "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #33
        Orkkis m-alusta on kyllä tukeva. Tuskin on cup kitin iskarit ainakaan jäykemmät.
        Originally posted by Ileee View Post
        Eli sä puhut nyt ilmeisesti H&R jousista vakio iskarien kanssa?

        Hiukan sivuan nyt topicin alkuperäistä tarkoitusta mutta onko kukaan huomannut väsyneiden iskarien lisäävän uraherkkyyttä?!
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Timbe]
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 522
          • K-S

          #34


          Halpa ois ainakin jos ei muuta. onko kellään ollu tuollaista sarjaa? kahen vuoden takuunkin nuo myöntää

          Comment

          • Mikozu
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 256
            • Tampere

            #35
            Vogtlandia alle, omassa cabriossa toiminut ainakin omasta mielestä todella hyvin. Eikä ole hinnalla pilattu.
            Tesla Model 3 Performance -21
            MB Sprinter -23

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #36
              Originally posted by bemu2000 View Post
              Orkkis m-alusta on kyllä tukeva. Tuskin on cup kitin iskarit ainakaan jäykemmät.
              Ei ainakaan takapumput, saattaa jopa H&R:llä olla ns. löysemmät..
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Juffidi
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 4
                • Seinäjoki

                #37
                http://www.dcperformance.co.uk/cheap.../gf20-022.html tuolta löytyis toi APn alusta vähä alle 600e.. voipi olla että tollanen tulis pyöräytettyä keväällä coupen alle
                sigpic
                e46 - 328

                Comment

                • ///Jone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2009
                  • 1281
                  • HKI

                  #38
                  Originally posted by Timbe] View Post
                  http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=191

                  Halpa ois ainakin jos ei muuta. onko kellään ollu tuollaista sarjaa? kahen vuoden takuunkin nuo myöntää
                  Ta-technics oli ainakin pintakova, mutta mitäpä tuollaiselta 200€ setiltä voi odottaakaan. Siksi kiinnostaski onko tuo AP miellyttävänpi, vai pitääkö unohtaa coilit.

                  ______________________
                  Nykyinen:
                  Model 3

                  BMW:t vuodesta 2009:
                  i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                  Comment

                  • |makke
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 847
                    • Vaasa

                    #39
                    Onko kellään kokemusta BC-racingin säädettävistä alustoista?

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      #40
                      Originally posted by |makke View Post
                      Onko kellään kokemusta BC-racingin säädettävistä alustoista?
                      Ex 320d touringissa oli alla bc racing br extremedrop, kuvia korkeudesta voit kattoo signeerauksen linkin takaa.

                      Säädöt oli hyvät, tilasin vielä erikoisjäykillä jousilla niin ei raapinut kaariin kiinni ku semmone stanke peli tuo oli. Mukava se ei ollut, johtuen 4cm maavarasta ja todella jäykistä jousista mutta sitähän mä halusin.
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • |makke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 847
                        • Vaasa

                        #41
                        Originally posted by janne30 View Post
                        Ex 320d touringissa oli alla bc racing br extremedrop, kuvia korkeudesta voit kattoo signeerauksen linkin takaa.

                        Säädöt oli hyvät, tilasin vielä erikoisjäykillä jousilla niin ei raapinut kaariin kiinni ku semmone stanke peli tuo oli. Mukava se ei ollut, johtuen 4cm maavarasta ja todella jäykistä jousista mutta sitähän mä halusin.
                        Kiitos vastauksesta!

                        Kuinka paljon iskareiden jäykkyyssäätö vaikutti siihen, että paljonko kaari painui rengasta kohti? Sanoit että sulla oli normaalia jäykemmät jouset, muistatko kg määrää?

                        Itellä siis tällainen ongelma. Itellä etupää ihan kunnossa, joten tarvisin vaan taakse uudet iskarit ja uudet jouset. Ei vaan jälleenmyyjätkään oikein osaa auttaa. Olen kysynyt BC Racingin vaihtojousia korkeussäädöllä, mutta kuulemma itse pitäisi tietää jäykkyys ja pituus eikä mulla ole kyllä hajuakaan. Sulla on tietenkin ollut coil over, mutta jousia myydään tosiaan myös erikseen, jolloin pitäisi tietää myös jousen pituus ja haluttu jäykkyys.

                        Joten näyttää siltä, että pitäisi tilata kokonaan uusi alustasarja, jos kerran kukaan ei tiedä miten takapään saisi erikseen laitettua.

                        Ja paljonko noissa BC Racingin alustasarjoissa takapäässä on edes säätövaraa? Missään ei oikeen lue paljonko madallus on millimetreinä. Itse henkilökohtaisesti tarvitsen suunnilleen M-sportin madalluksen, mutta jäykempänä.

                        Tai sitten... rupeaa tuntumaan siltä että on helpompi vain levittää kaaria lisää ja maalauttaa (+ ostaa uudet Konit ja M-sportin jouset) kuin etsiä sopivaa alustasarjaa

                        Comment

                        • janne30
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 2198
                          • Vantaa

                          #42
                          Originally posted by |makke View Post
                          Kiitos vastauksesta!

                          Kuinka paljon iskareiden jäykkyyssäätö vaikutti siihen, että paljonko kaari painui rengasta kohti? Sanoit että sulla oli normaalia jäykemmät jouset, muistatko kg määrää?

                          Itellä siis tällainen ongelma. Itellä etupää ihan kunnossa, joten tarvisin vaan taakse uudet iskarit ja uudet jouset. Ei vaan jälleenmyyjätkään oikein osaa auttaa. Olen kysynyt BC Racingin vaihtojousia korkeussäädöllä, mutta kuulemma itse pitäisi tietää jäykkyys ja pituus eikä mulla ole kyllä hajuakaan. Sulla on tietenkin ollut coil over, mutta jousia myydään tosiaan myös erikseen, jolloin pitäisi tietää myös jousen pituus ja haluttu jäykkyys.

                          Joten näyttää siltä, että pitäisi tilata kokonaan uusi alustasarja, jos kerran kukaan ei tiedä miten takapään saisi erikseen laitettua.

                          Ja paljonko noissa BC Racingin alustasarjoissa takapäässä on edes säätövaraa? Missään ei oikeen lue paljonko madallus on millimetreinä. Itse henkilökohtaisesti tarvitsen suunnilleen M-sportin madalluksen, mutta jäykempänä.

                          Tai sitten... rupeaa tuntumaan siltä että on helpompi vain levittää kaaria lisää ja maalauttaa (+ ostaa uudet Konit ja M-sportin jouset) kuin etsiä sopivaa alustasarjaa
                          En huomannu noin kantavilla jousilla iskarin jäykkyyssäädössä eroa, perä laski 0.5 - 1cm kun oli kontti täys ja takapenkki täys.

                          6/8kg tais olla normaalit jäykkyydet, mulla oli muistaakseni 10kg jouset edessä ja takana 12kg jos en väärin muista, olisko pituus ollu 140mm ja säätöpalikka melko loppuun asti rullattu.

                          Älä luovuta jousien metsästyksessä

                          160mm 10kg ei mee paljoa arvaus metsään, noilla tiedoilla mitä kirjotit. Lue e46 madallustopic läpi varuiksi.
                          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                          1 x F20
                          3 x E30
                          2 x E36
                          5 x E46
                          3 x E9X

                          Comment

                          • 330Driver
                            BTCF Member
                            • Feb 2015
                            • 461
                            • Pori

                            #43
                            Takajousista

                            Itsellä takana bc:n 18kg 120mm suorat jouset.
                            Auton saa just tarpeeks korkeaksi ja myös matalaksi.
                            Saahan se olla vaikka 6kg jos haluaa mutta kannattaa sitten säätää alusta niin ettei raavi kaareen!
                            E36 ///M3 evolution cabriolet
                            E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                            E91 330D Käyttis
                            Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                            Koodit/koodaukset PORI
                            ___________________________
                            EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                            EX E46 330D Touring
                            EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                            Comment

                            • 330Driver
                              BTCF Member
                              • Feb 2015
                              • 461
                              • Pori

                              #44
                              Takajousista

                              Itsellä takana bc:n 18kg 120mm suorat jouset.
                              Auton saa just tarpeeks korkeaksi ja myös matalaksi.
                              Saahan se olla vaikka 6kg jos haluaa mutta kannattaa sitten säätää alusta niin ettei raavi kaareen!
                              Jostain syystä tuli kahteen kertaam
                              Last edited by 330Driver; 29-09-2016, 12:36. Reason: Tuplat
                              E36 ///M3 evolution cabriolet
                              E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                              E91 330D Käyttis
                              Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                              Koodit/koodaukset PORI
                              ___________________________
                              EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                              EX E46 330D Touring
                              EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                              Comment

                              • |makke
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 847
                                • Vaasa

                                #45
                                Originally posted by janne30 View Post
                                En huomannu noin kantavilla jousilla iskarin jäykkyyssäädössä eroa, perä laski 0.5 - 1cm kun oli kontti täys ja takapenkki täys.

                                6/8kg tais olla normaalit jäykkyydet, mulla oli muistaakseni 10kg jouset edessä ja takana 12kg jos en väärin muista, olisko pituus ollu 140mm ja säätöpalikka melko loppuun asti rullattu.

                                Älä luovuta jousien metsästyksessä

                                160mm 10kg ei mee paljoa arvaus metsään, noilla tiedoilla mitä kirjotit. Lue e46 madallustopic läpi varuiksi.
                                Mamasanilta vastattiin mailitse "BC Racingin vakiosetupissa jouset ovat 160mm pitkät ja 8kg/mm jäykät".
                                Madaltaako saman pituinen samalla kilomäärällä oleva suora jousi saman verran kuin tynnyrin mallinen? Tai siis kumpi mun edes kannattaisi ostaa? Ja kun sulla ilmeisesti oli coil over, niin madaltuuko auto saman verran samalla jousella riippuen siitä onko se vakiojousen tilalla vai coil overissa?
                                Jos ostaisin vaikka tuon 160mm 10 kg suoran ja siihen ne säätöpalikat?

                                Originally posted by 330Driver View Post
                                Itsellä takana bc:n 18kg 120mm suorat jouset.
                                Auton saa just tarpeeks korkeaksi ja myös matalaksi.
                                Saahan se olla vaikka 6kg jos haluaa mutta kannattaa sitten säätää alusta niin ettei raavi kaareen!
                                Siis sulla on normaalin takajousen tilalla eikä coil overissa? Ja ilmeisesti ne säätöpalikat? Paljonko niillä voi vaikuttaa korkeuteen?

                                Alkaa menemään jo hermot kun yrittää etsiä tietoa tälläisesta asiasta mistä ei ole oikeen kokemusta ja tietoa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎