Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -03 öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ironic32
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 148
    • Finland

    #76
    Auto latauksessa eilen illalla ja tänään yhteensä n. 6h. Kokeiltiin käyntiin. Sama tarina kuin aiemmin. Rail pressure on alussa virrat 2-asennossa välillä 2-6, mutta nousee kyllä lopulta pyydettyyn ja auto yrittää hörähtää.

    Otettiin avuksi toisesta autosta apuvirtaa konehuoneen töpselin kautta. Apuvirran avulla pyörittää iloisesti, mutta ei lähde.

    Tämän lisäksi yritettiin avittaa CRC:n Motor Starter suihkeella imusarjaan EGR:n läpi. Suihkeen avulla auto yrittää käydä ja yhdessä välissä muutaman sekunnin kävikin laiskahkoa tyhjäkäyntiä.

    Pakoputkesta hönkii tummaa savua (jokseenkin pimeää, ettei näe onko se sinertävää vai mustaa).

    Mitähän seuraavaksi keksisi? Vieläkö löytyisi joltain ässä hihasta?

    - Suutinvikaa?
    - Polttoaineen saannissa vikaa?
    - Kone edelleen öljystä tukossa?
    - Pakoputki täynnä öljyä?

    Tai tietääkö joku Oulun seudulla asiantuntevan korjaamon / pajan, jonne auto kannattaisi viedä?
    E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
    -------------------------------------
    Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

    Comment

    • Ironic32
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 148
      • Finland

      #77
      Kuulostaa siltä, että suuttimet sulaneet. Suuttimet nyt suutinhuollossa arvioitavana, mutta mistäs olette suuttimia tilanneet?

      Onko kokemuksia ebay:n kautta tilatuista suuttimista? Näyttäisi saavan oikealla varaosanumerolla Boschin suuttimia jopa alle 150 eur (+ panttimaksut).

      Mielellään ottaisin vastaan ehdotuksia, mistä noita kannattais tilata.
      E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
      -------------------------------------
      Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

      Comment

      • samiback
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 4
        • Pylkönmäni saarijärven pylkönmäni

        #78
        samanlaista ongelmaa onko löytyny ratkaisua?

        Originally posted by Ironic32 View Post
        Nyt tarvittaisiin valistuneita arvauksia avuksi. E46 320dA alkoi savuttamaan reilusti ja sylkemään öljyä korkin kautta ulos ja tämän topicin perusteella auto pajalle. No, autolla kerettiin savutella parikymmentä kilometriä, kunnes päästiin pajalle.

        Purettiin tuo öljynerotin / huohotin tuosta imusarjan vierestä ja ihan umpitukossahan se vanha paperi/huoparulla oli. Samaan syssyyn vaihdettiin öljyt, suodattimet ja se uus "vortex"-separaattori.

        Toiveikkaana auto käyntiin ja sehän lähti. Savua tuli putkesta, mutta sitten minuutin jälkeen pikkuisen jalkaa kaasulle ja kaasu hirtti pohjaan (tai siis kone alkoi kiertää aikalailla täysiä). No, jalka välittömästi ylös kaasulta ja virrat pois ja auto sen kun jatkaa huutamista. Muutaman sekunnin se huusi aikalailla täysiä kunnes sammui (siis avaimet jo poissa virtalukosta).

        Kone oli siis käynnistettäessä täysin kylmä. Episodin jälkeen vikakoodeja löytyi kampiakselin asentotunnistimesta ja ecusta itsestään. Muuten ei mitään erityistä.

        Dieselihän tietenkin käy ilman virtojakin, eli olisko sitä öljyä ollut niin paljon kanavissa ja missä sattuu, että se innostui palamaan?

        Lähinnä siis se kysymys, että mitäs nyt? Uskalletaanko kokeilla autoa uudestaan käyntiin vai viedäänkö suosiolla pajalle tuomiolle?

        Onko kellekään sattunut mitään vastaavaa ja miten episodissa kävi?



















        hei löysitkö autostasi vikaa itsellä samanlaista. vikaa auto e46 320d 03vm ei tahdo lähteä käyntiin, ja kun lähtee niin käy miten sattuu ja tulee mustaa aika rajusti. yläkierroksilla toimii ja ei tule mustaa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎