Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Masa
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 1468
    • Salo

    Originally posted by Bouma View Post
    Jos ei nyt kuitenkaan ole 19" nuo koot vaan 18". 19" M3/CSL vakio rengaskoko:

    Etu 235/35/19
    Taka 265/30/19

    On the Euro M3 CSL, the tire sizes are 235-35-19 front and 265-30-19 on the rear.
    CSL:n vanteista ei tietoa mutta ainakin 19" -01 cabrio, -02 cabrio, -04 cabio, -02 coupe, ja -04 coupe joita on tullu ajettua ja rekisteriotteita katottua niin 225/40 + 255/35 renkaat niistä löytyvät. Alkuperäinen Continental rengas jos löytyy alta niin siinä myöskin lukee M3.
    Last edited by ///Masa; 13-08-2009, 05:33.
    BMW E30 M3
    BMW E46 M3
    BMW E118 1800

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Esko View Post
      Pikkusen vastustaa yksien vanteiden hankinta, kun yrittää edes jollain lailla silmää miellyttävät vanteet löytää, niin eihän ne mahu edes tuonne kaarien sisään. Ei kyllä innosta lähteä yhtään pokkailemaan noita kaaria eli jos ei tuollaisenaan sovi, niin saa jäädäkkin sopimatta.

      Löytyyhän tota 4x 8,5x19 ET44 mut blaah...
      Breytonilta löytyy kyllä riittävän leveää takavannetta oikealla et:llä.

      Comment

      • Kiulu
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 84
        • Seinäjoki

        Mulla on sedanis 9,5"x19" et35, 235/35 joka nurkas.
        Edessä -60mm madallus hyvin mahtuu.
        Takana oli -40mm ei mahtunu millään, piti laittaa takaisin m-sport jouset sitte mahtuu, mutta sittenkin kuorma päällä raapii...

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          Kertokaa viisaammat mikä on oikea rengaspaine 225/45/17 renkaille. Autona siis e46 318i, jos sillä nyt merkitystä on. Ite olin laittanu autosta löytyvän taulukon mukaa 2,5bar eteen ja mitä lie taakse. Paikallinen rengasasennusharrastaja/taksikuski kiven kovaa väitti että on liika ja pudotti paineet 2bariin.
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • Ioni79
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 738

            Originally posted by Kaimann View Post
            Kertokaa viisaammat mikä on oikea rengaspaine 225/45/17 renkaille. Autona siis e46 318i, jos sillä nyt merkitystä on. Ite olin laittanu autosta löytyvän taulukon mukaa 2,5bar eteen ja mitä lie taakse. Paikallinen rengasasennusharrastaja/taksikuski kiven kovaa väitti että on liika ja pudotti paineet 2bariin.
            Ehdottomasti enemmän kuin 2 bar. Kyllä mä sellasta 2.4-2.5 pitäisin ihan hyvänä.
            Jos autossa taulukko mikä kertoo, niin miksi uskoa jotain pilipalijätkää enemmän?

            Comment

            • ///Masa
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 1468
              • Salo

              Originally posted by Bouma View Post
              Jos ei nyt kuitenkaan ole 19" nuo koot vaan 18". 19" M3/CSL vakio rengaskoko:

              Etu 235/35/19
              Taka 265/30/19

              On the Euro M3 CSL, the tire sizes are 235-35-19 front and 265-30-19 on the rear.

              235/35 + 265/30 on yleensä laitettu alkuperäisten (225/40 + 255/35) tilalle kun ovat loppuneet, huomattavasti edullisemman hinnan takia (yleisempi koko).
              BMW E30 M3
              BMW E46 M3
              BMW E118 1800

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                Originally posted by hö! View Post
                CLS:n vanteista ei tietoa mutta ainakin 19" -01 cabrio, -02 cabrio, -04 cabio, -02 coupe, ja -04 coupe joita on tullu ajettua ja rekisteriotteita katottua niin 225/40 + 255/35 renkaat niistä löytyvät. Alkuperäinen Continental rengas jos löytyy alta niin siinä myöskin lukee M3.
                No niimpä näyttäisi olevan asia kuten sanot. E46 M3 tullut tehtaalta 8"+9,5" Forged 19-inch M Double Spoke II vanteilla niin rengaskoko on ollut edessä 225/40/19 ja takana 255/35/19. Mutta taaseen E46 M3 CSL on tullut tehtaalta 8,5"+9,5" x 19" unique cross-spoke design vanteilla ja rengaskoko ollut edessä 235/35/19 edessä ja takana 265/30/19.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11720
                  • Kouvola

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Breytonilta löytyy kyllä riittävän leveää takavannetta oikealla et:llä.
                  Melkein ainoa tällä hetkellä Breytonilta silmää miellyttävä malli olisi tuo GTS, jota saa mm. koossa 2x 8,5x19 ET30 ja 2x 9,5x19 ET35. Istuuko noi sitten tuonne E46 Coupen kaariin(nahkahousu väittää, että menee)? Sikäli ainakin hyvältä vaikuttaa noi vanteet, kun ovat suhteellisen kevyet jopa. Oliko toi kapeampi 9kg ja leveämpi 9,5kg eli vähemmän kuin vaikkapa BBS CH tai LM painaisi vastaavan kokoisena.
                  Last edited by Esko; 12-08-2009, 21:46.

                  Comment

                  • Pekuz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 687
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Pekuz View Post
                    Eli 330D sedan ja M-Sport alusta.
                    Alla on nyt tällaiset kiekot
                    edessä 8,5''x19'' ET 40 vanteet 225/35 R19 kumeilla
                    takana 9,5''x19'' ET 45 vanteet 265/30 R19 kumeilla

                    Vanhaa pyöränsuuntaus lappua kattelin ja edessä on ollu ilman kuormaa camber -0,54 astetta ja kuormattuna -1,06 astetta molemmin puolin.
                    Takana on ollu ilman kuormaa -1,18 astetta ja kuormattuna -2,06 astetta.

                    Tuo takarengas mahtui noilla arvoilla pyörimään hyvin, kun muokkasi sisälokaria kuumailmapuhaltimella paremmin istuvaksi. Ja kaaria ei ole vielä mankeloitu.

                    Kymysys?

                    Tarviiko tarttua kaarimankeliin jos takana laittaa pyöriä pystympään noista arvoista? Edessä ei mitään ongelmaa tule mutta takana taitaa sitten tulla ahasta...:think

                    Vai kannattaako takapään cambereihin edes kajota? Ajattelin vaan, että kuluis renkaat tasaisemmin...:think

                    Edestä meinaan ainakin säätää camberia pienemmäksi.

                    Ehkä hiukan pilkunnussimista nämä kysymykset mutta ei tahtoisi viittiä turhaan säätämään kulmia jos ei onnistu kunnialla.

                    Ja itse itselleni myöhemmin vastaillen..

                    M-sport alustalla kaaret meni itellä vakioina. Mutta nyt kun alla H&R CupKit -55/35 niin alkoi ottaa takaa kiinni.. No olipa tuo mankeli valmiiks tehtynä kun sitä aiemmin luuli tarvittevansa. Puoli senttiä per puoli kaarta ulos ja pullotunkilla hiukan puskurin kulman kohdalta. Ja hyvä tuli!
                    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by Esko View Post
                      Melkein ainoa tällä hetkellä Breytonilta silmää miellyttävä malli olisi tuo GTS, jota saa mm. koossa 2x 8,5x19 ET30 ja 2x 9,5x19 ET35. Istuuko noi sitten tuonne E46 Coupen kaariin(nahkahousu väittää, että menee)? Sikäli ainakin hyvältä vaikuttaa noi vanteet, kun ovat suhteellisen kevyet jopa. Oliko toi kapeampi 9kg ja leveämpi 9,5kg eli vähemmän kuin vaikkapa BBS CH tai LM painaisi vastaavan kokoisena.
                      9,5x20" et40 menee joka nurkkaan. Renkaiksi vaikkapa 235/30 ja takaa spacerilla kohdalleen, tai taakse vaikka 275/25... Mulla olisi tuossa bbs ck 2 air 9,5x19" et35 mitkä voisin myydä. Vanteet on uudet ja kumitkin on valmiina odottamassa, eli jos joku ei osta niitä pois, niin menee e91 alle lähipäivinä toi breyton gts näyttää ihan joltain halvalta kiinan vanteelta... Huonoon suuntaan on menny breytonin uusi mallisto. Reunavanteita ei pahemmin ole.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Eepi8d
                        Newbiemmer
                        • Aug 2009
                        • 2
                        • Harjavalta Finland

                        Mimmosia vanteita suosittelisitte e46 farkkuun? hintahaarukka (+/-) 1000€

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11720
                          • Kouvola

                          Taas vanne/rengaskyselyä.. alunperin suunniteltu E90-93 sarjalaiseen, mutta pitäisi istua E46:eenkin?

                          Vanteet:
                          VA: 8 x 19 ET 37
                          HA: 9 x 19 ET 39

                          Renkaat:
                          VA: 225/35 R19 88Y DOT 3906
                          HA: 255/30 R19 91Y DOT 0107

                          DUNLOP SPORTMAXX

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            Originally posted by Esko View Post
                            Taas vanne/rengaskyselyä.. alunperin suunniteltu E90-93 sarjalaiseen, mutta pitäisi istua E46:eenkin?

                            Vanteet:
                            VA: 8 x 19 ET 37
                            HA: 9 x 19 ET 39

                            Renkaat:
                            VA: 225/35 R19 88Y DOT 3906
                            HA: 255/30 R19 91Y DOT 0107

                            DUNLOP SPORTMAXX
                            Kyllä pyörii coupessa ja sedanissa helposti.
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

                              Originally posted by Bouma View Post
                              Kyllä pyörii coupessa ja sedanissa helposti.
                              Coupessa kyllä, mutta sedanissa hiukan varauksella rengasmerkistä riippuen. Tuolla et:llä ei montaan millä jää varaa enää... Eli en kyllä menis sanomaan että helposti.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Gonzalez
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 2632
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Esko View Post
                                Taas vanne/rengaskyselyä.. alunperin suunniteltu E90-93 sarjalaiseen, mutta pitäisi istua E46:eenkin?

                                Vanteet:
                                VA: 8 x 19 ET 37
                                HA: 9 x 19 ET 39

                                Renkaat:
                                VA: 225/35 R19 88Y DOT 3906
                                HA: 255/30 R19 91Y DOT 0107

                                DUNLOP SPORTMAXX
                                Takapää jos on raakasti madallettu niin saattaa joutua lokarin taitetta vähän pokkaamaan 100% raapimattomaan kulkuun auto lastattuna, mutta uskaltaisin väittää että vakiokaarilla pyörii moitteetta. Huhua on että coupen kaarissa olisi muutama milli enemmän tilaa kuin sedanissa/touringissa, mutta tästä ei ole omakohtaista kokemusta.

                                Huomenna pyörähtää itselle takapäähän alle 265/30/19 Nankangit touringiin. Vanteethan takana on 10x19 ET42 ja kaaret vakiot, mankelilla joutunee kyllä käymään ennenkö raapimattomaksi saa. Tällä hetkellä päällä on 245/35/19 kumit ja ahdasta on jo näilläkin, kunnolla kun niiaa niin ottaa renkaan kylki kaareen. Toisaalta korkeus pienenee vähän ja Nankangin profiili on reilusti pyöristetty sivuilta, saa nähdä... Mutta se mitä ajoin takaa oli se, että kun mulla ottaa nyt reilummin niiatessa renkaan kylki vähän kaareen niin sulla on tulossa tuumaa kapeampi vanne ja tilanne on vähän parempi, eli luulempa ettei raavi ollenkaan tuo yhdistelmä vakiokaarillakaan...:think


                                Osta pois vaan, hyvin ne sinne sopii!
                                530d GT F07 2010
                                325i E30 Cabriolet 1987

                                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎