No ei varmasti suojaa yhtään jos alkaa rotvallin reunaan hieromaan. Sen verran pehmyttä tavaraa siinä on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ihan perusasiaa olisin kysynyt kun vieläkin suht uutena bemuilijana on rengas-asiat vielä vähän hukassa.
Eli mulla on nykyään E46 316i:ssä peruskumit 15" ja pölykapselit, varmaan tehtaalta tulleet. Olen katsellut originaali aluja käytettynä, jotain 16" tai 17" saisi olla. Ja vanhat Misukatkin menis sitten samalla vaihtoon. Nyt olen kuitenkin suhteellisen hukassa että mitä minun pitää katsoa aluista, jotta ne sopivat varmasti mun autooni? Sivut missä on näitä sopivuuskarttoja menevät vähän ristiin tietojensa puolesta....Varsinkin tuo ET ihmetyttää...jossakin sanotaan että sen pitää olla tuohon malliin 42, jossakin taas 47. Vai riippuuko sekin tuumista? Usein mainitaan että kuutoskoneisissa E46:ssa olisi eri speksit vanteille.
Vai onko niin että tuossa 15-17" kokoluokassa minun täytyy vain varmistaa että pultteja on 5 x 120 mm ja se on siinä, rengas sopii autoon jos tuo täsmää?
Olisin kiinnostunut ihan noista perusmalleista Styling 44 ja 45.
Auttakee tietämätöntä!
ps. Sivuja joita olen käytellyt:
Comment
-
-
Kutoskoneiden speksit koskevat lähinnä vanteen halkaisijaa, koska jarrut ovat isommilla koneilla niin isot, etteivät mahdu pienempien vanteiden sisään. Esim. mulla jarrujen halkaisijat 325/320mm edessä/takana.
Kannattaa katsoa lähinnä vanteiden leveyttä ja ET:tä, sekä renkaan leveyttä. Alkuperäisissä vanteissa ET on suhteellisen iso, eli vanteet jää syvälle. Sopiva ET löytyy väliltä 38-47.
Haulla löytyy kyllä paljon tietoa siitä, millaisilla ET:llä mitkäkin leveydet ja koot alle menee ilman kaarien pokkailua."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Ryde View Post320 touring m-sport alustalla vm.2001 (9-01). 7.5/16" 220/55- kumeilla ja ET20???Miten sopii???
Comment
-
-
Originally posted by nekholm View Post320 sedan facelift, 8x18", ET35, eteen ja taakse 225/40/18, alusta vakio, ei madallettu, mahtuuko?ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Comment