Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46(330d) -01, automaattilaatikon öljynvaihto meni pieleen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #91
    Originally posted by S.P.R View Post
    Jenkit on ainakin ajaneet esim. steppi 528:lla +500tkm ja kasassa on pysynyt.
    Bensakoneissa onkin ihan eri laatikot kuin dieseleissä jotka käytännössä kestää ajamista maailman tappiin.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #92
      Originally posted by Hemi View Post
      Bensakoneissa onkin ihan eri laatikot kuin dieseleissä jotka käytännössä kestää ajamista maailman tappiin.
      Niin no, E38 etsiessä törmäsin kyllä usempaan 735/740ia mihin oli laatikko vaihdettu tai myytiin vaihteistoviallisena. Mikä nämä bensastepit sitten rikkoo?
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #93
        Originally posted by _nixu_ View Post
        Mikä nämä bensastepit sitten rikkoo?
        V8

        Laatikko on eri kuin kutoskoneisissa.

        Comment

        • rasanttu
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 530
          • Tuusula

          #94
          Originally posted by Hemi View Post
          Bensakoneissa onkin ihan eri laatikot kuin dieseleissä jotka käytännössä kestää ajamista maailman tappiin.
          Väitän ettei ole laatikon ansiota vaan moottorin vääntökäyrän ja luonteen ansiota että kestää. Tuskin kestäisi dieselin rajuja vääntöjä ja repimistä tuo kyseinen laatikko GM:ää paremmin.
          Freude am Fahren

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #95
            Originally posted by rasanttu View Post
            Väitän ettei ole laatikon ansiota vaan moottorin vääntökäyrän ja luonteen ansiota että kestää. Tuskin kestäisi dieselin rajuja vääntöjä ja repimistä tuo kyseinen laatikko GM:ää paremmin.
            No jostain syystä ALPINA on valinnut kuitenkin "bensamallin" laatikon E39 D10:n vaihteistoksi.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #96
              Originally posted by _nixu_ View Post
              No jostain syystä ALPINA on valinnut kuitenkin "bensamallin" laatikon E39 D10:n vaihteistoksi.
              Mutta vahvistettuna
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #97
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Niin no, E38 etsiessä törmäsin kyllä usempaan 735/740ia mihin oli laatikko vaihdettu tai myytiin vaihteistoviallisena. Mikä nämä bensastepit sitten rikkoo?
                Tarkoitin kyllä noita 9/98-uudempien bensakutosten perässä olevia steppejä, jotka ovat mm.romiksilla lähes ongelmajätettä vähäisen kysynnän vuoksi. Tosin näitäkin aina jokunan pamahtaa onneksi öljynvaihtoihin, mutta näin osamyyjän näkökulmasta liian harvoin kun vertaa dieselaskeihin. Näin siis ihan tarkennuksena aiempaan vajaaseen artikulointiini.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #98
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Tarkoitin kyllä noita 9/98-uudempien bensakutosten perässä olevia steppejä, jotka ovat mm.romiksilla lähes ongelmajätettä vähäisen kysynnän vuoksi. Tosin näitäkin aina jokunan pamahtaa onneksi öljynvaihtoihin, mutta näin osamyyjän näkökulmasta liian harvoin kun vertaa dieselaskeihin. Näin siis ihan tarkennuksena aiempaan vajaaseen artikulointiini.
                  Ok. No onkos sitten tietoa mikä noita V8 moottoristen laatikoita on särkenyt?
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • rasanttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 530
                    • Tuusula

                    #99
                    Kummallista muuten että merkillä kuin merkillä on ongelmia dieselautomaattien kanssa mutta bensat pelittää. Väännöillä ja moottorin luonteella ei varmaan ole mitään tekemistä asian kanssa.
                    Freude am Fahren

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9135
                      • Oulu

                      Originally posted by rasanttu View Post
                      Kummallista muuten että merkillä kuin merkillä on ongelmia dieselautomaattien kanssa mutta bensat pelittää. Väännöillä ja moottorin luonteella ei varmaan ole mitään tekemistä asian kanssa.
                      Ei kai tästä itsestäänselvyydestä tarvi edes keskustella.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • expertti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 866
                        • Kainuu

                        Originally posted by expertti View Post
                        Vaihdatin paikallisessa bmw- merkkihuollossa autooni automaattiin öljyt. Auto toimi liikkeestä kotiin ajaessa(n 400m) ihan ok. Seuraavana päivänä olin lähdössä autolla reissuun. Ihmettelin kun autoa ei meinaa saada liikkeelle. Vaikka lisäsi kierroksia ei auto liiku. Sama ongelma pakittaessa. Auto lähti kuin lähtikin liikkeelle, mutta jäin heti ensimmäisiin liikennevaloihin kun piti pysähtyä punaisiin. En saanut aluksi autoa taaskaan liikkeelle, en eteen enkä taakse päin. Lopulta auto lähti liikkeelle. Ajoin saman tien takaisin kotiin, n 2km. Siinä se nyt seisoo, odottamassa maanantaita ja uusia temppuja.
                        Autoon vaihdettiin Petro- Canadan ATF D3M -öljyt. Eikös nuo pitäis ko lootaan olla sopivat? Myös suodatin jne vaihdettiin.
                        BMW- huoltoliike otti askin lattialle ja laittaa takaisin kun vaihtari tulee aikanaan. Toivottavasti jo ens viikolla.

                        Tänään lähtee aski tuonne Saksaan(ATB- Berlin)


                        Lisäksi vaihdatan askin lauhduttimen.

                        Askin öljyn hinta kuulemma noussut, nyt maksaa 11,35€.../litra. Aiemmin oli alle 10€. Sama öljy kyseessä. Tai ainakaan ei osannut sanoa eroa.

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 866
                          • Kainuu

                          Originally posted by expertti View Post
                          Juu, on tuotakin threadia tullu luettua...

                          Tuli mieleen, mikä merkitys sillä EGS:n nollauksella olisi tässä. Pitäisikö pyytää tekemään, mikäli ottavat tutkittavakseen tuon ongelman?

                          Pelkään että laittavat ongelman tuon Petron piikkiin, sehän ei ole bmw:n suositusten mukaista öljyä.

                          Niin, mitä tuo Forte saa aikaan askissa?

                          Mitä sieltä vois olla rikki, aski toiminut kyllä muutoin ihan hyvin.
                          Niin, pitääkö tuo EGS:n nollaus pyytää tekemään? Eikö sen merkitys ollut että ns askin äly pyyhitään yli ja laatikko opettelee kuskin ajotyylin uudelleen...

                          Fortea ei liene tarve korjattuun askiin laittaa...?

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 866
                            • Kainuu

                            Originally posted by Thuppu View Post
                            No tuo firma (ATB-berlin) josta itse tilasin kunnostetun vaihtolaatikon kertoivat näin kun kyselin mitä öljyä suosittelevat: Ja sitten kun kysyin käykö tuo Petro Canada D3M Dextron III öljy ja näin vastasivat: Ja tosiaan he antavat kunnostamilleen laatikoille 1 vuoden takuun ilman kilometrirajaa. "Muutaman" laatikon kokemuksella varmasti tietävät mistä puhuvat. Joten ilmeisesti nuo öljyt ei ole niin tarkkaa tähtitiedettä.
                            Paljonkos oot askilla vaihdon jälkeen ennättäny ajella? Onko ollut ongelmia?

                            Tuliko askin mukana uusi suodatin +vaihto-osat(tiivisteet jne) vai pitääkö tilata itse?

                            Itselle tulossa myös tuolta vaihtoaski.

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              Tee vaan tuo nollaus, hyvä aloittaa puhtaalta pöydältä. Äläkä laita fortea siihe, sensijaan Petroa voi huoletta käyttää ja vaihtolaatikon takuu säilyy. Muistakaa puhdistaa ja huuhdella öljynjäähdytin ja letkut huolellisesti.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • expertti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 866
                                • Kainuu

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Mikä paja, ja mitä tuohon hintaan lupasivat? Pääsääntöisesti jo kannuksensa hankkineilla tomaattikorjaajilla täydellinen laatikon läpikäynti tulee yleensä saman hintaiseksi tai kalliimmaksi, kuin kunnostettu ja testattu laatikko ATB-Berliniltä. Lisäksi jälkimmäisessä vaihtoehdossa auton seisonta-aika jää yleensä lyhyemmäksi.
                                Tuo meni puihin, soitellessani sinne toistamiseen. Hinta nousi reilusti yli 2000€ euron. Ja mikä pahinta noissa tiedusteluissa, varsinkin puhelimitse. He eivät osaa tai halua sanoa tarkkaa hintaa korjaukselle. Vaikka kysyin että jos vaihtaa kaiken. Silti kuulosti olevan tarve sellaisiin korjauksiin että tuo hinta voi muuttua. En itse uskaltanut tuollaiseen laittaa omia rahoja kiinni.

                                Siksi päädyin vaihtoaskiin.


                                Sport-asennossa ollaan kuitenkin pääsääntöisesti aina kiihdytyksen alkaessa jo laskevan vääntökäyrän alueella, >~2200 RPM. Eli sanoisin pikemmin, että voimansiirto kuormittuu vähemmän, jos ajaa S:llä ja sitten tasanopeudella heittää D:lle.
                                .......Siis mikä Sport- asento, pitäisiko askissa(5L40E/A5S390R) olla tuollainenkin mahdollisuus? Ei mulla ole...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎