Eli nyt huomattiin etä tyhjäkäynnillä kierrokset välillä tippuvat ja nousevat samantien takaisin..tätä tekee noin parinkymmenen sekunnin välein. Mihinkäs tämä voisi viitata? Nyt on jo pohdittu vaikka mitä
Olisiko ne suuttimet vaihdettava ja minkähän hintaista tuo olisi? Entä voiko pelkkä uudelleenohjelmointi auttaa? jos vika olisikin vain softassa:think
Sytytyshäiriö E46 320i
Collapse
X
-
Jos on seissyt sammutettuna pitkään , joutuuko sahaamaan pitkään käyntiin? Se voisi viitata vuotavaan suuttimeen.
Imuvuodosta , M54:ssä yleisin imuvuodon syy on rikkoutunut haitariputki , sotkee kyllä sitten kaikkia sylintereitä tasapuolisesti
ja on hiukka vaikea havaita.
Vedänpä( huom->) ihan hatusta tällaisen idean.. Olen viallisen puolan saanut monasti kiinni niin että vaihdan sen toiselle pytylle ja katson siirtyykö sytkäkatko myös. Mietin voisko suuttimen paikan vaihtaa pytystä toiseen ja katsoa testerillä siirtyykö herja tomintahäiriöstä perässä.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Ei ykllä yhtään tarvitse sahailla:think Aina lähtee kerrasta käyntiin ja puolatkin on vaihdettu, joten tuskin niissä vikaa...ja tuo haitariputkikin luultvasti vaikuttaisi jokaiseen pyttyyn, mutta nyt ei vaikuta kuin yhteen...ei ole helppoa tämä
Ei viitsisi suuttimiakaan alkaa vaihtamaan ihan vaan sillä perusteella että saattaisi toimia...
Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
Onko koneesta mitattu puristuksia tai ohivuotoja? Tuli mieleen että M54:sta olen huomannut yhdellä testerillä sellaisen parametrin livedataa kurkkiessa kuin sylinterien "tehotasapaino". Luulen tämän perustuvan siihen että moottorinohjainlaite seuraa kampiakselin kiihtyvyyksiä työtahdeissa. Jos yksi pytty puhaltaa enemmän ohi tai venttiilit vuotaa niin em. parametri tietysti menee mönkään , voisiko se sitten aiheuttaa ilmoituksen sytytyshäikästä. Ohivuotomittaus nyt ei kummoinen operaatio olisi jos ei ala muuta löytymään :think
Onko päästöjä katottu? Imuvuoto voi näkyä tai olla näkymättä laihana seoksena , vuotavan suuttimen luulisi aiheuttavan korkeat HC arvot.
Missäs olet käyttänyt sitä penaria huollossa?Last edited by petrolhead; 01-12-2009, 17:45.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Päästöt on erittäin puhtaat olleet aina katsastuksessa, jopa kehuttu
Pitää varmaan nyt käyttää piuhan päässä lähiaikoina josko sieltä jotain selviää. Vikaa on tutkinut Kouvolassa autosalpa ja Ad korjaamo. Vikakoodit nollaamalla on alkanut toimia, mutta sama vika palannut taas vähänajan päästä
Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
Originally posted by Meizzel1 View PostPäästöt on erittäin puhtaat olleet aina katsastuksessa, jopa kehuttu
Pitää varmaan nyt käyttää piuhan päässä lähiaikoina josko sieltä jotain selviää. Vikaa on tutkinut Kouvolassa autosalpa ja Ad korjaamo. Vikakoodit nollaamalla on alkanut toimia, mutta sama vika palannut taas vähänajan päästä
Puolat ja tulpat oli vaihdettu, mutta entä virranjakaja?'11 M-Sport 528i
'15 KTM 1190 R
Comment
-
Kannattaisi varmaan katsoa livedataa kierrosten heijatessa. Puolien vaihto ristiin sulkisi pois puolavian. Ei ole nimittäin eka kerta, kun huollossa on asennettu uusi viallinen osa. Kokemusta löytyy, valitettavasti. Suutinvika lienee poissuljettu, kun kerran lähtee laakista käyntiin ja vika poistuu nollaamalla. Onko autoon tehty jotain jälkiasennuksia? Lähinnä tulee mieleen esim. vaurioitunut johtosarja yms.
Comment
-
Onko vika selvinnyt?
Itsellä nimittäin TÄSMÄLLEEN sama ongelma kakkos ja nelos sylinterissä kylmällä. Kysessä tosin kutoskone, mutta M54 kuitenkin.
En ole vielä käynyt vaihtamassa mitään, mutta autokeskuksessa sanoivat että on 99% varmasti puolat. Tämän threadin lukemisen jälkeen kuitenkin vähän jännittää.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
Ja sama täälläkin..M54b25 sylinterit 3 ja 6...huoh..Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
näin rapulassa makaillessa ekana muistuu mieleen huohottimen tukkoisuusG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
99%:n varmuudella kuitenkin Imuvuoto, mutta saahan ennen letkun vaihtoa vaihdella niitä puolia ja tulppia ihan autokeskuksen iloksi!Originally posted by Netsk View PostOnko vika selvinnyt?
Itsellä nimittäin TÄSMÄLLEEN sama ongelma kakkos ja nelos sylinterissä kylmällä. Kysessä tosin kutoskone, mutta M54 kuitenkin.
En ole vielä käynyt vaihtamassa mitään, mutta autokeskuksessa sanoivat että on 99% varmasti puolat. Tämän threadin lukemisen jälkeen kuitenkin vähän jännittää.
Comment
-
Auto on menossa nyt ykköspytyn suuttimen vaihtoon
Josko se auttaa..Joo puolista tuo ei ainakaan tässä tapauksessa ole johtunut:think Laittelen updatea kun ratkeaa.
Edit. Ainiin kerran kylmällä koneella lähti todella heikosti käyntiin, mutta tämä vain kerran nyt 170tkm aikana, jolloin vika on ollut
Toivottavasti korjaantuu suuttimen vaihdolla.
Last edited by Meizzel1; 14-02-2010, 19:14.Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku?
E36 318i Touring Hellrot
Comment
-
Vikakoodit kun puretaan niin antaako imuvuoto jonkun suoran koodin, antaako tiedon, jolla voi olettaa imuvuodon olevan olemassa vai ei anna yhtään mitään?E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
Originally posted by Meizzel1 View PostAuto on menossa nyt ykköspytyn suuttimen vaihtoon
Josko se auttaa..Joo puolista tuo ei ainakaan tässä tapauksessa ole johtunut:think Laittelen updatea kun ratkeaa.
Edit. Ainiin kerran kylmällä koneella lähti todella heikosti käyntiin, mutta tämä vain kerran nyt 170tkm aikana, jolloin vika on ollut
Toivottavasti korjaantuu suuttimen vaihdolla.
Siinähän se imuvuotokin tulee sitten samalla korjattua. Eikai niitä suuttimia pääse vaihtamaan ilman imusarjan irroitusta?TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.
Comment
Comment