OK. Tilasin molemmat haitariputket tänään, toivottavasti tulee pian. Täytyy torstaina tarkistaa vielä ne tulppien kolot et olisko se huohotin rikkoutuessaan pullauttanut öljyt sinne.
Tulppien kolot oli putipuhtaat ja kuivat. Eli sekin asia pois suljettu. Autoa käytin pihassa hetken aikaa ja ei minkään näköistä kierroksien heittelyä, komeesti tyhjäkäynti tasaantui ja kierrokset 700-750rpm mutta tosiaan se vitun tärinä. Nyt kun saisi käsiin vaan ne haitariletkut.
Onko tuolla maf-shop.com:ssa myytävät ilmamassamittarit saman valmistajan tekemiä mitä alkuperäiset on? Itsellä E46 330ci ja näyttäsi noiden sivujen mukaan olen siemensin tekele.
Eikös asiantuntijoidenkin mielestä kyseiset shadowmemoryn koodit viittaa että maf:issa olisi jotain sanomista?
Joskus on ollut pientä tehottomuudenkin tunnetta kiihdyttäessä ja kylmänä pikkasen nypyttäny,mutta muuten kyllä pelaa ihan ok.
Taas katseltiin hieman livedataa ja se sama vikakoodi 104 - Vanos Error Outlet Camshaft se vaan tarjoaa. Otettiin pakopuolen asentoanturin liitin irti, ei vaikutusta käyntiin tai mihinkään muuhunkaan muuta kuin että antoi oman vikakoodin jotain että Outlet camshaft sensor yms.. Vanoksen solenoidi käytettiin myös irti, ei vaikutusta mihinkään muuta kuin siitä tuli myös vikakoodi. Livedatan mukaan nokkien asennot on ihan normaali arvoissaan. Näiden testailujen jälkeen kun lähdin ajeleen kotiin päin niin auto alkoi taas tekeen sitä sammuiluaan eli heti kun laittoi kytkimen pohjaan niin auto sammui. Auto lähtee laakista käymään ja sitten kun laitan kytkimen pohjaan ja vaihteen silmään niin siinä se käydä täristää kierroksien ollessa kuitenkin sen 700-750rpm. Mutta jostain kumman syystä se sammuu kun vauhdista laittaa kytkimen pohjaan. Tätä se teki 3-4 kertaa ja sen jälkeen ei taas sammuillu ollenkaan mutta se sama täristys on silti koko ajan päällä.:think
Tulppien kolot oli putipuhtaat ja kuivat. Eli sekin asia pois suljettu. Autoa käytin pihassa hetken aikaa ja ei minkään näköistä kierroksien heittelyä, komeesti tyhjäkäynti tasaantui ja kierrokset 700-750rpm mutta tosiaan se vitun tärinä. Nyt kun saisi käsiin vaan ne haitariletkut.
Joo-o... Alkaa tuo auto hieman hermoja kiristää pikkusen liikaa. Kävin tänään öljyn vaihdossa RK-Cityhuollossa www.rkch.fi tampereella ja kun sieltä lähdin niin auto alkoi käymään viidellä pytyllä, helvetin moinen tärinä kun kaasun painoi pohjaan ja mihinkään ei kulje ja tyhjäkäynti oli sitten sellasta vapinaa perkele. No käännyin takaisin ja auto vikakoodien lukuun.
Se sama nro 104 - suomeksi se oli jotain että pakonokka ei vastaa oikeaa ajoituista. Sitten Misfire cylinder 1,2,3,4,5,6.... Ohjelma oli suomenkielinen, ilmeisesti Boschin tai vastaava. Suomeksi siinä luki että häiriö sylinterissä 1,2,3,4,5,6.... Hlevetin outo että se näytti kaikkiin sylintereihin vikaa.:think Viime vuonna kun yksi puolista tuli tiensä päähän ja alkoi käymään viidellä niin kyllä Carsoft ainakin näytti tarkalleen missä sylinterissä vika on. Tulee hieman kalliiksi alkaa vaihtaa kaikkia puolia ja tulpanhattuja. Tuskin enää massiivinen imuvuotokaan tällaista tekee.
Auto alkoi taas käymään ihan normaalisti kun lähdin sieltä kotiin päin, silti tyhjäkäynnillä se pieni tärinä oli tallella mutta ajossa ei huomannut että olisi mitään vikaa.
Täytyy taas huomenna tarkistaa puolat ja et jos joku tulpista olisi lyönyt tulpanhatun kylkeen. Täytyy ottaa tulpat myös irti ja katsoa niiden kunto. Tulpat on kyllä vaihdettu viime keväänä NGK:n platinoihin marmoritiskiltä ostettuna.
En tiedä mitä tässä enää tekis....? Taidan viedä auton RK-Cityhuoltoon maksoi mitä maksoi....
Anza:lla muistaakseni tuli misfireä eri pyttyihin tukkosesta bensafiltteristä, joten kyllä se ailahteleva bensansyöttökin voi tota koodia pukata.
Luulisi että auton käyntiin saanti olisi hieman tuokkoisempaa jos pumppu oireilisi. Auto lähtee kuin palmun alta käyntiin aina kylmänä ja lämpimänä. Mutta pidetään mielessä tämäkin asia, otetaan huomenna työn alle taas ne puolat ja tulpat ja kunhan saadaan ne haitariputket niin vaihdetaan nekin pois alta vaikka tuskin vika siellä on, ainakaan suurin vika.
hei ootteko irroitelleet jarruja ym. tieltä, kun ootte etualatukivarret vaihtaneet?
En ole irroittanut. Jos irrotat niin liukutapit on sitten 7 mm kuusiokololla.
Lyöntiä sivustapäin nivelpesään ja kangella samaan aikaan tukivartta alaspäin.
Niissä kun on tiuha kierre niin oli aika paskamaisesti ruostuneet. Pistin työn jälkeen piruuttani suojaspraytä mutterinpäähän jos ei vaikka ruostuisi samalla lailla. Jos joutuu vielä irrottelemaan.
-Jarno
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Ja heti toinen ongelma, taaimmaisen nivelen mutteri aika vittumaisessa paikassa, irroitetaanko konehuoneen kautta josta helvetin ahdas vai jokin helpompi keino?
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Ja heti toinen ongelma, taaimmaisen nivelen mutteri aika vittumaisessa paikassa, irroitetaanko konehuoneen kautta josta helvetin ahdas vai jokin helpompi keino?
Kuskin puolen saa ylhäältä kun vaan on hylsyssä heti nivel ja sitten vitusti jatkoa. Apparin puolen jouduin nyhtämään sen 1/10 kierrosta kerrallaan auki alakautta. Viisaammat kertokoot nopeamman konstin. Jos olisi ollut edes niin isoa lenkkiräikkää mutta kun vittu ei..
-Jarno
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Toi yläpuolen mutteri (sisempi) on kyllä perseestä löysätä/kiristää, niin vähän tilaa ja nylonmutteri jota ei saa edes sormin pyöritettyä pohjaan, toi on niin hajottavaa hommaa
Comment