Originally posted by Bouma
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko tuolla maf-shop.com:ssa myytävät ilmamassamittarit saman valmistajan tekemiä mitä alkuperäiset on? Itsellä E46 330ci ja näyttäsi noiden sivujen mukaan olen siemensin tekele.
Eikös asiantuntijoidenkin mielestä kyseiset shadowmemoryn koodit viittaa että maf:issa olisi jotain sanomista?
Joskus on ollut pientä tehottomuudenkin tunnetta kiihdyttäessä ja kylmänä pikkasen nypyttäny,mutta muuten kyllä pelaa ihan ok.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View Post
Taas katseltiin hieman livedataa ja se sama vikakoodi 104 - Vanos Error Outlet Camshaft se vaan tarjoaa. Otettiin pakopuolen asentoanturin liitin irti, ei vaikutusta käyntiin tai mihinkään muuhunkaan muuta kuin että antoi oman vikakoodin jotain että Outlet camshaft sensor yms.. Vanoksen solenoidi käytettiin myös irti, ei vaikutusta mihinkään muuta kuin siitä tuli myös vikakoodi. Livedatan mukaan nokkien asennot on ihan normaali arvoissaan. Näiden testailujen jälkeen kun lähdin ajeleen kotiin päin niin auto alkoi taas tekeen sitä sammuiluaan eli heti kun laittoi kytkimen pohjaan niin auto sammui. Auto lähtee laakista käymään ja sitten kun laitan kytkimen pohjaan ja vaihteen silmään niin siinä se käydä täristää kierroksien ollessa kuitenkin sen 700-750rpm. Mutta jostain kumman syystä se sammuu kun vauhdista laittaa kytkimen pohjaan. Tätä se teki 3-4 kertaa ja sen jälkeen ei taas sammuillu ollenkaan mutta se sama täristys on silti koko ajan päällä.:thinkOriginally posted by Bouma View PostTulppien kolot oli putipuhtaat ja kuivat. Eli sekin asia pois suljettu. Autoa käytin pihassa hetken aikaa ja ei minkään näköistä kierroksien heittelyä, komeesti tyhjäkäynti tasaantui ja kierrokset 700-750rpm mutta tosiaan se vitun tärinä. Nyt kun saisi käsiin vaan ne haitariletkut.
Se sama nro 104 - suomeksi se oli jotain että pakonokka ei vastaa oikeaa ajoituista. Sitten Misfire cylinder 1,2,3,4,5,6.... Ohjelma oli suomenkielinen, ilmeisesti Boschin tai vastaava. Suomeksi siinä luki että häiriö sylinterissä 1,2,3,4,5,6.... Hlevetin outo että se näytti kaikkiin sylintereihin vikaa.:think Viime vuonna kun yksi puolista tuli tiensä päähän ja alkoi käymään viidellä niin kyllä Carsoft ainakin näytti tarkalleen missä sylinterissä vika on. Tulee hieman kalliiksi alkaa vaihtaa kaikkia puolia ja tulpanhattuja. Tuskin enää massiivinen imuvuotokaan tällaista tekee.
Auto alkoi taas käymään ihan normaalisti kun lähdin sieltä kotiin päin, silti tyhjäkäynnillä se pieni tärinä oli tallella mutta ajossa ei huomannut että olisi mitään vikaa.
Täytyy taas huomenna tarkistaa puolat ja et jos joku tulpista olisi lyönyt tulpanhatun kylkeen. Täytyy ottaa tulpat myös irti ja katsoa niiden kunto. Tulpat on kyllä vaihdettu viime keväänä NGK:n platinoihin marmoritiskiltä ostettuna.
En tiedä mitä tässä enää tekis....? Taidan viedä auton RK-Cityhuoltoon maksoi mitä maksoi....
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostOlisko bensapumppu sökö tai bensasuodatin tukossa :think
Kyllä tuo alkaa vaikuttaa sytkäpuolen vialta.:think
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostAnza:lla muistaakseni tuli misfireä eri pyttyihin tukkosesta bensafiltteristä, joten kyllä se ailahteleva bensansyöttökin voi tota koodia pukata.
Comment
-
-
Originally posted by Nobody_ View Posthei ootteko irroitelleet jarruja ym. tieltä, kun ootte etualatukivarret vaihtaneet?
Lyöntiä sivustapäin nivelpesään ja kangella samaan aikaan tukivartta alaspäin.
Niissä kun on tiuha kierre niin oli aika paskamaisesti ruostuneet. Pistin työn jälkeen piruuttani suojaspraytä mutterinpäähän jos ei vaikka ruostuisi samalla lailla. Jos joutuu vielä irrottelemaan.
-Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ja heti toinen ongelma, taaimmaisen nivelen mutteri aika vittumaisessa paikassa, irroitetaanko konehuoneen kautta josta helvetin ahdas vai jokin helpompi keino?______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by Nobody_ View PostJa heti toinen ongelma, taaimmaisen nivelen mutteri aika vittumaisessa paikassa, irroitetaanko konehuoneen kautta josta helvetin ahdas vai jokin helpompi keino?
-Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by m1g3 View PostMites noi kilometrit pysty tarkastaan oikeiksi?
Comment
-
Comment