Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ikuinen aloittelija
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 336
    • maa

    #76
    Originally posted by fastandfurious View Post
    Vastausta ei ole antaa, mutta mielenkiinnosta kyselen.... Onko paljonkin ajettu, että joutuu iskareita jo uusimaan?
    168tkm ajettuun tuli nyt kolmannet. Edelliset alkuperäiset kestivät molemmilla kerroilla n.80tkm kunnes toinen putki oli molemmilla kerroilla tyhjä.
    G30 520d Xdrive Sport -18
    F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

    Comment

    • Peteyz
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 614
      • 05

      #77
      Mistähän mahtais saada osteteltua takapenkin turvavöille uutta lukkoa. Tietty jos purkaamoita lähtis kaivelemaan mut jos jotain muita vaihtoehtoja?

      Comment

      • Hydetys
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 111
        • Lohja

        #78
        Originally posted by _Teemu_ View Post
        käynnistys ongelma 2002 330D:

        auto toimi normaalisti kunnes autoa käynnistäessä kaverini unohti hehkuttaa (-20c) jonka jälkeen ei siis tietenkään käynnistynyt - uusi yritys ja sahaa akun loppuun, apuvirralla pyörii hyvin muttei mitään eloa.

        epäilin että p.suodatin kerännyt vettä joka jäätynyt ja hinasin auton lämpimään talliin ja annoin sulaa 24h mutta ei mitään elo. katsoin pumpun sulakkeen ja ehjä oli!

        mitä teen tuon suhteen sillä bemarille sitä en mieluusti vie, auto 142tkm ajettu ja karalan lastulla jos sillä nyt mtn merkitystä on tämän suhteen

        Kiitos jo etukäteen!
        Kun lyöt virrat ykkös-asentoon, niin alkaako PA-pumppu pitämään surinaa?

        Tarkista myös tuon pumpun rele. Itellä meni pumppu vaihtoon viime talvena.
        330xd -01

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #79
          Originally posted by _Teemu_ View Post
          käynnistys ongelma 2002 330D:

          auto toimi normaalisti kunnes autoa käynnistäessä kaverini unohti hehkuttaa (-20c) jonka jälkeen ei siis tietenkään käynnistynyt - uusi yritys ja sahaa akun loppuun, apuvirralla pyörii hyvin muttei mitään eloa.

          epäilin että p.suodatin kerännyt vettä joka jäätynyt ja hinasin auton lämpimään talliin ja annoin sulaa 24h mutta ei mitään elo. katsoin pumpun sulakkeen ja ehjä oli!

          mitä teen tuon suhteen sillä bemarille sitä en mieluusti vie, auto 142tkm ajettu ja karalan lastulla jos sillä nyt mtn merkitystä on tämän suhteen

          Kiitos jo etukäteen!
          Autosta löytyy kolme polttoainepumppua, joista kaksi on siirtopumppuja ja viimeinen on korkeapainepumppu. Voi olla että jompikumpi siirtopumpuista on hajonnut, jolloin korkeapainepumppu ei saa tarpeeksi ainetta. Huonommassa tapauksessa kyseessä voi olla itse korkeapainepumppu.

          Omasta hajosi korkeapainepumppu 240tkm kohdalla. Ajaen kaupan pihaan ja kaupasta tullessa ei lähtenyt käyntiin. Sahasi kyllä, mutta ei edes luvannut lähteä käymään.

          Livedatalla pitäisi nähdä polttaineen siirtopaineet, sillä oma diagnoosi varmistui.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • M-T2
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 733
            • Sawo

            #80
            vm 02. 320d Letkulämmittimen oikea paikka??. Sain tuossa auton pajalta ja siellä olivat laittaneet lämmittimen paikoilleen ja tuossa aamulla sitä testailin... 3 tuntia oli päällä ja hieman nihkeän oloisesti käyntiin lähti siitä huolimatta niin rupesin tutkailemaan, että mihin sen olivat laittaneet paikoilleen( kuvasta näkyy kohta missä lämmitin on). Onkohan tuo aivan oikeassa paikassa pääseekö vesi kiertämään moottoriin asti?http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=11&fg=35 NUMERON 3 letkun välissä
            Last edited by M-T2; 24-01-2011, 21:47.

            Comment

            • V-Power
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1333
              • Varsinais-Suomi

              #81
              Sellanen asia kävi askarruttamaan, että e39 540i:hin ostetut Zimmermanin reijitetyt ja välijäähdytetyt jarrulevyt eteen, käykö ne e46:seen? Palat ei kaiketi käy, mutta käykö levyt?
              E36 95 316i Sedan
              E39 97 540i Touring
              E46 99 320Ci Coupe
              E53 01 X5 4,4 V8
              E65 05 730d
              F10 11 523i Sedan
              F90 08 320i Sedan

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #82
                Originally posted by V-Power View Post
                Sellanen asia kävi askarruttamaan, että e39 540i:hin ostetut Zimmermanin reijitetyt ja välijäähdytetyt jarrulevyt eteen, käykö ne e46:seen? Palat ei kaiketi käy, mutta käykö levyt?
                Halkaisijan puolesta kävisi 330:seen, mutta ovat niihinkin liian paksut (25mm -> 30mm). Ja sen lisäksi e39:n levyn "syvyys" on 77,1mm kun e46:ssa se on 52,5mm.

                Tuossa on linkki Brembon hakukoneeseen, voi etsiä levyjä monella eri hakutavalla LINKKI
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • -PT-
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 580
                  • Rovaniemi

                  #83
                  Originally posted by M-T2 View Post
                  vm 02. 320d Letkulämmittimen oikea paikka??. Sain tuossa auton pajalta ja siellä olivat laittaneet lämmittimen paikoilleen ja tuossa aamulla sitä testailin... 3 tuntia oli päällä ja hieman nihkeän oloisesti käyntiin lähti siitä huolimatta niin rupesin tutkailemaan, että mihin sen olivat laittaneet paikoilleen( kuvasta näkyy kohta missä lämmitin on). Onkohan tuo aivan oikeassa paikassa pääseekö vesi kiertämään moottoriin asti?http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=11&fg=35 NUMERON 3 letkun välissä
                  Tuo letkulämmitin kuuluisi asentaa mahdollisimman alhaalle, jotta vesi lähtisi kiertämään kunnola. Eikös tuo nro. 3 letku ole ylhäällä ainakin kuvasta päätellen. Jos on, niin silloin se on väärin asennettu.
                  Peugeot 407 HDi 136 -04
                  Ex: E46 320i -00
                  Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                  Comment

                  • V-Power
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1333
                    • Varsinais-Suomi

                    #84
                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Halkaisijan puolesta kävisi 330:seen, mutta ovat niihinkin liian paksut (25mm -> 30mm). Ja sen lisäksi e39:n levyn "syvyys" on 77,1mm kun e46:ssa se on 52,5mm.

                    Tuossa on linkki Brembon hakukoneeseen, voi etsiä levyjä monella eri hakutavalla LINKKI
                    Jep,tattis tosta linkistä!
                    E36 95 316i Sedan
                    E39 97 540i Touring
                    E46 99 320Ci Coupe
                    E53 01 X5 4,4 V8
                    E65 05 730d
                    F10 11 523i Sedan
                    F90 08 320i Sedan

                    Comment

                    • M-T2
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 733
                      • Sawo

                      #85
                      Originally posted by -PT- View Post
                      Tuo letkulämmitin kuuluisi asentaa mahdollisimman alhaalle, jotta vesi lähtisi kiertämään kunnola. Eikös tuo nro. 3 letku ole ylhäällä ainakin kuvasta päätellen. Jos on, niin silloin se on väärin asennettu.
                      Kyllä se menee syylärin alareunaan. Mutta meneekö tuo toinen pää mahdollisesti termostaattille, että pääseekö vesi siitä eteen päin kiertämään?

                      Comment

                      • lastuki
                        Newbiemmer
                        • Jul 2004
                        • 16
                        • Tampere

                        #86
                        Originally posted by M-T2 View Post
                        vm 02. 320d Letkulämmittimen oikea paikka??. Sain tuossa auton pajalta ja siellä olivat laittaneet lämmittimen paikoilleen ja tuossa aamulla sitä testailin... 3 tuntia oli päällä ja hieman nihkeän oloisesti käyntiin lähti siitä huolimatta niin rupesin tutkailemaan, että mihin sen olivat laittaneet paikoilleen( kuvasta näkyy kohta missä lämmitin on). Onkohan tuo aivan oikeassa paikassa pääseekö vesi kiertämään moottoriin asti?http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=11&fg=35 NUMERON 3 letkun välissä
                        Tuo sinun letkulämmitin ei taida olla calix? Tuolta linkistä kuitenkin näkyy mihin calixin letkulämmitin suositellaan asennattavaksi.



                        Letku numero 14 näkyy haaleana kuvassa. Eli laitetaan letkun 14 ja lauhduttimen(?) väliin. Tämän mukaan tuli juuri itse asennettua ja hyvin tuntuu toimivan.
                        Last edited by lastuki; 11-01-2010, 21:51.
                        e46 320d touring -02

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          #87
                          Oma coupe sai vissiin tarpeekseen tuosta liukkailla luisutteluista, kun nyt ei suostu luistonesto menemään enää pois päältä. Siitä ASC-napista ei vain tapahdu mitään!

                          Ei vaan viime viikolla huollossa lukivat vikamuistit ja antoi koodit: 20 wheel speed sensor front left ja 146 can bus fault. Ensimmäisen kyllä ymmärrän ja ilmeisemmin liittyy juurikin tuohon luistoeston oikutteluun, mutta mikä toi jälkimmäinen on? Vai liittyykö tohon 20:iin ettei tieto kulje tms. ?

                          Comment

                          • AMP
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 536
                            • Turku

                            #88
                            Originally posted by AMP View Post
                            Date: 01/09/10 13:12:13
                            ECU: ZKE5
                            JobStatus: OKAY
                            Variant: ZKE5
                            -------------------------------------------------------------
                            RESULT: 1 errors in error memory !
                            -------------------------------------------------------------
                            61 Central locking system: Short circuit or Open circuit at Motor Tailgate
                            Error frequency : 1
                            Sporadic error
                            Errorcode: 3D 01


                            Taitaa tämä liittyä keskuslukitukseen? Hälytin ei mene päälle ja syy siihen luulen olevan polttoainetankin luukun lukitus mekanismin/moottorin puuttuminen??


                            Mutta tämä peilien säätö ongelma ei ole kyllä ratkennut. Ja tämä boksi mistä löytyi tää vikakoodi niin on varmaankin se korimoduli tms??


                            Tankinluukun lukitus moottori ehjä mutta tappi vaan hypännyt jostain syystä pois reiästään. Muuten toimii normaalisti.

                            Edelleen toi peili asia kiinnostais ratkaista..... Hälytin nyt on vähän niin ja näin tarviiko sen ennen kesää toimiakkaan.. Miten voi lukea varashälyttimeen liittyvät vikakoodit? Korimodulilta?
                            e65 730d

                            Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11680
                              • Kouvola

                              #89
                              Originally posted by Esko View Post
                              Oma coupe sai vissiin tarpeekseen tuosta liukkailla luisutteluista, kun nyt ei suostu luistonesto menemään enää pois päältä. Siitä ASC-napista ei vain tapahdu mitään!

                              Ei vaan viime viikolla huollossa lukivat vikamuistit ja antoi koodit: 20 wheel speed sensor front left ja 146 can bus fault. Ensimmäisen kyllä ymmärrän ja ilmeisemmin liittyy juurikin tuohon luistoeston oikutteluun, mutta mikä toi jälkimmäinen on? Vai liittyykö tohon 20:iin ettei tieto kulje tms. ?
                              Osaako joku edes sen verran sanoa, että onko toi speed sensor sama kuin toi ABS-sensori? RealOEM:stä löysin kyllä yhden speed sensorin, mutta sillä hintaa yli 500$. Pitäisi toi xenon-valojen korkeudensäätöanturikin samalla uusia, mutta yllättäen senkään anturin kuva ei näytä yhtään tutulta.

                              Eli esim. tämän ilmon osa?

                              Comment

                              • Kurre
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 384
                                • Veteli

                                #90
                                Originally posted by Esko View Post
                                Osaako joku edes sen verran sanoa, että onko toi speed sensor sama kuin toi ABS-sensori? RealOEM:stä löysin kyllä yhden speed sensorin, mutta sillä hintaa yli 500$. Pitäisi toi xenon-valojen korkeudensäätöanturikin samalla uusia, mutta yllättäen senkään anturin kuva ei näytä yhtään tutulta.

                                Eli esim. tämän ilmon osa?
                                http://cgi.ebay.de/ABS-Sensor-BMW-E46-330Ci-Coupe-Vorne-Neu_W0QQitemZ400091739427QQcmdZViewItemQQptZAutote ile_Zubehör?hash=item5d27537523#ht_1328wt_756
                                Itse kyllä pistäisin rahani likoon juurikin ko. ABS-anturin puolesta..eipä siellä renkaan tienoilla muita antureita edes ole Ja tuo "speed sensor" voi vain olla jonkin aftermarket-testerin tapa ilmoittaa ko. vika. Tämänhän kyllä voisi testata lukemalla livedataa ja pyörittelemällä renkaita, jotta näkee tuleeko ko. renkaalta nopeustietoa.
                                sigpic
                                Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                                ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎