Originally posted by Esko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Eltonto View PostOngelma : auto seilaa tyhjäkierroksilla ja saattaa sammua. Käynnistys yskii, ei anna tehoja ja nykii kiihdyttäessä. Luistonesto valo palaa ja se on pois käytöstä.
Auto ollut kolmessa eri korjaamossa viimeksi Laakkosella.
Vikakoodeja se on antanut kampi ja nokka akselien tunnistimista. Molempien vaihtamista kokeiltu ja ohjelman nollaamista. Se on auttanu siihen asti, kun on nostanu kierroksia ja antanu vähän reilummin kenkää niin oireet ovat palanneet.
Laakkosella ei antanut mitään vikakoodeja epäilivät, että moottorinohjausyksikön softassa vikaa/häiriö. DME ohjelmoitu ja luistonesto(asc) koodattu. Samalla käyty läpi huohotin,johtosarjat,tunnistimet,liittimet,ja sytytyspuolat. Kaikki kunnossa.
Tän jälkeen se pelitti normaalisti seuraavaan päivään asti kunnes vähän kokeilin että toimiiko se nyt ihan normaalisti. Vaidoin jostain reilusta 100kmh pienemmälle kolmoselle ja annoin kaasua kunnes taas..moottorinvaroitusvalo syttyi, tehot hävis ja vähän myöhemmin luistonesto meni pois päältä. Ja taas takaisin lähtöruutuun.
Auto on ollu mulla vajaan vuoden. Se toimi monta kuukautta ihan moitteetta ja sit yhtäkkiä suoraan ajosta alko noi oireet ainoo mitä oon miettiny et bensa oli aika vähissä..
Oisko kellään kokemusta tai hajua asiasta ???
Auttakee
Sama suomeksi:
AIHE
EDK viat - Toimintaohje:
KOSKEE MALLEJA
E36/7: Z3 roadster 2.5/3.0; coupe 3.0 M54 moottorilla
E46: 325i, 330i with M54 06/2003 asti
E39: 525i, 530i with M54 06/2003 asti
E53: X5 3.0 with M54 06/2003 asti
E85: Z4 with M54 06/2003 asti
E46: 325i with M56 06/2003 asti
OIREET
Moottorivalo ja EML valo syttyvät, moottori voi mennä vikatilaan. Seuraavia vikakoodeja voi löytyä muistista:
M54 (MS43) moottorilla varustetut autot:
(112) 70 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 2)
(113) 71 hex – Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
(115) 73 hex – Throttle range adaptation check (Kaasun asentojen mukautumien tarkastus)
(118) 76 hex – Plausibility, signal pot 1 (Virheelliset arvot potentiometri 1)
(119) 77 hex – Plausibility, signal pot 2 (Virheelliset arvot potentiometri 2)
(135) 87 hex – Limp home adaptation, plausibility ("Nilkutus" mukautuma)
(160) A0 hex – Throttle position controller, plausibility pot 1 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 1)
(161) A1 hex – Throttle position controller, plausibility pot 2 (Kaasun asento virheellinen potentiometri 2)
M56 (MS45.1), and M54 joissa MS45.0/MS45.1 varustetut autot (Z4 ja E46 03/03 lähtien):
28B3 – Throttle adaptation, lower mechanical stop not adapted (Kaasuläpän mukautumat, alempi mekaaninen stoppari ei mukautunut.)
2796 – EDK adaptation values incorrect (Mukautumien arvot virheelliset)
2734 – Signal throttle sensor, potentiometer 1 (Kaasuläpän potentiometri 1)
2735 - Signal throttle sensor, potentiometer 2 (Kaasuläpän potentiometri 2)
27A5 – EDK new adaptation values required (Mukautumien arvot vaaditaan)
VIKA
Vika voi johtua:
1. EDK kaasuläppä moottorin sisäisestä häiriöstä. (Huonosti puristetut liitännät)
2. Resistanssin muutoksesta X6390 EDK liittimessä, johtuen hapettumisesta.
3. Signaalin katkeamisesta X6390 EDK liittimessä, johtuen huonosti puristetuista liittimistä tai viallisista naaraspinneistä.
KORJAUS
1. Liitä auto diagnostiikkalaitteeseen DISPlus ja lue vikamuisti.
2. Irroita ilmanpuhdistinkotelo sekä putki kaasuläpän ja ilmamassamittarin välistä. Älä irroita kaasuläppäyksikköä.
3. Tarkasta kaasuläppäyksikön (EDK throttle) valmistuspäiväys. Jos se on 01-05-02 (01.05.2002) tai uudempi niin sitä ei tarvitse vaihtaa. Jos se on vanhempi niin kaasuläppä pitää vaihtaa uudempaan, paranneltuun osaan.
4. Vaihda moottorin johtosarja riippumatta valmistuspäivästä.
OSALUETTELO
Tuotenro Selitys Määrä
13 54 7 502 444 EDK Throttle M54B25 1 (Kaasuläppäyksikkö)
13 54 7 502 445 EDK Throttle M54B30 1 (Kaasuläppäyksikkö)
12 51 7 506 791 E46 M54 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 554 E46 M54 Engine electrical harness from 09/01 up to 3/03 1 (Johtosarja)
12 51 7 528 597 E46 M54 Engine electrical harness from 03/03 1 (Johtosarja)
12 51 7 528 594 E46 M56 Engine electrical harness from 09/02 1 (Johtosarja)
12 51 7 503 611 E53 Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 548 E53 Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 503 625 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness up to 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 545 Z3 w/automatic trans; Engine electrical harness from 10/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 503 626 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness up to 10/01 1
12 51 7 513 557 Z3 w/manual trans; Engine electrical harness from10/01 1
12 51 7 503 588 E39 Engine electrical harness up to 09/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 513 551 E39 Engine electrical harness from 09/01 1 (Johtosarja)
12 51 7 524 106 E85, Z4 Engine electrical harness 1 (Johtosarja)
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostItse ajelin noin 10m. ~3kmh ja valot sammu kojelaudasta + luistonesto toimi 100%
Originally posted by Esko View PostViaksi paljastui jonkun edellisen omistajan sokeripalaviritykset tuolta keskikonsolin takaa. Oli ilmeisesti juuri ASC:n johdoista ryöstetty virta tuhkakuppien valoille ja kun katkaisijasta käänsi valot päälle, niin ASC meni aina sekaisin. Viritelmät pois ja taas toimii! Eikä anturiltakaan tule vikakoodeja eli ilmeisemmin toi uusi anturi toimiiKoodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella
Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi
Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT
EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKysytään nyt vielä yhtä juttua, kun ei vikakoodien luvulla selvinnyt eli toi RDC-järjestelmä eli rengaspaineenvalvonta ei tahdo pelata. Se merkkivalo syttyy mittaristoon aina samaan aikaan noin 10min auton käynnistämisestä. Renkaiden vaihtojen yhteydessä olen tuon valon aina nollannut eli ongelma ei ole siinä ainakaan. Tietääkseni joka renkaalle on oma anturi ja joku ohjausboksi, mutta eipä päässeet huollossa käsiksi koko järjestelmään eli tyhjä rasti tuli. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Pitää ettiä vissiin joku pätevämpi vikakoodien lukija, niin ei menisi pelkäksi päivittelyksi
Mä temppuilin samaisen asian kanssa jokusen aikaa, ennen kuin tajusin katsoa ohjekirjasta neuvoja.
Eli virrat ON -asentoon, ei kuitenkaan käyntiin asti, sitten painetaan sitä renkaanpaineenvalvonta nappia joku 5 - 8 sek, jotta syttyy kojetauluun merkkivalo tuosta "vajaasta" renkaasta. Sitten peli käyntiin ja ajetaan tasaisesti eteenpäin. Valo sammuu jonkun 300 m ajon jälkeen.
Jos valo syttyy kuitenkin uudelleen niin väittäisin että jostain vanteesta on anturista akku finito. Marmorilta hankittuna 93 eur / kpl noi anturit ja datan luvusta pitäisi selvitä mikä anturi on pimeenä.
Syttyykö muuten punaisena vai vaan oranssina valo?==========
Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.
Comment
-
-
Originally posted by Eltonto View PostOngelma : auto seilaa tyhjäkierroksilla ja saattaa sammua. Käynnistys yskii, ei anna tehoja ja nykii kiihdyttäessä. Luistonesto valo palaa ja se on pois käytöstä.
Auto ollut kolmessa eri korjaamossa viimeksi Laakkosella.
Vikakoodeja se on antanut kampi ja nokka akselien tunnistimista. Molempien vaihtamista kokeiltu ja ohjelman nollaamista. Se on auttanu siihen asti, kun on nostanu kierroksia ja antanu vähän reilummin kenkää niin oireet ovat palanneet.
Laakkosella ei antanut mitään vikakoodeja epäilivät, että moottorinohjausyksikön softassa vikaa/häiriö. DME ohjelmoitu ja luistonesto(asc) koodattu. Samalla käyty läpi huohotin,johtosarjat,tunnistimet,liittimet,ja sytytyspuolat. Kaikki kunnossa.
Tän jälkeen se pelitti normaalisti seuraavaan päivään asti kunnes vähän kokeilin että toimiiko se nyt ihan normaalisti. Vaidoin jostain reilusta 100kmh pienemmälle kolmoselle ja annoin kaasua kunnes taas..moottorinvaroitusvalo syttyi, tehot hävis ja vähän myöhemmin luistonesto meni pois päältä. Ja taas takaisin lähtöruutuun.
Auto on ollu mulla vajaan vuoden. Se toimi monta kuukautta ihan moitteetta ja sit yhtäkkiä suoraan ajosta alko noi oireet ainoo mitä oon miettiny et bensa oli aika vähissä..
Oisko kellään kokemusta tai hajua asiasta ???
Auttakee
Kuinka tarkasti mahdolliset imuvuodot on tutkittu? Eli onko esim.imusarjan päällä oleva suojalevy irroitettu ja tutkittu sen alta löytyvä alipaineletku?
Entä minkä kokoiset renkaat on alla ja onko samanlaiset joka nurkassa?
Comment
-
-
Originally posted by parjan_fin View PostMoikka.
Mä temppuilin samaisen asian kanssa jokusen aikaa, ennen kuin tajusin katsoa ohjekirjasta neuvoja.
Eli virrat ON -asentoon, ei kuitenkaan käyntiin asti, sitten painetaan sitä renkaanpaineenvalvonta nappia joku 5 - 8 sek, jotta syttyy kojetauluun merkkivalo tuosta "vajaasta" renkaasta. Sitten peli käyntiin ja ajetaan tasaisesti eteenpäin. Valo sammuu jonkun 300 m ajon jälkeen.
Jos valo syttyy kuitenkin uudelleen niin väittäisin että jostain vanteesta on anturista akku finito. Marmorilta hankittuna 93 eur / kpl noi anturit ja datan luvusta pitäisi selvitä mikä anturi on pimeenä.
Syttyykö muuten punaisena vai vaan oranssina valo?
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostJuu se valo on kyllä nollattu ja sillä sen sai käynnistettäessä pois mittaristosta. Valo vaan syttyy mittaristoon aina noin 15min ajon jälkeen keltaisena. Luulin ensin, että tossa olisi se uudempi renkaan sädettä/halkaisijaa mittaava systeemi, mutta tuossa onkin se vanha venttiilisysteemi. Juu akut on todennäköisesti loppu tai sitte noita venttiilejä ei enää edes noissa ole. Pyörien navoissa on varoitusmerkit noille venttiileille.
Mulla on noita neljä kappaletta hyllyssä, joista varmuudella kolme toimii oikein, akkujen kunnosta en osaa sanoa että kuinka kauan vielä toimivat. Vaihdoin kaikkiin vanteisiin uudet, kun alkoi yksi kenkkuilemaan, eipä tartte seuraaviin vuosiin noihin pätä vaivata...
Jos kiinnostaa niin noi läystäkkeet sulle myyn edukkaasti pois, jos et uusia kehtaa hankkia. Pistä privaa jos kiinnostaa.==========
Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.
Comment
-
-
Säteilylämmitin
Mihin kohtaan puskurissa ootte laitellu tuota säteilylämmittimen pistoketta puskurissa?
Ei ilkeis laittaa tuota pistoketta ainakaan tuohon eteen puskuriin.
Meinasin, että olisiko tuo puskurin ala ritilä/verkko hyvä paikka pistokeelle, jos sen siihen sais järkevästi asennettua?
Auto siis e46 touring 320d M-sport vm 2002.
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostMihin kohtaan puskurissa ootte laitellu tuota säteilylämmittimen pistoketta puskurissa?
Ei ilkeis laittaa tuota pistoketta ainakaan tuohon eteen puskuriin.
Meinasin, että olisiko tuo puskurin ala ritilä/verkko hyvä paikka pistokeelle, jos sen siihen sais järkevästi asennettua?
Auto siis e46 touring 320d M-sport vm 2002.
Eikös siinä rekisterikilven vieressä ole hyvä paikka? Ei paljon mustasta muovista erotu.
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostMihin kohtaan puskurissa ootte laitellu tuota säteilylämmittimen pistoketta puskurissa?
Ei ilkeis laittaa tuota pistoketta ainakaan tuohon eteen puskuriin.
Meinasin, että olisiko tuo puskurin ala ritilä/verkko hyvä paikka pistokeelle, jos sen siihen sais järkevästi asennettua?
Auto siis e46 touring 320d M-sport vm 2002.
Minulla oli entisessä e46:ssa (M-sport I) pistoke nuolen osoittamassa paikassa:
Sinänsä hyvä paikka ettei pistä silmään, mutta hieman hankalampi laittaa johto kiinni.
"Ritilän" yläosa oli ihan koko muovia kun taas alaosa on ritilämäinen ja siihen ei voinut kiinnittää.
EDIT: jaahas, sulla onkin facelift ja liekkö siihen on saanut edes tuota M-sport I:stä.Last edited by miccou; 29-01-2010, 11:26.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostMihin kohtaan puskurissa ootte laitellu tuota säteilylämmittimen pistoketta puskurissa?
Ei ilkeis laittaa tuota pistoketta ainakaan tuohon eteen puskuriin.
Meinasin, että olisiko tuo puskurin ala ritilä/verkko hyvä paikka pistokeelle, jos sen siihen sais järkevästi asennettua?
Auto siis e46 touring 320d M-sport vm 2002.
Tosin itse laitoin vain akkulaturin, Defan, mutta samaa tökkeliä sekin käyttää. Webaston kaverina tuollainen laturi kun on aika rock ja pop, voisin suositella myös säteilijän kaveriksi. Eli lataa akkua samalla kun lämmittää auton, ei ainakaan jää sähköt vähiin tuolla tavalla.
Tuo toimii myös jakajana, eli sen perään voi laittaa joko säteilijän tms. Itselläni on versio, mistä voi jakaa sekä sisätilanpistokkeelle että säteilijälle, vielä en tosin ole niihin mitään kytkenyt.==========
Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.
Comment
-
-
n42 öljytikunputken o-rengas
o-rengas on kokoa 14,5x3.2. Semmosta nyt ei saanut mutta 14,5x3 ja jotai vastaavia oli saatavilla. Kumi/muovi liikkeessä sanottiin etät semmosta ei saa laittaa sinne.
Onko tuo niin tarkka jos o-rengas on vähä ohuempi tai paksumpi?BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Facelift umpionlinssi?
Eli apparin puolen umpionlinssi halki. Autona siis E46 325i sedan, xenoneilla. Kävin marmorilta kyselemässä ja oli tarjolla kahta eri merkkistä? Toinen 80€ pintaan ja toinen about 120€ muistaakseni. Ei osannu sanoo kumpi se sit olis...?! Mitäs jengi nuita hommannu? :think Motonet tarjoaa tollasta:
H7+H7-umpion lasi BMW E46 oikea 02->
- 300-Sedan/Touring E46 10.01-> H7+H7 oikea [2001-2005]
<-- Ei xenon?
Ikävästi kosteus jäätyy umpion sisälle ja uutukaiset Orion V2:set ei pääse oikeuksiinsa...
-Kalle
Comment
Comment