Netistä haeskellen löytyy juttua US-mallin valoista joissa on päiväajovalot erikseen. Tällöin ilmeisesti pitkät valot palaa alennetulla jännitteellä? Löytyykö ominaisuus jollain konstilla (ohjelmoimalla?) myös euroopan mantereella myytyyn autoon (07/2000 320dA) jossa xenonit? Säästäisi kivasti noita xenoneita kun ei tarvitsisi valoisan aikaan hehkuttaa.
Oikeen puolen sisempi "nivel" on ainaki iha väljä, ja täristää vedätettäessä pirusti. Vasemmalla pikkuklappia + molemmista suojakumit halki.
Nyt on sitten 3kk myöhemmin mun auto samassa jamassa. Etuvetarit tosiaan tuntuu olevan näissä kulutuskamaa. Suojakumit tälläkertaa mulla ehjät, mutta oikeanpuolen sisempi nivel on väljä minullakin. Samaten vasemmassa pikkuklappia. Ajattelin vaihtaa näin ensin vain oikeanpuoleisen.
Just tuli 200k täyteen..En tosiaan sit tiiä et onko noi etuvetarit kulutuskamaa bemareissa, koska omien tietojen mukaan tohon oli 1,5v sitte vaihdettu eteen vetarit, käytetyt tosin.
Suojakumit näissä menee kuulemma varsinki talvella helposti halki. Nyt odotellaan vielä oikeen puolen vetaria ToCarille...vasen tuli jo viime viikolla. (mikäköhän siinäki on ettei niitä voi samassa lähetyksessä pistää menemään...)
Hintaa tuli putkenpätkille 405e/kpl, ja Tepa hoitaa vaihdon..
Kiristää...
Kukas tuo Tepa on?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Onko kellään tietoa onko tuollaiseen isonäyttöiseen navi+ajotietokoneeseen mahdollista saada kiinni helposti jotain ulkoista ohjelmalähdettä? Mp3-soitin tms... Eli olisiko siellä takana jotain valmiita liittimiä? Mulla kun on näppärästi näytön takana vain kasettisoitin.
VW Jetta D Mk I
VW CC
Ford Anglia '64
ex: E90 318iA '09
ex: E38 735iA '97
ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
ex: E34 520i '88
ex: VW Golf Mk II
ex: VW Scirocco Mk III
ex: Wintermode - Audi 80
ex: A3 1.8T '00
ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
ja jotain muita...
330d:stä kuuluu perän suunnalta pientä jurinaa. Ilmenee 4- tai 5 vaihteella, täyskaasukiihdytyksessä n. parin sekunnin ajan. Toistuu aina samalla kierrosalueella n. 2000-2300 rpm. Jos täyskaasukiihdytyksen aloittaa esim 3000 rpm, ääntä ei kuulu. Myöskään pienemmillä vaihteilla ei kuulu millään kierosalueella.
Aiempia topiceja selanneena näyttäisi siltä, että voisi olla kardaanin rättinivel.
Ääni kuitenkin tuntuisi kuuluvan aivan auton takaosasta ja rättinevelhän on kardaanin etuosassa. Onko muita ehdotuksia äänen aiheuttajaksi?
Vai hämääkö äänen suunta kuitenkin..
Onko kellään tietoa mistä se voisi löytyä ja kuinka sinne pääsisi käsiksi helpoiten. Varsinkaan ettei tarvitsisi purkaa koelautaa ja muuta.
Tähän kaipaisin itsekin tietoja. Hanska lokerosta ilmeisesti pitäisi löytyä?
Mulla on siellä vasemmassa yläkulmassa sellanen pieni suorakaiteen muotoinen muovi ja sen alla on jokin ihme liitin. Mikä tämä liitin on jossa on kaksi reikää ja kaksi johtoa? Eikös se tuossa kohdilla pitäisi kuitenkin olla se auxi jos on?
330d:stä kuuluu perän suunnalta pientä jurinaa. Ilmenee 4- tai 5 vaihteella, täyskaasukiihdytyksessä n. parin sekunnin ajan. Toistuu aina samalla kierrosalueella n. 2000-2300 rpm. Jos täyskaasukiihdytyksen aloittaa esim 3000 rpm, ääntä ei kuulu. Myöskään pienemmillä vaihteilla ei kuulu millään kierosalueella.
Aiempia topiceja selanneena näyttäisi siltä, että voisi olla kardaanin rättinivel.
Ääni kuitenkin tuntuisi kuuluvan aivan auton takaosasta ja rättinevelhän on kardaanin etuosassa. Onko muita ehdotuksia äänen aiheuttajaksi?
Vai hämääkö äänen suunta kuitenkin..
Väittäisin että rättinivel, se jurina tulee "ilmoille" perän kautta ja koko peräpää tärisee.
Comment