memebuy23buy

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4657
    • Tampere

Originally posted by Dani View Post
    Saako jostain tyhjennetyn #7?
    Olis hiukka nopeampi toiminpide kun olis jo valmiiksi "täytetty" #7 powerflexillä :think
    Pieni varoituksen sana kasvasta rengasmelusta.. Itse vaihdoin alle meylen hd tukivarret takapäänpuslineen ja en enää ikimaailmassa moisia autooni laittaisi..

98% ajosta on kuitenkin sitä koska toivoisin että autossa olisi hiljaista eikä tarvisi kuunnella rengasmelua..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• Tuoppo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 558
      • Joensuu

Katoin jo aikasemmin tota samaa, mutta shipping £100 tekee haasteesta naurettavan, ja syy tähän:
      Yksi vaihtoehtohan on tietenkin irroittaa tuo kannatin kokonaisena ja viedä jonnekin pajalle, jossa vanha hela poistetaan ja uusi prässätään takaisin kannakkeeseen paikalleen. Isoin työ koko urakassa taitaa vaan olla tuon helan irtisaaminen tukivarresta, joten silloin on jo varmaan sama viedä koko auto suoraan pajalle.

Minulla omassa ei kyllä pelkkien etutukivarsien takapuslien vaihtaminen powerflekseihin vaikuttanut rengasmeluun lainkaan. Mikähän tuossa Meylen setissä sitten tekee eron? Ovatko pallot pelkkää metallia tai takapuslat täysmuoviset ilman pehmeämpää osaa?
      Last edited by Tuoppo; 09-08-2010, 20:55.
      G30 530e xDrive iPerformance -20
      E70 X5 xDrive40d -10

Comment

• Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

Originally posted by fraatti View Post
        Pieni varoituksen sana kasvasta rengasmelusta.. Itse vaihdoin alle meylen hd tukivarret takapäänpuslineen ja en enää ikimaailmassa moisia autooni laittaisi..

98% ajosta on kuitenkin sitä koska toivoisin että autossa olisi hiljaista eikä tarvisi kuunnella rengasmelua..
        Itse en huomannut että rengasmelua olisi pahentunut kun laitoin edelliseen E46 328i alle powerflexit jossa edssä 235/35-19" rengastus joten ei hätää
        ..nykyiset 225/40-18" Bridge Potenza RE040 pitää muutenkin jo niin ihanaa rengasmelua ettei tuo enää pahemmin tosta voi muuttua
        Last edited by Dani; 09-08-2010, 21:15.
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

Comment

• Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

Originally posted by Tuoppo View Post
          Yksi vaihtoehtohan on tietenkin irroittaa tuo kannatin kokonaisena ja viedä jonnekin pajalle, jossa vanha hela poistetaan ja uusi prässätään takaisin kannakkeeseen paikalleen. Isoin työ koko urakassa taitaa vaan olla tuon helan irtisaaminen tukivarresta, joten silloin on jo varmaan sama viedä koko auto suoraan pajalle.

Minulla omassa ei kyllä pelkkien etutukivarsien takapuslien vaihtaminen powerflekseihin vaikuttanut rengasmeluun lainkaan. Mikähän tuossa Meylen setissä sitten tekee eron? Ovatko pallot pelkkää metallia tai takapuslat täysmuoviset ilman pehmeämpää osaa?
          Vaihdan samalla itse etualatukivarret heloineen niin eipä tuo ole ongelma, ainut vaan että hidasta puuhaa tuo kumihelan poistaminen..olis vaan niin mukava jos olis jo valmiit powerflexeillä
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

Comment

• fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4657
            • Tampere

Itse en huomannut että rengasmelua olisi pahentunut kun laitoin edelliseen E46 328i alle powerflexit jossa edssä 235/35-19" rengastus joten ei hätää
            ..nykyiset 225/40-18" Bridge Potenza RE040 pitää muutenkin jo niin ihanaa rengasmelua ettei tuo enää pahemmin tosta voi muuttua
            225/40/18 falkeni pyörii mulla edessä ja takana koossa 255/35/18. Heti vaihdoin jälkeen ajattelin että nyt mentiin metsään ja pahasti... Ajatuksia en sittemmin enää viitsinyt tuhrata tuohon asiaan ja asia jäi unholaan.

Nyt myöhemmin ajettuani samanlaista autoa missä oli 19" rengastus vakio tukivarsilla meno oli kuin sukkasillaan. Miltei kateeksi kävi.

Meylen hd tukivarsissa on vaihdettavat pallonivelet joten meteli saattaa johtua myös niistä. Varmaa on kuitenkin että enää mun autoon ei hd matskua tarvi alle laittaa.. sen verran mukavuuden haluinen on päässyt tästä yksilöstä kehittymään.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• Tuoppo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 558
              • Joensuu

Originally posted by fraatti View Post
              225/40/18 falkeni pyörii mulla edessä ja takana koossa 255/35/18. Heti vaihdoin jälkeen ajattelin että nyt mentiin metsään ja pahasti... Ajatuksia en sittemmin enää viitsinyt tuhrata tuohon asiaan ja asia jäi unholaan.

Nyt myöhemmin ajettuani samanlaista autoa missä oli 19" rengastus vakio tukivarsilla meno oli kuin sukkasillaan. Miltei kateeksi kävi.

Meylen hd tukivarsissa on vaihdettavat pallonivelet joten meteli saattaa johtua myös niistä. Varmaa on kuitenkin että enää mun autoon ei hd matskua tarvi alle laittaa.. sen verran mukavuuden haluinen on päässyt tästä yksilöstä kehittymään.
              Itse olen huomannut kanssa, että E46 on tosi tarkka renkaista, koska äänieristykset varsinkin takana ovat suorastaan ala-arvoiset. Lisäksi muuten hiljaisessa autossa rengasäänet tuppaavat vielä korostumaan. Takakelkan powerflex puslia olen harkinnut, mutta taidan ajaa vakiolla vielä toistaiseksi, kun tuntuvat olevan ehjät. Onkohan kukaan kokeillut laittaa lisäeristeitä/äänieristysmassaa tuonne E46 takakonttiin ja lokasuojan kaarien päälle ???
              G30 530e xDrive iPerformance -20
              E70 X5 xDrive40d -10

Comment

• slowrider
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 254
                • Salo

Originally posted by Tuoppo View Post
                Itse olen huomannut kanssa, että E46 on tosi tarkka renkaista, koska äänieristykset varsinkin takana ovat suorastaan ala-arvoiset. Lisäksi muuten hiljaisessa autossa rengasäänet tuppaavat vielä korostumaan. Takakelkan powerflex puslia olen harkinnut, mutta taidan ajaa vakiolla vielä toistaiseksi, kun tuntuvat olevan ehjät. Onkohan kukaan kokeillut laittaa lisäeristeitä/äänieristysmassaa tuonne E46 takakonttiin ja lokasuojan kaarien päälle ???
                Laitoin sisäpuolelta takapenkin, selkänojan ja takarengaskoteloiden kohdalle vibroa kerroksen ja muutos oli todellakin huomattava. Penkin/selkänojan allahan ei ole käytännössä äänieristettä
                Last edited by slowrider; 10-08-2010, 05:51.
                BMW S1000RR
                Nordic Superbike #2

Comment

• alleksi
                  Newbiemmer
                  • Jul 2010
                  • 19
                  • Tampere

Millanen johto tarvis olla että sais usb kiinni tohon vakio bussines mankkaan? Missä niitä myydääb ja mitä sellanen kustantaa? Oon kuullu että ainakin ipod johtoja tähän sais mutta kun usb olis ittelle parempi.

Comment

• Jisv
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 461
                    • Pori

Mun mielestäni kuulostaa kyllä aika oudolta, että kumiset puslat lisäisivät rengasmelua. En meinaan huomannut mitään eroa äänimaailmassa, kun vaihdoin orkkisten tilalle meylen hd:t. Tai siis tietenkin huomasin, kolahdukset jarrutettaessa katos...
                    e46 non m-sport touring
                    Dieselin kulutus

Comment

• tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

Meinasin käyttää parkkitutkan anturien liittimet irti ja tarjoilla crc:tä liittimiin. Kaikki PDC:n anturit tikittää, osa hieman kovempaa ja osa hiljempaa. Parkkitutka ei silti toimi, pakki päälle laitettaessa kuuluu pitkä piip ja sen jälkeen on hiljaa.

Onko tietoa miten osa #6 lähtee irti kun puskuri on paikoillaan? Klik

Comment

• peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8094
                        • Willähde

Sujuuko lontoo?

E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

Comment

• tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

Sujuu kyllä, mutta laittamissasi linkeissä ohje on erilaiseen puskuriin, omassa SA715 kuten oman postaukseni linkissä. Periaate voi olla sama, mutta en viitsisi repiä ilman parempaa tietoa, kun ei kovinkaan helposti tunnu lista irtoavan.

Comment

• peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8094
                            • Willähde

Originally posted by tabasco View Post
                            Sujuu kyllä, mutta laittamissasi linkeissä ohje on erilaiseen puskuriin, omassa SA715 kuten oman postaukseni linkissä. Periaate voi olla sama, mutta en viitsisi repiä ilman parempaa tietoa, kun ei kovinkaan helposti tunnu lista irtoavan.
                            Saloon
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14

Comment

• tabasco
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 851
                              • fin

Ei ole vielä tuokaan, se mitä tarkoitan on M aerodynamics packagen puskuri eli tällainen.

Comment

• peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8094
                                • Willähde

Originally posted by tabasco View Post
                                Ei ole vielä tuokaan, se mitä tarkoitan on M aerodynamics packagen puskuri eli tällainen.
                                No voe ny helevetti
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14

Comment

Working...
                                X