Originally posted by Rip3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juubi View PostEi ole tyhjennysreikää. Kun virtoja ei ole käytetty päällä niin pärjäät tankin huolellisella tyhjennyksellä (esim. takapenkin alta huoltoluukusta) ja dieselillä täyteen tankkaamisella. Jos virrat olisivat käyneet päällä niin huuhteluun menisi koko polttoainejärjestelmä.
Comment
-
-
Kellään tietoa mistä voisi johtua, että auton akku tyhjenee ihan satunnaisesti niin, ettei akku enää jaksa pyörittää starttimoottoria, vaan auto täytyy työntää käyntiin/autolle tarvitsee antaa apuvirtaa?
En ole jättänyt mitään virtalaiteitta päälle autoon, kun olen jättänyt auton parkkiin (soitinta, valoja, kännykänlaturia, subwooferin vahvistinta jne.).
Mielestäni akkuakaan ei voi tästä kuitenkaan syyttää, sillä akun purkautumisessa ei ole mitään säännöllisyyttä. Tähän mennessä akku on tyhjentynyt kaksi kertaa: ekalla kerralla auto seisoi kaksi päivää ja sinä aikana akku oli tyhjentynyt, toisella kertaa auto seisoi 11 tuntia ja sama lopputulos. Auto on noin muuten lähtenyt ihan normaalisti käyntiin 24 tunninkin seisomisen jälkeen (tänä ajanjaksona jolloin ongelma ilmaantui), joten sen perusteella en epäile akkua syypääksi.
Onko kellään siis mitään käryä siitä, onko näissä e46:ssa jokin johto/johtosarja/tms. joka tyyppivian omaisesti kuluisi puhki niin, että akun varaus purkautuisi maahan? Eikös tässä tilanteessa pitäisi sulakkeiden paukkua rasiassa, jos asian laita todella on näin? En ole tosin ehtinyt vielä sulakkeita vilkaisemaan.BMW 318i -99
Comment
-
-
Originally posted by pkuitune View PostKellään tietoa mistä voisi johtua, että auton akku tyhjenee ihan satunnaisesti niin, ettei akku enää jaksa pyörittää starttimoottoria, vaan auto täytyy työntää käyntiin/autolle tarvitsee antaa apuvirtaa?
En ole jättänyt mitään virtalaiteitta päälle autoon, kun olen jättänyt auton parkkiin (soitinta, valoja, kännykänlaturia, subwooferin vahvistinta jne.).
Mielestäni akkuakaan ei voi tästä kuitenkaan syyttää, sillä akun purkautumisessa ei ole mitään säännöllisyyttä. Tähän mennessä akku on tyhjentynyt kaksi kertaa: ekalla kerralla auto seisoi kaksi päivää ja sinä aikana akku oli tyhjentynyt, toisella kertaa auto seisoi 11 tuntia ja sama lopputulos. Auto on noin muuten lähtenyt ihan normaalisti käyntiin 24 tunninkin seisomisen jälkeen (tänä ajanjaksona jolloin ongelma ilmaantui), joten sen perusteella en epäile akkua syypääksi.
Onko kellään siis mitään käryä siitä, onko näissä e46:ssa jokin johto/johtosarja/tms. joka tyyppivian omaisesti kuluisi puhki niin, että akun varaus purkautuisi maahan? Eikös tässä tilanteessa pitäisi sulakkeiden paukkua rasiassa, jos asian laita todella on näin? En ole tosin ehtinyt vielä sulakkeita vilkaisemaan.BMW e46 318Ci
Comment
-
-
Originally posted by Jpää View Postkenen valmistamia iskareita motonet myy?
kokemuksia?
ollut. Myös edelliseen e36:een tuli laitettua noi advantaget.e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostMiten se kuskin puolella oleva pikku hanskalokero lähtee irti?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostRuuvaamalla 2kpl ristipääruuveja irti luukun alta ylhäältä.
Comment
-
-
Originally posted by K2Ri View PostThanks! Nyt sain valoa vähän talliin, niin löytyi paremmin. Mikähän mahtaa olla tämän luukun takaa löytyvän pienehkön kaiuttimen tarkoitus?"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Velipoika hommasi 02 vuotisen 320:sen. Muutampia remontteja olis tehtävä ja niihin kaipailisin vinkkejä.
Perä hieman kolahtaa kun kovemman vedätyksen jälkeen painaa kytkimen pohjaan. Eli ilmeisestikkin perän puslat lopussa, mutta onko niin että tuo aloitus sivullakin mainittu pusla numero 9 yksinään kuluu ensimmäisenä loppuun ja aiheuttaa äänet?
Vaihtaminen ilmeisestikkin vaatii perä murikan irroituksen? Kehtoa ei kuitenkaan tarvi irroittaa?
Etupuskurista on pudonnut kuskinpuolen ritilä ja ilmeisestikkin siinä samassa yhteydessä lämpötila anturi. Löytyykö näitä mistään muualta uutena kuin marmoritiskiltä? Mahtaakohan anturi olla sama kaikissa E46:ssa?
Kuskin oven lasin-nostin rutisee eikä meinaa jaksaa nostaa ikkunaa kiinni. Ikkuna tuntuu olevan takareunastaan irti eli sitä voi nostaa.
Onko tuo joku tyyppivika ja vakio paikka mikä hajoaa vai onkohan tässä yksilössä vain ränkätty ikkunaa tavallista enemmän?
Löytyykö nuitakaan muualta kuin marmoritiskiltä?
Comment
-
-
tekniikan vaihdosta...
Eipä oo hirveesti näitten "uudempien" vehkeitten kanssa tullu oltua tekemisissä, mutta asiaan. Kun olisi tossa tyrkyllä m54 3litranen kone ja oma auto on m54 mutta pikku kutonen 2,2l.
Vieläkö on samat säännöt noitten iskutilavuuden ja tehon nostamisen suhteen? ne ei ainakaa pysy tolessa 2,2->3,0L ja 170->231hv..
Joutuisi ilmeisesti jarrut ainakin laittaa isompiin?? vai pystyisikö tota tekemään silleen salassa että ei katsuni huomaa ku 3 ja 2,5 L on vissiin sama kone muuten kuin 3l on pitempi iskunpituus, mutta halk. on sama 84mm. kun taas tossa 2,2 on kummatkin pienemmät.
Ja mites noitten prosenttien kanssa ku pelkästä jousisarjasta tulee jo 2%.....
Eihän tossa varmaan hirveesti järkee oo mutta tekee mieli tusata jotain ja pääsis varmaan kumminkin vähän helpommalla kun tuuppais ton 3L tohon e46 ku e30..
E:onpa sekavaa tekstiä.
JA EI KIITOS KOMMENTTEJA;ETTÄ OSTA SUORAAN M3 TAI 330.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostImusarja esille tai entiseltä omistajalta kyselemään.
no auto pajalle ja läpäthän sieltä löyty. kylläkin hitsattuna akseleihinsa. ei siis ruuveilla kuten normaalisti.sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Mittarin neulojen irroitus?
Tässä tekisi mieli vaihtaa BMW:n mittariston tausta persoonallisemmaksi ja mitä ulkomaalaisia foorumeita on tullut selattua niin ei oikein kunnollista tapaa Neulojen irroitamiseen löytynyt. Kenelläkään mitään parempaa vinkkiä heittää E46 -05 Diesel mittariston neulojen irroittamiseen kuvilla?
Eivät taida lähteä samalla lailla vain vetämällä kuin E36ssa...
Random kuva jonkun mittaristosta...Ex/Lancer Evolution 8
E46 -05 Coupe Diesel facelift
Bawarian-sound-werks
Comment
-
Comment