Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kepesjokke
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 52
    • Lapland

    Mikä on tämä pulikka heti turbon jälkeen? vaimennin?
    Auto on 330d -02
    ei kai tuo ole se helevetin hiukkassuodatin?

    E46 330d

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      Originally posted by Kepesjokke View Post
      Mikä on tämä pulikka heti turbon jälkeen? vaimennin?
      Auto on 330d -02
      ei kai tuo ole se helevetin hiukkassuodatin?
      Oliskohan katalysaattori, niitä on kolme kappaletta putkessa. Ensimmäinen heti ahtimen jälkeen ja toiset kahdennuksen jälkeen. Ei ole hiukkassuodatinta asennettu e46:een se on tullut vasta e90 malleihin kolmossarjaan.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        Originally posted by Villee View Post
        Ei oikeen auennu toi projektoriumpioiden polttimon kiinnitys. Mites se oikee tulee siihen kun ei suostunu kiertymään mitenkään tai mitään. Jotenkin suht heikosti sain ne paikalleen ja nyt ilmeisesti irronnu kun lyhyet näyttävät päin persettä.
        Jos se on samanlainen kuin xenonilla, niin se lukitusrengas sopii vain yksippäin siihen umpioon. Renkaassa lukee TOP ja se on muotoiltu muistaakseni suoraksi.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • eizzi
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 234
          • jeppis

          Eka kysymys. Sopiiko kaikki E46 mallien viikset, jos hommaa BC napillisen viiksen normin tilalle vai onko vuosimalleissa eroa? Itsellä -03 316i niin sopiiko siis vaikka -00 viiksi jos löytää bc napillisen viiksen?

          Toinen kysymys. Mulla on kolmipuolainen ratti jossa se urroitettava paneeli napeille. Saako tähän malliin vakionopeussäätimen ja napit rattiin jotenkin helposti vai vaatiiko kuitenkin bagin vaihdon ja mitä muuta?

          Kolmas kysymys: minkämoinenhomma on lisätä sumarit? Saako sellaisia jostain sarjana alkuperäisten muovitulppien paikalle? Tarttee lamput, johtosarja ja katkaisinpanelin vaihdon?

          Comment

          • zeeliz
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 82
            • Espoo

            Nopee kyssäri. Ostin tuossa tuollaisen 318 n42"kaks litranen" -02 touringin saksanmaalta. Käykö tuohon koneeseen tuo uusi 95 e10 bensa? ei tuo ohjekirjan kieli oikein taivu, taisi olla että ainoastaan koneet joissa käytetään 98 bensaa tarvitsee 98 jatkossakin. Miten tämän koneen kanssa?
            Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

            Comment

            • mamu
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 95
              • Espoo

              Originally posted by eizzi View Post
              Eka kysymys. Sopiiko kaikki E46 mallien viikset, jos hommaa BC napillisen viiksen normin tilalle vai onko vuosimalleissa eroa? Itsellä -03 316i niin sopiiko siis vaikka -00 viiksi jos löytää bc napillisen viiksen?

              Toinen kysymys. Mulla on kolmipuolainen ratti jossa se urroitettava paneeli napeille. Saako tähän malliin vakionopeussäätimen ja napit rattiin jotenkin helposti vai vaatiiko kuitenkin bagin vaihdon ja mitä muuta?
              1. Sopii, mutta tarvitset myös johtosarjan mikäli autossasi ei ole ennestään OBC:tä.

              2. Sen paneelin voi vaihtaa napilliseen ja vaihdon jälkeen koodamalla saa vakionopeudensäätimen toimimaan. Paneeli ja johtosarja esim. http://www.schmiedmann.fi/65-71-0-02...numerolla.aspx

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Originally posted by Dani View Post
                Ajattelin omasta M54B30 vm. 12/02 vaihtaa kiristinrullat kun joku niistä ääntää, mutta mitä kaikkea tuolta nyt pitää vaihtaa kun samalla meinasin uusia noi kaikki rullat?







                Tuo vika nyt on helppo, mutta mitä eroa on ekalla ja tokalla?
                Mitä noista nyt pitäis tilata että saa noi rullat vaihdettua?
                Tarvitseeko itse kiristimiä vaihtaa, vai ovatko mallia ikuisia?
                :think:think:think
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Ravermeister
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1508
                  • Melkeen Turkkuses

                  Originally posted by Dani View Post
                  :think:think:think
                  Ekassa ja tokassa kuvassa erona on että toisessa on jousikiristeinen rulla ja toisessa hydrauliikalla toimiva. Sitä en tiedä onko keskenään ristiin sopivat, ite tilasin jousikiristeisen kun sellainen autossa on tällä hetkellä. Molempia malleja on siis edelleen saatavana.
                  Kiristäjä+rulla tulee siis pakettina ainakin tuossa jousikiristeisessä mallissa...
                  -Turku Connection-
                  HDJ80 4.2TD
                  ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Ahaa, kiitos vinkistä, pitääkin mennä illalla kurkkaamaan pellin alle

                    Mikäs tossa ekan kuvan #5 ja tokan kuvan #15, nekin vois varmaan vaihtaa, vai ovatko miten kestäviä?

                    Entäs kakkoskuvan #2 ja #4 ja siihen kuuluvat osat?
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Ravermeister
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1508
                      • Melkeen Turkkuses

                      Originally posted by Dani View Post
                      Ahaa, kiitos vinkistä, pitääkin mennä illalla kurkkaamaan pellin alle

                      Mikäs tossa ekan kuvan #5 ja tokan kuvan #15, nekin vois varmaan vaihtaa, vai ovatko miten kestäviä?
                      Joku ohjurirulla se on, eiköhän kannata samalla vaivalla vaihtaa jollei paljoa maksa.

                      Originally posted by Dani View Post
                      Entäs kakkoskuvan #2 ja #4 ja siihen kuuluvat osat?
                      Luulen et siinä on vaan toi hydraulinen kiristäjä "purettuna osiin"
                      -Turku Connection-
                      HDJ80 4.2TD
                      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        Kiitos taas kerran!
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • eizzi
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 234
                          • jeppis

                          2. Sen paneelin voi vaihtaa napilliseen ja vaihdon jälkeen koodamalla saa vakionopeudensäätimen toimimaan. Paneeli ja johtosarja esim. http://www.schmiedmann.fi/65-71-0-02...numerolla.aspx[/QUOTE]

                          Mihin väliin tuo johtosarja tulee ratista tai siitä slip ringistä oletan? Onko noihin ohjeistusta miten kytketään. Koodaus sitten vakionopeussäätimelle ja obc:lle samaan aikaan. Viiksen tilasin jo, mutta tuo ratin nappipaneli pitää hommata ja johtosarka. Voiko johdot olla valmiina että puuttuisi vain nappipaneli ja koodaus??

                          Entä ne sumarit??

                          Comment

                          • mamu
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 95
                            • Espoo

                            Originally posted by eizzi View Post
                            Mihin väliin tuo johtosarja tulee ratista tai siitä slip ringistä oletan? Onko noihin ohjeistusta miten kytketään. Koodaus sitten vakionopeussäätimelle ja obc:lle samaan aikaan. Viiksen tilasin jo, mutta tuo ratin nappipaneli pitää hommata ja johtosarka. Voiko johdot olla valmiina että puuttuisi vain nappipaneli ja koodaus??

                            Entä ne sumarit??
                            Oletko lukenut jo tämän? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=127832 Tuolta jonkin verran apuja hommaan.
                            Last edited by mamu; 30-09-2011, 16:49.

                            Comment

                            • mamu
                              Bimmer Rookie
                              • May 2003
                              • 95
                              • Espoo

                              tupla.
                              Last edited by mamu; 30-09-2011, 16:49.

                              Comment

                              • väiski525
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2572
                                • Vantaa

                                pystyykö pitkien valojen korkeutta säätämään jostain? tuntuu että näyttää aivan liian alas mulla.

                                polttimot on mielestäni kunnolla kiinni ja paikoillaan oikein, on siis asennettu xenonit pitkiin. Hellan umpiot taisi olla ja ihan orkkikset, joissa lyhyissä xenonit tehtaalta.

                                tulihan taas hjyvä suomi mutta pointti varmaan selkis kaikille? ja sigun toukka kyseessä.

                                lyhyille löytyi kyllä säätöruuvit umpiosta mutta pitkissä ei tapahtunut mitään.
                                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                                - MB s205 220cdi -15
                                - Volvo s80 2.5t -07
                                - mb s211 280cdi -08
                                - e46 320i -03
                                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                                - e39 525i -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎