Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juice
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 817

    Originally posted by Mikaeli View Post
    Mitäköhän vaihtoehtoja jää jäljelle, kun autoni ei käynnisty mutta vikakoodeja ei ole?

    Virrat menevät päälle ja kaikki laitteet tuntuvat käynnistyvän korvakuulolla mutta startatessa ei tapahdu yhtään mitään, ei naksu tai edes yritä pyöräyttää starttia. Valot eivät himmene, kun kääntää avainta mutta voisiko akku olla silti niin lopussa? Neljä tuntia annoin sen yöllä olla 4A laturissa, mutta ei mitään muutosta eiliseen.

    Tuo ongelma tuli, kun asentelin eilen enkelinsilmä rinkuloita ja muita pikkuosia. Ovet olivat aika paljon auki ja takaluukku sekä virtoja tuli välillä kytkettyä päälle ja pois ja akunkenkää irti. Yleismittarista oli patteri loppu, joten en saanut mitattua akun jännitettä, mutta mitä sen pitäisi antaa ettei enää jaksa edes naksuttaa starttia? Luulisi kyllä että sisävalot ym. sammuisivat myös jos se olisi tyhjä :think
    Normi juttu, akku paskana. Kaikki valot ym. kyllä toimii, mutta ei käynnisty enää edes kaapeleilla, se vanha ei vaan vedä enää läpi. Lopussa akku heittää ehkä 8v, vielä jotain vatsaanottava ehkä 10v kuormituksella (heitä vaikka ajovalot päälle). Mikään ihme, jos on originaali akku ja jo 10v ikää. Uusi akku, ja se on siinä.
    Last edited by Juice; 17-09-2011, 01:13.

    Comment

    • Slazha
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2284
      • Joensuu/Syvyys

      Originally posted by aaty View Post
      kiihdyttäessä/ohittaessa kaasun noston jälkeen perä nytkähtää sivulle. onko kenelläkään tietoa onko puslat revenneet vai jokin muu ?
      perän puslat riekaleina todennäkösesti, itellä ihan samaa oiretta.
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      E36 318is class II, e30 turpo

      Comment

      • ///Jone
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 1281
        • HKI

        Originally posted by betsi View Post
        Onko M43-koneessa vakiona metalli- vai muovisiipinen vesipumppu?
        Tehtaalta lähteneet muovisella siivellä, mutta nehän porsi. Nyt oem vesipumppu m43b19 on metallisiipinen.
        ______________________
        Nykyinen:
        Model 3

        BMW:t vuodesta 2009:
        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

        Comment

        • H3nxu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2011
          • 777
          • Kerava

          Originally posted by H3nxu View Post
          Saako tuota perän puslaa nro.9 uretaanisena jostain? Siis pelkkää yhtä puslaa.
          Anyone?

          Comment

          • ///Jone
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 1281
            • HKI

            Originally posted by H3nxu View Post
            Anyone?

            ______________________
            Nykyinen:
            Model 3

            BMW:t vuodesta 2009:
            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

            Comment

            • Torppa
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 291
              • Vihti

              Sigun auto, ja mietityttää ahtimen kunto (garret gt 2260v alipaine ohjauksella)
              Auto tullut saksasta viime vuonna, ja en usko että boksissa ohjelmaa muutettu.

              Lämpimänä tietenkin kun antaa vetoja, kuulee vaimean vinkunan 1700rpm ylöspäin, vetoa mielestäni riittää 3500-4000 rpm kohtalaisesti.
              Paikallaan auto tyhjäkäynniltä lähdettäessä esim 5min seisomisen jälkeen, reilulla kaasulla, saattaa tulla pieni sininen pilvi.
              Tai vastaavasti lusikka lattiaan ykkösvaihteella, saattaa asfalttiin jäädä pieni musta viiva .. Putkesta

              Reippaammin vedätättäessä harmaata/valkoista tulee putkesta. (kuuleman mukaan)
              Kokeilin ahtimen päittäisvälystä(?) jota ei tuntunut ollenkaan. Mutta pystyvälystä tietysti löytyy.

              Voisiko ahdin ilmoitella kuluneisuudestaan? 208tkm ajettu.
              Ahtoputket hieman öljyiset, niinkuin myös ilmanputsarikotelosta Turbolle lähtevät.

              Mites tuo huohotin?

              Tuossa vielä kuva suuttimien korjausmäärästä.
              Kone ei kuvan ottohetkellä ollut täysin käyntilämpöinen (puolet puolivälistä mittarin mukaan.)


              Last edited by Torppa; 17-09-2011, 16:12.
              ------------------------------------------------
              Entiset:
              E61 535D M-sport 11/-05
              E61 535D M-sport 12/-04
              E46 330D Touring 11/-03
              E36 325i Coupe 8/-92
              E30 318i Coupe -89

              Comment

              • ockelbo4500
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 923
                • Sotkamo--Oulu

                Originally posted by jari_koski View Post
                EIköstä tuo nyt oo ihan normaalia että neljäkutoseen täytyy siili vaihtaa.
                En tarkoittanu siiliä kun sitä vastusta joka tuossa dieselissä lämmittää lämmityslaitteelle tulevaa jäähdytysnestettä. Se mötikkä majailee siellä apumiehen puolella siinä tuulilasin alapuolen kotelossa. Konepellin alta siis näkyy.
                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                Ex, E46 320 d Touring -01
                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                Comment

                • Hiddenemarc
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 426
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by Torppa View Post
                  Sigun auto, ja mietityttää ahtimen kunto (garret gt 2260v alipaine ohjauksella)
                  Auto tullut saksasta viime vuonna, ja en usko että boksissa ohjelmaa muutettu.

                  Lämpimänä tietenkin kun antaa vetoja, kuulee vaimean vinkunan 1700rpm ylöspäin, vetoa mielestäni riittää 3500-4000 rpm kohtalaisesti.
                  Paikallaan auto tyhjäkäynniltä lähdettäessä esim 5min seisomisen jälkeen, reilulla kaasulla, saattaa tulla pieni sininen pilvi.
                  Tai vastaavasti lusikka lattiaan ykkösvaihteella, saattaa asfalttiin jäädä pieni musta viiva .. Putkesta

                  Reippaammin vedätättäessä harmaata/valkoista tulee putkesta. (kuuleman mukaan)
                  Kokeilin ahtimen päittäisvälystä(?) jota ei tuntunut ollenkaan. Mutta pystyvälystä tietysti löytyy.

                  Voisiko ahdin ilmoitella kuluneisuudestaan? 208tkm ajettu.
                  Ahtoputket hieman öljyiset, niinkuin myös ilmanputsarikotelosta Turbolle lähtevät.

                  Mites tuo huohotin?

                  Tuossa vielä kuva suuttimien korjausmäärästä.
                  Kone ei kuvan ottohetkellä ollut täysin käyntilämpöinen (puolet puolivälistä mittarin mukaan.)


                  siis tähän mieki haluaisin vastauksia. Tällä viikolla huomasin että sinistä savua tulee kun auto on seissyt noin neljätuntia tai enemmän, sinistä pukkaa ihan haitaksi saakka ja kohan jonku aikaa ajelee ni se heittää savuttamasta kokonaan eikä tule sen ajon aikana takaisin.. Kilsoja on kertynyt tähän mennessä 260tkm.
                  S4 B5
                  Urs4 4.2
                  A8 D3 4.2 Lang

                  ex. M5 e39 -99
                  ex. 330 xDA e46 -03
                  ex. 523 e39 -96

                  Comment

                  • Torppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 291
                    • Vihti

                    Tänään ajelin vielä saman vuosimallin 320D:tä... taulussa 260tkm.
                    Ahdin ei vinkunut sitten yhtään korvakuulolta kabiiniin.

                    Ja nytkun sai vertailu kohteen, niin kyllähän tuo oma vinkuu aikalailla. Korkea tasainen, ei metallinen vinkuna. :P Tosin onhan autoissa ihan eri ahtimet. Autoon juuri vaihdoin uudet mobilin esp 5w30 öljyt kera suodattimen

                    EGR-venttiilin puhdistin tänään, joka todella tuli tarpeeseen, oli noin sentin paksuinen nokikerros muodostunut jota sai hetken aikaa rapsutella.
                    Sain hyvin puhdistettua ja totesin vielä että sehän on jymähtänyt kokonaan kiinni eikä näin ollen aukeakkaan ollenkaan joka on tietysti plussaa sekin.

                    Jos tästä nyt alkaa ahdin oikuttelemaan, niin onko noista kiinasimpukoista käyttö/kestävyyskokemuksia? Kun irtoaisi noin puolet halvemmalla vastaavanlaiset kopiot.

                    Miltäs nuo suuttimien korjausarvot vaikuttaa teidän mielestä? Pitäisikö jotain forten puhdistus litkuja heittää tankkiin? tai jopa 2-t öljyä niinkuin täällä foorumilla kerrotaan. viisaammat diisselimiehet kertokoon! Aion tehdä myös suuttimille ohivuotomittauksen jahka päivä taas valkenee.
                    Sekä huohottimen tarkastaa.

                    kiitos
                    Last edited by Torppa; 18-09-2011, 02:53.
                    ------------------------------------------------
                    Entiset:
                    E61 535D M-sport 11/-05
                    E61 535D M-sport 12/-04
                    E46 330D Touring 11/-03
                    E36 325i Coupe 8/-92
                    E30 318i Coupe -89

                    Comment

                    • H3nxu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2011
                      • 777
                      • Kerava

                      Duunikaverilla on 320D -02 ajettu 206tkm ja ahdin just vaihdettiin tuon vinkumisen vuoksi.

                      Comment

                      • Jisv
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 461
                        • Pori

                        Originally posted by ockelbo4500 View Post
                        En tarkoittanu siiliä kun sitä vastusta joka tuossa dieselissä lämmittää lämmityslaitteelle tulevaa jäähdytysnestettä. Se mötikkä majailee siellä apumiehen puolella siinä tuulilasin alapuolen kotelossa. Konepellin alta siis näkyy.
                        Tästä aiheesta on ollut muistaakseni ainakin kahteen otteeseen lyhyesti juttua, kyseisen lämmittimen voi myös korjata. Searchilta anelemalla vois vaikka löytyäkkin.
                        e46 non m-sport touring
                        Dieselin kulutus

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          Onko sedaniin ja farkun sisemmät takaluukun valot samanlaiset ?
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17508
                            • Turku

                            Originally posted by Jisv View Post
                            Tästä aiheesta on ollut muistaakseni ainakin kahteen otteeseen lyhyesti juttua, kyseisen lämmittimen voi myös korjata. Searchilta anelemalla vois vaikka löytyäkkin.
                            Viitsisikö joku helpottaa tätä linkkaamalla, kun tuo haku on, mitä on...?
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • aratic
                              Newbiemmer
                              • Aug 2009
                              • 19
                              • Lahti

                              Kytkinpaketti

                              Mistä ihmiset on tilaillu uusia kytkinpaketteja? Suomesta vai ulkomailta, ei kiinnostais maksaa tarvikesetistä motonetissä 300e.. Autona 328Ci.

                              Comment

                              • ///Jone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2009
                                • 1281
                                • HKI

                                Originally posted by aratic View Post
                                Mistä ihmiset on tilaillu uusia kytkinpaketteja? Suomesta vai ulkomailta, ei kiinnostais maksaa tarvikesetistä motonetissä 300e.. Autona 328Ci.
                                Tossa prefaceliftin kytkinpaketti, oem. Tuolta tullut itse tilattu osia.
                                ______________________
                                Nykyinen:
                                Model 3

                                BMW:t vuodesta 2009:
                                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎