Originally posted by -kim81-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d ei lähde käyntiin kovilla pakkasilla
Collapse
X
-
Ittellä on 530d -99 ja tehtaan alkuperäinen webasto, ja vaikka on -30 pakkasta ja jos webasto on ollu päällä sen 15min nii ei ees sano mitää hehkutuksesta ja hörähtää hienosti käymään, ja aina olen sitä webastoa kyllä päällä pitäny, paitsi kerran muutama viikko sitten ja pakkasta oli sen -22 niin silloin rupes sanomaan pre heating ja piti pari kertaa hehkuttaa ennenkö käyntiin lähti.
Comment
-
-
Juu eipä ole oikein vakuuttanut nuo Bemarin kylmäkäynnistys ominaisuudet... Autossani ei ole muuta lämmitintä, kuin tuo Eberin 5kW. -20 asteeseen on lähtenyt hyvin, mutta nyt parina aamuna kovemmilla pakkasilla ei ole jaksanut enää lähteä. Juuri ennen joulua ostin uuden 100 ah Hankookin akun, eli senkin pitäisi olla kunnossa. Jotenki vaan alkaa tuntumaan siltä, ettei tuo akku oikein ota virtaa vastaan, koska viime yönkin oli laturissa ja ei jaksanut lähteä aamulla. Eberiä tosin pidin 30 min päällä ennnen kuin menin koittamaan käyntiin. Toinen asia joka nyt on alkanut mietityttämään, on nuo hehkut. Vikakoodin luvussa varmaankin selviäisi sekin asia?! Mikähän nyt neuvoksi, kun ei aina jaksaisi alkaa kaapeleilla käynnistämään. Sekin kun voi olla riskaabelia ehkä. Autona siis 330 dA -02/03Ex:BMW 525 TDS E34 -93
Nykyinen: BMW 330 dA Touring -03
Kauppakassi: Peugeot 106 XSI -92
Comment
-
-
Originally posted by kuirikki View PostJuu eipä ole oikein vakuuttanut nuo Bemarin kylmäkäynnistys ominaisuudet... Autossani ei ole muuta lämmitintä, kuin tuo Eberin 5kW. -20 asteeseen on lähtenyt hyvin, mutta nyt parina aamuna kovemmilla pakkasilla ei ole jaksanut enää lähteä. Juuri ennen joulua ostin uuden 100 ah Hankookin akun, eli senkin pitäisi olla kunnossa. Jotenki vaan alkaa tuntumaan siltä, ettei tuo akku oikein ota virtaa vastaan, koska viime yönkin oli laturissa ja ei jaksanut lähteä aamulla. Eberiä tosin pidin 30 min päällä ennnen kuin menin koittamaan käyntiin. Toinen asia joka nyt on alkanut mietityttämään, on nuo hehkut. Vikakoodin luvussa varmaankin selviäisi sekin asia?! Mikähän nyt neuvoksi, kun ei aina jaksaisi alkaa kaapeleilla käynnistämään. Sekin kun voi olla riskaabelia ehkä. Autona siis 330 dA -02/03
-hankook ei taida nyt kumminkaan olla kovin.....
-itsellä käytössä Varta ultra dynamic 95 ah AGM ja kestää kyllä polttaa webastoa näillä keleillä (-22 - 27 c mitä täällä on ollut) 30 minuuttia ja ei minkäänlaisia ongelmia ole kun starttaa pyörittää 3.0 dieseliä hienosti.
-voihan sinulla olla hehkutulppiakin pimeänä, omassanikin on ja pitää ne vaihtaa kunhan ehtii...Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by kuirikki View PostJuu eipä ole oikein vakuuttanut nuo Bemarin kylmäkäynnistys ominaisuudet... Autossani ei ole muuta lämmitintä, kuin tuo Eberin 5kW. -20 asteeseen on lähtenyt hyvin, mutta nyt parina aamuna kovemmilla pakkasilla ei ole jaksanut enää lähteä. Juuri ennen joulua ostin uuden 100 ah Hankookin akun, eli senkin pitäisi olla kunnossa. Jotenki vaan alkaa tuntumaan siltä, ettei tuo akku oikein ota virtaa vastaan, koska viime yönkin oli laturissa ja ei jaksanut lähteä aamulla. Eberiä tosin pidin 30 min päällä ennnen kuin menin koittamaan käyntiin. Toinen asia joka nyt on alkanut mietityttämään, on nuo hehkut. Vikakoodin luvussa varmaankin selviäisi sekin asia?! Mikähän nyt neuvoksi, kun ei aina jaksaisi alkaa kaapeleilla käynnistämään. Sekin kun voi olla riskaabelia ehkä. Autona siis 330 dA -02/03Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Joo Eberi kyllä lähtee pyörimään, auto ei vaan jaksa lähteä. Nytkin oli päivän latauksessa akku, mutta 20 min Eberin käytön jälkeen ei jaksanut paljoa starttia pyörittää. Pitää varmaan hommata tosiaan tuollainen Vartan akku, on ainakin kunnollinen. Vanhassa Bemmissä oli tuollainen ja potkua kyllä riitti! Nyt sitten käyttelin Eberiä ja kaapeleilla käyntiin. Pitää varata aika myös tuonne vikakoodien lukuun.Ex:BMW 525 TDS E34 -93
Nykyinen: BMW 330 dA Touring -03
Kauppakassi: Peugeot 106 XSI -92
Comment
-
-
Tässä on tullut nyt vastaan semmosiakin tapauksia, ettei diisselit lähde käyntiin, jos eberiä/webastoa pitää päällä liian vähän aikaa. Kone ilmeisesti lämpee sen verran, että luulee, ettei hehkuja tarvita ja yrittää käynnistää ilman, siinä kuitenkaan onnistumatta. Ilman lämmitystä tai kunnollisella lämmityksellä lähtee paremmin käyntiin. Nää pari yksilöä tosin ei ollut bemareita.
Comment
-
-
Originally posted by Jisv View PostTässä on tullut nyt vastaan semmosiakin tapauksia, ettei diisselit lähde käyntiin, jos eberiä/webastoa pitää päällä liian vähän aikaa. Kone ilmeisesti lämpee sen verran, että luulee, ettei hehkuja tarvita ja yrittää käynnistää ilman, siinä kuitenkaan onnistumatta. Ilman lämmitystä tai kunnollisella lämmityksellä lähtee paremmin käyntiin. Nää pari yksilöä tosin ei ollut bemareita.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Jisv View PostTässä on tullut nyt vastaan semmosiakin tapauksia, ettei diisselit lähde käyntiin, jos eberiä/webastoa pitää päällä liian vähän aikaa. Kone ilmeisesti lämpee sen verran, että luulee, ettei hehkuja tarvita ja yrittää käynnistää ilman, siinä kuitenkaan onnistumatta. Ilman lämmitystä tai kunnollisella lämmityksellä lähtee paremmin käyntiin. Nää pari yksilöä tosin ei ollut bemareita.
Nyt olen kokeillu muutamana kertana ilman lämmitystä käyhän se aina rumasti mutta käyntiin lähtee helpommin.Bmw X5 3.0DA 2005
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostJos tuo pitäisi paikkansa niin suomen ilmastossa jokin vuoden aika vastaisi myös samaa lämpötilaa kuin tuo hetken lämmitys weballa, eli esim. keväällä tai syksylläkään ei siis autot käynnistyisi? Kyllä niissä nyt on jotain muuta vikaa oltava..
Noh se oli kaunis kuvitelma, todellisuudessa se ei varmaan mee noin.
Comment
-
-
Originally posted by bayerman View PostPaitsi jos yksikin suutin vuotaa reippaasti.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
330d ei käynnisty
Nyt tuli omalle kohdalle nämä ongelmat(330d -02). Eilen ajelin duunista himaan klo 18 ja kun olin lähdössä liikenteeseen jälleen klo 23 aikaan, ei enää vehje käynnistynyt vaikka kuinka sahasin. pakkasta(-22). Pistin auton johdon nokkaan yöksi ja ajattelin että kyllä se aamulla siitä käyntii hörähtää, mutta ei. hyvin se sahaa mutta ei edes lupaa. Kiinnostais tietää mikä mättää. Kaippa sitä pitää lähteä hinaamaan cittarin parkkihalliin lämpeemään ja sulamaan ja sit vaa toivoa parasta!
Comment
-
-
Originally posted by Rocker View PostSuoraruikkareiden pikahehkut palaa paskaksi jos niitä hehkuttaa enemmän kuin kerran samaan syssyyn.
--Tero
Eli jos noi hehkut noin saa paskaks, niin eikö(hän) siinä luulis olevan esto sille perättäiselle hehkutukselle?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment