Originally posted by Veeksi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d ei lähde käyntiin kovilla pakkasilla
Collapse
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEipä se taida etukäteen hehkutella, vasta startatessa...
Etukäteen hehkutetaan niinkuin kuuluukin Ainakin nää DDE 4.0 laitteet.Last edited by schwarze; 28-09-2012, 08:40.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View Post[ATTACH]77347[/ATTACH]
Etukäteen hehkutetaan niinkuin kuuluukin Ainakin nää DDE 4.0 laitteet.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by kuirikki View PostJoo Eberi kyllä lähtee pyörimään, auto ei vaan jaksa lähteä. Nytkin oli päivän latauksessa akku, mutta 20 min Eberin käytön jälkeen ei jaksanut paljoa starttia pyörittää. Pitää varmaan hommata tosiaan tuollainen Vartan akku, on ainakin kunnollinen. Vanhassa Bemmissä oli tuollainen ja potkua kyllä riitti! Nyt sitten käyttelin Eberiä ja kaapeleilla käyntiin. Pitää varata aika myös tuonne vikakoodien lukuun.Ex:BMW 525 TDS E34 -93
Nykyinen: BMW 330 dA Touring -03
Kauppakassi: Peugeot 106 XSI -92
Comment
-
-
Liitytäänhän mukaan tähän ketjuun. Kuukausi sitten Saksasta tuota 330d vm-04. Heti kun kunnon pakkaset alkoivat alkoi myös ongelmat auton kanssa. Ei käyntiin ei sitten millään. Lämpimänä lähtee hyvin mut kylmiltään todella harvoin. Autoon vaihdettu kuukauden sisällä hehkut, akku, laturi eikä siltikään meinaa onnistua käynnistäminen(kylmänä)
Säteilylämmittimellä saa kyllä niitä öljyjä grillailla ihan kuin paljon vaan, mut eipä siitä juurikaan hyötyä ole.
Merkkiliikkeessä on vikakoodit luettu ja nollattu. Viestiä tuli heidän puolelta että laturi pitää vaihtaa. No laturi vaihdettu, mut eipä sillä ollut mitään vaikutusta asiaan.
Rahaa on aika tavalla jo autoon saanut uppoamaan ja alkaa tuo uskokin pikku hiljaa hiipua
Auto kyllä yrittää startata niin kauan kunnes akku loppuu. Startti siis pyörii mutta ei vaan hörähdä käyntiin. Oiskohan mahdollista, että purkaa akkua tai jotain:think
Lähtee nimittäin laakista käyntiin kun ottaa toisesta autosta virtaa..
Comment
-
-
Kyllä siinä jotain erikoista on,sillä omassa vajaa sylinterisessä on 2 hehkua pimeänä,ja eilenkin lähti -23 asteesta 20 minuutin lämmityksellä hyvin käymään. Lämmittimenä tosin eberi.
Niin ja eikös täällä jossin puhuttu siitä hehkujen ohjauslaitteesta tai releestä,mikä voi kanssa aiheuttaa tollasta?Last edited by Tommi//e46; 10-01-2010, 13:15.
Comment
-
-
Originally posted by Tico76 View PostLiitytäänhän mukaan tähän ketjuun. Kuukausi sitten Saksasta tuota 330d vm-04. Heti kun kunnon pakkaset alkoivat alkoi myös ongelmat auton kanssa. Ei käyntiin ei sitten millään. Lämpimänä lähtee hyvin mut kylmiltään todella harvoin. Autoon vaihdettu kuukauden sisällä hehkut, akku, laturi eikä siltikään meinaa onnistua käynnistäminen(kylmänä)
Säteilylämmittimellä saa kyllä niitä öljyjä grillailla ihan kuin paljon vaan, mut eipä siitä juurikaan hyötyä ole.
Merkkiliikkeessä on vikakoodit luettu ja nollattu. Viestiä tuli heidän puolelta että laturi pitää vaihtaa. No laturi vaihdettu, mut eipä sillä ollut mitään vaikutusta asiaan.
Rahaa on aika tavalla jo autoon saanut uppoamaan ja alkaa tuo uskokin pikku hiljaa hiipua
Auto kyllä yrittää startata niin kauan kunnes akku loppuu. Startti siis pyörii mutta ei vaan hörähdä käyntiin. Oiskohan mahdollista, että purkaa akkua tai jotain:think
Lähtee nimittäin laakista käyntiin kun ottaa toisesta autosta virtaa..Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Tommi//e46 View PostKyllä siinä jotain erikoista on,sillä omassa vajaa sylinterisessä on 2 hehkua pimeänä,ja eilenkin lähti -23 asteesta 20 minuutin lämmityksellä hyvin käymään. Lämmittimenä tosin eberi.
Niin ja eikös täällä jossin puhuttu siitä hehkujen ohjauslaitteesta tai releestä,mikä voi kanssa aiheuttaa tollasta?Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostKyllä sen kuuluisi jo nuilla eväillä lähtevän käyntiin vaikka ilman sitä säteilijää. Mulla ainakin lähtee kun palmun alta vaikka ilman säteilijää -20 asti. Voihan se olla että uusi akku on viallinen ja ei luovuta virtaa hyvin mikä on erittän tärkeää tai sitten sulle on myyty vaan liian pieni akku? Maadoitukset/akunkegät hapettuneet. Tarkista latausjännite ja akunjännite kylmänä. Voihan se olla että siirtopumppukin temppuilee oikein kylmällä, mutta ensin nuo muut kuntoon. Ei näihin kannata menettää toivoa.
Käytiin sit emännän kanssa sunnuntai ajelulla ja varmaankin reilu tunti köryteltiin pitkin kyliä. Ihmettelin sit siinä liikennevaloissa ku tyhjäkäynti alkoi heittelemään. Siis putos ehkä muutamalla sadalla kierroksella ja sit taas nousi ylös. Samalla alkoi auton sisävalotkin kevyesti välkkyä.
En kyllä ole mikään sähkömies saatika automekaanikko, mut kyllä tämä aika vahvasti minusta ainakin vaikuttaa "sähkövialta" Ihan kuin jännite heittelisi tai jotain:think
Auto oli viikko sitten avainvaunulla huollossa ja olivat kattoneet että akku oli ok. Eiköhän ne kattoneet samalla ne maadoitukset ja akunkengät. Akku on siis kuukausi sitten ostettu Boschin akku 90Ah. Ainakin motonetistä tätä suosittelivat..
Comment
-
-
Originally posted by Tico76 View PostNo niinhän sitä luulisi et lähtis, mut kun ei niin ei. Tänä aamuna(-18) starttia pyöritti mut ei käyntiin muulla kuin lisävirralla toisesta autosta. Ja lähti taas kerta laakista, ihan kuin sieltä palmun alta
Käytiin sit emännän kanssa sunnuntai ajelulla ja varmaankin reilu tunti köryteltiin pitkin kyliä. Ihmettelin sit siinä liikennevaloissa ku tyhjäkäynti alkoi heittelemään. Siis putos ehkä muutamalla sadalla kierroksella ja sit taas nousi ylös. Samalla alkoi auton sisävalotkin kevyesti välkkyä.
En kyllä ole mikään sähkömies saatika automekaanikko, mut kyllä tämä aika vahvasti minusta ainakin vaikuttaa "sähkövialta" Ihan kuin jännite heittelisi tai jotain:think
Auto oli viikko sitten avainvaunulla huollossa ja olivat kattoneet että akku oli ok. Eiköhän ne kattoneet samalla ne maadoitukset ja akunkengät. Akku on siis kuukausi sitten ostettu Boschin akku 90Ah. Ainakin motonetistä tätä suosittelivat..
Kyselin tästä toisessa topicissa ja syy on ilmeisesti likaantunut ilmamassamittari tai jotain sellaista?? Hyvin on vielä pysynyt käynnissä, vaikka kierrokset putoavat välillä 200rpm tyhjäkäynnistä ja nousevat takaisin.
Tämän ei piäisi vaikuttaa tuohon käynnistys ongelmaan..
Minkä ikäinen auto kyseessä?
Voiko olla, että kun jännite on ~12V hehkujen ohjausyksikkö ei anna hehkuttaa, mutta sitten >14V toimii...? Eli siinä ohjausyksikössä siis vikaa..325iA Cabriolet 3/1987
330d 6/2003
Comment
-
-
Originally posted by 324tdic2d View PostMulla heittelee tyhjäkäynti aina kun vauhtia vähentää ja lähestyy liikennevaloja.
Kyselin tästä toisessa topicissa ja syy on ilmeisesti likaantunut ilmamassamittari tai jotain sellaista?? Hyvin on vielä pysynyt käynnissä, vaikka kierrokset putoavat välillä 200rpm tyhjäkäynnistä ja nousevat takaisin.
Tämän ei piäisi vaikuttaa tuohon käynnistys ongelmaan..
Minkä ikäinen auto kyseessä?
Voiko olla, että kun jännite on ~12V hehkujen ohjausyksikkö ei anna hehkuttaa, mutta sitten >14V toimii...? Eli siinä ohjausyksikössä siis vikaa..
Noh, tänään varasin uuden ajan, mutta en kyllä Avainvaunulle..
Comment
-
-
Originally posted by Tico76 View PostNo niinhän sitä luulisi et lähtis, mut kun ei niin ei. Tänä aamuna(-18) starttia pyöritti mut ei käyntiin muulla kuin lisävirralla toisesta autosta. Ja lähti taas kerta laakista, ihan kuin sieltä palmun alta
Käytiin sit emännän kanssa sunnuntai ajelulla ja varmaankin reilu tunti köryteltiin pitkin kyliä. Ihmettelin sit siinä liikennevaloissa ku tyhjäkäynti alkoi heittelemään. Siis putos ehkä muutamalla sadalla kierroksella ja sit taas nousi ylös. Samalla alkoi auton sisävalotkin kevyesti välkkyä.
En kyllä ole mikään sähkömies saatika automekaanikko, mut kyllä tämä aika vahvasti minusta ainakin vaikuttaa "sähkövialta" Ihan kuin jännite heittelisi tai jotain:think
Auto oli viikko sitten avainvaunulla huollossa ja olivat kattoneet että akku oli ok. Eiköhän ne kattoneet samalla ne maadoitukset ja akunkengät. Akku on siis kuukausi sitten ostettu Boschin akku 90Ah. Ainakin motonetistä tätä suosittelivat..Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostSuosittelen toista paikallista BMW huoltopaikkaa erittäin lämpimästi. Kyllä se sille sitten vaikuttaisi jos apuvirralla lähtee laakista että akun kylmäkäynnistys virta ei riitä tai hehkut/hehkujenohjausyksikkö ei pelitä?? En osaa sanoa mikä ois riittävä määrä, mutta mitä enempi sitä parempi mulla on 720A ja hyvin pyörittää. Pistä privalla viestiä niin voidaan katsoa vikakoodit siitä hehkujen ohjainyksiköstä, jos ei rupea propleema ratkeemaan.
Jees, pistän privaa jos ei ala auto pelittään. Alkaa vaan olla aika hermoja raastavaa tämä auton korjailu. Enemmän ollut auto huollossa ja tuolla mun tallissa ku ajossa
Comment
-
-
Originally posted by Tattiii View PostNyt tuli omalle kohdalle nämä ongelmat(330d -02). Eilen ajelin duunista himaan klo 18 ja kun olin lähdössä liikenteeseen jälleen klo 23 aikaan, ei enää vehje käynnistynyt vaikka kuinka sahasin. pakkasta(-22). Pistin auton johdon nokkaan yöksi ja ajattelin että kyllä se aamulla siitä käyntii hörähtää, mutta ei. hyvin se sahaa mutta ei edes lupaa. Kiinnostais tietää mikä mättää. Kaippa sitä pitää lähteä hinaamaan cittarin parkkihalliin lämpeemään ja sulamaan ja sit vaa toivoa parasta!
Vähän myöhässä tulee.. mutta olikohan vika nokka-akselin asentotunnistimessa?
Comment
-
-
Originally posted by Tico76 View PostJuu, sinne toiseen BMW huoltoon soittelin ja olivat ihan oikeasti kiinnostuneita tuosta mun kulkineen ongelmasta.
Jees, pistän privaa jos ei ala auto pelittään. Alkaa vaan olla aika hermoja raastavaa tämä auton korjailu. Enemmän ollut auto huollossa ja tuolla mun tallissa ku ajossa
En tosin ole mikään sähkömies, mutta arvailuja heitän kun kahdella autolla kikkallaan joissa tehokkaat laturit saavat varmasti yhteis pelillä aika mielenkiitoisia lukemia aikaseksi.
Comment
-
Comment