Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ei lähde käyntiin kovilla pakkasilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #61
    Originally posted by Veeksi View Post
    Onko tämä tieto? Pikkuisen typerältä vaikuttais BMW:n insinöörien hommat, jos hehkut saa noin helposti paskaks. Toisaalta hehkut varmaan menis jokaiselta paskaks ainakin kerran talvessaan. Koska jos auto hehkuttaa automaattisesti aina kun laittaa virrat pakkasella, niin tuleehan noita piilovalikoita tai trippiä nollatessa tai tai tai käytettyä virtoja päällä ja siis hehkutettua useastikin peräkkäin.

    Eli jos noi hehkut noin saa paskaks, niin eikö(hän) siinä luulis olevan esto sille perättäiselle hehkutukselle?
    Eipä se taida etukäteen hehkutella, vasta startatessa...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      #62
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Eipä se taida etukäteen hehkutella, vasta startatessa...


      Etukäteen hehkutetaan niinkuin kuuluukin Ainakin nää DDE 4.0 laitteet.
      Last edited by schwarze; 28-09-2012, 08:40.
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #63
        Originally posted by schwarze View Post
        [ATTACH]77347[/ATTACH]

        Etukäteen hehkutetaan niinkuin kuuluukin Ainakin nää DDE 4.0 laitteet.
        No joo totta, riipuu koneesta...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • kuirikki
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 116
          • Keski-Pohjanmaa, Himanka

          #64
          Originally posted by kuirikki View Post
          Joo Eberi kyllä lähtee pyörimään, auto ei vaan jaksa lähteä. Nytkin oli päivän latauksessa akku, mutta 20 min Eberin käytön jälkeen ei jaksanut paljoa starttia pyörittää. Pitää varmaan hommata tosiaan tuollainen Vartan akku, on ainakin kunnollinen. Vanhassa Bemmissä oli tuollainen ja potkua kyllä riitti! Nyt sitten käyttelin Eberiä ja kaapeleilla käyntiin. Pitää varata aika myös tuonne vikakoodien lukuun.
          Nyt on laitettu tilaukseen Vartan Ultra Dynamic akku. Vikamuisti luettiin myös, ei mitään hehkuihin viittavaa.
          Ex:BMW 525 TDS E34 -93
          Nykyinen: BMW 330 dA Touring -03
          Kauppakassi: Peugeot 106 XSI -92

          Comment

          • Tico76
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 54
            • Savo

            #65
            Liitytäänhän mukaan tähän ketjuun. Kuukausi sitten Saksasta tuota 330d vm-04. Heti kun kunnon pakkaset alkoivat alkoi myös ongelmat auton kanssa. Ei käyntiin ei sitten millään. Lämpimänä lähtee hyvin mut kylmiltään todella harvoin. Autoon vaihdettu kuukauden sisällä hehkut, akku, laturi eikä siltikään meinaa onnistua käynnistäminen(kylmänä)
            Säteilylämmittimellä saa kyllä niitä öljyjä grillailla ihan kuin paljon vaan, mut eipä siitä juurikaan hyötyä ole.
            Merkkiliikkeessä on vikakoodit luettu ja nollattu. Viestiä tuli heidän puolelta että laturi pitää vaihtaa. No laturi vaihdettu, mut eipä sillä ollut mitään vaikutusta asiaan.
            Rahaa on aika tavalla jo autoon saanut uppoamaan ja alkaa tuo uskokin pikku hiljaa hiipua
            Auto kyllä yrittää startata niin kauan kunnes akku loppuu. Startti siis pyörii mutta ei vaan hörähdä käyntiin. Oiskohan mahdollista, että purkaa akkua tai jotain:think
            Lähtee nimittäin laakista käyntiin kun ottaa toisesta autosta virtaa..

            Comment

            • Tommi//e46
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 52
              • Länsi-Suomi

              #66
              Kyllä siinä jotain erikoista on,sillä omassa vajaa sylinterisessä on 2 hehkua pimeänä,ja eilenkin lähti -23 asteesta 20 minuutin lämmityksellä hyvin käymään. Lämmittimenä tosin eberi.

              Niin ja eikös täällä jossin puhuttu siitä hehkujen ohjauslaitteesta tai releestä,mikä voi kanssa aiheuttaa tollasta?
              Last edited by Tommi//e46; 10-01-2010, 13:15.

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                #67
                Originally posted by Tico76 View Post
                Liitytäänhän mukaan tähän ketjuun. Kuukausi sitten Saksasta tuota 330d vm-04. Heti kun kunnon pakkaset alkoivat alkoi myös ongelmat auton kanssa. Ei käyntiin ei sitten millään. Lämpimänä lähtee hyvin mut kylmiltään todella harvoin. Autoon vaihdettu kuukauden sisällä hehkut, akku, laturi eikä siltikään meinaa onnistua käynnistäminen(kylmänä)
                Säteilylämmittimellä saa kyllä niitä öljyjä grillailla ihan kuin paljon vaan, mut eipä siitä juurikaan hyötyä ole.
                Merkkiliikkeessä on vikakoodit luettu ja nollattu. Viestiä tuli heidän puolelta että laturi pitää vaihtaa. No laturi vaihdettu, mut eipä sillä ollut mitään vaikutusta asiaan.
                Rahaa on aika tavalla jo autoon saanut uppoamaan ja alkaa tuo uskokin pikku hiljaa hiipua
                Auto kyllä yrittää startata niin kauan kunnes akku loppuu. Startti siis pyörii mutta ei vaan hörähdä käyntiin. Oiskohan mahdollista, että purkaa akkua tai jotain:think
                Lähtee nimittäin laakista käyntiin kun ottaa toisesta autosta virtaa..
                Kyllä sen kuuluisi jo nuilla eväillä lähtevän käyntiin vaikka ilman sitä säteilijää. Mulla ainakin lähtee kun palmun alta vaikka ilman säteilijää -20 asti. Voihan se olla että uusi akku on viallinen ja ei luovuta virtaa hyvin mikä on erittän tärkeää tai sitten sulle on myyty vaan liian pieni akku? Maadoitukset/akunkegät hapettuneet. Tarkista latausjännite ja akunjännite kylmänä. Voihan se olla että siirtopumppukin temppuilee oikein kylmällä, mutta ensin nuo muut kuntoon. Ei näihin kannata menettää toivoa.
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • Jamppa1983
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 739
                  • Pirkanmaa

                  #68
                  Originally posted by Tommi//e46 View Post
                  Kyllä siinä jotain erikoista on,sillä omassa vajaa sylinterisessä on 2 hehkua pimeänä,ja eilenkin lähti -23 asteesta 20 minuutin lämmityksellä hyvin käymään. Lämmittimenä tosin eberi.

                  Niin ja eikös täällä jossin puhuttu siitä hehkujen ohjauslaitteesta tai releestä,mikä voi kanssa aiheuttaa tollasta?
                  Pitäisi jättää vikakoodin jos hehkuissa/ohjainlaitteessa vikaa.
                  Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                  M3 e90 & "M3" e30 turbo

                  Comment

                  • Tico76
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 54
                    • Savo

                    #69
                    Originally posted by Jamppa1983 View Post
                    Kyllä sen kuuluisi jo nuilla eväillä lähtevän käyntiin vaikka ilman sitä säteilijää. Mulla ainakin lähtee kun palmun alta vaikka ilman säteilijää -20 asti. Voihan se olla että uusi akku on viallinen ja ei luovuta virtaa hyvin mikä on erittän tärkeää tai sitten sulle on myyty vaan liian pieni akku? Maadoitukset/akunkegät hapettuneet. Tarkista latausjännite ja akunjännite kylmänä. Voihan se olla että siirtopumppukin temppuilee oikein kylmällä, mutta ensin nuo muut kuntoon. Ei näihin kannata menettää toivoa.
                    No niinhän sitä luulisi et lähtis, mut kun ei niin ei. Tänä aamuna(-18) starttia pyöritti mut ei käyntiin muulla kuin lisävirralla toisesta autosta. Ja lähti taas kerta laakista, ihan kuin sieltä palmun alta
                    Käytiin sit emännän kanssa sunnuntai ajelulla ja varmaankin reilu tunti köryteltiin pitkin kyliä. Ihmettelin sit siinä liikennevaloissa ku tyhjäkäynti alkoi heittelemään. Siis putos ehkä muutamalla sadalla kierroksella ja sit taas nousi ylös. Samalla alkoi auton sisävalotkin kevyesti välkkyä.
                    En kyllä ole mikään sähkömies saatika automekaanikko, mut kyllä tämä aika vahvasti minusta ainakin vaikuttaa "sähkövialta" Ihan kuin jännite heittelisi tai jotain:think
                    Auto oli viikko sitten avainvaunulla huollossa ja olivat kattoneet että akku oli ok. Eiköhän ne kattoneet samalla ne maadoitukset ja akunkengät. Akku on siis kuukausi sitten ostettu Boschin akku 90Ah. Ainakin motonetistä tätä suosittelivat..

                    Comment

                    • 324tdic2d
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 136
                      • Kemi, Oulu, Vaala

                      #70
                      Originally posted by Tico76 View Post
                      No niinhän sitä luulisi et lähtis, mut kun ei niin ei. Tänä aamuna(-18) starttia pyöritti mut ei käyntiin muulla kuin lisävirralla toisesta autosta. Ja lähti taas kerta laakista, ihan kuin sieltä palmun alta
                      Käytiin sit emännän kanssa sunnuntai ajelulla ja varmaankin reilu tunti köryteltiin pitkin kyliä. Ihmettelin sit siinä liikennevaloissa ku tyhjäkäynti alkoi heittelemään. Siis putos ehkä muutamalla sadalla kierroksella ja sit taas nousi ylös. Samalla alkoi auton sisävalotkin kevyesti välkkyä.
                      En kyllä ole mikään sähkömies saatika automekaanikko, mut kyllä tämä aika vahvasti minusta ainakin vaikuttaa "sähkövialta" Ihan kuin jännite heittelisi tai jotain:think
                      Auto oli viikko sitten avainvaunulla huollossa ja olivat kattoneet että akku oli ok. Eiköhän ne kattoneet samalla ne maadoitukset ja akunkengät. Akku on siis kuukausi sitten ostettu Boschin akku 90Ah. Ainakin motonetistä tätä suosittelivat..
                      Mulla heittelee tyhjäkäynti aina kun vauhtia vähentää ja lähestyy liikennevaloja.
                      Kyselin tästä toisessa topicissa ja syy on ilmeisesti likaantunut ilmamassamittari tai jotain sellaista?? Hyvin on vielä pysynyt käynnissä, vaikka kierrokset putoavat välillä 200rpm tyhjäkäynnistä ja nousevat takaisin.
                      Tämän ei piäisi vaikuttaa tuohon käynnistys ongelmaan..
                      Minkä ikäinen auto kyseessä?
                      Voiko olla, että kun jännite on ~12V hehkujen ohjausyksikkö ei anna hehkuttaa, mutta sitten >14V toimii...? Eli siinä ohjausyksikössä siis vikaa..
                      325iA Cabriolet 3/1987
                      330d 6/2003

                      Comment

                      • Tico76
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 54
                        • Savo

                        #71
                        Originally posted by 324tdic2d View Post
                        Mulla heittelee tyhjäkäynti aina kun vauhtia vähentää ja lähestyy liikennevaloja.
                        Kyselin tästä toisessa topicissa ja syy on ilmeisesti likaantunut ilmamassamittari tai jotain sellaista?? Hyvin on vielä pysynyt käynnissä, vaikka kierrokset putoavat välillä 200rpm tyhjäkäynnistä ja nousevat takaisin.
                        Tämän ei piäisi vaikuttaa tuohon käynnistys ongelmaan..
                        Minkä ikäinen auto kyseessä?
                        Voiko olla, että kun jännite on ~12V hehkujen ohjausyksikkö ei anna hehkuttaa, mutta sitten >14V toimii...? Eli siinä ohjausyksikössä siis vikaa..
                        Auto on vm-2004 ja tuotu Saksasta noin kuukausi sitten. Jättääköhän viallinen ohjainyksikkö vikakoodia? Vikko sitten Avainvaunulla vikakoodit kyllä luettu.
                        Noh, tänään varasin uuden ajan, mutta en kyllä Avainvaunulle..

                        Comment

                        • Jamppa1983
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 739
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Originally posted by Tico76 View Post
                          No niinhän sitä luulisi et lähtis, mut kun ei niin ei. Tänä aamuna(-18) starttia pyöritti mut ei käyntiin muulla kuin lisävirralla toisesta autosta. Ja lähti taas kerta laakista, ihan kuin sieltä palmun alta
                          Käytiin sit emännän kanssa sunnuntai ajelulla ja varmaankin reilu tunti köryteltiin pitkin kyliä. Ihmettelin sit siinä liikennevaloissa ku tyhjäkäynti alkoi heittelemään. Siis putos ehkä muutamalla sadalla kierroksella ja sit taas nousi ylös. Samalla alkoi auton sisävalotkin kevyesti välkkyä.
                          En kyllä ole mikään sähkömies saatika automekaanikko, mut kyllä tämä aika vahvasti minusta ainakin vaikuttaa "sähkövialta" Ihan kuin jännite heittelisi tai jotain:think
                          Auto oli viikko sitten avainvaunulla huollossa ja olivat kattoneet että akku oli ok. Eiköhän ne kattoneet samalla ne maadoitukset ja akunkengät. Akku on siis kuukausi sitten ostettu Boschin akku 90Ah. Ainakin motonetistä tätä suosittelivat..
                          Suosittelen toista paikallista BMW huoltopaikkaa erittäin lämpimästi. Kyllä se sille sitten vaikuttaisi jos apuvirralla lähtee laakista että akun kylmäkäynnistys virta ei riitä tai hehkut/hehkujenohjausyksikkö ei pelitä?? En osaa sanoa mikä ois riittävä määrä, mutta mitä enempi sitä parempi mulla on 720A ja hyvin pyörittää. Pistä privalla viestiä niin voidaan katsoa vikakoodit siitä hehkujen ohjainyksiköstä, jos ei rupea propleema ratkeemaan.
                          Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                          M3 e90 & "M3" e30 turbo

                          Comment

                          • Tico76
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2009
                            • 54
                            • Savo

                            #73
                            Originally posted by Jamppa1983 View Post
                            Suosittelen toista paikallista BMW huoltopaikkaa erittäin lämpimästi. Kyllä se sille sitten vaikuttaisi jos apuvirralla lähtee laakista että akun kylmäkäynnistys virta ei riitä tai hehkut/hehkujenohjausyksikkö ei pelitä?? En osaa sanoa mikä ois riittävä määrä, mutta mitä enempi sitä parempi mulla on 720A ja hyvin pyörittää. Pistä privalla viestiä niin voidaan katsoa vikakoodit siitä hehkujen ohjainyksiköstä, jos ei rupea propleema ratkeemaan.
                            Juu, sinne toiseen BMW huoltoon soittelin ja olivat ihan oikeasti kiinnostuneita tuosta mun kulkineen ongelmasta.
                            Jees, pistän privaa jos ei ala auto pelittään. Alkaa vaan olla aika hermoja raastavaa tämä auton korjailu. Enemmän ollut auto huollossa ja tuolla mun tallissa ku ajossa

                            Comment

                            • -kim81-
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 76
                              • Sladist

                              #74
                              Originally posted by Tattiii View Post
                              Nyt tuli omalle kohdalle nämä ongelmat(330d -02). Eilen ajelin duunista himaan klo 18 ja kun olin lähdössä liikenteeseen jälleen klo 23 aikaan, ei enää vehje käynnistynyt vaikka kuinka sahasin. pakkasta(-22). Pistin auton johdon nokkaan yöksi ja ajattelin että kyllä se aamulla siitä käyntii hörähtää, mutta ei. hyvin se sahaa mutta ei edes lupaa. Kiinnostais tietää mikä mättää. Kaippa sitä pitää lähteä hinaamaan cittarin parkkihalliin lämpeemään ja sulamaan ja sit vaa toivoa parasta!

                              Vähän myöhässä tulee.. mutta olikohan vika nokka-akselin asentotunnistimessa?

                              Comment

                              • -kim81-
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2009
                                • 76
                                • Sladist

                                #75
                                Originally posted by Tico76 View Post
                                Juu, sinne toiseen BMW huoltoon soittelin ja olivat ihan oikeasti kiinnostuneita tuosta mun kulkineen ongelmasta.
                                Jees, pistän privaa jos ei ala auto pelittään. Alkaa vaan olla aika hermoja raastavaa tämä auton korjailu. Enemmän ollut auto huollossa ja tuolla mun tallissa ku ajossa
                                Laita akku testaukseen! Vika hyvin todennäköisesti siinä! Varo tuota lisä virran kanssa leikkimistä ettei uusi laturi mene tilttiin / kaverin auto pimahda.
                                En tosin ole mikään sähkömies, mutta arvailuja heitän kun kahdella autolla kikkallaan joissa tehokkaat laturit saavat varmasti yhteis pelillä aika mielenkiitoisia lukemia aikaseksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎