Vika selvinnyt Post#73
Terve,
Autona toimii 330ia -02
Oon alkanut miettimään tuota autoni toimintaa nyt tässä talven mittaan ja ominaisuudet voimansiirrossa / vaihdelaatikon toiminnassa mietitytää lähinnä.
Laatikko vaihtaa todella nätisti joka pykälälle, ei siinä mitään. Kuitenkin, jos ajan esim. 100 km/h nopeuttta ja alan painaa maltillisesti kaasua, niin hetkenpäästä kierrokset niiaa noin 200-300 rpm ja vasta sitten auto lähtee kiihtymään. Samalla auton alta alkaa kuulua vaimeaa jyrinää. Kuitenkin kiihtyminen on tasaista ja mitään nykimistä ei tähän liity. Tälläistä ei esiinny tuota alhaisemmilla nopeuksilla. Jyrinä voi mielestäni tulla joko laatikosta tai sitten perästä? :think
Toinen mikä mielestäni on erilailla kuin ennen, on että laatikko ei vaihda pienemmälle yhtä herkästi kuin aikaisemmin? Joskus kun painaa kaasua, niin tuntuu että voisihan täää lähtee keposammin kiihtymään, mutta siihen tarvittaisiin pienempi pykälä. Saattaa kyllä tämäkin ominaisuus liittyä tuohon kierrosten niiaamiseen?
Edit: Lisätään vielä se ominaisuus, että tyhjäkäyntikierrokset on vain noin 520-600 rpm, vaihteen ollessa D-asennossa. Ei sekään kait normaalia ole.
Osaako kukaan päätellä mistä kenkä puristaa tässä kohtaa, vai onko vika vaan kuskin luulotaudissa?
Terve,
Autona toimii 330ia -02
Oon alkanut miettimään tuota autoni toimintaa nyt tässä talven mittaan ja ominaisuudet voimansiirrossa / vaihdelaatikon toiminnassa mietitytää lähinnä.
Laatikko vaihtaa todella nätisti joka pykälälle, ei siinä mitään. Kuitenkin, jos ajan esim. 100 km/h nopeuttta ja alan painaa maltillisesti kaasua, niin hetkenpäästä kierrokset niiaa noin 200-300 rpm ja vasta sitten auto lähtee kiihtymään. Samalla auton alta alkaa kuulua vaimeaa jyrinää. Kuitenkin kiihtyminen on tasaista ja mitään nykimistä ei tähän liity. Tälläistä ei esiinny tuota alhaisemmilla nopeuksilla. Jyrinä voi mielestäni tulla joko laatikosta tai sitten perästä? :think
Toinen mikä mielestäni on erilailla kuin ennen, on että laatikko ei vaihda pienemmälle yhtä herkästi kuin aikaisemmin? Joskus kun painaa kaasua, niin tuntuu että voisihan täää lähtee keposammin kiihtymään, mutta siihen tarvittaisiin pienempi pykälä. Saattaa kyllä tämäkin ominaisuus liittyä tuohon kierrosten niiaamiseen?
Edit: Lisätään vielä se ominaisuus, että tyhjäkäyntikierrokset on vain noin 520-600 rpm, vaihteen ollessa D-asennossa. Ei sekään kait normaalia ole.
Osaako kukaan päätellä mistä kenkä puristaa tässä kohtaa, vai onko vika vaan kuskin luulotaudissa?
Comment