No niin KUNNOSSA! Aikaa on kulunut, mutta laakereilla täällä ei ongelman kanssa ole levätty!
Homma alkoi aukeamaan oikeastaan siten, että tutkittiin erään foorumilaisen suosiollisella avustuksella INPALLA livedataa. Huomio kiinnittyi erityisesti nokkien adaptioarvoihin, joka varsinkin pakopuolella oli erityisen suuri. Seuraavaksi päiväksi oli taas aika varattu merkkiliikkeeseen, ja kehotin tutkimaan nimenomaan tuon löydöksen pohjalta asiaa. No aikansa kun vierestä koitti selittää, niin tekivät sitten omalla testerillään vanos-testin?:think Tuolla testillä vanoksen säätöliikkeet jäivät vajaiksi ja testeri ilmoitti yksikantaa että vanosyksikkö vaihtoon!
Kuten arvata saattaa tuon operaation teettäminen tuottaa merkkiliikkeessä nelinumeroisen laskun. Onneksi hätä ei ollut tämännäköinen vaan tämän foorumin kautta löytyi tekijä, joka vaihtoi koneeseen sen Beisan Systems:ltä saatavan vanoksen tiivisteiden korjaussarjan! Kiitokset vielä asennuksen tehneelle henkilölle!
Nyt remontin jälkeen on noin 300 km takana, ja kone on herännyt uudelleen henkiin!! Vanha tuttu alavääntö on palannut, käyntiääni ja kierrokset on niinkuin kuuluu ja vetää vaihteella kuin vaihteella niinkuin pitää, ilman mitään ongelmia. On kuin ajaisi uudella autolla, kuukausien arpomisen jälkeen!
Tälläistä tälläerää, nyt kai leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Hieno homma että sait auton kuntoon. Eipä nuo tiivisteet ikuisesti kestä tosiaan.... Itse olen kans ollut todella tyytyväinen kun saatiin nuo vaihdettua ja tosiaan muuttui auton luonne kummasti parempaan suuntaan.
Homma alkoi aukeamaan oikeastaan siten, että tutkittiin erään foorumilaisen suosiollisella avustuksella INPALLA livedataa. Huomio kiinnittyi erityisesti nokkien adaptioarvoihin, joka varsinkin pakopuolella oli erityisen suuri.
Kattelin mielenkiinnosta omastakin noita Vanoksen adaptaatioarvoja ja pakopuolella oli selvästi isompi arvo kuin imupuolella. Muistatko yhtään kuinka isot arvot sinulla oli ennen tiivisteiden vaihtoa ja oletko katsonut tiivisteiden vaihdon jälkeen millaiset arvot nyt on?
Kattelin mielenkiinnosta omastakin noita Vanoksen adaptaatioarvoja ja pakopuolella oli selvästi isompi arvo kuin imupuolella. Muistatko yhtään kuinka isot arvot sinulla oli ennen tiivisteiden vaihtoa ja oletko katsonut tiivisteiden vaihdon jälkeen millaiset arvot nyt on?
Moi,
En kyllä kuollaksenikaan muista tarkasti. Mutta luku 6 pyörii mielessäni. Voiko olla edes mahdollinen? Korjauksen jälkeen en ole katsonut live-dataa, mutta mielenkiinnosta sen voisi kyllä tsekata.:think
--------------------------------------------------- E91 325d M-Sport ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04, E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
Mulla on toukassa myös vastaavanlaisia vaivoja, ja tilasin jo Beisan Systems:ltä uudet vanos-sylinterien tiivisteet.
Huoltoliikkeen mukaan mitään "ilmiselviä" imuvuotoja ei ollut. "Nakutustunnistin 2: epälooginen signaali" oli ainoa vikakoodi.
Täytynee vaihtaa noi tiivisteet ensin, kun kuitenkin jossain vaiheessa porsivat. Autolla on rullattu ~185 tkm.
Oletteko joutuneet maksamaan tullia noista Beisanilta tilatuista tupla vanoksen tiivisteistä ja saako niitä tilattua kotiin asti vai joutuuko ne noutamaan jostain tullista?
Oletteko joutuneet maksamaan tullia noista Beisanilta tilatuista tupla vanoksen tiivisteistä ja saako niitä tilattua kotiin asti vai joutuuko ne noutamaan jostain tullista?
Mulla ei ainakaan jäänyt tulliin, mutta paketti ei mahtunut laatikosta sisään eli postitoimistosta hain.
Nostetaas tätä topiccia takaisin ylös. Myös minuakin kiinnostaisi, milloin turbiinin kuuluu lukkiutua. Miten topicin aloittajan Fastandfurious:n auto nyt käyttäytyy ja oliko Vanos-rempalla vaikutusta turbiinilukon toimintaan?
Comment