Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330Ia, turbiinissako vikaa?? alavääntö kadoksissa?#KORJATTU#!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

    #76
    Originally posted by fastandfurious View Post
    No niin KUNNOSSA! Aikaa on kulunut, mutta laakereilla täällä ei ongelman kanssa ole levätty!

    Homma alkoi aukeamaan oikeastaan siten, että tutkittiin erään foorumilaisen suosiollisella avustuksella INPALLA livedataa. Huomio kiinnittyi erityisesti nokkien adaptioarvoihin, joka varsinkin pakopuolella oli erityisen suuri. Seuraavaksi päiväksi oli taas aika varattu merkkiliikkeeseen, ja kehotin tutkimaan nimenomaan tuon löydöksen pohjalta asiaa. No aikansa kun vierestä koitti selittää, niin tekivät sitten omalla testerillään vanos-testin?:think Tuolla testillä vanoksen säätöliikkeet jäivät vajaiksi ja testeri ilmoitti yksikantaa että vanosyksikkö vaihtoon!

    Kuten arvata saattaa tuon operaation teettäminen tuottaa merkkiliikkeessä nelinumeroisen laskun. Onneksi hätä ei ollut tämännäköinen vaan tämän foorumin kautta löytyi tekijä, joka vaihtoi koneeseen sen Beisan Systems:ltä saatavan vanoksen tiivisteiden korjaussarjan! Kiitokset vielä asennuksen tehneelle henkilölle!

    Nyt remontin jälkeen on noin 300 km takana, ja kone on herännyt uudelleen henkiin!! Vanha tuttu alavääntö on palannut, käyntiääni ja kierrokset on niinkuin kuuluu ja vetää vaihteella kuin vaihteella niinkuin pitää, ilman mitään ongelmia. On kuin ajaisi uudella autolla, kuukausien arpomisen jälkeen!


    Tälläistä tälläerää, nyt kai leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
    Hieno homma että sait auton kuntoon. Eipä nuo tiivisteet ikuisesti kestä tosiaan.... Itse olen kans ollut todella tyytyväinen kun saatiin nuo vaihdettua ja tosiaan muuttui auton luonne kummasti parempaan suuntaan.
    MB CLS-12 350CGI AMG

    MYSTINEN.FI

    Comment

    • Smistik
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1130
      • Kanta-Häme

      #77
      Kiinnostaisi minuakin, muuttuiko turbiinin lukittautuminen yhtään?
      ex E91 320d käsiaskilla
      ex E46 330dat
      japski
      ranu

      ex E30 316i 4d

      Comment

      • unskelotti
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 92
        • Espoo

        #78
        Mulla on toukassa myös vastaavanlaisia vaivoja, ja tilasin jo Beisan Systems:ltä uudet vanos-sylinterien tiivisteet.

        Huoltoliikkeen mukaan mitään "ilmiselviä" imuvuotoja ei ollut. "Nakutustunnistin 2: epälooginen signaali" oli ainoa vikakoodi.

        Täytynee vaihtaa noi tiivisteet ensin, kun kuitenkin jossain vaiheessa porsivat. Autolla on rullattu ~185 tkm.
        E91 325d (04/2008)
        Ex: E46 330iAT (10/2000)

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #79
          Originally posted by fastandfurious View Post
          Homma alkoi aukeamaan oikeastaan siten, että tutkittiin erään foorumilaisen suosiollisella avustuksella INPALLA livedataa. Huomio kiinnittyi erityisesti nokkien adaptioarvoihin, joka varsinkin pakopuolella oli erityisen suuri.
          Kattelin mielenkiinnosta omastakin noita Vanoksen adaptaatioarvoja ja pakopuolella oli selvästi isompi arvo kuin imupuolella. Muistatko yhtään kuinka isot arvot sinulla oli ennen tiivisteiden vaihtoa ja oletko katsonut tiivisteiden vaihdon jälkeen millaiset arvot nyt on?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #80
            Originally posted by markok View Post
            Kattelin mielenkiinnosta omastakin noita Vanoksen adaptaatioarvoja ja pakopuolella oli selvästi isompi arvo kuin imupuolella. Muistatko yhtään kuinka isot arvot sinulla oli ennen tiivisteiden vaihtoa ja oletko katsonut tiivisteiden vaihdon jälkeen millaiset arvot nyt on?
            Moi,

            En kyllä kuollaksenikaan muista tarkasti. Mutta luku 6 pyörii mielessäni. Voiko olla edes mahdollinen? Korjauksen jälkeen en ole katsonut live-dataa, mutta mielenkiinnosta sen voisi kyllä tsekata.:think
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #81
              Originally posted by fastandfurious View Post
              Mutta luku 6 pyörii mielessäni. Voiko olla edes mahdollinen?
              Kuulostais ihan fiksulta/tutulta.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #82
                Originally posted by unskelotti View Post
                Mulla on toukassa myös vastaavanlaisia vaivoja, ja tilasin jo Beisan Systems:ltä uudet vanos-sylinterien tiivisteet.

                Huoltoliikkeen mukaan mitään "ilmiselviä" imuvuotoja ei ollut. "Nakutustunnistin 2: epälooginen signaali" oli ainoa vikakoodi.

                Täytynee vaihtaa noi tiivisteet ensin, kun kuitenkin jossain vaiheessa porsivat. Autolla on rullattu ~185 tkm.
                Oletteko joutuneet maksamaan tullia noista Beisanilta tilatuista tupla vanoksen tiivisteistä ja saako niitä tilattua kotiin asti vai joutuuko ne noutamaan jostain tullista?
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • unskelotti
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 92
                  • Espoo

                  #83
                  Originally posted by markok View Post
                  Oletteko joutuneet maksamaan tullia noista Beisanilta tilatuista tupla vanoksen tiivisteistä ja saako niitä tilattua kotiin asti vai joutuuko ne noutamaan jostain tullista?
                  Mulla ei ainakaan jäänyt tulliin, mutta paketti ei mahtunut laatikosta sisään eli postitoimistosta hain.
                  E91 325d (04/2008)
                  Ex: E46 330iAT (10/2000)

                  Comment

                  • Kim
                    Bimmer Rookie
                    • May 2003
                    • 151
                    • Uusimaa

                    #84
                    Originally posted by Smistik View Post
                    Kiinnostaisi minuakin, muuttuiko turbiinin lukittautuminen yhtään?
                    Nostetaas tätä topiccia takaisin ylös. Myös minuakin kiinnostaisi, milloin turbiinin kuuluu lukkiutua. Miten topicin aloittajan Fastandfurious:n auto nyt käyttäytyy ja oliko Vanos-rempalla vaikutusta turbiinilukon toimintaan?
                    E53 X5 3.0d Sport Individual '07

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎