Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alatukivarsien erot / tunnistusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #61
    Taloudessa E46 316i 2005 missä tukivarsijumppa ajankohtainen. Varusteluettelossa löytyy seuraava:
    226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS

    ETK listaa tuon erikoisemman tukivarren ilmeisesti ainoastaan S338A paketilla oleviin autoihin?

    For vehicles with:
    M Sports package II (S338A) = Yes

    Eli voisiko tuosta nyt päätellä että tuohon autoon kuuluu ihan se tavis tukivarsi, kun varusteluettelosta ei S338A koodia löydy.
    Last edited by Antti O; 04-12-2015, 07:02.

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      #62
      Originally posted by Antti O View Post
      Eli voisiko tuosta nyt päätellä että tuohon autoon kuuluu ihan se tavis tukivarsi, kun varusteluettelosta ei S338A koodia löydy.
      Noin minäkin sen päättelisin.

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2027
        • Riihimäki

        #63
        Originally posted by racing02 View Post
        Niin minäkin luulin. Nykyiset Hankookit piti olla jo aika hyvät, mutta ei ole.

        Tätä topikkia sivuten... vajaa 6 vuotta, reilu 40 000 km sitten vaihdettu uudet Febin m-sport tukivarret. Nyt alkoi etupää pitämään ihmeellistä natinaa kääntäessä tai hidastaessa hiljaisessa vauhdissa. Vaikutti että tulisi oikeasta alapallosta, ihan hieman välystäkin tuntui. Onko tämä normikäyttöikä Febeille tai onko hyviä ehdotuksia mistä muualta ääni voisi tulla.
        No nyt voi vahvistaa tämän kun pomppasi leimasta. Oikea alapallo ihan väljä. Ääni hävisi itsestään pari kk sitten eikä ajossa enää huomannut mitään. Eli vajaa 50 000km ja 6 vuotta oli Febin käyttöikä.

        Comment

        • Järppä
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1108
          • Stadi, ladon takana.

          #64
          Antti kyllä sen juuri noin pitäisi olla.
          Mulla on S388A varusteissa ja tsekkasin osanumeron ja tilasin mutta pyysin schmiedmannia tarkistamaan sopivuuden auton tiedoilla niin tuli viesti että oikeaa osaa on tilattu.

          Pakko kehua tuota schmiedmannin asiakaspalvelua, Lukevat kyllä tilaukset läpi.

          Originally posted by racing02 View Post
          No nyt voi vahvistaa tämän kun pomppasi leimasta. Oikea alapallo ihan väljä. Ääni hävisi itsestään pari kk sitten eikä ajossa enää huomannut mitään. Eli vajaa 50 000km ja 6 vuotta oli Febin käyttöikä.
          Ei paha kuluma jos ei varoitusvalot pala
          Mulla ratti vinossa kun vasen pallo niin väljä että autokin sen huomaa. Auto menee suoraan mutta ratti vinossa niin ilmoittelee vikaa.
          Aika nopeasti mennyt pilalle kun syyskuussa huollossa sanoivat että uusia koiranluita tarvis kun kävi läpi välyksiä, nyt alapallo on niin väljä ettei autolla suositella ajamaan metriäkään.
          Last edited by Järppä; 08-12-2015, 09:57.
          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
          Top Gear review

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #65
            Jos Febi ei ton enempää kestä, taitaa olla jatkossa viisaampi suosia Lemförderiä? Isän autossa ne kesti 250tkm. Nyt on toisen pallo hieman väljä. Tilasin profiteileltä lemförderin tukivarret (ne normaalimallit), 210€ pari.

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2027
              • Riihimäki

              #66
              Originally posted by huTsu View Post
              Ei paha kuluma jos ei varoitusvalot pala
              Mulla ratti vinossa kun vasen pallo niin väljä että autokin sen huomaa. Auto menee suoraan mutta ratti vinossa niin ilmoittelee vikaa.
              Aika nopeasti mennyt pilalle kun syyskuussa huollossa sanoivat että uusia koiranluita tarvis kun kävi läpi välyksiä, nyt alapallo on niin väljä ettei autolla suositella ajamaan metriäkään.
              Ei tosiaan huomaa ajossa mitään merkittävää. Pieni naputus hiekkatiellä just havaittavissa. Vetely on lisääntynyt kesärenkailla, mutta kun pallo on nyt kulunut samaan tahtiin kuin renkaat ei siitäkään voi sanoa mitään. Ja talvirenkailla ei vetele nytkään. Itse näin katsurin nosturilla että nivel on kyllä nyt ihan vainaa.

              Tämän keskustelun perusteella tilasin minäkin nyt Lemförderit tikkareineen ebaysta.

              Vähän ketuttaa korjata samoja paikkoja uudestaan kun autossa olisi sellaisiakin kuluvia osia mitä ei ole vielä tullut vaihdettua. Nyt olen sen oppinut että enää en osta mitään tarvikeosaa ellei valmistaja ole sama kuin OEM. Öljytasoanturi ja lämppärin siili on myös vaihdettu kahteen kertaan.

              Comment

              • Järppä
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1108
                • Stadi, ladon takana.

                #67
                Vehkeet ajossa taas, on kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä. Vikavalotkin nollautui eli aika herkkä tuo steering angle sensor.
                Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                Top Gear review

                Comment

                • MPV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1193
                  • Muhos

                  #68
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Jos Febi ei ton enempää kestä, taitaa olla jatkossa viisaampi suosia Lemförderiä? Isän autossa ne kesti 250tkm. Nyt on toisen pallo hieman väljä. Tilasin profiteileltä lemförderin tukivarret (ne normaalimallit), 210€ pari.
                  Eipä kestänyt Meyle HD kuin noin puolitoista vuotta. Edellinen omistaja oli sellaiset ostanut tähän meidän perheen kakkos E46:seen, ja nyt jo on pallonivel aivan moro.

                  Tilasin paikallisesta varaosaliikkeestä tilalle "M-sport" Lemförderit, eli lemmyn osanro:t 25368 01 ja 25367 01. Profiteilen hinnalla olisi säästänyt muutaman kympin, mutta paikallinen sai seuraavaksi päiväksi hintaan 185 euroa/kpl.
                  Last edited by MPV; 08-03-2016, 14:28.

                  Comment

                  • Alpina E34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1122
                    • Masku

                    #69
                    Pomppas leimalla alapallosta. Vaihdan molemmat tukivarret samalla. Onko suosituksia ostopaikasta ja kannattaako laittaa M-Sportin varret kun on 35mm madallus?
                    E34 Lenz 536ds -89

                    E34 osille tarve:
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                    Originally posted by T3
                    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎