Tarjontaa ei noissa kyllä liikaa ole, nettiautossakaan ei tällä hetkellä oikeastaan yhtään sellaista, jota voisi harkita lähtevänsä katsomaan Toki hyviä yksilöitä saattaa löytyä jos laittaa sen 15 k€, mutta sillä alkaa sitten jo saamaan E90 niin jää tuon hintaiset E46 ostamatta.
Noh odotellaan, eiköhän se tässä keväänmittaan tarjonta vielä parane...
Jotain tämmöistä.. tulee vaan hakuineen ja veroineen sellanen hintalappu että ei ehkä kovin järkevä temppu ole. Värikään nyt ei kyllä herätä mitään tunteita.
Niin minäkin luulin, esim. Pohjolalla luokka nousi ainakin 6 vuotta sitten 2150cm3:n kohdalla jatkuen samana sinne kolmen litran alle.
Nimimerkkillä 2171cm3 (M54b22)
Kyllä tuolla 2,2-padallakin manuaaliaskin kanssa tulee toimeen jopa e39:ssä, mutta ainoa säästö tulee hankintahinnassa ja vähän veroissa. Toki pikkupatoja on enemmän tarjolla joten sitä kautta valinnanvaraa on runsaammin.
Jos itsellä olisi valinta edessä niin painottaisin enemmän hintaa, kuntoa, kilometrejä ja varusteita kuin moottoria.
Niin minäkin luulin, esim. Pohjolalla luokka nousi ainakin 6 vuotta sitten 2150cm3:n kohdalla jatkuen samana sinne kolmen litran alle.
Nimimerkkillä 2171cm3 (M54b22)
Kyllä tuolla 2,2-padallakin manuaaliaskin kanssa tulee toimeen jopa e39:ssä, mutta ainoa säästö tulee hankintahinnassa ja vähän veroissa. Toki pikkupatoja on enemmän tarjolla joten sitä kautta valinnanvaraa on runsaammin.
Jos itsellä olisi valinta edessä niin painottaisin enemmän hintaa, kuntoa, kilometrejä ja varusteita kuin moottoria.
Nyt kun katsoin niin lähitapiolassa näköjään menee vähän eri tavalla nuo, äkkiseltään katsottuna itselle tulis 330 (liikennevakuutus + peruskasko) 120e kalliimmaksi vuodessa kuin 325. Ei mitenkään kovin merkittävä ero
Kyllä tuo M54B22 on varmasti järkevä moottori E46:een, eiköhän sillä muun liikenteen mukana pysy ihan ok Täytyy sellaistakin mahdollisesti harkita ellei isompi koneista sopivaa löydy millään, saisi varmasti ainakin pienemmillä kilometreillä...
Aikaisemmin ollut E39 523i ja E36 325i coupe, joissa oli omiin tarpeisiin menohaluja ihan ok, mutta enempikin olisi tietysti saanut olla... Tuo 330i 300 Nm vääntö ainakin paperilla kuulostaa hyvältä, tiedä sitten miten tuntuu ajossa, kun en ole vielä tuollaista koittanut.
Vääntää tosi mahtavasti ja ääni on isommassa koneessa matalampi. Voimaahan näin painavissa autoissa ei tahdo koskaan liikaa olla. Kulutus on aika samalla haitarilla pienempien kanssa käytännön ajossa. Suorituskyky ja varsinkin käytännön tilanteet puoltaa isomman koneen hankintaa. Lisäksi jälleenmyyntiarvo on harvinaisemmalla isommalla koneella parempi kuin vastaavan kulutuksen pienemmillä ja yleisemmillä koneilla. Itse keskitin saksassa hakukierrokseni näiden asioiden johdosta 330 malleihin.
Harmaita/hopeisia alkaa jo olla kans ihan liikaa. Saksasta mieluinen yksilö jossa hyvät värit ja varusteet.
Jos sitä raaskisi luopua nykysestä muovista, niin e46 varmaankin tilalle. Pienempään moottoriin ei innostaisi vaihella vaikka kyllähän sillä 2.5 varmaan pärjää:think kaipa Se on keskitettävä haut juurikin 330 mustana ja Coupena ja Saksasta....
E36 328i M50B30 turbo Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
Ainakin noissa mittauksissa pikkumylly antaa renkaista lähes tehtaan ilmoittamat arvot, 3-litraisessa erot suurempia. Toki ero (2,2 vs. 3,0) on edelleen merkittävä ja vääntökäytän huippu tulee alemmilla kierroksilla. Kaikissa vääntökäyrät hyvin tasaisia koko kierrosalueella.
Ehkä sellainen näkökulma, että oma 325i avo ei ainakaan ole kovinkaan pirteän tuntuinen. Ehkä juuri tuota massaa vaan on liikaa. Tuntuu, että suorituskyky on tehty suht lyhyillä välityksillä, sillä suoritusarvot on aika hyvät. Perä on i=3,15 ja se tarkoittanee jotain 3300...3400 rpm @ 120 km/h. Luulen, että 330 tai vaikka 328 olisivat tässä suhteessa "järkevämpiä". CO2 lukukaan ei taida kasvaa. Sinälläänhän hyvä cruisailuauto tuo on, voi ajella 50 km/h millä vaihteella haluaa ja nauttia I6 äänistä. Mutta jos tehoista on puute, niin min. 330 minusta. Avo on tietysti painava vaihtoehto muutenkin.
Ainakin noissa mittauksissa pikkumylly antaa renkaista lähes tehtaan ilmoittamat arvot, 3-litraisessa erot suurempia. Toki ero (2,2 vs. 3,0) on edelleen merkittävä ja vääntökäytän huippu tulee alemmilla kierroksilla. Kaikissa vääntökäyrät hyvin tasaisia koko kierrosalueella.
Ainakin noissa mittauksissa pikkumylly antaa renkaista lähes tehtaan ilmoittamat arvot, 3-litraisessa erot suurempia. Toki ero (2,2 vs. 3,0) on edelleen merkittävä ja vääntökäytän huippu tulee alemmilla kierroksilla. Kaikissa vääntökäyrät hyvin tasaisia koko kierrosalueella.
Itseä ihmetyttää tuo yli 11hp ja 14Nm tehoero, tismalleen samoissa moteissa. Voimansiirrossa varmaan jotain eroa, mutta että noin paljon vaikuttaisi??
Ja itse ainakin erittäin tyytyväinen tuohon 330:seen 323 jälkeen. Tuntuu että vääntöä niin maan pirusti enemmän, ja heräilee kuitenki samaan malliin 3,5krpm jälkeen kun nuo pikkumotitkin.
Itsellä vielä tuo 6-lovinen malli, niin talvinopeuksissa motarilla (lue: 110km/h) pääsi ajotietokoneen mukaan jopa alle 7l/100km kulutuksiin. Nyt kesärajoituksilla vienyt vähän reilu litran enemmän (130km/h). Näissä e46 kutonenhan on ainakin ylivaihde.
Joo, vääntö alhaalta on ihan asiallinen . Ja sen ansiosta kulutuskin pysyy kurissa kun osaa ajaa oikealla tavalla.
Kunnossa olevalla ja ei kunnossa olevalla koneella on iso ero. Bemarissa kun on paljon huonoja kumiosia sekä alipaineletkuissa ja tiivisteissä vanosta myöden. Saksassa kun katselin 5 autoa, oli 3:een tehty vanos-remppa aivan äskettäin.
Eikös tuon vanoksen tiivisteiden kunto selviä sillä, että tyhjäkäynnillä ei sais moottori sammua kun löysää kytkimen ylös näin ainaki itselläni oli ja jostaki täältä siitä luin:think
Menossa pääsisäisenä ainakin yhtä E46 330Ci katsomaan niin onko mahdollinen DISA-vika tai vanoksen tiivisteiden huono kunto helposti havaittavissa koeajolla tai koneen käyntiä kuuntelemalla?
Aiheuttaako tuollaiset viat ongelmia katsastuksessa eli jos auto juuri leimattu niin tukeeko yhtään sitä että olisivat kunnossa?
Millä kilometreillä tuo DISA tulee yleensä tiensä päähän? Jos autolla ajettu vähän alle 200tkm eikä tietoa DISA:n vaihdosta niin onko syytä laittaa samantien vaihtoon vaikka ei mitään oireita viallisuudesta olisikaan? Onko oikeasti tiedossa paljon tapauksia, jossa hajoaminen aiheuttanu suurta tuhoo moottorissa?
Olihan tossa kysymyksiä mutta nää nyt mietityttää aika paljon kun ei oo tästä koneesta yhtään kokemusta
Menossa pääsisäisenä ainakin yhtä E46 330Ci katsomaan niin onko mahdollinen DISA-vika tai vanoksen tiivisteiden huono kunto helposti havaittavissa koeajolla tai koneen käyntiä kuuntelemalla?
Aiheuttaako tuollaiset viat ongelmia katsastuksessa eli jos auto juuri leimattu niin tukeeko yhtään sitä että olisivat kunnossa?
Millä kilometreillä tuo DISA tulee yleensä tiensä päähän? Jos autolla ajettu vähän alle 200tkm eikä tietoa DISA:n vaihdosta niin onko syytä laittaa samantien vaihtoon vaikka ei mitään oireita viallisuudesta olisikaan? Onko oikeasti tiedossa paljon tapauksia, jossa hajoaminen aiheuttanu suurta tuhoo moottorissa?
Olihan tossa kysymyksiä mutta nää nyt mietityttää aika paljon kun ei oo tästä koneesta yhtään kokemusta
Itselläni disan akseli tuli tiensä päähän n. 290tkm mittarissa. Piti hirveää rallatusta, ja kun disan irroitti oli läpässä iso välys. Tilasin korjaussarjan, ja ääni poistui ja toimii 100%. Sanoisin että tuossa vaiheessa äänestä todellakin huomasi. Onneksi ei tappi eksynyt minnekkään, se ei ollut ehtinyt irrota.
E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment