Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autoa ostamassa (E46)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _odin
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 184
    • Rovaniemi

    #76
    Originally posted by AAte View Post
    Moikka!

    Kiinnostas E46 facelift 318i tai 320i hankkia. Kilsoja mahd paljon alle 200tkm. Aiemmin ajossa ollut BMW oli E46 prefacelift 318i.

    Budjettina tingattuna noin 6-7te.

    Oliko noissa facelifteissä jotain, mitä kantsii pelätä? Isoja paukkuja?

    Tässä olisi pari esimerkkiä, mitä olen nyt nettiautosta kattonu. Mielipiteitä?



    http://www.nettiauto.com/bmw/320/6275874
    Hyviltä vaihtoehdoilta vaikuttavat mutta miksi noin pienellä moottorilla haluat? ja ainakin kannattaa katsoa vaihtoehtoja joissa olisi edes m-sport jakkarat tai mielellään aito m-sport
    Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

    Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1281
      • HKI

      #77
      Originally posted by AAte View Post
      Moikka!

      Kiinnostas E46 facelift 318i tai 320i hankkia. Kilsoja mahd paljon alle 200tkm. Aiemmin ajossa ollut BMW oli E46 prefacelift 318i.

      Budjettina tingattuna noin 6-7te.

      Oliko noissa facelifteissä jotain, mitä kantsii pelätä? Isoja paukkuja?

      Tässä olisi pari esimerkkiä, mitä olen nyt nettiautosta kattonu. Mielipiteitä?



      http://www.nettiauto.com/bmw/320/6275874
      Valvetronic taitaa olla varma remontti jossain vaiheessa noissa nelisylinterisissä facelifteissa, tonnin, puoletoista paikkeilla remontti? Toi tietty menee helposti bemariin kuin bemariin helposti, kun haluaa 15v auton tiptop kuntoon. Vaihtoehdoista tuo 320i ehdottomasti.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • AAte
        Newbiemmer
        • Jan 2010
        • 17
        • Oulu

        #78
        Pikkumoottoreita löytyy fiksusti ajettuna halvalla. 318i:ssä oli vain 118hp ja sillä pärjäsi. Prätkällä voi sitte kiihytellä. Sen takia uskon, että se 143hp riittää.

        Sinällään toki tuo kutonen ja 170hp kiinnostaa. Mutta 128tkm houkuttaa tuossa sinisessä 318i:ssä. Myös sanat ruostesuojaus on kiva nähdä vanhoissa autoissa. Onko toi kutonen sitte varmempi moottorina? Muita hyviä puolia?

        Comment

        • _odin
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 184
          • Rovaniemi

          #79
          Originally posted by AAte View Post
          Pikkumoottoreita löytyy fiksusti ajettuna halvalla. 318i:ssä oli vain 118hp ja sillä pärjäsi. Prätkällä voi sitte kiihytellä. Sen takia uskon, että se 143hp riittää.

          Sinällään toki tuo kutonen ja 170hp kiinnostaa. Mutta 128tkm houkuttaa tuossa sinisessä 318i:ssä. Myös sanat ruostesuojaus on kiva nähdä vanhoissa autoissa. Onko toi kutonen sitte varmempi moottorina? Muita hyviä puolia?
          Kulutukseltaan ei juuri häviä neloselle ja ne murinat mielestäni kutonen on moottorina varmempi mutta kaikissa näissä moottorisarjoissa omat vikansa on

          EDIT: Toki niitä vikojahan ei ole jos autosta pidetään oikeasti huolta
          Last edited by _odin; 29-03-2014, 23:42. Reason: Lisäystä
          Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

          Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

          Comment

          • Kekkuli
            Bimmer Rookie
            • Feb 2014
            • 36
            • Tampere

            #80
            Originally posted by _odin View Post
            Kulutukseltaan ei juuri häviä neloselle ja ne murinat mielestäni kutonen on moottorina varmempi mutta kaikissa näissä moottorisarjoissa omat vikansa on

            EDIT: Toki niitä vikojahan ei ole jos autosta pidetään oikeasti huolta
            Moron!

            Itse valitsisin kuutoskoneisen, niin ei jää sitten myöhemmin harmittaan. Äänimaailmahan on ihan huikea jos vertaa vaikka "volkkarin" tai Volvon kutoskoneisiin. Kulutus taas on oma lukunsa. Omassa E46 330Xi touringissa keskikulutus 15,8 l/100km, mutta täysin oikeastaan liikennevaloista liikennevaloihin kaupunkikulutus. Omasta mielestäni siis kannattaa vähän maksaa makeista äänistä ja maantiellä ei varmasti kutonen häviä neloselle juuri yhtään jos ja kun jättää vielä nelivedon pois luvuista. Mutta kauneushan on kuuntelijan korvissa
            Last edited by Kekkuli; 30-03-2014, 08:45.

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1824
              • N/A

              #81
              Originally posted by Kekkuli View Post
              Moron!

              Omassa E46 330Xi touringissa keskikulutus 15,8 l/100km, mutta täysin oikeastaan liikennevaloista liikennevaloihin kaupunkikulutus.
              Ei ole kyllä kaikki kotona autossa, tai ajotyylissä.
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • Kekkuli
                Bimmer Rookie
                • Feb 2014
                • 36
                • Tampere

                #82
                Originally posted by bmw323it View Post
                Ei ole kyllä kaikki kotona autossa, tai ajotyylissä.
                Se on kyllä ihan totta että kulutus on aika kova, vaikka tuo 15,8 on tullut aivan puhtaasta kaupunkiajosta missä sahattu noin 2 km:n matkaa edestakaisin ja ainakin puolen tusinaa liikennevaloja matkanvarrella. Itsekin olen miettinyt että koneessa taitaa olla jotain pientä häikkää mikä näkyy sitten menoveden kulutuksessa. Oisko hyviä ehdotuksia mistä kannattais lähteä koneen janoisuutta selvittään? Ajotyyli kun ei ole mikään erityisen revittelevä. Sen verta jo kurkkasin että venttiilikopan päältä lähtevä huohottimen putki rupesi ainakin oleen aika sittaantunut joten voisiko tässä olla esim. yksi syy lisääntyneeseen kulutukseen? Ajatuksissa on ollut putsata/vaihtaa tuo huohotin systeemi uuteen.:think

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  #83
                  Minusta tuo kuulostaa tuohon ajoon nähden melko normaalilta kulutukselta. Tuossahan on käytännössä keskinopeus jotain 30km/h ja kulutusmittarin neula liki kokoajan siellä 20l / 100km liki.

                  Helppo testi lienee sellainen, että ajaa vakkari päällä isompaa tietä ja nollaa tuon kulutusmittarin vaikka 90km/h nopeudessa ja katsoo mitä vie siellä. Pitäisi kai mennä alle 8l / 100km.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • _odin
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2010
                    • 184
                    • Rovaniemi

                    #84
                    Originally posted by Kekkuli View Post
                    Moron!

                    Itse valitsisin kuutoskoneisen, niin ei jää sitten myöhemmin harmittaan. Äänimaailmahan on ihan huikea jos vertaa vaikka "volkkarin" tai Volvon kutoskoneisiin. Kulutus taas on oma lukunsa. Omassa E46 330Xi touringissa keskikulutus 15,8 l/100km, mutta täysin oikeastaan liikennevaloista liikennevaloihin kaupunkikulutus. Omasta mielestäni siis kannattaa vähän maksaa makeista äänistä ja maantiellä ei varmasti kutonen häviä neloselle juuri yhtään jos ja kun jättää vielä nelivedon pois luvuista. Mutta kauneushan on kuuntelijan korvissa
                    On kyllä hurja kulutus :think tuo minun kolomenkahenkolome täällä rovaniemen seudulla talviajan keskikulutus on nytten 9,8/100 ja ajo on liikenne valoista toisiin, matka ajossa 80 - 90 km/h 7,2 ei minusta ole paha lukema
                    Last edited by _odin; 30-03-2014, 23:34. Reason: Muokattu
                    Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                    Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      #85
                      Oletko mitannut mitä oikeasti kuluttaa? Mulla 328ia:n kulutusmittari näyttää n. 0,6-0,8l / 100km todellista vähemmän. Aika helposti nousee jos ajaa ihan pientä ajoa (keskinopeus jotain +40km/h) todellinen kulutus yli kympin. Matka-ajossa kulutusmittari näyttää mullakin matalia seiskoja, mutta todellinen siis liki 8.
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • Juso
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 183
                        • Turku

                        #86
                        Originally posted by bmw323it View Post
                        Ei ole kyllä kaikki kotona autossa, tai ajotyylissä.
                        Eikös toi neliveto vie vähän enemmän vrt normimalliin? Sitten viellä jos on ollut autossa porukkaa/kuormaa, niin kyllähän toi voi paikkaansa pitää. Itsellä 330iA kaupunki kulutus ollut nyt 13l / 100km, ja tosiaan keskinopeus n. 30km/h. Tuli vedettyä pidempi reissu äsköttäin, yhteensä 600km, ja keskikulutus 8l / 100km.
                        E60 535dA M-Sport 350hp / 690nm Tällä mennään

                        - ex E46 330iA M-sport 2003 -
                        - ex E60 530iA M-sport 2007 -
                        - ex E90 325i 2006 -
                        - ex E46 330ci M-sport 2001 -

                        Comment

                        • _odin
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 184
                          • Rovaniemi

                          #87
                          Originally posted by Tenox View Post
                          Oletko mitannut mitä oikeasti kuluttaa? Mulla 328ia:n kulutusmittari näyttää n. 0,6-0,8l / 100km todellista vähemmän. Aika helposti nousee jos ajaa ihan pientä ajoa (keskinopeus jotain +40km/h) todellinen kulutus yli kympin. Matka-ajossa kulutusmittari näyttää mullakin matalia seiskoja, mutta todellinen siis liki 8.
                          Jos mulle tarkotit tämän niin tuo on mitattu tankaamalla pariviikkoa sitten pohjosen reissulla ajotietokoneen näyttämä oli 6,9 todellinen oli siis tuo 7,2
                          Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                          Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            #88
                            OK, mulla näytti ajotietokone muistaakseni 7,2 matka-ajon kulutukseksi (n. 250km otos vain), mutta tuota en voinut tsekata todellisena. Mun seka-ajossani (keskinopeus n. 50-60km/h) tuo mun mittari valehtelee sen 0,6-0,8l / 100km. Pitänee joskus koittaa matka-ajossa tarkistaa, että näyttääkö enemmän oikein, kuin sekalaisessa.
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • Mann
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 57
                              • Helsinki

                              #89
                              Kesäksi (miksei pidemmäksikin aikaa) E46 bensakoneella täällä hakusessa ja periaatteessa 3 eri moottoria tulee kysymykseen, kun vaihtoehdot ovat 325,328 tai 330. Nyt nettiautoa selatessa havainnut, että 330 suunnilleen samoissa hinnoissa kuin 325, niin mitäs raati on mieltä kannattaako sit samantien laittaa hiukan isommalla padalla?

                              Onko noiden M54B25 ja M54B30 kestävyydessä tai luotettavuudessa merkittävää eroa? Entä kulutuksessa?

                              330 varmasti hiukan kalliimmat vakuutukset. Ja sitten se kulkupuoli, huomaako selkeesti että tuo 330 omaa enempi menohaluja kuin 325? Minkä luonteinen kone tuo M54B30 on noin yleisesti?

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                #90
                                Itse äänestäisin ehdottomasti 330i:n puolesta. Ei jää harmittamaan. Imuvuodot ja vanos heti syyniin, samoin DISA. Tuntuu foorumia lukiessa että M54:n imuosat on bakeliittia...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎