Announcement

Collapse
No announcement yet.

320dA Automaatin ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temes87
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 194
    • Etelä

    #16
    Aika varattu ammattilaiselle laatikon tutkimuksiin ja öljyn näytteen ottoon.
    Öljynvaihtoaika peruttu ja 2vk päästä tutkimukset.
    Laakkosella oli sanonu että varmasti johtuu öljyn puutteesta että sitä ei ole osattu tarkistaa oikein mutta epäilen vähän!! Amatilainen sanoi heti että turbiini mennynnä.
    Jaksappa odotella!!
    Last edited by Temes87; 29-08-2012, 19:35.
    Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
    Ex. BMW E39 525dAT '01
    Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
    Ex. BMW E39 525dAT '03
    Ex. BMW E46 320dT '01
    Ex. BMW E36 325Ci '94
    Ex. BMW E36 318i '91
    + 12kpl muita merkkejä

    Comment

    • Temes87
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 194
      • Etelä

      #17
      Kuka vaihtaa oulussa tai lähellä automaatin öljyt huuhtelemalla?
      Wetterin VOLVO huoltoon ei kuulemma kannata viedä..

      Pitäis kuulemma myös tehdä joku FORTE huuhtelu ennen öljynvaihtoa!!
      Viat sen verran laajat että saksan BMW tehtaalta GURU sano että ensimmäisenä ÄKKIÄ öljyhuolto sitten tutkimuksiin jos ei vaikutusta, laatikossa VÄÄRÄT öljyt!
      Nyt kuulemma perutaan wetterin aika!
      Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
      Ex. BMW E39 525dAT '01
      Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
      Ex. BMW E39 525dAT '03
      Ex. BMW E46 320dT '01
      Ex. BMW E36 325Ci '94
      Ex. BMW E36 318i '91
      + 12kpl muita merkkejä

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #18
        Originally posted by Temes87 View Post
        Kuka vaihtaa oulussa tai lähellä automaatin öljyt huuhtelemalla?
        Wetterin VOLVO huoltoon ei kuulemma kannata viedä..

        Pitäis kuulemma myös tehdä joku FORTE huuhtelu ennen öljynvaihtoa!!
        Viat sen verran laajat että saksan BMW tehtaalta GURU sano että ensimmäisenä ÄKKIÄ öljyhuolto sitten tutkimuksiin jos ei vaikutusta, laatikossa VÄÄRÄT öljyt!
        Nyt kuulemma perutaan wetterin aika!
        ainoat niin väärät öljyt mitä sinne voi laittaa jos nyt yleensäkään automaattilaatikkoöljyissä pysytään olisivat vanhojen klassikkofordien kitkaliäsaineistetut F- tyypin öljyt, joten näitä sinne tuskin on joutunut, millä tahansa dexron kamalla tuo laatikko pysyy kyllä kesäaikaan ajettavassa kunnossa jos ei ole muuten vialla. Se on toki eri asia kunka pitkään milläkin öljyllä, mutta siitä aiheutuneita vikoja ei enää pelkkä öljynvaihto korjaa.
        Jos siis laatikkoon olisi joskus vaihdettu sille soveltumaton öljytyyppi olisi vaihteiston toiminta ollut samantein viipyilevää tai nykivää joko kylmällä tai lämpimällä laatikolla tai molemmilla riippuen viskositeetista. Toki jos sinne on laitettu jokin viskositeetiltaan sopiva perus dexron jolla se on toiminut mutta tällä ei longlife öljyllä on yritetty ajaa longlifen verran ei selvitä enää pelkällä öljynvaihdolla myöskään.
        Last edited by WSE1; 04-07-2012, 18:35.

        Comment

        • Temes87
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 194
          • Etelä

          #19
          Autonmyyjä halusi (HEIDÄN LASKUUN) että öljyt vaihdetaan niin nyt ne on vaihdettu! Huuhtelemalla ja suodatin lopuksi ja pohjan tiiviste, meni 20L öljyä!
          Jos ei ala parissa päivässä viat haviämään niin sitten menee tutkimuksiin.. Ja viathan ei nyt ainakaan päivän aikana ole hävinnyt!
          Kyllä taitaa olla tuo turbiini entinen! Lähteekö tuosta aina sitä metallipaskaa jos menee rikki? En hoksannu korjaajalta kysyä että oliko pahasti metallia.. Pitää soittaa vielä..
          Last edited by Temes87; 29-08-2012, 19:36.
          Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
          Ex. BMW E39 525dAT '01
          Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
          Ex. BMW E39 525dAT '03
          Ex. BMW E46 320dT '01
          Ex. BMW E36 325Ci '94
          Ex. BMW E36 318i '91
          + 12kpl muita merkkejä

          Comment

          • Temes87
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 194
            • Etelä

            #20
            Öljyn seassa EI OLLUT metallia, magneettikin oli puhdas ja öljy oli vain vähän tummemman punaista kuin uusi. Vähän kuitenki jotain positiivista mietittävää. Viime vaihdosta kuitenkin on vain n.65tkm.

            Voiko viat johtua jostain muusta kuin laatikosta. Onko pientä toivon kipinää!
            Pitää nyt ekana puhdistaa ilmamassamittari ja ahtopaineanturi!
            Last edited by Temes87; 02-09-2012, 14:54.
            Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
            Ex. BMW E39 525dAT '01
            Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
            Ex. BMW E39 525dAT '03
            Ex. BMW E46 320dT '01
            Ex. BMW E36 325Ci '94
            Ex. BMW E36 318i '91
            + 12kpl muita merkkejä

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #21
              Paskana se on, usko jo.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Temes87
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 194
                • Etelä

                #22
                Originally posted by Supa View Post
                Paskana se on, usko jo.
                Mikä siellä laatikossa on sitte rikki? Jos turbiini tai momenttimuunnin on paskana tai joku luistaa niin ne irroittas metallia koska on kuluneet ja siellä ei mitään ollu..
                Öljykin oli kohtuu puhdasta eikä mustaa! Öljykin kuulemma tummuu tosi äkkiä laatikko vian takia!
                Huomenna katotaan vielä koneella laatikon öljynpaineet ja muutenkin laatikon toiminta. Jumittunu venttilikään ei ilmeisesti anna aina vikakoodia. Voihan se olla sekin.
                Entä jos vika on moottori puolella, millaisia oireita on jos ruiskusuutin jumii?
                Tämäkin tarkistetaan huomenna..
                En tietenkään sule pois tätä laatikko vikaa mutta kokeilen nyt vielä pari konstia ennen ku laitan .... rahaa laatikkoon. Tai siis osan koska autoliike vielä mukana.
                Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                Ex. BMW E39 525dAT '01
                Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                Ex. BMW E39 525dAT '03
                Ex. BMW E46 320dT '01
                Ex. BMW E36 325Ci '94
                Ex. BMW E36 318i '91
                + 12kpl muita merkkejä

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #23
                  No jos kerran kylmän nousee kierrokset kun paikaltaan koittaa lähteä ilman että tapahtuu mitään niin kyllähän siellä joko turbiini on paskana tai kytkinpakka luistaa, ei voi olla muuta vaihtoehtoa.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Temes87
                    Bimmer Rookie
                    • May 2009
                    • 194
                    • Etelä

                    #24
                    Originally posted by Supa View Post
                    No jos kerran kylmän nousee kierrokset kun paikaltaan koittaa lähteä ilman että tapahtuu mitään niin kyllähän siellä joko turbiini on paskana tai kytkinpakka luistaa, ei voi olla muuta vaihtoehtoa.
                    No tuo vika pitää vielä varmistaa koska ei tee sitä joka kerta. esim tänä aamuna ei tehnyt!
                    Nyt pitää pari aamua ja iltaa katsoa tekeekö tuota vikaa vai oliko vikana väärät öljyt joista loppu tehot 65tkm jälkeen!
                    Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                    Ex. BMW E39 525dAT '01
                    Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                    Ex. BMW E39 525dAT '03
                    Ex. BMW E46 320dT '01
                    Ex. BMW E36 325Ci '94
                    Ex. BMW E36 318i '91
                    + 12kpl muita merkkejä

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #25
                      Kerro miten öljyistä "loppuu tehot"?
                      Ainoa selitys tuolle on väärä öljynmäärä jolloin kylmänä on vajausta ja hörppää ilmaa.
                      Tarkistus pitää tehdä kone käydessä puolilämpöisenä niin että ensin on käyty vaihdekaavio läpi.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Temes87
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 194
                        • Etelä

                        #26
                        Originally posted by Supa View Post
                        Kerro miten öljyistä "loppuu tehot"?
                        Ainoa selitys tuolle on väärä öljynmäärä jolloin kylmänä on vajausta ja hörppää ilmaa.
                        Tarkistus pitää tehdä kone käydessä puolilämpöisenä niin että ensin on käyty vaihdekaavio läpi.
                        Käyttöominaisuudet heikkenee tietyissä öljyissä ja siksihän niitä joudutaan vaihtamaan! PRKL
                        Öljymäärä tarkistettiin jo pari päivää ennen öljynvaihtoa ja oli juuri oikea.
                        Ja tottakai nytkin katottu kun vaihdettu!
                        Katotaan nyt huomisen tietokone tutkimusten jälkeen mitä on syöny. Toivottavasti saadaan paljon selville..
                        Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                        Ex. BMW E39 525dAT '01
                        Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                        Ex. BMW E39 525dAT '03
                        Ex. BMW E46 320dT '01
                        Ex. BMW E36 325Ci '94
                        Ex. BMW E36 318i '91
                        + 12kpl muita merkkejä

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #27
                          No, mitä enemmän autolla ajat, sitä kalliimpi laatikkoremontista tulee.
                          Mutta ihan miten vaan haluaa
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Temes87
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 194
                            • Etelä

                            #28
                            Nyt kävi auto tietokone käsittelyssä. Ohjelmina INPA ja DIS.

                            Nelos koneen automaatista ei saatu katottua öljyn painetta mutta öljyn taso pysyi koko ajan oikeana. Automaatin venttiilit toimi myös.
                            Turbiinin kierrokset EI muuttunut pätkimisen aikana.
                            Momenttimuunnin toimi normaalisti ja PYSYI lukittuna myös pätkimisen aikana.
                            Automaatille tulevat ja lähtevät tiedot/arvot EI muuttunu pätkimisen aikana.

                            Vain moottorin kierrokset muutuivat pätkimisen aikana n. 200 kierroksen alueella alas ylös.
                            Moottorin puolelta ei päästy kattomaan ruiskusuuttimien korjausarvoja koska 4-kone. Kutoskoneesta oltais saatu enemmän tietoa irti..

                            Vikakoodeja ei edelleenkään!

                            Liikkeelle lähtö ongelma katotaan joku aamu kun kaveri kerkeää käydä pihassa, lämpimällä motilla sitä ei voitu tänään tehdä.
                            Last edited by Temes87; 02-09-2012, 14:55.
                            Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                            Ex. BMW E39 525dAT '01
                            Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                            Ex. BMW E39 525dAT '03
                            Ex. BMW E46 320dT '01
                            Ex. BMW E36 325Ci '94
                            Ex. BMW E36 318i '91
                            + 12kpl muita merkkejä

                            Comment

                            • Temes87
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 194
                              • Etelä

                              #29
                              Ja tuo pienemmän nopeuden jurraus on ilmeisesti sama kuin tuo isommilla nopeuksilla oleva pätkiminen. Yrittää alkaa jurraamaan tällöinkin. Kierrokset minittäin putosi pitemmäsi aikaa 110 vauhissa ja jurraus oli just samanlainen ku pikku nopeudella.
                              Ihan niinku joku alkais ahistaa helvetisti!
                              Auto ei ole ajossa ennenku saa vian selville!
                              Osaako ne oulun wetterillä homman jos sen sinne vie? Toinen vaihtoehto on lähettää auto myyjälle joka laittaa auton kuntoon etelän liikkeissä!
                              Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                              Ex. BMW E39 525dAT '01
                              Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                              Ex. BMW E39 525dAT '03
                              Ex. BMW E46 320dT '01
                              Ex. BMW E36 325Ci '94
                              Ex. BMW E36 318i '91
                              + 12kpl muita merkkejä

                              Comment

                              • Temes87
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 194
                                • Etelä

                                #30
                                Tänään saatiin selville että turbiinin pyörimis tunnistin onkin vaihteiston pääakselilla. Tottakai akseli pyörii samaa vauhtia mutta turbiini voi silti luistaa.
                                Joten turbiinin tietoja ei koneilla saakkaan varmistettua eli toden näköisesti turbiini on MORO...
                                Last edited by Temes87; 02-09-2012, 14:56.
                                Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                                Ex. BMW E39 525dAT '01
                                Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                                Ex. BMW E39 525dAT '03
                                Ex. BMW E46 320dT '01
                                Ex. BMW E36 325Ci '94
                                Ex. BMW E36 318i '91
                                + 12kpl muita merkkejä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎