Announcement

Collapse
No announcement yet.

320dA Automaatin ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temes87
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 194
    • Etelä

    #76
    Kyllähän se sinne vaihteistoon kaatuu tämä remontti!
    Oli pari siansaksa koodia laatikosta minkä kysyvät tehtaalta, jotain laatikon arvoja??!!
    Mutta voi olla että menee koko loota vaihtoon! Ainakin se turbiini ilmeisesti nykii siellä!

    Osaisko kukaan sanoa voiko tuo kylmänä liikkeelle lähtö ongelma johtua tuosta turbiinista?
    Automaatti korjaamo mihin soitin, epäili turbiinista johtuvaa koska siivet kuluneet niin ei pukkaa heti öljyä. MUTTA kun taakse päin kulkee heti mutta ei D:llä!
    Wetteri sanoi että ei varmaan johdu turbiinista! Jos ois turbiinista niin sen pitäisi tehdä samoin pakilla kuin D:lläkin!

    Mikä oli se paikka mistä voi kysellä niitä kunnostettuja laatikoita SAKSASTA?
    Last edited by Temes87; 13-11-2012, 09:19.
    Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
    Ex. BMW E39 525dAT '01
    Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
    Ex. BMW E39 525dAT '03
    Ex. BMW E46 320dT '01
    Ex. BMW E36 325Ci '94
    Ex. BMW E36 318i '91
    + 12kpl muita merkkejä

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #77
      Originally posted by Temes87 View Post
      Kyllähän se sinne vaihteistoon kaatuu tämä remontti!
      Oli pari siansaksa koodia laatikosta minkä kysyvät tehtaalta, jotain laatikon arvoja??!!
      Mutta voi olla että menee koko loota vaihtoon! Ainakin se turbiini ilmeisesti nykii siellä!

      Osaisko kukaan sanoa voiko tuo kylmänä liikkeelle lähtö ongelma johtua tuosta turbiinista?
      Automaatti korjaamo mihin soitin, epäili turbiinista johtuvaa koska siivet kuluneet niin ei pukkaa heti öljyä. MUTTA kun taakse päin kulkee heti mutta ei D:llä!
      Wetteri sanoi että ei varmaan johdu turbiinista! Jos ois turbiinista niin sen pitäisi tehdä samoin pakilla kuin D:lläkin!

      Mikä oli se paikka mistä voi kysellä niitä kunnostettuja laatikoita SAKSASTA?
      Vaihda sinne nyt kuitenkin ihan muutaman satasen takuukäytetty turbiini?

      Comment

      • Temes87
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 194
        • Etelä

        #78
        Originally posted by Hemi View Post
        Vaihda sinne nyt kuitenkin ihan muutaman satasen takuukäytetty turbiini?
        Ei tunnu oikeen mistään löytyvän! Mistä noita vois kysellä?

        Ainakaan näistä ei löydy varaosahaku, avk ja autoprukaamot!! Ja eivät tietenkään myy kokonaisesta laatikosta. Ei kyllä oo ollu laatikoitakaan!
        Hirveen vähän löytyy näitä!

        800euroa LUK:n vahvempi turbiini uutena.. Onhan se aika tyyris! Tuohon hintaan öljynsuodatin kaupan päälle!
        Last edited by Temes87; 14-11-2012, 12:25.
        Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
        Ex. BMW E39 525dAT '01
        Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
        Ex. BMW E39 525dAT '03
        Ex. BMW E46 320dT '01
        Ex. BMW E36 325Ci '94
        Ex. BMW E36 318i '91
        + 12kpl muita merkkejä

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #79
          Autogear Jokiosilla tarjoaa tähän hintaan. Onhan näitä vaihtoehtoja, Gearman Turussa, Powermatic Vantaalla, Automaatti-Mike Espoossa ja legendaarinen Siekkinen Maaningalla (kohta osa Kuopiota).

          Comment

          • Temes87
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 194
            • Etelä

            #80
            Originally posted by MNi View Post
            Autogear Jokiosilla tarjoaa tähän hintaan. Onhan näitä vaihtoehtoja, Gearman Turussa, Powermatic Vantaalla, Automaatti-Mike Espoossa ja legendaarinen Siekkinen Maaningalla (kohta osa Kuopiota).
            Jes. just tätä tietoa ootin!!
            KIITOS.

            Ei näytä olevan vanhankaan korjaus ku 450e!

            Siekkisellä oli sen 800e uus ja suodatin kaupan päälle!

            Toivottavasti auttaa tämä turbiini ongelmiin!
            Parisen viikkoa jonoa korjaamoon! Ootan innolla!
            Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
            Ex. BMW E39 525dAT '01
            Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
            Ex. BMW E39 525dAT '03
            Ex. BMW E46 320dT '01
            Ex. BMW E36 325Ci '94
            Ex. BMW E36 318i '91
            + 12kpl muita merkkejä

            Comment

            • Temes87
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 194
              • Etelä

              #81
              Pitää näköjään kuljettaa auto SIEKKISELLE kuopion tietämille!

              Ilmeisesti se liikkeelle lähtö ongelma kylmänä johtuu nyt sieltä että D vaihteen mäntä pakka on väljä tai sitte siitä jostain solenoidista mitkä on noissa tyyppivikoja.
              Epäili enimmäkseen sitä solenoidia koska ei tee ongelmaa kuin ensimmäisellä yrityksellä, jos männä ois niin tekis useammin!
              Niin ja pakki toimii ihan normaalisti, vika on vaan eteenpäin lähtiessä.

              Vaihdetaan nyt ainakin turbiini ja kurkataan laatikon sisään mitä on syönyt!
              Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
              Ex. BMW E39 525dAT '01
              Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
              Ex. BMW E39 525dAT '03
              Ex. BMW E46 320dT '01
              Ex. BMW E36 325Ci '94
              Ex. BMW E36 318i '91
              + 12kpl muita merkkejä

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #82
                Siekkinen on foorumin perusteella vahva valinta, toivottavasti homma selviää.

                Comment

                • Temes87
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 194
                  • Etelä

                  #83
                  Originally posted by MNi View Post
                  Siekkinen on foorumin perusteella vahva valinta, toivottavasti homma selviää.
                  Onhan tässä huoltamoon matkaa 320km jonne moni ei lähtis autoa viemään, mutta aika kovat kehut liike on kyllä saanu!
                  Vaan ku ei täällä tumppukylässäkään ole mitään oikeita vaihteisto korjaamoita lähelläkään!
                  Pitää ens viikolla varailla aikoja.
                  Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                  Ex. BMW E39 525dAT '01
                  Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                  Ex. BMW E39 525dAT '03
                  Ex. BMW E46 320dT '01
                  Ex. BMW E36 325Ci '94
                  Ex. BMW E36 318i '91
                  + 12kpl muita merkkejä

                  Comment

                  • H-nkka
                    Newbiemmer
                    • Sep 2010
                    • 28
                    • Tampere

                    #84
                    Nonii kysytääs ny täältäkin ku alkaa omat neuvot loppumaan.. :think

                    Eli vika on että 4 ja 5 vaihteella ajaessa kierrosten ollessa n.1500-1800, niin kierrokset alkaa heijata n.200-300rpm välillä.
                    Ihan kuin yrittäisi lukita turbiinia, mutta se ei vaan lukitu..

                    Ja toinen vika on: kun auto on seisonut vaikka yön yli niin se ei lähde liikkeelle D:llä mutta pakilla ja pakkoykkösellä sekä kakkosella lähtee ihan normaalisti liikkeelle..
                    Ja heti kun on ajanut hieman tai käyttänyt autoa paikallaan hieman pidempään niin lähtee liikkeelle D:llä ihan normaalisti..

                    Tähän mennessä tehty:
                    Korjautettu turbiini, vaihdettu TCC-solenoidi, öljyt ja suodatin vaihdettu yhteensä 3 kertaa vian ilmenemisen jälkeen..

                    Ja viat pysynyt kokoajan samanlaisina..

                    Mistä voisi jatkaa vikojen etsimistä..?

                    Comment

                    • Hiddenemarc
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 426
                      • Rovaniemi

                      #85
                      Pikkasen jälkijunassa kuljetaan mutta rovaniemessä on TJR-Auto joka on valehtelematta tenhy noita GM askin korjaustöitä yli 50 ja ne pitää kyseisen askin korjaus sarjaa hyllyssä, Soita tuonne jos et ole vielä kerenny mitään lyömään lukkoon..
                      Muutenki asiantunevaa sakkia tuolla duunissa jotka on omistautunu vain ja ainoastaan automaatti laatikoihin.
                      S4 B5
                      Urs4 4.2
                      A8 D3 4.2 Lang

                      ex. M5 e39 -99
                      ex. 330 xDA e46 -03
                      ex. 523 e39 -96

                      Comment

                      • Temes87
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 194
                        • Etelä

                        #86
                        Originally posted by H-nkka View Post
                        Nonii kysytääs ny täältäkin ku alkaa omat neuvot loppumaan.. :think

                        Eli vika on että 4 ja 5 vaihteella ajaessa kierrosten ollessa n.1500-1800, niin kierrokset alkaa heijata n.200-300rpm välillä.
                        Ihan kuin yrittäisi lukita turbiinia, mutta se ei vaan lukitu..

                        Ja toinen vika on: kun auto on seisonut vaikka yön yli niin se ei lähde liikkeelle D:llä mutta pakilla ja pakkoykkösellä sekä kakkosella lähtee ihan normaalisti liikkeelle..
                        Ja heti kun on ajanut hieman tai käyttänyt autoa paikallaan hieman pidempään niin lähtee liikkeelle D:llä ihan normaalisti..

                        Tähän mennessä tehty:
                        Korjautettu turbiini, vaihdettu TCC-solenoidi, öljyt ja suodatin vaihdettu yhteensä 3 kertaa vian ilmenemisen jälkeen..

                        Ja viat pysynyt kokoajan samanlaisina..

                        Mistä voisi jatkaa vikojen etsimistä..?
                        Noita nykimisvikoja tulee myös ilmamassamittarista! Ei anna koodeja aina!
                        Ootko aatellu tekeekö tietyssä laämpötilassa ton nykimisen vai aina?
                        Pintakaasulla vai aina? Hetken kuluttua tasakaasulla?
                        Onko tuo TCC solenoidi se tyyppivika solenoidi mistä paljon foorumilla juttua? Jos on nii aikovat vaihtaa sen samalla mullekki varmuuden vuoksi!
                        Last edited by Temes87; 26-11-2012, 21:01.
                        Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                        Ex. BMW E39 525dAT '01
                        Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                        Ex. BMW E39 525dAT '03
                        Ex. BMW E46 320dT '01
                        Ex. BMW E36 325Ci '94
                        Ex. BMW E36 318i '91
                        + 12kpl muita merkkejä

                        Comment

                        • Temes87
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 194
                          • Etelä

                          #87
                          Originally posted by Hiddenemarc View Post
                          Pikkasen jälkijunassa kuljetaan mutta rovaniemessä on TJR-Auto joka on valehtelematta tenhy noita GM askin korjaustöitä yli 50 ja ne pitää kyseisen askin korjaus sarjaa hyllyssä, Soita tuonne jos et ole vielä kerenny mitään lyömään lukkoon..
                          Muutenki asiantunevaa sakkia tuolla duunissa jotka on omistautunu vain ja ainoastaan automaatti laatikoihin.
                          Voishan tonne soittaa. Ylihuomenna otetaan aski irti mutta korjaajaa ei lyöty lukkoon! Ens viikolla aiko keretä laatikon kattoa Siekkisellä mutta ei osia hyllyssä! Esim D mäntäpakkaa mikä todennäkösesti viallinen liikkeelle lähdön takia!
                          Oon kuitenki itelle autoa tekemässä niin kannattaa kuitenkin huoltaa vanha laatikko kuntoon! Vaihtolootasta kun ei ikinä tiedä!
                          Last edited by Temes87; 26-11-2012, 21:17.
                          Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                          Ex. BMW E39 525dAT '01
                          Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                          Ex. BMW E39 525dAT '03
                          Ex. BMW E46 320dT '01
                          Ex. BMW E36 325Ci '94
                          Ex. BMW E36 318i '91
                          + 12kpl muita merkkejä

                          Comment

                          • Temes87
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 194
                            • Etelä

                            #88
                            Ja mitä mieltä ite ootte tuosta liikkeelle lähtö ongelmasta ku auto liikkuu huonosti peruuttaessa pihasta ja sen jälkeen laittaessa D:n päälle.
                            Mutta lähtee aikas normaalisti jos lähtee suoraan D:llä aamulla. Pitää vaan peruuttaa pihaan, ja sillon on hieman keula alaspäin!
                            Tyhjäkäynti ei auta liikkeelle lähtöön itellä!
                            Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                            Ex. BMW E39 525dAT '01
                            Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                            Ex. BMW E39 525dAT '03
                            Ex. BMW E46 320dT '01
                            Ex. BMW E36 325Ci '94
                            Ex. BMW E36 318i '91
                            + 12kpl muita merkkejä

                            Comment

                            • H-nkka
                              Newbiemmer
                              • Sep 2010
                              • 28
                              • Tampere

                              #89
                              Originally posted by Temes87 View Post
                              Noita nykimisvikoja tulee myös ilmamassamittarista! Ei anna koodeja aina!
                              Ootko aatellu tekeekö tietyssä laämpötilassa ton nykimisen vai aina?
                              Pintakaasulla vai aina? Hetken kuluttua tasakaasulla?
                              Onko tuo TCC solenoidi se tyyppivika solenoidi mistä paljon foorumilla juttua? Jos on nii aikovat vaihtaa sen samalla mullekki varmuuden vuoksi!
                              Tekeen sen aina, on sitten kylmä tai lämmin kone. Tasakaasulla ajessa nykii. Kiihdyttäessä ei nyi. Tcc-solenoidi on vissiin juuri se tyyppivika solenoidi joka näistä ilmeisesti menee.. Ainakin Jn-tradingista epäili sitä, niin se sitten vaihdettiin kun se ei paljoa maksanut.

                              Comment

                              • Temes87
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 194
                                • Etelä

                                #90
                                Originally posted by H-nkka View Post
                                Tekeen sen aina, on sitten kylmä tai lämmin kone. Tasakaasulla ajessa nykii. Kiihdyttäessä ei nyi. Tcc-solenoidi on vissiin juuri se tyyppivika solenoidi joka näistä ilmeisesti menee.. Ainakin Jn-tradingista epäili sitä, niin se sitten vaihdettiin kun se ei paljoa maksanut.
                                Nykiminenhän voi tulla myös vaihteiston sisäisistä kytkinlevyistä! Jos ne on kuluneet niin luistaa kuulemma samallalailla kun turbiini! Onko ollut minkälaiset öljyt sisällä laatikossa? Jos mustat niin kytkin on vissiin palanu!
                                Näin epäili myös monessa korjaamossa.
                                MAF anturi vika tekee ilmeisesti vaan tietyssä lämpötilassa.
                                Mulla tuo liikkeelle lähtö vika vähän erilaisempi ku sulla ku mulla tekee D ja pakko1:sellä ja pakko2:llakin sen! Mutta ei pakilla kuitenkaan!
                                Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                                Ex. BMW E39 525dAT '01
                                Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                                Ex. BMW E39 525dAT '03
                                Ex. BMW E46 320dT '01
                                Ex. BMW E36 325Ci '94
                                Ex. BMW E36 318i '91
                                + 12kpl muita merkkejä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎