Announcement

Collapse
No announcement yet.

320dA Automaatin ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #31
    Nii..
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Temes87
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 194
      • Etelä

      #32
      Originally posted by Supa View Post
      Nii..
      Niinpä nii.. Anteeksi
      Kyllä se nyt aikas varmaa on!
      Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
      Ex. BMW E39 525dAT '01
      Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
      Ex. BMW E39 525dAT '03
      Ex. BMW E46 320dT '01
      Ex. BMW E36 325Ci '94
      Ex. BMW E36 318i '91
      + 12kpl muita merkkejä

      Comment

      • sn3ak3r
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 22
        • Hyvinkää

        #33
        Kyllä veikkaisin että tuo turbiini on sökö. Itselleni juuri vaihdettiin uusi turbiini ja kierros hömppäilyt, jurnaus ja nykiminen loppui sen siljan tie(tästä myös toinen topikki täällä). Itselläni kustansi 1296€, sisältäen: työt, turbiini, laatikkoöljyt+suodatin. Toinen firma etelässä olisi ottanut tismalleen samasta hommasta ~2200€! Eli suosittelen kyselemään hieman tarjouksia!

        Comment

        • Temes87
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 194
          • Etelä

          #34
          Originally posted by sn3ak3r View Post
          Kyllä veikkaisin että tuo turbiini on sökö. Itselleni juuri vaihdettiin uusi turbiini ja kierros hömppäilyt, jurnaus ja nykiminen loppui sen siljan tie(tästä myös toinen topikki täällä). Itselläni kustansi 1296€, sisältäen: työt, turbiini, laatikkoöljyt+suodatin. Toinen firma etelässä olisi ottanut tismalleen samasta hommasta ~2200€! Eli suosittelen kyselemään hieman tarjouksia!
          Mistä ostit turbiinin? Oliko käytetty? Sitä turbiinia on vaikea todeta paskaksi koska siinä ei ole omaa anturia! Eikö se uutena maksa jonku 1400€ pelkkä turbiini..
          Mutta kyllä nyt on autonmyyjällä turbiini osto jonossa! Ehotti koko laatikon vaihtoa mutta laatikko toimii muuten kuin unelma niin ei kannata vaihtaa jos vaikka tulee huonompi..

          Miksi en löydä turbiinia noista bmwfans.info räjäytyskuvista?
          Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
          Ex. BMW E39 525dAT '01
          Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
          Ex. BMW E39 525dAT '03
          Ex. BMW E46 320dT '01
          Ex. BMW E36 325Ci '94
          Ex. BMW E36 318i '91
          + 12kpl muita merkkejä

          Comment

          • tuttifrutti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 247
            • Kitee

            #35
            Originally posted by Temes87 View Post
            Mistä ostit turbiinin? Oliko käytetty? Sitä turbiinia on vaikea todeta paskaksi koska siinä ei ole omaa anturia! Eikö se uutena maksa jonku 1400€ pelkkä turbiini..
            Mutta kyllä nyt on autonmyyjällä turbiini osto jonossa! Ehotti koko laatikon vaihtoa mutta laatikko toimii muuten kuin unelma niin ei kannata vaihtaa jos vaikka tulee huonompi..

            Miksi en löydä turbiinia noista bmwfans.info räjäytyskuvista?
            Halvimman vaihtoehdon se autonmyyjä sinne valitsee, kerta sen piikkiin ollaan korjaamassa. Käytettyyn autoon tulee luultavasti käytetty laatikko.

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #36
              Originally posted by Temes87 View Post

              Miksi en löydä turbiinia noista bmwfans.info räjäytyskuvista?


              osa #2

              tarkista oikea vuosimalli/valmistuskuukausi, se ei selvinnyt topicista.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Temes87
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 194
                • Etelä

                #37
                Originally posted by tuttifrutti View Post
                Halvimman vaihtoehdon se autonmyyjä sinne valitsee, kerta sen piikkiin ollaan korjaamassa. Käytettyyn autoon tulee luultavasti käytetty laatikko.
                Aiko hommata uuden tai 100% takuulla olevan turbiinin! Ei kannata vaihtaa koko lootaa.

                Originally posted by BeamR View Post
                http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=24&fg=05

                osa #2

                tarkista oikea vuosimalli/valmistuskuukausi, se ei selvinnyt topicista.
                Niinpä oliki.. En huomannu aluksi.

                Kylläkai luulis ton laatikon muuten olevan kunnossa kun öljy oli puhasta, ei rautaa ja venttiilikoneisto pelaa ja muutenki laatikko pehmyt ajella!
                Miten se turbiini alkaa luistaa että ei irroittais rautaa?? EIkö sen pitäis kulua ensin ennenkui alkaa luistaa, vai oonko ihan väärässä?
                Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                Ex. BMW E39 525dAT '01
                Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                Ex. BMW E39 525dAT '03
                Ex. BMW E46 320dT '01
                Ex. BMW E36 325Ci '94
                Ex. BMW E36 318i '91
                + 12kpl muita merkkejä

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #38
                  Eikai se mahoton idea ole että siivekkeet vääntyilee vaikkapa.
                  En ole tarkemmin tutustunut miten hajoavat yleensä.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • sn3ak3r
                    Newbiemmer
                    • May 2010
                    • 22
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Originally posted by Temes87 View Post
                    Mistä ostit turbiinin? Oliko käytetty? Sitä turbiinia on vaikea todeta paskaksi koska siinä ei ole omaa anturia! Eikö se uutena maksa jonku 1400€ pelkkä turbiini..
                    Mutta kyllä nyt on autonmyyjällä turbiini osto jonossa! Ehotti koko laatikon vaihtoa mutta laatikko toimii muuten kuin unelma niin ei kannata vaihtaa jos vaikka tulee huonompi..

                    Miksi en löydä turbiinia noista bmwfans.info räjäytyskuvista?
                    Turbiini tuli liikkeen kautta ja uusi turbiini sinne vaihdettiin. Maksoi kyseisessä liikkeessä 420€, mutta tuohon on heidän mukaansa kahta turbiinia toinen on juurikin tuo 420€ ja toinen olisi heidän kauttaan maksanut +700€. Etelämpänä pelkästä turbiinista pyydettiin 900€. Turussa on kyllä yksi pulju joka korjaakin noita turbiineja, mutta kun heille selitin että mitä tuo turbiini tekee niin sanoi vain että kannattaa suoraan uusi ostaa. Eivät kuitenkaan aivan uuden veroikseksi vanhaa huonoksi mennyttä turbiinia saa. Ja tosiaan millään sormella tuota turbiinin hajoamista ei voinut osoittaa. Mutta mitä olin automaatti korjaamoihin yhteyksissä ja selitin kaikki oireet, niin hekin epäilivät suoraan tuota turbiinia. Sekä varmistin vielä asian viemällä auton eräälle bemari kurulle ja automaatteihin erikoistuneelle kaverille koe ajoon, niin hänkin sitä sanoi. Joten ei muuta kun kiikutin auton pajalle ja hyvähän siitä tuli!
                    Last edited by sn3ak3r; 10-07-2012, 13:31.

                    Comment

                    • sn3ak3r
                      Newbiemmer
                      • May 2010
                      • 22
                      • Hyvinkää

                      #40
                      Originally posted by Supa View Post
                      Eikai se mahoton idea ole että siivekkeet vääntyilee vaikkapa.
                      En ole tarkemmin tutustunut miten hajoavat yleensä.
                      Mitä olen tässä pari kuukautta selvitellyt tuota turbiinin toimintaa, niin sen turbiinin sisällä on eräänlaiset kitkapinnat joiden avulla turbiini lukittuu laatikkoon. Mutta sitten kun nuo kitkapinnat alkavat olemaan heikentyneet ja laatikkon "ikiöljyt" olleet pitkään laatikkossa, niin se turbiini oli siinä.

                      Yleensä jos kuulema noihin laatikoihin tulee vikaa, niin se on yleensä aina tuo turbiini joka ensimmäisenä sieltä pettää... :/

                      Comment

                      • Temes87
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 194
                        • Etelä

                        #41
                        Originally posted by sn3ak3r View Post
                        Mitä olen tässä pari kuukautta selvitellyt tuota turbiinin toimintaa, niin sen turbiinin sisällä on eräänlaiset kitkapinnat joiden avulla turbiini lukittuu laatikkoon. Mutta sitten kun nuo kitkapinnat alkavat olemaan heikentyneet ja laatikkon "ikiöljyt" olleet pitkään laatikkossa, niin se turbiini oli siinä.

                        Yleensä jos kuulema noihin laatikoihin tulee vikaa, niin se on yleensä aina tuo turbiini joka ensimmäisenä sieltä pettää... :/
                        Itellä kuitenki viime vaihdosta 65tkm ja öljykin oli vielä suht puhasta. Näyttää niitä menevän muutenki näköjään.

                        Vaikuttaako tuo turbiinin toiminta tuohon sport vaihteeseen tai sitten manuaalin hitaaseen vaihtavuuteen? Vaihtaa kuitenki pehmeästi joka vaihteella..
                        Last edited by Temes87; 29-08-2012, 20:42.
                        Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                        Ex. BMW E39 525dAT '01
                        Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                        Ex. BMW E39 525dAT '03
                        Ex. BMW E46 320dT '01
                        Ex. BMW E36 325Ci '94
                        Ex. BMW E36 318i '91
                        + 12kpl muita merkkejä

                        Comment

                        • sn3ak3r
                          Newbiemmer
                          • May 2010
                          • 22
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Originally posted by Temes87 View Post
                          Itellä kuitenki viime vaihdosta 65tkm ja öljykin oli vielä suht puhasta. Näyttää niitä menevän muutenki näköjään. Ensimmäinen vaihto tosin vasta 125tkm kohalla!

                          Vaikuttaako tuo turbiinin toiminta tuohon sport vaihteeseen tai sitten manuaalin hitaaseen vaihtavuuteen? Vaihtaa kuitenki pehmeästi joka vaihteella..
                          Manuaali/sport puolella ei pitäisi turbiini häiriön takia olla teoriassa ongelmia ennen kuin vasta +80km/h nopeudessa.. Koska turbiini lukittuu vasta silloin. Mutta tietty saattaahan ajan kanssa tuo tehdä muutakin "jäynää". Koska itsellänikin tuo turbiini vika viikossa meni joka päivä huonompaan suuntaan.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #43
                            Tuossa videolla näkee hyvin momentinmuuntimen rakenteen. KLIK
                            Voihan siinä paljon muutakin mennä vikaan, mutta tyypillisesti lukituksen kitkapinta kuluu loppuun ja sitten siellä on lukituksessa metalli metallia vasten ja jossain vaiheessa lastua alkaa tulla.

                            Tuossa yksi metallille kulunut lukkolevy.

                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Temes87
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 194
                              • Etelä

                              #44
                              Originally posted by sn3ak3r View Post
                              Manuaali/sport puolella ei pitäisi turbiini häiriön takia olla teoriassa ongelmia ennen kuin vasta +80km/h nopeudessa.. Koska turbiini lukittuu vasta silloin. Mutta tietty saattaahan ajan kanssa tuo tehdä muutakin "jäynää". Koska itsellänikin tuo turbiini vika viikossa meni joka päivä huonompaan suuntaan.
                              Sport vaihe ei toimi yli 80 nopeudessa mutta alle toimii. Mutta jo kiihdyttää alhaalta Sport vaihteella niin pitää 4 vaihteen 110 nopeuteen ja vaihtaa sit 5.
                              Ja kyllä tämä jäynä on kestäny kuukauden ajan! Alussa oli vähän lievempää oireilua mutta nyt on pysyny ihan samoilla oireilla 2vk. Paitsi että ny 1vk seissy lisäksi.
                              Osia odottelen!!
                              Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                              Ex. BMW E39 525dAT '01
                              Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                              Ex. BMW E39 525dAT '03
                              Ex. BMW E46 320dT '01
                              Ex. BMW E36 325Ci '94
                              Ex. BMW E36 318i '91
                              + 12kpl muita merkkejä

                              Comment

                              • Temes87
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 194
                                • Etelä

                                #45
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuossa videolla näkee hyvin momentinmuuntimen rakenteen. KLIK
                                Voihan siinä paljon muutakin mennä vikaan, mutta tyypillisesti lukituksen kitkapinta kuluu loppuun ja sitten siellä on lukituksessa metalli metallia vasten ja jossain vaiheessa lastua alkaa tulla.
                                Eli voisko olla että ei ole vielä kulunu metallille asti mutta luistaa nyt jo! Kun on puhtaat öljyt..
                                Ja että edelliset öljyt on ollu väärät ja ollu paskaa kitkapinnoille?
                                Tietenki luulis uusien öljyjen auttavan jos vika olis ollu öljyssä.
                                Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000e
                                Ex. BMW E39 525dAT '01
                                Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
                                Ex. BMW E39 525dAT '03
                                Ex. BMW E46 320dT '01
                                Ex. BMW E36 325Ci '94
                                Ex. BMW E36 318i '91
                                + 12kpl muita merkkejä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎