TA-Technix alustasarja kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #31
    Originally posted by mikkis View Post
    Tästä jotain faktaa olemassa? :think

    Nuo Jom alustat ihan täyttä paskaa iskarit kusee melkeen heti kun olet alle laittanut

    Ta-technix laadultaan kuitenkin jo hiukan paremmat ja voin suositella hintaisekseen alustaksi
    Epäilen kans, että ei Jomilla ja TA:lla ole mitään tekemistä keskenään:think Tänään tuli noi etutolpat, niin onhan ne laadukkaamman näköisemmätkin, kun Jomit. Ensinnäkin jousi oli jo jäykempi kun allaolevissa jomeissa ja mielestäni iskarikin on vahvempaa materiaalia kun Jomissa. Lopullisen tuomion annan, kun saan alle!

    E: Ta:n jousissa oli numero sarja 1010. Tarkoittaako tuo maksimi massaa?
    Last edited by janke; 17-07-2013, 12:21.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #32
      Originally posted by janke View Post
      Epäilen kans, että ei Jomilla ja TA:lla ole mitään tekemistä keskenään:think Tänään tuli noi etutolpat, niin onhan ne laadukkaamman näköisemmätkin, kun Jomit. Ensinnäkin jousi oli jo jäykempi kun allaolevissa jomeissa ja mielestäni iskarikin on vahvempaa materiaalia kun Jomissa. Lopullisen tuomion annan, kun saan alle!

      E: Ta:n jousissa oli numero sarja 1010. Tarkoittaako tuo maksimi massaa?

      Joo ei ole Jomit samoja. TA ja Vmaxx on samaa kauraa. EVO1010 on ihan vaan sen jousen tyyppi. Jos haluaa pidemmän joustovaran ja kantavuutta, niin seuraava on EVO1020. Sillä ei tosin saa laskettua yhtä kenttään, mutta jos joku 50-60mm madallus riittää niin toi jousi on paljon parempi.

      Edit: tosin tuolla 1020 jousella voi sitten heittää ne turha "apujouset" jo suoraan pois.
      Last edited by bemu2000; 17-07-2013, 21:04.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • JNIJNI
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1486

        #33
        Tuossa uudessa liikuttimessa, eli juniorin E36:ssa (-96 318is) on tuo TA ja aika pomppivaa menoa on.

        Mikä olisi oikea ja toimiva alusta tuollaiseen laitteeseen?
        G21 LCI 330e xDrive 2022
        E93 M3

        Comment

        • Mik@
          BTCF Member
          • Jul 2010
          • 1413
          • Nurmes

          #34
          Originally posted by JNIJNI View Post
          Tuossa uudessa liikuttimessa, eli juniorin E36:ssa (-96 318is) on tuo TA ja aika pomppivaa menoa on.

          Mikä olisi oikea ja toimiva alusta tuollaiseen laitteeseen?
          Mulla oli joskus e36 coupessa FK:n coilit, mallia en nyt muista Olisko ollut silverline? Mutta olivat kuitenkin mukavan jämäkät, eivät mitenkään pinta kovat tms. Tästä postauksesta oli varmasti hirveästi hyötyä.
          E61 520Da

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #35
            Originally posted by bemu2000 View Post
            Joo ei ole Jomit samoja. TA ja Vmaxx on samaa kauraa. EVO1010 on ihan vaan sen jousen tyyppi. Jos haluaa pidemmän joustovaran ja kantavuutta, niin seuraava on EVO1020. Sillä ei tosin saa laskettua yhtä kenttään, mutta jos joku 50-60mm madallus riittää niin toi jousi on paljon parempi.

            Edit: tosin tuolla 1020 jousella voi sitten heittää ne turha "apujouset" jo suoraan pois.
            Tuolla alusta topicissa jo kyselinkin, että onko kokemuksia kenelläkään noista linkin takana olevista jousista? Eli, saisi tilattua apu-jouset sekä pää-jouset coileihin! Ongelma vain, että mistä tietäisi saada e39 esim. hieman pehmeämpi jousi yhdistelmä jos tuntuukin hiukan kovalta nuo Ta:n tolpat!? Vieläkään en osaa sanoa, että miltä tuntuu noi ta:t, kun menee vielä joku pvä, että ehdin vaihtaa ne alle.

            Eli tuossa linkki:http://shop.mamasan.fi/product/show/...ng-vaihtojousi

            Mistä tiedän kuinka kovat/jäykät noi Ta-Technixien jouset sitten on? Tuolla linkissä laittaa "Suora" ja jouselle vaikka pituudeksi 180mm ja seuraavaksi saa valita sitten jäykkyyden X.kg/mm kohden:think Jos jollain kokemusta, niin hiukan infoa kehiin!?
            Last edited by janke; 17-07-2013, 22:48.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #36
              Originally posted by janke View Post
              Tuolla alusta topicissa jo kyselinkin, että onko kokemuksia kenelläkään noista linkin takana olevista jousista? Eli, saisi tilattua apu-jouset sekä pää-jouset coileihin! Ongelma vain, että mistä tietäisi saada e39 esim. hieman pehmeämpi jousi yhdistelmä jos tuntuukin hiukan kovalta nuo Ta:n tolpat!? Vieläkään en osaa sanoa, että miltä tuntuu noi ta:t, kun menee vielä joku pvä, että ehdin vaihtaa ne alle.

              Eli tuossa linkki:http://shop.mamasan.fi/product/show/...ng-vaihtojousi

              Mistä tiedän kuinka kovat/jäykät noi Ta-Technixien jouset sitten on? Tuolla linkissä laittaa "Suora" ja jouselle vaikka pituudeksi 180mm ja seuraavaksi saa valita sitten jäykkyyden X.kg/mm kohden:think Jos jollain kokemusta, niin hiukan infoa kehiin!?


              Ei se EVO1010 jousi ole jäykkä. Joustovara vaan tosi lyhyt ja raskaassa autossa käytännössä pohjilla kokoajan. En ymmärrä miksi se on vakiona laitettu E39:n alustaan.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #37
                Originally posted by JNIJNI View Post
                Tuossa uudessa liikuttimessa, eli juniorin E36:ssa (-96 318is) on tuo TA ja aika pomppivaa menoa on.

                Mikä olisi oikea ja toimiva alusta tuollaiseen laitteeseen?

                Joo TA-Technix coilit on tarkoitettu siihen että laitetaan auto kenttään halvalla. Jos ei mitään överi madalluksia halua, eikä tarvi zippi netto alustaa, niin kyllähän joku -30-40mm H&R/Eibach/Bilstein kombo on hyvä. 500e hintaan saa jo hyvän kiinteän alustan.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  #38
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Ei se EVO1010 jousi ole jäykkä. Joustovara vaan tosi lyhyt ja raskaassa autossa käytännössä pohjilla kokoajan. En ymmärrä miksi se on vakiona laitettu E39:n alustaan.
                  Ok. Eli, vaihtoehto olisikin tuo mainitsemasi Evo1020 jos haluaisi hiukan "Joustavamman" alustan? Toki, eikait näillä säädettävillä haetakkaan sitä mukavaa sunnuntai ajelu fiilistä, enkä minäkään sitä hae, mutta sitä pintakovuuden minimointia lähtisin hakemaan, jos se onnistuu jotenkin, vaikka vielä ei voi sanoa mitään... tolpat edelleen laatikossa.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Juu50
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 300
                    • Kouvola

                    #39
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Joo TA-Technix coilit on tarkoitettu siihen että laitetaan auto kenttään halvalla.
                    Tämä +1
                    Itsekin sijoittaisin kerralla kunnon alustaan jos ajomukavuutta lähtisin tavoittelemaan.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      #40
                      Kertokaas nyt, että mitä noissa coileissa tekee niillä apujouseilla? Netistä vain lukenut, että ne pitää ne "pää-jouset" paikallaan, että tuoko virka ainoastaan, vai onko niillä mitään tekemistä jouston kanssa? Voikohan noi apujouset heittää helvettiin tuosta TA-technixistä?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        #41
                        Ne pitää ne paikallaan. Kun paino on renkaillaan niin ne on aina lytyssä.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          #42
                          Originally posted by janke View Post
                          Kertokaas nyt, että mitä noissa coileissa tekee niillä apujouseilla? Netistä vain lukenut, että ne pitää ne "pää-jouset" paikallaan, että tuoko virka ainoastaan, vai onko niillä mitään tekemistä jouston kanssa? Voikohan noi apujouset heittää helvettiin tuosta TA-technixistä?

                          Varsinkin EVO1010 jousi on niin lyhyt, että säätö saa olla aika ylhäällä ettei jousi jää löysälle, kun nostaa renkaan ilmaan. Ei sillä apujousella tosiaan noissa halvoissa seteissä ole mitään muuta tarkoitusta.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            #43
                            Ta-Technixit tuli laitettua eteen ja mielestäni toimii todella hyvin ainakin näin uutena. Positiivisesti yllätyin, kun moni on kehunut noita tolppia koviksi, mutta ei ne ainakaan minun autoa miksikään kivireeksi muuttaneet. Jännä homma, kun auto rupesi kulkemaan suoraan ja ohjauksestakin tuli paljon tarkempi vaikka en tiedä vaikuttiko enempi, kun väännin etu camberit johkin ~0,10 asteen tienoille, kun edelliset olivat paljon alle ja eivätkä oleet edes symmetrisesti.. että tiedä sitten vaikuttiko tuokin asiaan paljonkin... toki,suuntakseen pitäisi mennä piahkoin!! Edellisiä Jom:eja en voi suositella kellekkään! Ovat kyllä ihan paskoja, ainakin laadullisesti, kun eivät kestäneet sitten yhtään. Toivottavasti nämä Ta:t kestäisi jonkun aikaa


                            Tyytyväinen olen tolppiin ja autolla on nyt ensinmäistä kertaa minulla ollessaan nautinto ajaa
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1371
                              • Tampere

                              #44
                              Kesäkeleillä toimiikin ihan ok, mutta talvisin meno on melko röykkyistä. Itse päivitin hieman parempaan ensimmäisen talven jälkeen.

                              Comment

                              • pablo
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 732
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Nostetaan vanhaa topiccia.

                                Onkohan vika,ominaisuus vai asennusvirhe omalla kohdalla, kun asensin omaan e46:seen setin.

                                Pyörännavan kiinnitys jää alapäästä väljäksi vaikka miten tiukkaan vetää ruuvin kiinni. Napa keikkuu todella paljon.

                                Mietin et voiko se tolpan hahloon tuleva "ohjuritappi" olla liian paksu ettei navan puoli pääse tarpeeks puristuu, mutta pelkkää holkkia kokeillessa kyllä se siihen mielestäni puristui. Tosin voimaahan sen vääntelyyn ei saa toisin kuin tolpan kans.

                                -Anssi

                                Comment

                                Working...
                                X