Tuommonen alusta ollut nyt vähän toista vuotta alla tuossa omassa e36:ssa. Toimii edelleen niin kuin uutenakin. Kuten muutkin sanoo, niin vähänhän tuo on pintakova, mutta ei se mielestäni tuon hintaluokan alustaksi niiiiin surkea ole. Ja kun oppii monttuja vähän väistämään, niin hyvin sen kanssa pärjää
Tietysti jos lompakossa täytettä riittää, niin kannattaisihan se sijoittaa vähän enemmän laadukkaampaan alustaan, mutta opiskelijabudjetilla tuo on mielestäni ihan toimiva ratkaisu.
Kiitos vastauksesta. Tosiaanki... jos lompakko antaisi myöden niin varmasti vaihtaisin kyllä toisen autonkin Mutta joo, laitan sitten kyseisen setin tilaukseen ja katotaan sitten miltä tuntuu.
Kahessa edellisessä E36:ssa on ollu ta-hetekka ja itselläni nuista ei oo mitään pahaa sanottavaa. Hinta on edullinen ja muutenki ihan mainio alusta päivittäiseen ajoon. Nykyisessä skodassa on myös samanmoinen alusta ja hyvin on pelittäny. Eli kaikenkaikkiaan hintansa väärti
Sawo Connection - Normaalisti kännissä ja alasti
ALV 0% connection
BMW E91 330xd
Ex:
BMW F31 318dA
BMW E61 525dA LCI
BMW E36 318is coupe
BMW E36 316 Touring -98 "YrRyKkÄ"
BMW E30 316
BMW E34 520
Kahessa edellisessä E36:ssa on ollu ta-hetekka ja itselläni nuista ei oo mitään pahaa sanottavaa. Hinta on edullinen ja muutenki ihan mainio alusta päivittäiseen ajoon. Nykyisessä skodassa on myös samanmoinen alusta ja hyvin on pelittäny. Eli kaikenkaikkiaan hintansa väärti
Ok. Edelliset tolpat ovat Jom-merkkiset ja ei tarvi sellasia laittaa enää mihkään vekottimeen. Jos ei mehut tullut pihalle, niin sitten iskarit väleytyivät siinä rungossaan niin, että alkoi lonksumaan ja heilumaan. Odotan että nämä TA halppikset kestäisivät edes jonkun aikaa.
En voi suositella. Ihan liian kova kaupunkiajoon. Maantiellä sen kanssa pystyy jollain tasolla elämään. Kovassa vauhdissa vasta alkaa joustamaan. Susipaska alusta. Omassa edelleen tämä alusta, pohdinnan alla on siirrynkö Bilstein+H&R alustaan vai Sachs Advantage+H&R.
Tossa E34:ssa on ollut toi alusta nyt kolmisen kuukautta, ja vaikka se nyt ei mikään loistava ole niin kyllä tuolla ajaa. Opiskelijana kun ei tosiaan varaa ollut mihinkään kalliiseen. Töyssyihin ei kovinkaan kovaa viitti ajella, tosin ei johdu pelkästään tosta alustasta kun tossa on taas kaikkea muutakin väljänä
En voi suositella. Ihan liian kova kaupunkiajoon. Maantiellä sen kanssa pystyy jollain tasolla elämään. Kovassa vauhdissa vasta alkaa joustamaan. Susipaska alusta. Omassa edelleen tämä alusta, pohdinnan alla on siirrynkö Bilstein+H&R alustaan vai Sachs Advantage+H&R.
Täältä ääni bilstein b4+h&r yhdistelmälle... Ei ollut halvin mut ei myöskään kallein (koko alusta 400€), laadukkaan olonen ja mukava alusta, sekä madallus kaupanpäälle! Madallus toki toi sitten mukanaan esiin kaikki muut alustan väljyydet
Täällä kans toukassa alla ta-technicx ja ihan tyytyväinen olen ollut. Jos viittii pahimmat montut kierrellä ajaa asiansa myös jokapäiväisessä käytössä myös 30 sarjan renkailla. Talvellakaan ei suurempia ongelmia ollut ja kestänytkin vähän yli vuoden..
Täällä myös alla olleet vermeet mutta ei enään koska eipähän ne kestänyt kuin vajaat 60tkm eli n.1,5 vuotta. Ekaks meni toinen takaiskari ja toinen oli jo menossa. Etupää kolisi minulla jatkuvasti eli väljyyttä löytyy ja säätömutterit oli mahdoton avata vaikka yritin yli metrisellä jatkovarrella vääntää. Koiranluita saa vaihtaa puolenvuoden välein jos on ne 16cm:set jotka ei ole ihan ilmaisia. Tässä omat kokemukset moisesta alustasta.
kyllähän se fakta on että alle tonnin säädettävät alustat on paskoja. kiinteellä madalluksella saakin varmasti jo ihan ok alustan. itse olen Tuning artseja asennellut ja kyllähän ne aikamoiset hyppykepit ovat mutta ainakin halvat. kestosta ei tietoa.
FK AK oli omasta mielestäni ihan ok hintaansa nähden. JOM on ihan samaa paskaa kuin tuning artsit eli ta tekniksisksit...
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Eiköhän tuo FK AK mene samaan halpaan "paska" kastiin kun muutkin. Tuskinpa se sen laadukkaampi on kuin jom/ta-technix. Kokemuksia löytyy kaikista. Vuoden ollut nyt Ta-Technix alla ja hyvin pelittää tuollaisessa normaalissa kaupunki ja matka-ajossa. Hintalaatusuhde kohdillaan, mitä nyt tuollaiselta 300e alustalta voi odottaakkaan
Alustana ihan ok, takajouset vaan saisivat olla jäykemmät niinkun aikasemminkin todettu. Mukana tulevista koiranluista ei voi sanoa samaa, 4kk ollut alla ja molemmilta puolilta kumit revennyt yläpäistä. :think
Mulla sigun toukassa oli 2 vuotta vanha ta-technicsin ~300e setti. Säätövaraa oli kyllä reilusti. Vuoden jälkeen takaiskarit oksensi öllet pihalle ja perä oli jo ennen sitä todella löysä. Säätö palikan sai laittaa ihan tappiin ja siltikin perä vajosi vajoamistaan.
Edessä jouset lössähti ja joustovara oli todella olematon ja kolahti helposti "pohjaan".
Ratkaisu->
TA-setti roskiin ja Bilstein B12 prokit, eibachin 30/20 jousilla alle, uudet iskarin yläpäät joka kulmaan. avot. Etupää jäi hieman korkeaksi, mutta asiaa voinen korjata hieman madaltavilla jousilautasilla.
Itselläni ollut reilu 2 vuotta (40tkm) e36 touringissa ta-tekniks halpuri alusta. Alusta on mielestäni aivan liian pintakova. Hyvin se on kestänyt ja säädöt pelaavat ilman ylimääräistä voimaa ja väkivaltaa. Olen painepesurilla pessyt kierteet puhtaaksi ennen säätöä, sekä rasvannut säädön jälkeen "avohammasratas" rasvalla.
Mielestäni tuo alusta on hyvä hankinta jos haluaa auton kenttään ja on valmis tinkimään ajomukavuudesta.
E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti E30 316 4d '89 E36 M3 Coupe '93 F30 318d '13
Comment