E46 Vanne- rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by JMTN View Post
    Jos pikkasen viitsit selata edellisiä sivuja taaksepäin, niin löytyis vastaus.
    Ei mahdu edes kapealla kumilla, vakio kaarissa pyöriin raapimatta.
    Se on vähä ku ettis neulaa heinäsuovasta, ei sitä voi tietää miltä sivulta löytyy... (Vois olla vaikka ekassa viestissä joku karkea kollaasi mitkä mahtuu, mitkä ei jne? :think )

    Niin mä vähä arvelinkin ettei mahdu, mahtuuko sitten ees mankeloimalla?

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Pikanen kyssäri, mahtuuko 18" vanne 8" et 15 ja 9,5" et 25 e46 toukan alle? :think

    Lähinnähän nuo tulee pirun ulos...

    Jollaa kapeella rengastuksella tietty..
    Jos pikkasen viitsit selata edellisiä sivuja taaksepäin, niin löytyis vastaus.
    Ei mahdu edes kapealla kumilla, vakio kaarissa pyöriin raapimatta.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Pikanen kyssäri, mahtuuko 18" vanne 8" et 15 ja 9,5" et 25 e46 toukan alle? :think

    Lähinnähän nuo tulee pirun ulos...

    Jollaa kapeella rengastuksella tietty..

    Leave a comment:


  • Markus
    replied
    Originally posted by Pekumie View Post
    Mulla on farkussa bc racingin coilit ja 8,5x19" ET34 vanne, vielä on reippaasti tilaa tolppaan
    Itsellä taas Eibach Pro Street S -coilit. 8.5x19 ET40 -vanteilla jää noin 3 mm (=juuri ja juuri riittävästi) tilaa tolpan ja vanteen väliin.

    Leave a comment:


  • Pekumie
    replied
    Originally posted by Nikke- View Post
    Mites porukka on nuitten pyöränpulttejen kans toiminu ku on speicereitä laitettu? :think
    Tohtiiko niitä vakio pitusia pultteja käyttää esim 5mm tai 10mm lättyjen kans?
    Vai suosiolla pitemmät?
    Ja itelle ois josai välisä luultavasti tulosa bc racing coilit.
    Mites tuommonen vanne kokoa 8,5x19" ET lukua vanteesa ei lukenu mut vissii luokkaa 30-35, ottaako etuiskariin kiinni? :think
    Vai tilaanko 5-10mm lätyt samaan pakettiin niin ei tarvi murehtia sen enempää.
    Mulla on farkussa bc racingin coilit ja 8,5x19" ET34 vanne, vielä on reippaasti tilaa tolppaan

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Carrera View Post
    Mulla olisi ylimääräisenä setti 225/45/17 + 255/40/17 Federalin RS-R "semislicksejä".

    Kysymys kuuluu mahtuuko nuo takarenkaat pyörimään nätisti 330Ci M-Sportin alle M-Sport orkkis vanteilla? Vanteet on edessä 7,5" ET41 ja takana 8,5" ET50. Normi renkainahan noissa on 225/45/17 + 245/40/17. Pyöränaukot ovat vielä tehtaan jäljiltä.
    Mahtuu.

    Leave a comment:


  • Carrera
    replied
    330Ci + 17" semislicksit

    Mulla olisi ylimääräisenä setti 225/45/17 + 255/40/17 Federalin RS-R "semislicksejä".

    Kysymys kuuluu mahtuuko nuo takarenkaat pyörimään nätisti 330Ci M-Sportin alle M-Sport orkkis vanteilla? Vanteet on edessä 7,5" ET41 ja takana 8,5" ET50. Normi renkainahan noissa on 225/45/17 + 245/40/17. Pyöränaukot ovat vielä tehtaan jäljiltä.

    Leave a comment:


  • Markus
    replied
    Omia kokeiluja ja kokemuksia:

    E46 330Ci -02 (Coupe):

    Alusta: Eibach Pro Street S. Korkeus edessä pyöränkaaresta renkaan keskiöön 320 mm ja takana 310 mm.

    Pyöränkulmat: Edessä ja takana camberit niin pystyssä kuin saa (eteen tehty lisää säätövaraa tolpan yläpään reikiä viilaamalla). Renkaat kuluvat näillä kulmilla normaaliajossa tasaisesti koko leveydeltä.


    Etupää, vakiokaaret:
    8.5x19 ET40 + 225/35R19 (Syron Race1 = kapeahko kulutuspinta suhteessa nimellisleveyteen)
    8x19 ET37 + 225/35R19 (Hankook Ventus S1 Evo2 = "normaalin" levyinen kulutuspinta suhteessa nimellisleveyteen)

    Mahtuu pyörimään ongelmitta.


    Takapää, vakiokaaret:

    1. 9x19 ET43 + 255/30R19 (Syron Race1 = kapeahko kulutuspinta suhteessa nimellisleveyteen)

    Mahtuu pyörimään.


    2. 9x19 ET41 + 255/30R19 (Syron Race1 = kapeahko kulutuspinta suhteessa nimellisleveyteen)

    Otti vain muutaman kerran toiselta puolelta lokasuojankaaren sisäkanttiin kiinni isossa joustoliikkeessä.


    3. 9x19 ET39 + 255/30R19 (Syron Race1 = kapeahko kulutuspinta suhteessa nimellisleveyteen)

    Ei mahdu pyörimään, vaan ottaa molemmilla puolilla kiinni lokasuojan kaaren sisäkanttiin, josta kuluu maali puhki. Voisi saada mahtumaan myös camberia säätämällä, mutta sitten renkaat saattaisivat alkaa kulua sisäreunoilta.


    Takapää, kevyesti mankeloidut kaaret:

    4. 9x19 ET39 + 255/30R19 (Hankook Ventus S1 Evo2 = "normaalin" levyinen kulutuspinta suhteessa nimellisleveyteen)

    Ei mahdu vakiona, vaan ottaa hieman enemmän kiinni kuin kohdassa 3. Saa mahtumaan (camberit niin pystyssä kuin saa vakiosäädöillä) kevyellä kaaren sisäkantin mankeloinnilla ja hiomalla hieman takapuskurin nurkan kohdalla törröttävää pellin nurkkaa jouhevamman muotoiseksi. Lisäksi tarvitaan vielä takapuskurin ylänurkan kiinnitysraudan pultin lyhennys mutterin tasoon.


    Rengasmerkillä ja mallilla on paljon vaikutusta silloin, kun ollaan tarkalla mahtumisen suhteen. Esim. 255/30R19 Bridgestone Potenza RE050A RFT:n kulutuspinta on 15 mm leveämpi kuin Syron Race1:n, eli Potenzoja ei saisi mahtumaan lähellekään yhtä pienellä mankeloinnilla. Hankook Ventus S1 Evo2 taas on jotakin noiden väliltä.
    Last edited by Markus; 23-06-2014, 20:29. Reason: Kohta 4. lisätty.

    Leave a comment:


  • fex
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Ei mahdu eteen 245/35. Oikea halkaisija tulee 225/35 renkailla, jos vaan riittää taakse kantavuus.
    Kiitoksia bemu2000 ja muut infosta.
    Takana on lähes uudet Pirellin renkaat joten en haluaisi ostaa neljää rengasta samalla vaan joku muu ratkaisu olisi hyvä.

    Eikö 215/40-19 ja 245/35-19 ole lähes ellei jopa täysin sama halkaisijaltaan?
    245/35-R19 tires are 0.02 inches (0.5 mm) smaller in diameter than 215/40-R19 tires and the speedometer difference is 0.1%


    Tilanne:
    -Pirellit kuluneet ~2mm ympärysmitta uusilla ~2055mm
    -Edessä 8.5" vanne johon 215/40 kumi venyy hiukan(?), ympärysmitta 2056,5mm - venyminen.

    Teoriassa näillä setupeilla en saa central differentialia autostani rikki.
    Oletteko samaa mieltä kanssani?

    Voiko tuossa 215/40-19 kumissa olla jotain ongelmia pienuuden takia?
    Onkohan tuommosia kumeja edes olemassa.
    EDIT: Ei löydy tuommoista kokoa mistään .

    Mahtuuko 265/30 pyörii takana mankeloimatta? Ois tarkotus toistaiseksi ilman kaarien muokkausta mennä joten täytynee varmaan tyytyä 225/35 joka puolelle jos kantavuus tosiaan riittää.

    Kiitos jo etukäteen
    Last edited by fex; 21-05-2014, 09:31.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by fex View Post
    Mitä olen tutkinut asiaa ilmeisesti tärkeintä näin kesäisillä pitävillä teillä on lähes yhtenäinen renkaan ympärysmitta, jotta rattaat voimansiirrossa pyörisivät samaa vauhtia. En kyllä varma ole.

    Mahtuuko edessä ongelmitta pyörimään 245/35 kumi.? Ois sama kun takana, mutta ei kehtais ostaa kumia ja laittaa alle joka ei sitten mahdu.
    Helpostihan tuon testaa kun käyttää takavannetta edessä kun sen saan.

    Unohtunu sanoo et coilisatsi autossa on.

    Ei mahdu eteen 245/35. Oikea halkaisija tulee 225/35 renkailla, jos vaan riittää taakse kantavuus.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Menee alle. Joku nelikoista tietävä kertonee seuraavaan kysymykseen vastauksen.
    Eikös nelikoissa pidä olla yhtä leveät kumit joka kulmassa? Varmaan fiksuin 235-35 ympäri auton? Taikka 225-35, niin ei tule heittoakaan orkkiskokoon.

    Ei tarvitse olla samanlevyiset kumit. Riittää että halkaisija on riittävän tarkasti sama. esim. 225/35-19 ja 265/30-19 on hyvä yhdistelmä.

    Leave a comment:


  • fex
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Menee alle. Joku nelikoista tietävä kertonee seuraavaan kysymykseen vastauksen.
    Eikös nelikoissa pidä olla yhtä leveät kumit joka kulmassa? Varmaan fiksuin 235-35 ympäri auton? Taikka 225-35, niin ei tule heittoakaan orkkiskokoon.
    Mitä olen tutkinut asiaa ilmeisesti tärkeintä näin kesäisillä pitävillä teillä on lähes yhtenäinen renkaan ympärysmitta, jotta rattaat voimansiirrossa pyörisivät samaa vauhtia. En kyllä varma ole.

    Mahtuuko edessä ongelmitta pyörimään 245/35 kumi.? Ois sama kun takana, mutta ei kehtais ostaa kumia ja laittaa alle joka ei sitten mahdu.
    Helpostihan tuon testaa kun käyttää takavannetta edessä kun sen saan.

    Unohtunu sanoo et coilisatsi autossa on.
    Last edited by fex; 20-05-2014, 19:21.

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Originally posted by fex View Post
    Auto 330xdA touring -01

    Passaako hyvin 19x8.5 et38 vanteet?

    Toisekseen vanteilla olevien kumien tilanne on tämä:
    245/35-R19 tires are 0.28 inches (7 mm) larger in diameter than 235/35-R19 tires and the speedometer difference is 1.1%


    1.1% heittoa tuon laskurin mukaan. Mitä sanoo ammattimiehet nelivedon ja automaatin herkkyydestä?

    Huomioitavaa myös, että edessä lähes loppuunajetut ja takana lähes uudet.
    Järkevintä varmaan laittaa uudet eteen, jotta ympärysmitat täsmäisi paremmin?

    Mitkä on suositellut rengaskoot kyseiseen autoon 19" vanteilla näin muuten?
    Menee alle. Joku nelikoista tietävä kertonee seuraavaan kysymykseen vastauksen.
    Eikös nelikoissa pidä olla yhtä leveät kumit joka kulmassa? Varmaan fiksuin 235-35 ympäri auton? Taikka 225-35, niin ei tule heittoakaan orkkiskokoon.

    Leave a comment:


  • fex
    replied
    Auto 330xdA touring -01

    Passaako hyvin 19x8.5 et38 vanteet?

    Toisekseen vanteilla olevien kumien tilanne on tämä:
    245/35-R19 tires are 0.28 inches (7 mm) larger in diameter than 235/35-R19 tires and the speedometer difference is 1.1%


    1.1% heittoa tuon laskurin mukaan. Mitä sanoo ammattimiehet nelivedon ja automaatin herkkyydestä?

    Huomioitavaa myös, että edessä lähes loppuunajetut ja takana lähes uudet.
    Järkevintä varmaan laittaa uudet eteen, jotta ympärysmitat täsmäisi paremmin?

    Mitkä on suositellut rengaskoot kyseiseen autoon 19" vanteilla näin muuten?

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Menee alle mutta ei mahdu pyörimään ja näyttää järjettömän typerältä.

    edit. niin ja rengastuksellakin on aika merkittävä rooli tuossa "pyörimisasiassa".
    Last edited by McBeast; 20-05-2014, 07:06.

    Leave a comment:

Working...
X