Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 Automaattiin Alpina B3 Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Juurikin näin. Vanhemmissa ei onnistu koska softan referenssi numerot ei mätsää.
    Koittanukki olen olen yhteen juuri vanhempaan ku 0307 ja winkfp sanoo jotakuinkin näin :

    Error. Ecu number not Match. BSU not possible. Eli bootsectorupdate ei kelpaa.
    Expert modella nuita saa pakotettua miten vaan, mutta en suosittele koska se ecu on siellä oikeen kivasti laatikon sisässä.
    Ok..eli -06 lienee tekemätön paikka.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5442
      • S:t Karins

      #32
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Juurikin näin. Vanhemmissa ei onnistu koska softan referenssi numerot ei mätsää.
      Koittanukki olen olen yhteen juuri vanhempaan ku 0307 ja winkfp sanoo jotakuinkin näin :

      Error. Ecu number not Match. BSU not possible. Eli bootsectorupdate ei kelpaa.
      Expert modella nuita saa pakotettua miten vaan, mutta en suosittele koska se ecu on siellä oikeen kivasti laatikon sisässä.
      Tuo purkki (vai koko mekatroniikkayksikkö) lienee vihdettavissa uudemmasta laatikosta?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        #33
        Eikös tuo D3 Alpinan flashi kävisi? Vai käykö tuo vaan 335d, kun käsittääkseni eri loota kuin 330d.

        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by bemmeri View Post
          Eikös tuo D3 Alpinan flashi kävisi? Vai käykö tuo vaan 335d, kun käsittääkseni eri loota kuin 330d.

          https://www.google.fi/url?sa=t&sourc...FHwexadN5tFaZQ
          Eikö niissä ole sama pötikkä.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            #35
            Kysäisin MHD tuningilta laatikon ohjelmoinnista 335i automaatista.
            Lähinnä sitä saako pakkovaihteet päälle, ettei pykällä isompaa manuaalipuolella kun rajoitin tulee.
            Vastasivat, ettei tiettävästi kukaan ole vielä laatikon ohjelmistoa "murtanut" pakkovaihdom osalta, mutta arvelivat sen tapahtuvan jossain vaiheessa. Kuulemma useampi henkilö puuhastelee asian tiimoilta (ei MHD:n puolelta, vaan jotain "harrastajia", tms.).

            Oma valinta olisi "US sport flash" yhditettynä Alpinan rev-matchilla ja vaihdenäytöllä myös D:llä, sekä pakkovaihtaminen.
            Last edited by bemmeri; 27-11-2015, 19:06.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              #36
              Originally posted by bemmeri View Post
              Kysäisin MHD tuningilta laatikon ohjelmoinnista 335i automaatista.
              Lähinnä sitä saako pakkovaihteet päälle, ettei pykällä isompaa manuaalipuolella kun rajoitin tulee.
              Vastasivat, ettei tiettävästi kukaan ole vielä laatikon ohjelmistoa "murtanut" pakkovaihdom osalta, mutta arvelivat sen tapahtuvan jossain vaiheessa. Kuulemma useampi henkilö puuhastelee asian tiimoilta (ei MHD:n puolelta, vaan jotain "harrastajia", tms.).

              Oma valinta olisi "US sport flash" yhditettynä Alpinan rev-matchilla ja vaihdenäytöllä myös D:llä, sekä pakkovaihtaminen.
              Tuo US sport flässi toimii tollasenaankin ihan hyvin mun mielestä. Ainoa mitä vanhasta kaipaan on se, että D:llä lähtee rauhallisessa ajossa kakkosella niinkun stock flashilla, sport flashilla lähtee aina ykkösellä. S-puolta en juurikaan käytä koska huudattaa tarpeettomasti konetta pintakaasullakin, M-puoli toimii mukavan napakasti kuten myös D. Toisaalta ihan hyvä että M-puolellakin vaihtaa rajoittajalla itsestään eipä sitä rajoittajaa vasten oo mielekästä paukutella pidempään. D:llä 6nen vaihtuu stockiflashia myöhemmin.
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • yarski
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 312
                • Rauma

                #37
                "D:llä lähtee rauhallisessa ajossa kakkosella niinkun stock flashilla, sport flashilla lähtee aina ykkösellä"

                Ööö, en ihan ymmärtänyt nyt (näin käy usein kyllä )
                Kyllä mun bemu lähtee liikkeelle ihan ykkösellä stock-flashilla... ?
                US-sport flashia on pitänyt laittaa täälläkin, en vaan onnistunut ite. Joku konfiguraatio vika koneella. Pitänee käydä supparilla kun talvirenkaista joskus eroon pääsee, nyt tuolla ei juuri väliä ole...
                Vaan hyvä kuulla että kokemukset on ollut positiivisia, vahvistaa omat mielikuvat että tuo pitää saada
                G26 i4 M50 supercharged
                ex: F36 440i xdrive msport
                ex: E91 335 lci xdrive msport

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  #38
                  Originally posted by yarski View Post
                  "D:llä lähtee rauhallisessa ajossa kakkosella niinkun stock flashilla, sport flashilla lähtee aina ykkösellä"

                  Ööö, en ihan ymmärtänyt nyt (näin käy usein kyllä )
                  Kyllä mun bemu lähtee liikkeelle ihan ykkösellä stock-flashilla... ?
                  US-sport flashia on pitänyt laittaa täälläkin, en vaan onnistunut ite. Joku konfiguraatio vika koneella. Pitänee käydä supparilla kun talvirenkaista joskus eroon pääsee, nyt tuolla ei juuri väliä ole...
                  Vaan hyvä kuulla että kokemukset on ollut positiivisia, vahvistaa omat mielikuvat että tuo pitää saada
                  Stock flashilla rauhallisesti lähtemällä D:llä mulla lähti aina kakkosella, jos poljinta painoi syvemmälle sitten lähti ykkösellä kyllä.
                  Tällä lähtee aina ykkösellä.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5442
                    • S:t Karins

                    #39
                    Kiihdytyshommissa olisi ykköstoivomus ettei laatikko vaihda manuaaliasennossa ikinä vaihdetta, homma kuuluu kuskille. Nyt tulee helposti "tuplavaihtoja" ja se veto on aina sitten siinä...
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      #40
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Kiihdytyshommissa olisi ykköstoivomus ettei laatikko vaihda manuaaliasennossa ikinä vaihdetta, homma kuuluu kuskille. Nyt tulee helposti "tuplavaihtoja" ja se veto on aina sitten siinä...
                      Joo toi on kyllä totta, tossa tilanteessa menee homma pipariksi jos automatiikka ja kuski päättää samalla kohtaa vaihtaa vaihdetta ja menee 2 pykälää isommalle samantien.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • ReDDog
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 456
                        • Nurmijärvi

                        #41
                        Mä oon pidemmän aikaa ettiny laatikkoon flashia, jos joku noita uudellamaalla saisi tehtyä niin täällä olisi yksi ''asiakas'' jonossa. :think
                        Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                        Ex:
                        E92 ///M3 Silverstone II
                        E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                        E46 ///M3 Phoenix Gelb
                        E90 320i '05

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #42
                          Tampereela onnistuu flässäys. Olen menossa Helsinkiin joulukuun puolivälin tienoilla, silloin voisi onnistua myös.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • ReDDog
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 456
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Originally posted by böntti View Post
                            Tampereela onnistuu flässäys. Olen menossa Helsinkiin joulukuun puolivälin tienoilla, silloin voisi onnistua myös.
                            Pistä privaan hintatiedot jne niin ollaan koodeissa lähempänä.
                            Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                            Ex:
                            E92 ///M3 Silverstone II
                            E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                            E46 ///M3 Phoenix Gelb
                            E90 320i '05

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Löytyhän noita "valmiita" ohjelmia myös lisää. Ehkä tuo uudempi Alpina flashi olisi kokeilimisen arvoinen.



                              7601492 (stock flash)


                              7603527 (BMW 2011 Trans Flash)
                              -No gear indicator (D1, S1)
                              -D shift rpm raised slightly (1800-2000) compared to Alpina B3
                              -Downshift rev match not like Alpina but better then others
                              -6800rpm shift


                              7615835 (Alpina B3 trans flash)
                              -Gear indicator (D1, S1)
                              -D shift rpm relatively low
                              -S mode shift rpm 2800-3000
                              -Great rev match downshifting
                              -7000rpm shift


                              7603537 ("New / Alternate" Alpina B3 trans flash)
                              -same as 7615835 except:
                              -smoother
                              -slightly higher RPM D mode upshifts


                              7603541 (Euro Sport Flash)
                              -no gear indicator in Drive but you get the S1, S2 in S mode / M1, M2 in M Mode
                              -Spot mode bit more aggressive than stock
                              -D drives just like the stock


                              7601494 (US Sport Flash)
                              -D mode feels stock
                              -S mode stays in gear longer than the B3, Shifts at about 3300 - 3500
                              -M mode is more impressive than the B3 at shifts
                              Onko jollain kokemuksia tästä: 7603537 ("New / Alternate" Alpina B3 trans flash)? Ilmeisesti aiemmin tässä ketjussa mainitut kokemukset Alpinan B3 flashista oli tuosta vanhemmasta 7615835?
                              Last edited by BFI18; 30-11-2015, 10:55.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • yarski
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 312
                                • Rauma

                                #45
                                Originally posted by BFI18 View Post
                                Stock flashilla rauhallisesti lähtemällä D:llä mulla lähti aina kakkosella, jos poljinta painoi syvemmälle sitten lähti ykkösellä kyllä.
                                Tällä lähtee aina ykkösellä.
                                Hmm, mielenkiintoisia piirteitä tossa lootassa kyllä. Tänään oikein seurasin - tabletilta+jb4+gear indicator - että mikä vaihde on milloinkin päällä. Normisti tuntuu lähtevän ykkösellä mutta jonkun aikaa kun ruuhkassa ryömittiin niin... se alkoi lähteä kakkosella liikkeelle. Mikä kyllä tuohon tilanteeseen sopi ihan hyvin
                                Jonkinlaista mukautuvaa logiikkaa tossa laatikossa ohjelmoituna ...?
                                G26 i4 M50 supercharged
                                ex: F36 440i xdrive msport
                                ex: E91 335 lci xdrive msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎