Eikös näitä testata jollain tietyllä alipaineella?
Eli kun joku tietty arvo saavutettu niin läpän pitäisi olla kiinni? :think
Eihän osa ole kun kalvo ja tanko joka vetää sen akselin sisään ja läpän pitäis tulla pintaan kiinni + joku arvo millä pitää sen kiinni..?
Tuohan kannattas mitata mitä on kaasulla alipainetta ja sen laittaa referenssiarvoksi, sitten vaan mittaa missä kohti varsi ei enää liiku kun alipaine on saavutettu? Luulis olevan aika lähellä ja siitä sitten pienillä säädöillä eteenpäin?
Meinaan tossa omaan vaihtaa ne kilisevät läpät kesällä samalla kun pistää turbon laakerit ja muut romut uusiks. Ai niin ja 175tkm ajettu.
Nonniin ekat koeajot suoritettu. Ahtaan tilan takia sain ekan säädön jälkeen tulokseksi mielestäni 81mm ja auto antaa vetää jo paljon paremmin. Aikaisemmin pikkuisen reippaamman kaasun käytön seurauksena tuli välittömästi Engine Fault, reduced plaa plaa plaa ja koodit 30FE sekä 3001 eli liikaa painetta. Nyt Auto antoi vetää kolmosella rajoittimelle ja juuri sillä hetkellä kun 4 napsahtaa pykälään heittää tämän saman koodin. Turbot tai takimminen ei ainakaan vielä pidä mitään ääntä ja kaikki liikkuvat osat tuntuvat todella jämäkiltä. Nyt menossa koneen jäähdytys ja säädän tuota vielä hieman auki ja uusi testi sen jälkeen. Harmi vain kun ei ole konetta millä lukea/nollata koodeja tässä välissä.
Eikös näitä testata jollain tietyllä alipaineella?
Eli kun joku tietty arvo saavutettu niin läpän pitäisi olla kiinni? :think
Eihän osa ole kun kalvo ja tanko joka vetää sen akselin sisään ja läpän pitäis tulla pintaan kiinni + joku arvo millä pitää sen kiinni..?
Tuohan kannattas mitata mitä on kaasulla alipainetta ja sen laittaa referenssiarvoksi, sitten vaan mittaa missä kohti varsi ei enää liiku kun alipaine on saavutettu? Luulis olevan aika lähellä ja siitä sitten pienillä säädöillä eteenpäin?
Meinaan tossa omaan vaihtaa ne kilisevät läpät kesällä samalla kun pistää turbon laakerit ja muut romut uusiks. Ai niin ja 175tkm ajettu.
ja vika koodi on 30FF, eli low pressure. Minulla on 30FE ja Pressure too high kun joku jonne oli säätänyt tuota esijännitystä miten sattuu. No Elämäni eka turbo auto ja tulihan kerralla toiminta tutuksi
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Itse testasin sopivaa pituutta ottamalla alipaineletkun pois ja laittamalla hukkikselle alipainetta BMW ohjeen mukaan ja kokeilin että sulkeutuuko sopivasti juuri tuolla alipaineella. Tämä helppo kokeilla esim downpipe asennuksen yheteydessä, mutta kaippa sulkeutumisen voi päätellä ulkopuoleltakin.
En nyt löytänyt tähän hätään BMW omaa ohjetta säätöhommaan, mutta tässä mitä löysin pikaisella googletuksella aiheesta: The spec is 200mbar, or 5.9inHg. The solenoids maintain approx 6-7inHg vacuum
Nyt on mielestäni millilleen 85mm mutta edelleen heittää engine fault kickdown kiihdytyksessä. Nyt olisi hyvä kyllä päästä lukemaan koodit välillä ennenkuin jatkaa. Kilinää ei kuulu edelleenkään. Huomenna käyn varalle hiflexiltä hakemassa jotain hyvää silikoni letkua ja viikonloppuna laitan kaikki alipaineletkut uusiksi ja samalla laitan uudet solenoidit ja painesailiöt tilaukseen, koska ne pitää vaihtaa kuitenkin jossain vaiheessa.
Nyt on mielestäni millilleen 85mm mutta edelleen heittää engine fault kickdown kiihdytyksessä. Nyt olisi hyvä kyllä päästä lukemaan koodit välillä ennenkuin jatkaa. Kilinää ei kuulu edelleenkään. Huomenna käyn varalle hiflexiltä hakemassa jotain hyvää silikoni letkua ja viikonloppuna laitan kaikki alipaineletkut uusiksi ja samalla laitan uudet solenoidit ja painesailiöt tilaukseen, koska ne pitää vaihtaa kuitenkin jossain vaiheessa.
Voiko Kyseisiä solenoideja testata mitenkään?
Tuossa poteroan linkissä on oikeastaan ohjeet solenoidien testaamiseen. Tarviit vaan Motonetin alipainemittarin, riittävästi letkua ja T-haaran.
Edit: Biltemastahan se olikin. Motonetista taisin käydä hakemassa T-haaran ja letkut.
Tuossa poteroan linkissä on oikeastaan ohjeet solenoidien testaamiseen. Tarviit vaan Motonetin alipainemittarin, riittävästi letkua ja T-haaran.
Eli tuollainen alipainemittari Biltemasta http://tinyurl.com/ztlbvhe ja sitten Etrasta 4mm sisähalkaisijalla olevaa silikoniletkua ja siihen sopivia T-haaroja. Sitä samaa letkua voi sitten käyttää niiden alkuperäisten hapertuneiden turbon alipainepuolen letkujen korvaamiseen.
3,5mm on tiukempi mutta omien kokemusten mukaan 4mm letku menee helpommin esim niihin turbon nippoihin, joihin ei näköyhteyttä ole. Eikä se sieltä poiskaan ole lähtenyt, kun kerran alipaineella toimii.
Mä kans miettinyt tota ns. virallista tapaa alusta asti että säätäs alipaineen kanssa sen kohdilleen, mutta toisaalta luulis jeesaavan palautus 'tehdastilaan' jolloin sama lopputulos?
Eihän näissä ole mitään adaptaatioita tuolla alipainepuolella jotka pitäisi nollata nyt kun tilanne on muuttunut :think Meniskö ihan koneen adaptaatioiden nollauksen yhteydessä? Vaikuttaako? En tiedä. Kokeilisinko varoiksi? Jep.
Hyvä pointti. Elektroniikka kun ohjaa hukkiksia niin varmasti mahdollista. Tänään tarkoitus nollata vikakoodit ensimmäiseksi kun pääsen hml ja samalla voisi nollata auton adaptatiot kaikki ennen ekaa testiajoa.
Ennen ku niitä adaptaatioita nollaat niin selvitä miten se tehdään oikein, on meinaan joskus tullut ite mokattua kyseinen homma ja auto sekos, kävi miten sattu ja ei ottanut kierroksia. (Tosin e46).
Niin, tuolla ohjeella pitäs pystyä tarkistamaan alipaine ja mahdolliset vuodot, alipainepumppu mittarilla on motonetissä 59.- joten ei paha siihen tangon säätöön. Se ei vaan taida soveltua alipaineen mittaamiseen, mene ja tiedä..
Oma 335i tuli tänään pajalta kun levis koko vaihteisto, kiva saada vekotin takas.
Ennen ku niitä adaptaatioita nollaat niin selvitä miten se tehdään oikein, on meinaan joskus tullut ite mokattua kyseinen homma ja auto sekos, kävi miten sattu ja ei ottanut kierroksia. (Tosin e46).
Niin, tuolla ohjeella pitäs pystyä tarkistamaan alipaine ja mahdolliset vuodot, alipainepumppu mittarilla on motonetissä 59.- joten ei paha siihen tangon säätöön. Se ei vaan taida soveltua alipaineen mittaamiseen, mene ja tiedä..
Oma 335i tuli tänään pajalta kun levis koko vaihteisto, kiva saada vekotin takas.
Levis koko vaihteisto?!
Mikä setuppi autossa ja mitä tapahtui...?
Comment