Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 335i Hukkaportin tangon pituus / 30FE/3001 Boost pressure too high

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    #16
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Kyllä tommonen 13mm saattaa jo vähän vaikuttaa hukkaportin toimintaan
    Minusta tuntuu vähän samalta
    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #17
      Originally posted by reekoon View Post
      Minusta tuntuu vähän samalta
      .... mutta eipä rallata!
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • poteroa
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 311
        • Tuusula

        #18
        Eikös näitä testata jollain tietyllä alipaineella?
        Eli kun joku tietty arvo saavutettu niin läpän pitäisi olla kiinni? :think

        Eihän osa ole kun kalvo ja tanko joka vetää sen akselin sisään ja läpän pitäis tulla pintaan kiinni + joku arvo millä pitää sen kiinni..?

        Tuohan kannattas mitata mitä on kaasulla alipainetta ja sen laittaa referenssiarvoksi, sitten vaan mittaa missä kohti varsi ei enää liiku kun alipaine on saavutettu? Luulis olevan aika lähellä ja siitä sitten pienillä säädöillä eteenpäin?

        Meinaan tossa omaan vaihtaa ne kilisevät läpät kesällä samalla kun pistää turbon laakerit ja muut romut uusiks. Ai niin ja 175tkm ajettu.
        Last edited by poteroa; 16-03-2016, 18:40.
        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
        Ex: E34 520i "winter wagen"
        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          #19
          Nonniin ekat koeajot suoritettu. Ahtaan tilan takia sain ekan säädön jälkeen tulokseksi mielestäni 81mm ja auto antaa vetää jo paljon paremmin. Aikaisemmin pikkuisen reippaamman kaasun käytön seurauksena tuli välittömästi Engine Fault, reduced plaa plaa plaa ja koodit 30FE sekä 3001 eli liikaa painetta. Nyt Auto antoi vetää kolmosella rajoittimelle ja juuri sillä hetkellä kun 4 napsahtaa pykälään heittää tämän saman koodin. Turbot tai takimminen ei ainakaan vielä pidä mitään ääntä ja kaikki liikkuvat osat tuntuvat todella jämäkiltä. Nyt menossa koneen jäähdytys ja säädän tuota vielä hieman auki ja uusi testi sen jälkeen. Harmi vain kun ei ole konetta millä lukea/nollata koodeja tässä välissä.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            #20
            Originally posted by poteroa View Post
            Eikös näitä testata jollain tietyllä alipaineella?
            Eli kun joku tietty arvo saavutettu niin läpän pitäisi olla kiinni? :think

            Eihän osa ole kun kalvo ja tanko joka vetää sen akselin sisään ja läpän pitäis tulla pintaan kiinni + joku arvo millä pitää sen kiinni..?

            Tuohan kannattas mitata mitä on kaasulla alipainetta ja sen laittaa referenssiarvoksi, sitten vaan mittaa missä kohti varsi ei enää liiku kun alipaine on saavutettu? Luulis olevan aika lähellä ja siitä sitten pienillä säädöillä eteenpäin?

            Meinaan tossa omaan vaihtaa ne kilisevät läpät kesällä samalla kun pistää turbon laakerit ja muut romut uusiks. Ai niin ja 175tkm ajettu.

            Kyllä. Tämä siis yleisin ongelma



            ja vika koodi on 30FF, eli low pressure. Minulla on 30FE ja Pressure too high kun joku jonne oli säätänyt tuota esijännitystä miten sattuu. No Elämäni eka turbo auto ja tulihan kerralla toiminta tutuksi
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • poteroa
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 311
              • Tuusula

              #21


              Tuossa näköjään ne arvot alipaineelle
              E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
              E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

              Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
              Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
              Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
              Ex: E34 520i "winter wagen"
              Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
              Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
              Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #22
                Nuo ahtimet on jo paikallaan mutta blommi paikoillaan olevasta vanhasta mitaten 130,7mm
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • Heikkiher
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 93
                  • Vihti

                  #23
                  Itse testasin sopivaa pituutta ottamalla alipaineletkun pois ja laittamalla hukkikselle alipainetta BMW ohjeen mukaan ja kokeilin että sulkeutuuko sopivasti juuri tuolla alipaineella. Tämä helppo kokeilla esim downpipe asennuksen yheteydessä, mutta kaippa sulkeutumisen voi päätellä ulkopuoleltakin.

                  En nyt löytänyt tähän hätään BMW omaa ohjetta säätöhommaan, mutta tässä mitä löysin pikaisella googletuksella aiheesta: The spec is 200mbar, or 5.9inHg. The solenoids maintain approx 6-7inHg vacuum

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    #24
                    Nyt on mielestäni millilleen 85mm mutta edelleen heittää engine fault kickdown kiihdytyksessä. Nyt olisi hyvä kyllä päästä lukemaan koodit välillä ennenkuin jatkaa. Kilinää ei kuulu edelleenkään. Huomenna käyn varalle hiflexiltä hakemassa jotain hyvää silikoni letkua ja viikonloppuna laitan kaikki alipaineletkut uusiksi ja samalla laitan uudet solenoidit ja painesailiöt tilaukseen, koska ne pitää vaihtaa kuitenkin jossain vaiheessa.

                    Voiko Kyseisiä solenoideja testata mitenkään?
                    Last edited by reekoon; 17-03-2016, 01:00.
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • Veeksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2177
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by reekoon View Post
                      Nyt on mielestäni millilleen 85mm mutta edelleen heittää engine fault kickdown kiihdytyksessä. Nyt olisi hyvä kyllä päästä lukemaan koodit välillä ennenkuin jatkaa. Kilinää ei kuulu edelleenkään. Huomenna käyn varalle hiflexiltä hakemassa jotain hyvää silikoni letkua ja viikonloppuna laitan kaikki alipaineletkut uusiksi ja samalla laitan uudet solenoidit ja painesailiöt tilaukseen, koska ne pitää vaihtaa kuitenkin jossain vaiheessa.

                      Voiko Kyseisiä solenoideja testata mitenkään?
                      Tuossa poteroan linkissä on oikeastaan ohjeet solenoidien testaamiseen. Tarviit vaan Motonetin alipainemittarin, riittävästi letkua ja T-haaran.

                      Edit: Biltemastahan se olikin. Motonetista taisin käydä hakemassa T-haaran ja letkut.
                      Last edited by Veeksi; 17-03-2016, 11:04.
                      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                      BMW E63 630iA '05

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Veeksi View Post
                        Tuossa poteroan linkissä on oikeastaan ohjeet solenoidien testaamiseen. Tarviit vaan Motonetin alipainemittarin, riittävästi letkua ja T-haaran.
                        Eli tuollainen alipainemittari Biltemasta http://tinyurl.com/ztlbvhe ja sitten Etrasta 4mm sisähalkaisijalla olevaa silikoniletkua ja siihen sopivia T-haaroja. Sitä samaa letkua voi sitten käyttää niiden alkuperäisten hapertuneiden turbon alipainepuolen letkujen korvaamiseen.

                        3,5mm on tiukempi mutta omien kokemusten mukaan 4mm letku menee helpommin esim niihin turbon nippoihin, joihin ei näköyhteyttä ole. Eikä se sieltä poiskaan ole lähtenyt, kun kerran alipaineella toimii.

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17844
                          • PKS

                          #27
                          Mä kans miettinyt tota ns. virallista tapaa alusta asti että säätäs alipaineen kanssa sen kohdilleen, mutta toisaalta luulis jeesaavan palautus 'tehdastilaan' jolloin sama lopputulos?

                          Eihän näissä ole mitään adaptaatioita tuolla alipainepuolella jotka pitäisi nollata nyt kun tilanne on muuttunut :think Meniskö ihan koneen adaptaatioiden nollauksen yhteydessä? Vaikuttaako? En tiedä. Kokeilisinko varoiksi? Jep.
                          Last edited by Dualfun; 17-03-2016, 12:23.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            #28
                            Hyvä pointti. Elektroniikka kun ohjaa hukkiksia niin varmasti mahdollista. Tänään tarkoitus nollata vikakoodit ensimmäiseksi kun pääsen hml ja samalla voisi nollata auton adaptatiot kaikki ennen ekaa testiajoa.
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • poteroa
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 311
                              • Tuusula

                              #29
                              Ennen ku niitä adaptaatioita nollaat niin selvitä miten se tehdään oikein, on meinaan joskus tullut ite mokattua kyseinen homma ja auto sekos, kävi miten sattu ja ei ottanut kierroksia. (Tosin e46).

                              Niin, tuolla ohjeella pitäs pystyä tarkistamaan alipaine ja mahdolliset vuodot, alipainepumppu mittarilla on motonetissä 59.- joten ei paha siihen tangon säätöön. Se ei vaan taida soveltua alipaineen mittaamiseen, mene ja tiedä..

                              Oma 335i tuli tänään pajalta kun levis koko vaihteisto, kiva saada vekotin takas.
                              E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                              E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                              Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                              Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                              Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                              Ex: E34 520i "winter wagen"
                              Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                              Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                              Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                              Comment

                              • BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by poteroa View Post
                                Ennen ku niitä adaptaatioita nollaat niin selvitä miten se tehdään oikein, on meinaan joskus tullut ite mokattua kyseinen homma ja auto sekos, kävi miten sattu ja ei ottanut kierroksia. (Tosin e46).

                                Niin, tuolla ohjeella pitäs pystyä tarkistamaan alipaine ja mahdolliset vuodot, alipainepumppu mittarilla on motonetissä 59.- joten ei paha siihen tangon säätöön. Se ei vaan taida soveltua alipaineen mittaamiseen, mene ja tiedä..

                                Oma 335i tuli tänään pajalta kun levis koko vaihteisto, kiva saada vekotin takas.
                                Levis koko vaihteisto?!
                                Mikä setuppi autossa ja mitä tapahtui...?
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎