Originally posted by brainsurgery
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 335i Hukkaportin tangon pituus / 30FE/3001 Boost pressure too high
Collapse
X
-
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
-
-
Eikös näitä testata jollain tietyllä alipaineella?
Eli kun joku tietty arvo saavutettu niin läpän pitäisi olla kiinni? :think
Eihän osa ole kun kalvo ja tanko joka vetää sen akselin sisään ja läpän pitäis tulla pintaan kiinni + joku arvo millä pitää sen kiinni..?
Tuohan kannattas mitata mitä on kaasulla alipainetta ja sen laittaa referenssiarvoksi, sitten vaan mittaa missä kohti varsi ei enää liiku kun alipaine on saavutettu? Luulis olevan aika lähellä ja siitä sitten pienillä säädöillä eteenpäin?
Meinaan tossa omaan vaihtaa ne kilisevät läpät kesällä samalla kun pistää turbon laakerit ja muut romut uusiks. Ai niin ja 175tkm ajettu.Last edited by poteroa; 16-03-2016, 18:40.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Nonniin ekat koeajot suoritettu. Ahtaan tilan takia sain ekan säädön jälkeen tulokseksi mielestäni 81mm ja auto antaa vetää jo paljon paremmin. Aikaisemmin pikkuisen reippaamman kaasun käytön seurauksena tuli välittömästi Engine Fault, reduced plaa plaa plaa ja koodit 30FE sekä 3001 eli liikaa painetta. Nyt Auto antoi vetää kolmosella rajoittimelle ja juuri sillä hetkellä kun 4 napsahtaa pykälään heittää tämän saman koodin. Turbot tai takimminen ei ainakaan vielä pidä mitään ääntä ja kaikki liikkuvat osat tuntuvat todella jämäkiltä. Nyt menossa koneen jäähdytys ja säädän tuota vielä hieman auki ja uusi testi sen jälkeen. Harmi vain kun ei ole konetta millä lukea/nollata koodeja tässä välissä.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostEikös näitä testata jollain tietyllä alipaineella?
Eli kun joku tietty arvo saavutettu niin läpän pitäisi olla kiinni? :think
Eihän osa ole kun kalvo ja tanko joka vetää sen akselin sisään ja läpän pitäis tulla pintaan kiinni + joku arvo millä pitää sen kiinni..?
Tuohan kannattas mitata mitä on kaasulla alipainetta ja sen laittaa referenssiarvoksi, sitten vaan mittaa missä kohti varsi ei enää liiku kun alipaine on saavutettu? Luulis olevan aika lähellä ja siitä sitten pienillä säädöillä eteenpäin?
Meinaan tossa omaan vaihtaa ne kilisevät läpät kesällä samalla kun pistää turbon laakerit ja muut romut uusiks. Ai niin ja 175tkm ajettu.
Kyllä. Tämä siis yleisin ongelma
ja vika koodi on 30FF, eli low pressure. Minulla on 30FE ja Pressure too high kun joku jonne oli säätänyt tuota esijännitystä miten sattuu. No Elämäni eka turbo auto ja tulihan kerralla toiminta tutuksiE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Tuossa näköjään ne arvot alipaineelleE53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Nuo ahtimet on jo paikallaan mutta blommi paikoillaan olevasta vanhasta mitaten 130,7mmsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Itse testasin sopivaa pituutta ottamalla alipaineletkun pois ja laittamalla hukkikselle alipainetta BMW ohjeen mukaan ja kokeilin että sulkeutuuko sopivasti juuri tuolla alipaineella. Tämä helppo kokeilla esim downpipe asennuksen yheteydessä, mutta kaippa sulkeutumisen voi päätellä ulkopuoleltakin.
En nyt löytänyt tähän hätään BMW omaa ohjetta säätöhommaan, mutta tässä mitä löysin pikaisella googletuksella aiheesta: The spec is 200mbar, or 5.9inHg. The solenoids maintain approx 6-7inHg vacuum
Comment
-
-
Nyt on mielestäni millilleen 85mm mutta edelleen heittää engine fault kickdown kiihdytyksessä. Nyt olisi hyvä kyllä päästä lukemaan koodit välillä ennenkuin jatkaa. Kilinää ei kuulu edelleenkään. Huomenna käyn varalle hiflexiltä hakemassa jotain hyvää silikoni letkua ja viikonloppuna laitan kaikki alipaineletkut uusiksi ja samalla laitan uudet solenoidit ja painesailiöt tilaukseen, koska ne pitää vaihtaa kuitenkin jossain vaiheessa.
Voiko Kyseisiä solenoideja testata mitenkään?Last edited by reekoon; 17-03-2016, 01:00.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostNyt on mielestäni millilleen 85mm mutta edelleen heittää engine fault kickdown kiihdytyksessä. Nyt olisi hyvä kyllä päästä lukemaan koodit välillä ennenkuin jatkaa. Kilinää ei kuulu edelleenkään. Huomenna käyn varalle hiflexiltä hakemassa jotain hyvää silikoni letkua ja viikonloppuna laitan kaikki alipaineletkut uusiksi ja samalla laitan uudet solenoidit ja painesailiöt tilaukseen, koska ne pitää vaihtaa kuitenkin jossain vaiheessa.
Voiko Kyseisiä solenoideja testata mitenkään?
Edit: Biltemastahan se olikin. Motonetista taisin käydä hakemassa T-haaran ja letkut.Last edited by Veeksi; 17-03-2016, 11:04.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostTuossa poteroan linkissä on oikeastaan ohjeet solenoidien testaamiseen. Tarviit vaan Motonetin alipainemittarin, riittävästi letkua ja T-haaran.
3,5mm on tiukempi mutta omien kokemusten mukaan 4mm letku menee helpommin esim niihin turbon nippoihin, joihin ei näköyhteyttä ole. Eikä se sieltä poiskaan ole lähtenyt, kun kerran alipaineella toimii.
Comment
-
-
Mä kans miettinyt tota ns. virallista tapaa alusta asti että säätäs alipaineen kanssa sen kohdilleen, mutta toisaalta luulis jeesaavan palautus 'tehdastilaan' jolloin sama lopputulos?
Eihän näissä ole mitään adaptaatioita tuolla alipainepuolella jotka pitäisi nollata nyt kun tilanne on muuttunut :think Meniskö ihan koneen adaptaatioiden nollauksen yhteydessä? Vaikuttaako? En tiedä. Kokeilisinko varoiksi? Jep.Last edited by Dualfun; 17-03-2016, 12:23.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Hyvä pointti. Elektroniikka kun ohjaa hukkiksia niin varmasti mahdollista. Tänään tarkoitus nollata vikakoodit ensimmäiseksi kun pääsen hml ja samalla voisi nollata auton adaptatiot kaikki ennen ekaa testiajoa.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Ennen ku niitä adaptaatioita nollaat niin selvitä miten se tehdään oikein, on meinaan joskus tullut ite mokattua kyseinen homma ja auto sekos, kävi miten sattu ja ei ottanut kierroksia. (Tosin e46).
Niin, tuolla ohjeella pitäs pystyä tarkistamaan alipaine ja mahdolliset vuodot, alipainepumppu mittarilla on motonetissä 59.- joten ei paha siihen tangon säätöön. Se ei vaan taida soveltua alipaineen mittaamiseen, mene ja tiedä..
Oma 335i tuli tänään pajalta kun levis koko vaihteisto, kiva saada vekotin takas.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostEnnen ku niitä adaptaatioita nollaat niin selvitä miten se tehdään oikein, on meinaan joskus tullut ite mokattua kyseinen homma ja auto sekos, kävi miten sattu ja ei ottanut kierroksia. (Tosin e46).
Niin, tuolla ohjeella pitäs pystyä tarkistamaan alipaine ja mahdolliset vuodot, alipainepumppu mittarilla on motonetissä 59.- joten ei paha siihen tangon säätöön. Se ei vaan taida soveltua alipaineen mittaamiseen, mene ja tiedä..
Oma 335i tuli tänään pajalta kun levis koko vaihteisto, kiva saada vekotin takas.
Mikä setuppi autossa ja mitä tapahtui...?G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Comment