Originally posted by mikron
View Post
Tarkoitin siis sitä että se EI ole ”luonnotonta” että mikä tahansa ihmisen suunnittelema kestokulutushyödyke 10-vuoden käytön jälkeen näissä suomalaisissa olosuhteissa ei pysy uutta vastaavassa kunnossa.
Ei todellakaan voida olettaa kuin aivan romanttisimmissa päiväunissa että tässä ajassa suomen ilmastossa/olosuhteissa näinkin monimutkainen teräsrakenne ei pysy ihan uuden veroisena.
Eli lähtökohtaisesti sellaiset kuvitelmat ovat enemmän absurdeja kuin realistisia.
Maali ja koritakuut ovat sitä varten että ainakin sen ajan voidaan tehtaan hoitavan mahdolliset vauriot, mutta sen jälkeen niiden hoitaminen on kuluttajan itsensä vastuulla, ihan niin kuin kaikki auton vanhenemisesta johtuvat muutkin kulut.
Se että onko auto ”premium” tai ei, ei vaikuta oikeasti ruoste/korisuojaukseen mitenkään, vaan näitä vastaavia ongelmia joko on tai ei ole, aivan täysin riippumatta siitä kuinka ”premium” alla oleva auto sattuu olemaan.
Oikeastaan päinvastoin sikäli, että nykyisin moni halvempi pikkukinneri pysyy virheettömänä sen +15-vuottakin, kun näissä ”premium” merkeissä pientä kukkaa ja rupea on jo hoitamattomassa=korjaamattomassa pinnassa runsaastikkin.
Se että kukinta alkaa parin vuoden kuluttua samasta kohtaa uudelleen, johtuu taas ihan jostain muusta kuin automerkistä/mallista(tämä siis sisäsyntyistä, ei vaikuta vahaukset eikä pesut).
Kyse on silloin puhtaasti kotimaisen työnlaadun ontumisesta, ei auton valmistajan työnlaadusta.
Comment