Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by puntalo View Post
    JB4 + DCI ollut kiinni nyt muutaman kuukauden, samoin Alpinan B3 laatikkosofta. MHD JB4 pump backend flash (IJE0S) ollut parisen kuukautta asennettuna ja koittanut tässä tunnustella että onko kaikki kohdillaan. Miltä logit teidän silmissä näyttää? Otettu map 5:lla hieman E85:sta mukana, ulkolämpötila oli noin +6 astetta.

    Ensimmäisessä logissa veto 2. ja 3. vaihteella, kahdessa seuraavassa 3. vaihteella ja viimeisessä 4. vaihteella. Datazapit ja kuvat liitteenä.

    2. ja 3. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=1&data=1-4
    3. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=2&data=1-4
    3. vaihteella uudestaan: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=0&data=1-4
    4. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=0&data=1-4

    Miltä näyttää? Onko kaikki kunnossa? Voisiko E85 määrää lisätä? Minkälaisia litramääriä 98:ia ja E85:sta olette tankkailleet kun käytössä vielä vakiopumput? Ihan vaan varmistusta haluaisin matematiikalleni, ettei tule liikaa E85:sta laitettua.
    Ihan hyvältä näyttää. Matalapainepumppu menee kuitenkin ainakin viimeisessä logissa jo ihan lähellä 5:ttä, mikä on yleensä se minimiarvo, eikä tuo map5 vielä ahda maksimia (18psi), joten älä ainakaan vielä lisää E85:ttä.

    Vaihda BoostSafety arvoksi vaikkapa 20 ja 6-cyl logging arvoksi 5 ja jatka ajamista

    Leave a comment:


  • puntalo
    replied
    JB4 + DCI ollut kiinni nyt muutaman kuukauden, samoin Alpinan B3 laatikkosofta. MHD JB4 pump backend flash (IJE0S) ollut parisen kuukautta asennettuna ja koittanut tässä tunnustella että onko kaikki kohdillaan. Miltä logit teidän silmissä näyttää? Otettu map 5:lla hieman E85:sta mukana, ulkolämpötila oli noin +6 astetta.

    Ensimmäisessä logissa veto 2. ja 3. vaihteella, kahdessa seuraavassa 3. vaihteella ja viimeisessä 4. vaihteella. Datazapit ja kuvat liitteenä.

    2. ja 3. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=1&data=1-4
    3. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=2&data=1-4
    3. vaihteella uudestaan: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=0&data=1-4
    4. vaihteella: http://datazap.me/u/puntalo/bmw-e90-...log=0&data=1-4

    Miltä näyttää? Onko kaikki kunnossa? Voisiko E85 määrää lisätä? Minkälaisia litramääriä 98:ia ja E85:sta olette tankkailleet kun käytössä vielä vakiopumput? Ihan vaan varmistusta haluaisin matematiikalleni, ettei tule liikaa E85:sta laitettua.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Kiitos vastauksesta, hyvinhän tuo vielä piristyi vrt. stage1 karttaan. Melkoisia pito-ongelmia alkaa jo iltaisin olemaan

    Autossa kun ei ole JB4:sta, niin ilmeisesti sytyttää moottorinhäiriövalon jos DP:t vaihtaa katittomiin? Saako tuota jollain muulla tavalla kuitattua pois kuin JB4:lla?
    Siitä se lähtee, nälkä vaan tuppaa kasvamaan syödessä näiden kanssa MHD kartoissa on tosiaan poistettu tuo downpipeistä aiheutuva vikakoodi, että siintä ei tarvitse murehtia.

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Samaa mieltä Pluton kanssa. Vakioilla mulla oli ennen inlettejä, tbi ja spessusoftaa 464hv tehot samassa Moonlight penkissä kuin Plutolla. Toisaalta olemme saaneet joskus Saarisen penkissä vähän paremmat tulokset. Toisaalta välillä Saarisella ollut pienemmät, paljon pienemmät tehot kuin olisi luullut... Tää on vähän turhaa spekulaatiota

    Ei muuta kuin penkkiin ja varmaan siinä 460-480hv välillä voisi realistisesti toivoa Modatut OEM turbot niin sitten pääsee varmaan 520-540hv lukemiin. Tai jos hankkii jotkut RB:t, vastaavat kuin noitten jätkien Hexonit niin on 600hv menossa rikki. Tietty TBI tai PI olisi kova sana siinä kohtaa, muutoin ei taida onnistua.

    Antero kyllä suunnittelee hyvän paketi

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Täytyy kysyy/ säätää anteron kanssa joskus.

    Leave a comment:


  • Pluto
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    Niin tais ollakin se oli 479hp: no vastatkoo itse😀. No seuraavaks ahtimet.
    454hp hänellä oli samassa penkissä silloin. Pitäisin kyllä vakioahtimilla aivan maksimi ahtopainena 20psi:tä. Itse koitin penkissä 20-23 psi paineita ja kaikissa parin hevosvoiman sisällä samat lukemat.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Niin tais ollakin se oli 479hp: no vastatkoo itse😀. No seuraavaks ahtimet.

    Leave a comment:


  • Pluto
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    Eikös tommixilta mitattu 539hp ennen uusia ahtimia.
    Ei mitattu. Itellä oli 477hp vakioahtimilla ja kakilla muilla kilkkeillä. Teho ei noussut vaikka ahtopainetta nosti. Pakopuoli ahdistaa niin paljon. Ja tämä ei ole koneelle hyvä kun pakopaineet sekä -lämmöt nousee.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Eikös tommixilta mitattu 539hp ennen uusia ahtimia.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Sun autossa on 99% varmuudella lyhyen koeajon perusteella +500hp
    No niin ajattelinkin. Ja sinä jos joku tietää, oothan monilla ajellu.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Kiitos vastauksesta, hyvinhän tuo vielä piristyi vrt. stage1 karttaan. Melkoisia pito-ongelmia alkaa jo iltaisin olemaan

    Autossa kun ei ole JB4:sta, niin ilmeisesti sytyttää moottorinhäiriövalon jos DP:t vaihtaa katittomiin? Saako tuota jollain muulla tavalla kuitattua pois kuin JB4:lla?
    Luulisi, että jos ajat sisään kartan, jossa suositellaan avarampia DP:itä, siinä kartassa olisi myös poistettu ne vikakoodit.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Autossa kun ei ole JB4:sta, niin ilmeisesti sytyttää moottorinhäiriövalon jos DP:t vaihtaa katittomiin? Saako tuota jollain muulla tavalla kuitattua pois kuin JB4:lla?
    Koodarit saa koodattua kattien valvonnan pois kokonaan.

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Uskaltaa laittaa etenkin näin viileillä keleillä, jos ulkolämpö on yli 25c niin ei kannata hirveän pitkiä vetoja tehdä. itse ajelin huhtikuusta elokuuhun asti vakio coolerilla, mutta nyt tuli asennettua kunnon jäähy niin ei tarvitse miettiä lämpöjä enään. MHD foorumilla olen huomannut että kipuraja on 120-130F ahtolämmöille, seuraa vaikka aluksi puhelimella miten nuo lämmöt käyttäytyy missäkin tilanteissa.

    Tuo e40 kartalle tosiaan suositellaan fmic ja dp:tä, vakiopumppu on siinä rajoilla riittääkö, toisilla riittää toisilla ei.. mutta nykyäänhä MHD tarjoaa useampiakin etanolikarttoja E25, E40 ja E60, noista tuo E25 riittää varmasti vakiopumpulle jos huomaat ettei E40 kartalle riitä tehot pumpussa.
    Kiitos vastauksesta, hyvinhän tuo vielä piristyi vrt. stage1 karttaan. Melkoisia pito-ongelmia alkaa jo iltaisin olemaan

    Autossa kun ei ole JB4:sta, niin ilmeisesti sytyttää moottorinhäiriövalon jos DP:t vaihtaa katittomiin? Saako tuota jollain muulla tavalla kuitattua pois kuin JB4:lla?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by tommi69 View Post
    Ei toki kun tarkotin että mulla on muutakin tehty niin pitäis enemmän olla.
    Sun autossa on 99% varmuudella lyhyen koeajon perusteella +500hp

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    No sit vaan motorbitille niin saat realistisen tuloksen tehoista.
    On jarrullinen penkki mikä on hyvä kun turboa penkittää tai säätää.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎