Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poteroa
    replied
    Kiitos tarjouksesta, katsotaan kunhan saan tuon ilmanputsarin irti ja dv:t vaihdettua, samalla katsoo tuon kunnon. Eipä noi kyllä kauheita maksa, 60;- boshin haistelija uutena..

    Vanhassa puolassa ei kyllä päällepäin näkynyt mitään halkeamia tms. Pitää tutkia vähän ennen ku heittää mäkeen..

    Olispa sula keli aamulla..

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by poteroa View Post
    Puola vaihdettu, mitä tuossa nyt paikallaan ehti polkea 6500rpm, (ja naapurit tykkää taas), niin ei enää missfireä. Meni kokonainen 20 min vaihtaa tuo.

    Pitää kokeilla vielä kuormalla kun huristelee töihin aamusella.

    Tuossa kun kävin hakemassa toiset dumpit niin taas startissa katos TMAP ja se ei nollaa sitä kuin käynnistämällä auton uudelleen. hiton kapine.
    Käytetty anturi olis tuossa hyllyssä virsttomana kun laitoin sen 2 bar:n anturin itselle...

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Vaihda 2:n ja vaikka 1:n puolat ristiin ja katsotaan siirtyykö missfire 1:een?
    Puola vaihdettu, mitä tuossa nyt paikallaan ehti polkea 6500rpm, (ja naapurit tykkää taas), niin ei enää missfireä. Meni kokonainen 20 min vaihtaa tuo.

    Pitää kokeilla vielä kuormalla kun huristelee töihin aamusella.

    Tuossa kun kävin hakemassa toiset dumpit niin taas startissa katos TMAP ja se ei nollaa sitä kuin käynnistämällä auton uudelleen. hiton kapine.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by poteroa View Post
    Jepulis, pelkkää 98 vaan. Ei vielä viitsi ruveta sekottelee, ehkä keväämmällä kun ilmat lämpenevät, eihän tuolla saa pitoakaan missään

    Pistin nyt kauttaaltaan maks. 15 psi tuohon kartalle, paitsi 1500 ja 2000 rpm vaan 10, kun ei viitsi rääkätä laatikkoa, saa hieman vauhtia alle ja siitä lähtee nostamaan.

    Tulpat on kaikki vaihdettu, mutta tuo 2 antaa ihan koko ajan tuon missfiren, alkaa nykimään tietyssä kierrosalueessa ja siitä sitten käy miten sattuu, kun tietty katkasee syötön.
    Nyt on tullut käynnistäessä muutaman kerran TMAP vikaa, 2ABC koodia, mutta siis vain kun käynnistää auton, oliskohan paskanen..? :think Lähtee pois kun käynnistää uudelleen, eikä tule ajossa.

    Pitää yrittää saada hetki aikaa että sais puolan vaihdettua.
    Vaihda 2:n ja vaikka 1:n puolat ristiin ja katsotaan siirtyykö missfire 1:een?

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Jepulis, pelkkää 98 vaan. Ei vielä viitsi ruveta sekottelee, ehkä keväämmällä kun ilmat lämpenevät, eihän tuolla saa pitoakaan missään

    Pistin nyt kauttaaltaan maks. 15 psi tuohon kartalle, paitsi 1500 ja 2000 rpm vaan 10, kun ei viitsi rääkätä laatikkoa, saa hieman vauhtia alle ja siitä lähtee nostamaan.

    Tulpat on kaikki vaihdettu, mutta tuo 2 antaa ihan koko ajan tuon missfiren, alkaa nykimään tietyssä kierrosalueessa ja siitä sitten käy miten sattuu, kun tietty katkasee syötön.
    Nyt on tullut käynnistäessä muutaman kerran TMAP vikaa, 2ABC koodia, mutta siis vain kun käynnistää auton, oliskohan paskanen..? :think Lähtee pois kun käynnistää uudelleen, eikä tule ajossa.

    Pitää yrittää saada hetki aikaa että sais puolan vaihdettua.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by poteroa View Post
    No niin, nyt saatu lyhyt logi aikaseks. Tuppaa vaan olemaan liukasta pitää tuo käsissä kun alkaa olla 4000 rpm käsillä, ja sitten tuppaa tuo 2 syl missfire.

    Kerkeekö joku kokeneempi vilkaisemaan? Näyttäs kaikin puolin suht ok, korkeapaine pysyy vedossa 18 ja fpl myös näyttäisi ok, hieman heiluu tietty kun sutii niin pirusti.



    Tommix@? tai Miyli@?
    Kaunista käyrää piirtää, tosin ahtoja ei ole vielä nimeksikään .
    Ja tosiaan, vaihda vaan heti suosiolla kaikki puolat ja tulpat. Isommilla ahdoilla tulee muuten heti missfireä.
    Map 1 käytössä mikä seos tankissa, pelkkää 98?
    Last edited by Tommix; 29-12-2016, 07:56.

    Leave a comment:


  • larippa
    replied
    Logi on ihan siisti.
    Tulpat ja puolat vaihtoon jos ei auta niin sillon kyseessä suutinvika. Vanos antaisi eri vikakoodin ja pa-paineet ok.

    Originally posted by poteroa View Post
    No niin, nyt saatu lyhyt logi aikaseks. Tuppaa vaan olemaan liukasta pitää tuo käsissä kun alkaa olla 4000 rpm käsillä, ja sitten tuppaa tuo 2 syl missfire.

    Kerkeekö joku kokeneempi vilkaisemaan? Näyttäs kaikin puolin suht ok, korkeapaine pysyy vedossa 18 ja fpl myös näyttäisi ok, hieman heiluu tietty kun sutii niin pirusti.

    http://www.datazap.me/u/petrim/short...-8-10-13-14-17

    Tommix@? tai Miyli@?

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    No niin, nyt saatu lyhyt logi aikaseks. Tuppaa vaan olemaan liukasta pitää tuo käsissä kun alkaa olla 4000 rpm käsillä, ja sitten tuppaa tuo 2 syl missfire.

    Kerkeekö joku kokeneempi vilkaisemaan? Näyttäs kaikin puolin suht ok, korkeapaine pysyy vedossa 18 ja fpl myös näyttäisi ok, hieman heiluu tietty kun sutii niin pirusti.

    http://www.datazap.me/u/petrim/short...-8-10-13-14-17

    Tommix@? tai Miyli@?

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Ongelma ratkastu, korvasin prolific piirin ftdi:n vastaavalla ja Android ajurit perään.

    Nyt toimii niinku pitääkin.

    En kyllä ymmärrä miksi ei toiminut, liekö ollut sitten kuitenkaan alkuperäinen bms kaapeli.

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Kyllä siinä USB-tikku tunnistuu ihan hienosti ja voi selata kansioita.
    Valmistajan sivuilla lukee myös että OTG support. Google storesta asentui JB4 mob mutkitta.

    Tuo BT kikkare on kyllä aivan poskettoman hintainen, mielessä oli että väännän sellaisen itse, eihän tuo ole kaiketi muuta kun 5v bluetooth TTL moduli. DC-DC konvertteri löytyy jo millä saa 12v->5v, pitäs vain DB9 portti juotella. Jotain höpööä sivuilla lukee että älä käytä kuin heidä 140 $ modulia, mutta sillä ei voi saada sitä hajalle, vain RX/TX/GND kytkettynä BMS kaapelissakin.

    Olen tuossa jo testaillut bluetooth kikkaretta androidilla, pariutuu hienosti ja dataakin kulkee, yllättävän mutkaton. En oikein usko että olisivat tehneet erillisen protokollan puhelinsoftaan ja BT kikkareeseen. Pitäs olla ihan sarjadataa 9600bps nopeudella.

    Tuohon nyt sitten myöhemmin, ensiksi pitää saada tuo puhelin - OTG toimimaan. Pitää kokeilla full resettiä, ja lataukseen vielä uusimmat profilicin android ajurit.. Ehkä tuo vie niin paljon virtaa ettei puhelin pysty siihen.

    Eikä tietenkään aktiivihubia löydy juuri tähän hätään.

    Päivitystä....

    No niin, tulipas testattua FTDI piirillä olevaa USB-TTL puhelimessa, ja toimii täysin normaalisti, komennot menee läpi kun tekee loopbackin (RX/TX) kaapelissa, saman tein kun kytki piuhan niin JB4 kysyi että sallitaanko yhteys USB porttiin..

    Eli joko tuo hemmetin kikkare on hajonnut hanskalokerossa tai vie ihan liikaa virtaa.
    Joka tapauksessa puhelin ja OTG on nyt varmistettu että toimii.
    Last edited by poteroa; 24-12-2016, 13:54.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Just näin, kannattaa aina varmistaa laitteen vslmistajalta että onko OTG tuki. Yllättävän harvassa mobiililaitteessa enää on...
    Toinen vaihtoehto on hommata Burgerilta se sikakallis bluetooth mokkula.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Jos siinä Sampassa ei ole otg tukea niin ei toimi.

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    NO NYT ON P*KLE, hermo kireellä.

    Tuli hankittua Samsung S2 Plus jossa 4.2.2. OS.

    - JB4 mobile ostettu
    - OTG kaapeli, testattu toimivak usb-muistin kanssa

    Ei saa yhteyttä, joka kerta appi sanoo "serial port not available"

    Mikähän tässä nyt mättää?

    BMS kaapeli välissä jossa "profilic" USB - TTL suoraan JB4 ISO versioon, ei niinku mitään yhteyttä..

    Missähän mättää?

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Tulipa tässä viikonloppua vasten mieleen alkoholihommat, että jos näin talvella, kun ajotapa rauhoittuu huomattavasti kesästä, niin rupeis tankkaan pelkkää viinaa? Siis tankkiin. Auto on täysin vakio tuota JBeetä lukuunottamatta. Kesällä tankkiin laitan vajaa 20litraa viinaa ja loput sitte 98ia ja päällä MAP5.
    Tarvit E85 backend flashin ja ehkä myös paremman matalapainebensapumpun. Lisäksi lähtee talvella kylmänä huonosti käyntiin ellet sitten pysty pitämään autoa lämpimässä.

    Edit: Ja ym setupilla joutuu rajata ahdot todella alas että matalapainepumppu pysyy kyydissä. Itsellä toimii stage1 pumpun kanssa 14psi ahdot ok.
    Last edited by brainsurgery; 01-12-2016, 17:12.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Pelkkää E85:sta tankkiin?

    Tulipa tässä viikonloppua vasten mieleen alkoholihommat, että jos näin talvella, kun ajotapa rauhoittuu huomattavasti kesästä, niin rupeis tankkaan pelkkää viinaa? Siis tankkiin. Auto on täysin vakio tuota JBeetä lukuunottamatta. Kesällä tankkiin laitan vajaa 20litraa viinaa ja loput sitte 98ia ja päällä MAP5.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎