Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • puntalo
    replied
    Löytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.

    Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.

    Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
    2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
    2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check

    Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
    2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check

    Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.

    Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.

    Tässä logit:



    Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by poteroa View Post
    Otg kaapeli kyllä tulis halvemmaksi puhelimen kera, kuin ottaa iOS versio omaan 6S:ään adapterilla.
    Täsmälleen sama pohdinta täällä ollut pidemmän aikaa jo päällä. Toisaalta eipä noita logeja varmaan 15:ttä enempää tullu viime kesänä otettua, et se läppäri+piuha saanee kuitenki vielä kelvata..:think
    Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinen

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Onkos kellään vielä tota connect kittiä otettuna?

    Kovin kehuvat jenkkilässä sen simppelin sovelluksen ja tietty loggaamisen olevan mukavaa. Hinta vain aika suolainen tuolle adapterille.
    Eihän tuo tee muuta kuin on tulkkina sarjaliikenteelle Bluetoothin yli, jotenkin 140 taatelia bt 4.0 kalikasta on aika suolainen, päälle vielä ohjelma 20-27€ riippuen alustasta, (iOS/Android).

    Otg kaapeli kyllä tulis halvemmaksi puhelimen kera, kuin ottaa iOS versio omaan 6S:ään adapterilla.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by P33P33 View Post
    http://www.bimmerboost.com/showthrea...rogress/page32

    Ovat näköjään saaneet etanolia varten kylmäkäynnistyskarttoja valmiiksi. Tosin ei taida kellään olla vielä kokemusta oikeista arvoista. Muutamassa viikossa varmaan selvii mitä arvoja noihin pariin taulukkoon kannattaa syöttää. Luulen myös että noi kartat tulee jossain vaiheessa MHD:hen optioksi flashin yhteydessä.
    Ai kun hienoa

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by 135valtteri View Post
    Kokemuksia talvikäytöstä E25 tai E40 seoksella? Tuleeko ongelmia kylmästartin kanssa? Aamuisin on mahdollisuus saada auton piuhan päähän, mutta työpäivän jälkeen pitää kylmänä käynnistää. MHD softa, ei jb4:sta.

    Autoni on ns. Lämpimien maiden malli, mahtaaneeko olla erilainen huohotinjärjestelmä kuin eu-malleissa?


    Ovat näköjään saaneet etanolia varten kylmäkäynnistyskarttoja valmiiksi. Tosin ei taida kellään olla vielä kokemusta oikeista arvoista. Muutamassa viikossa varmaan selvii mitä arvoja noihin pariin taulukkoon kannattaa syöttää. Luulen myös että noi kartat tulee jossain vaiheessa MHD:hen optioksi flashin yhteydessä.

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    mulla nyki meno kylmällä koneella muutamat sadat metrit jo 30% mixillä mutta mulla on N55 niin voi pelittää erilailla mitä N54:think

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by yarski View Post
    Siis virta päälle 30s ajan ja sitten vasta startti ? Mitäs se virran päällä pitäminen tekee että auttaa ?
    Suuttimissa on kuulemma joku lämmitys niin auttaa käynnistyksessä kun pitää vähän aikaa virtoja päällä ja antaa niiden lämmetä.

    Leave a comment:


  • yarski
    replied
    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    ... Laita virta ja sytytys päälle 30s ajaksi ja vasta sit käyntiin jos ei muuten lähde...
    Siis virta päälle 30s ajan ja sitten vasta startti ? Mitäs se virran päällä pitäminen tekee että auttaa ?

    E25/40 varmaan vielä käynnistyy hyvin, mulla pätkii kyllä aluksi kun on joku 70% seos. Coldstarttia ei kyllä ole päällä että ehkä sais nyt kylmemmällä pitää vaikka 10s...

    Leave a comment:


  • Pohjoisen Poika
    replied
    Hyvin se lähtee pakkasella käyntiin. Laita virta ja sytytys päälle 30s ajaksi ja vasta sit käyntiin jos ei muuten lähde.

    Tuskin on muuta eroa kuin pieni lämmitysvastus. Sekin on aivan turha jos on occ paikalla.

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    Kokemuksia talvikäytöstä E25 tai E40 seoksella? Tuleeko ongelmia kylmästartin kanssa? Aamuisin on mahdollisuus saada auton piuhan päähän, mutta työpäivän jälkeen pitää kylmänä käynnistää. MHD softa, ei jb4:sta.

    Autoni on ns. Lämpimien maiden malli, mahtaaneeko olla erilainen huohotinjärjestelmä kuin eu-malleissa?

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Ei jb4 mitään vikaa ole, mutta ajat muuttuu ja minun mielestä mhd nyt on vain helpompi tapa lähteä tähän leikkiin mukaan.. Riippumatta siitä kummanko valitsee niin tuskin tulee pettymään.
    Samaa mieltä!
    Ja jos rehellisiä ollaan, niin JB4:lla yksinään ei saa kaikkea irti tuosta moottorista(varsinkin etanolin kanssa) eli on joka tapauksessa erittäin suositeltavaa laittaa vähintään se backend-flashi. Ihan senkin takia ois järkevintä hankkia ensin se MHD ja sitten JB4, jos sen vielä kokee tarpeelliseks.
    Toinen asia varsinkin automaattilaatikon kanssa on se, että ilman flashiä JB4:sen kanssa väännöt nousee reippaasti, mutta vaihdeloota luulee, että mennään vakiona. Muistan lukeneeni, että aiheuttanu mm. luistoa laatikossa. Tämän takia noissa backend-flasheissä muutetaan load targettia vastamaan paremmin toteutunutta vääntöä ahtojen noustessa.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Hiacella oli v5 kartta siinä dynossa.
    399/481 oli numerot tossa, stage1, dcit ja cp muina modeina. Teho-/vääntösuhde tosin tossa mielestäni jotenkin 'oudosti linjassa' ts. Noilla hevosilla yleensä vääntö siellä +100 Nm tuohon?
    Last edited by BFI18; 10-11-2016, 20:54.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Juu olen hyvin tietoinen v5 vähemmän nakutusherkistä kartoista, mutta noita karttoja ei ole käytetty enään akoihin nykyäänhän mennän jo v7 kartoissa jotka toimii täysin eri periaatteella kuin v5 että v6 kartat (load based).
    Tuo sage 1 on tarkoituksella kevyt kartta niille jotka ajavat täysin vakiolla autolla ja haluavat varmasti turvallisen ohjelmoinnin, kun taas stage1+ jolla Hiace todistetusti dynotti 399hp pelkkien filttereiden kanssa. Ei jb4 mitään vikaa ole, mutta ajat muuttuu ja minun mielestä mhd nyt on vain helpompi tapa lähteä tähän leikkiin mukaan.. Riippumatta siitä kummanko valitsee niin tuskin tulee pettymään.
    Hiacella oli v5 kartta siinä dynossa.

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Kannattaa lueskella n54techiltä näitä vertailuja.

    Esim. MHD v5 stage2 antoi 18psi punarajalle asti muokatuilla nakutustauluilla. Kulkee varmasti hyvin mutta tekeekö sitten kovinkaan hyvää moottorille pidemmän päälle? http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=37242

    MHD v6 stage1 taas sitten antoi saman tehdon kuin 335is vakiona. http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=40013

    Kyllä se JB4+MHD combo oikein käytettynä helpottaa auton säätämistä siten, että auton kestävyyskään ei heikkene liikaa.

    Täällä vielä 93 oktaanisten karttojen vertailu: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=40013
    Juu olen hyvin tietoinen v5 vähemmän nakutusherkistä kartoista, mutta noita karttoja ei ole käytetty enään akoihin nykyäänhän mennän jo v7 kartoissa jotka toimii täysin eri periaatteella kuin v5 että v6 kartat (load based).
    Tuo sage 1 on tarkoituksella kevyt kartta niille jotka ajavat täysin vakiolla autolla ja haluavat varmasti turvallisen ohjelmoinnin, kun taas stage1+ jolla Hiace todistetusti dynotti 399hp pelkkien filttereiden kanssa. Ei jb4 mitään vikaa ole, mutta ajat muuttuu ja minun mielestä mhd nyt on vain helpompi tapa lähteä tähän leikkiin mukaan.. Riippumatta siitä kummanko valitsee niin tuskin tulee pettymään.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Bmw92 View Post
    No mitään päätöstä en vielä ole tehnyt. Hyvin kyllä menee suunnitelmat uusiksi kun täällä käy lukemassa, sen verran hyvin tuota JB4 kauppaatte. Pakkohan se on myöntää että fiksu sijoitus se olisi ei siitä mihinkään pääse. Suurimman päänvaivan tuottaa varmaan tällähetkellä osaamattomuus ja tietämättömyys ja pelko siitä että hajotan jotain kallista onneksi on koko talvi aikaa lueskella ja miettiä että mikä se oma juttu nyt sitten on.
    Tällä foorumilla kaupataan käytettyä jb4+usb jotain reilu 300e. Nouki poies

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎