Löytyisikö täältä asiantuntija-apua ongelmaan joka on vaivannut autoa tässä jokusen päivän? Oma arvaukseni on lambda-anturi(t), mutta vielä en ole lähtenyt niitä vaihdatuttamaan.
Auto on BMW E90 LCI 335i xDrive N54, JB4, DCI, Alpina B3 TCU flash ja MHD JB4 pump backend flash. Liitteenä kaksi logia, toisessa map5, toisessa map1, 98:ia tankissa. Molemmat logit on otettu ajellessa kaupungissa hitaasti muun liikenteen seassa. Molemmissa ongelmat alkavat login loppuvaiheessa, jossa AFR ja AFR2 pomppaavat reilusti ylöspäin, jääden sille tasolle ja näiden välille jää myös kohtalainen ero verrattuna ennen ongelmaa.
Samalla CEL-valo syttyy ja käynti muuttuu tosi epätasaiseksi ja nämä vikakoodit ilmaantuvat:
2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control
2C2B Lambda probe in front of catalytic converter, system check
Toisella kerralla näiden kahden lisäksi tuli myös
2C6B Lambda probe behind catalytic converter, system check
Kaikki puolat on vaihdettu pari kuukautta sitten kun tuli pidemmissä vedoissa 4. ja 6. sylinterille satunnaisia misfirejä, puolien vaihdon jälkeen ne katosivat. Tulpat ovat ne mitä merkkihuollossa sinne edellisessä öljynvaihdossa laittoivat n. 15tkm sitten.
Kun vika tulee päälle, nollaan vikakoodit lennossa JB4 mobilella, AFRt putoavat samantien sille tasolle millä olivat ennen vian päälle tuloa ja CEL-valo häviää. Vika kuitenkin palaa parin päivän sisään ja/tai muutaman kymmenen ajetun kilometrin jälkeen.
Tässä logit:
Onko hyviä ehdotuksia vian syyksi ja millä korjata tilanne?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Originally posted by poteroa View PostOtg kaapeli kyllä tulis halvemmaksi puhelimen kera, kuin ottaa iOS versio omaan 6S:ään adapterilla.
Perkele ku ei otg+omena ei oo mahdollinen
Leave a comment:
-
-
Onkos kellään vielä tota connect kittiä otettuna?
Kovin kehuvat jenkkilässä sen simppelin sovelluksen ja tietty loggaamisen olevan mukavaa. Hinta vain aika suolainen tuolle adapterille.
Eihän tuo tee muuta kuin on tulkkina sarjaliikenteelle Bluetoothin yli, jotenkin 140 taatelia bt 4.0 kalikasta on aika suolainen, päälle vielä ohjelma 20-27€ riippuen alustasta, (iOS/Android).
Otg kaapeli kyllä tulis halvemmaksi puhelimen kera, kuin ottaa iOS versio omaan 6S:ään adapterilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by P33P33 View Posthttp://www.bimmerboost.com/showthrea...rogress/page32
Ovat näköjään saaneet etanolia varten kylmäkäynnistyskarttoja valmiiksi. Tosin ei taida kellään olla vielä kokemusta oikeista arvoista. Muutamassa viikossa varmaan selvii mitä arvoja noihin pariin taulukkoon kannattaa syöttää. Luulen myös että noi kartat tulee jossain vaiheessa MHD:hen optioksi flashin yhteydessä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 135valtteri View PostKokemuksia talvikäytöstä E25 tai E40 seoksella? Tuleeko ongelmia kylmästartin kanssa? Aamuisin on mahdollisuus saada auton piuhan päähän, mutta työpäivän jälkeen pitää kylmänä käynnistää. MHD softa, ei jb4:sta.
Autoni on ns. Lämpimien maiden malli, mahtaaneeko olla erilainen huohotinjärjestelmä kuin eu-malleissa?
Ovat näköjään saaneet etanolia varten kylmäkäynnistyskarttoja valmiiksi. Tosin ei taida kellään olla vielä kokemusta oikeista arvoista. Muutamassa viikossa varmaan selvii mitä arvoja noihin pariin taulukkoon kannattaa syöttää. Luulen myös että noi kartat tulee jossain vaiheessa MHD:hen optioksi flashin yhteydessä.
Leave a comment:
-
-
mulla nyki meno kylmällä koneella muutamat sadat metrit jo 30% mixillä mutta mulla on N55 niin voi pelittää erilailla mitä N54:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by yarski View PostSiis virta päälle 30s ajan ja sitten vasta startti ? Mitäs se virran päällä pitäminen tekee että auttaa ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pohjoisen Poika View Post... Laita virta ja sytytys päälle 30s ajaksi ja vasta sit käyntiin jos ei muuten lähde...
E25/40 varmaan vielä käynnistyy hyvin, mulla pätkii kyllä aluksi kun on joku 70% seos. Coldstarttia ei kyllä ole päällä että ehkä sais nyt kylmemmällä pitää vaikka 10s...
Leave a comment:
-
-
Hyvin se lähtee pakkasella käyntiin. Laita virta ja sytytys päälle 30s ajaksi ja vasta sit käyntiin jos ei muuten lähde.
Tuskin on muuta eroa kuin pieni lämmitysvastus. Sekin on aivan turha jos on occ paikalla.
Leave a comment:
-
-
Kokemuksia talvikäytöstä E25 tai E40 seoksella? Tuleeko ongelmia kylmästartin kanssa? Aamuisin on mahdollisuus saada auton piuhan päähän, mutta työpäivän jälkeen pitää kylmänä käynnistää. MHD softa, ei jb4:sta.
Autoni on ns. Lämpimien maiden malli, mahtaaneeko olla erilainen huohotinjärjestelmä kuin eu-malleissa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zoppa View PostEi jb4 mitään vikaa ole, mutta ajat muuttuu ja minun mielestä mhd nyt on vain helpompi tapa lähteä tähän leikkiin mukaan.. Riippumatta siitä kummanko valitsee niin tuskin tulee pettymään.
Ja jos rehellisiä ollaan, niin JB4:lla yksinään ei saa kaikkea irti tuosta moottorista(varsinkin etanolin kanssa) eli on joka tapauksessa erittäin suositeltavaa laittaa vähintään se backend-flashi. Ihan senkin takia ois järkevintä hankkia ensin se MHD ja sitten JB4, jos sen vielä kokee tarpeelliseks.
Toinen asia varsinkin automaattilaatikon kanssa on se, että ilman flashiä JB4:sen kanssa väännöt nousee reippaasti, mutta vaihdeloota luulee, että mennään vakiona. Muistan lukeneeni, että aiheuttanu mm. luistoa laatikossa. Tämän takia noissa backend-flasheissä muutetaan load targettia vastamaan paremmin toteutunutta vääntöä ahtojen noustessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostHiacella oli v5 kartta siinä dynossa.Last edited by BFI18; 10-11-2016, 20:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zoppa View PostJuu olen hyvin tietoinen v5 vähemmän nakutusherkistä kartoista, mutta noita karttoja ei ole käytetty enään akoihin nykyäänhän mennän jo v7 kartoissa jotka toimii täysin eri periaatteella kuin v5 että v6 kartat (load based).
Tuo sage 1 on tarkoituksella kevyt kartta niille jotka ajavat täysin vakiolla autolla ja haluavat varmasti turvallisen ohjelmoinnin, kun taas stage1+ jolla Hiace todistetusti dynotti 399hp pelkkien filttereiden kanssa. Ei jb4 mitään vikaa ole, mutta ajat muuttuu ja minun mielestä mhd nyt on vain helpompi tapa lähteä tähän leikkiin mukaan.. Riippumatta siitä kummanko valitsee niin tuskin tulee pettymään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostKannattaa lueskella n54techiltä näitä vertailuja.
Esim. MHD v5 stage2 antoi 18psi punarajalle asti muokatuilla nakutustauluilla. Kulkee varmasti hyvin mutta tekeekö sitten kovinkaan hyvää moottorille pidemmän päälle? http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=37242
MHD v6 stage1 taas sitten antoi saman tehdon kuin 335is vakiona. http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=40013
Kyllä se JB4+MHD combo oikein käytettynä helpottaa auton säätämistä siten, että auton kestävyyskään ei heikkene liikaa.
Täällä vielä 93 oktaanisten karttojen vertailu: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=40013
Tuo sage 1 on tarkoituksella kevyt kartta niille jotka ajavat täysin vakiolla autolla ja haluavat varmasti turvallisen ohjelmoinnin, kun taas stage1+ jolla Hiace todistetusti dynotti 399hp pelkkien filttereiden kanssa. Ei jb4 mitään vikaa ole, mutta ajat muuttuu ja minun mielestä mhd nyt on vain helpompi tapa lähteä tähän leikkiin mukaan.. Riippumatta siitä kummanko valitsee niin tuskin tulee pettymään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostNo mitään päätöstä en vielä ole tehnyt. Hyvin kyllä menee suunnitelmat uusiksi kun täällä käy lukemassa, sen verran hyvin tuota JB4 kauppaatte. Pakkohan se on myöntää että fiksu sijoitus se olisi ei siitä mihinkään pääse. Suurimman päänvaivan tuottaa varmaan tällähetkellä osaamattomuus ja tietämättömyys ja pelko siitä että hajotan jotain kallistaonneksi on koko talvi aikaa lueskella ja miettiä että mikä se oma juttu nyt sitten on.
Leave a comment:
-
Leave a comment: