335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • puntalo
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Tampereelle vaan pyörähtämään niin laitetaan race flash ja oikea alpinan vaihteistosofta, jos autossa on automaattivaihteisto.

    Taannoin kuin taas kerran tutustuin internetin ihmeelliseen maailmaan, huomasin että alpinan laatikkosoftat on kaikilla keskustelupalstoilla merkattu väärin.
    Kesällä laitettiin sun tallilla mullekin tuo Alpinan softa tähän e90 335i xDriveen. Taisit silloin kirjoitella jotain muistiinpanoja notepadiin ylös, muistatko menikö laatikkoon silloin 7615835-numerolla oleva softa vaiko 7603537? Hämärästi muistelen että alunperin piti laittaa tuo 7603537, mutta sitten todettiin että tuo 7615835 olisi oikeampi vaihtoehto?

    Laatikko on toiminut hienosti, ei siinä mitään, eikä paljon haukuttu D-tila itseäni ole häirinnyt. Ajelen sillä vain kun oikeasti on tarkoitus edetä rauhallisesti, muuten M-tilassa ja rattivaihteilla vaihdot. Vaihdot sekä ylös ja alas ovat ripeät ja rev matching nyt niin hyvä kuin tällaisella laatikolla voi olla.

    Leave a comment:


  • 135valtteri
    replied
    Apuja kaivataan,

    kohteena 135is, joka ei ole nyt toiminut MHD flashäyksen jälkeen.
    Prosessi meni ohjeiden mukaan, ja ilmoitti lopuksi prosessin onnistuneen normaalisti. Kun auton käynnistää humppaa se vain kierroksia 1000-1300 kierroksen välillä, eikä reagoi kaasuun.

    Vikakoodeja tallentaa MHD aplikaatioon seuraavasti,
    2CFB throttle valve adaptation value
    2D09 butterfly valve

    MHD:n softalla yritetty nollata kaasuläppä, ei vaikutusta. Moottorin vikavalo palaa ja kierrokset humppaa.

    Mitäs seuraavaksi?
    Ennen Flashia auto toimi normaalisti.


    EDIT, nyt toimii. Jääköt vaikka muistutukseksi muille. Akun varaustila pääsi putoamaan liian lepsun laturin takia liian alas flashäyksen aikana, nyt homma ok. Kivasti tuli paukkua lisää.
    Last edited by 135valtteri; 03-10-2016, 23:44. Reason: Ongelma ratkesi

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Öljynsyönti on noin litra 15tkm välein. Ja ei ihan varmaa tietoa km-määrästä turboille, koska auton mukana tuli nippu kuitteja ja muutama niistä viittaa turbo(jen) vaihtoon.
    Noh, eikös kohta ole taas kk-rahapäivä, niin meinaisin ottaa varaturbot pyörimään hyllyn sen kunniaksi.


    Originally posted by brainsurgery View Post
    No mulla alkoi syömään öljyä aika paljon niin siinä vaiheessa pistin vaihtoon

    Paljos sulla olikaan turboilla ajettu?

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Kiitti!
    Eli sitte ku turbot kilahtaa niin tuskimpa tulee tapahtumaan huomaamatta... : Raikas vihellys sieltä jo kuuluu ja hukkaporttien rallatuskin on päällä (kylläkin säädetty pois)

    Boost safetyä siis rukataan ja viinan määrää tuskin hyödyttää enää nostaa.

    Jeba.
    No mulla alkoi syömään öljyä aika paljon niin siinä vaiheessa pistin vaihtoon

    Paljos sulla olikaan turboilla ajettu?

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Kiitti!
    Eli sitte ku turbot kilahtaa niin tuskimpa tulee tapahtumaan huomaamatta... : Raikas vihellys sieltä jo kuuluu ja hukkaporttien rallatuskin on päällä (kylläkin säädetty pois)

    Boost safetyä siis rukataan ja viinan määrää tuskin hyödyttää enää nostaa.

    Jeba.

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Eipä tuossa mitään ihmeellistä näy. Ei vaikuttaisi ainakaan ahtovuotoja olevan. Matalapainepumppu alkaa käydä välillä vähän rajoilla ja trimmitkin on jo suht korkeina välillä. Eli flashia ja stage 1/2 bensapumppua kehiin

    Nosta boost safety vaikka 20psi aluksi, niin ehkä ei heitä enää map4:lle kiihdytyksissä. Saattaa olla, että ahtaa välillä yli tuon 18psi rajan, niin tiputtaa map4:lle.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    ...jatkoa veheltelyyn:
    Tässäpä pikku pätkä, tankissa 25-30% viinaa, MAP5, vetää normaalisti. Voisko vihellys tulla jostakin painevuodosta vai sulkeeko tämä lähes 17PSI ahtaus sen pois?
    Vedin 5 täyskaasuvetoa kakkoselta aina neloselle asti ja käyrän huippu sen jälkeen

    Kommenttejä, kiitos.
    Eipä tuossa mitään ihmeellistä näy. Ei vaikuttaisi ainakaan ahtovuotoja olevan. Matalapainepumppu alkaa käydä välillä vähän rajoilla ja trimmitkin on jo suht korkeina välillä. Eli flashia ja stage 1/2 bensapumppua kehiin

    Nosta boost safety vaikka 20psi aluksi, niin ehkä ei heitä enää map4:lle kiihdytyksissä. Saattaa olla, että ahtaa välillä yli tuon 18psi rajan, niin tiputtaa map4:lle.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    ...jatkoa veheltelyyn:
    Tässäpä pikku pätkä, tankissa 25-30% viinaa, MAP5, vetää normaalisti. Voisko vihellys tulla jostakin painevuodosta vai sulkeeko tämä lähes 17PSI ahtaus sen pois?
    Vedin 5 täyskaasuvetoa kakkoselta aina neloselle asti ja käyrän huippu sen jälkeen

    Kommenttejä, kiitos.
    Tässä WarHeadin logi: http://datazap.me/u/brainsurgery/log...log=0&data=1-4

    Leave a comment:


  • larippa
    replied
    Mikäli turbot sanovat sopimuksensa irti, niin minkälaista setuppia porukka suosittelee täällä? Ulkomaalaisilta foorumeilta kun olen yrittänyt lukea kokemuksia aftermarket turboista, niin kovin kirjavia mielipiteitä tuntuu olevan.... Single? Twinit? Hybridi? Modatut orkkikset? pumput? PI? TBI?

    Originally posted by miyli View Post
    Uutta isompaa puhallinta vaan tilaukseen Ja Kulkee vielä paremmin Ja ilman rallatuksia.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by larippa View Post
    Joo toi hukkaportti algoritmi tuntui auttavan joksikin aikaa mutta viimeaikoina rallatus jatkanut. En viitsi alkaa äänen takia muuttamaan asetuksia kun kulkee kuitenkin tosi hyvin, ikkunat kiinni vaan ajeltava
    Uutta isompaa puhallinta vaan tilaukseen Ja Kulkee vielä paremmin Ja ilman rallatuksia.

    Leave a comment:


  • larippa
    replied
    Joo toi hukkaportti algoritmi tuntui auttavan joksikin aikaa mutta viimeaikoina rallatus jatkanut. En viitsi alkaa äänen takia muuttamaan asetuksia kun kulkee kuitenkin tosi hyvin, ikkunat kiinni vaan ajeltava

    Originally posted by brainsurgery View Post
    Laita sieltä future use D:stä rallatus pois päältä, jos ei vielä ole

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Se on sen merkki, että jotain tapahtuu!

    Originally posted by larippa View Post
    Ei äänillä rajaa kun N54:sella ajaa...
    Ahtimet ulisee kiihdyttäessä, moottorijarrussa hukkaportit rallattaa ja käynnistyksessä hydrauliset nostajat ääntelee

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by larippa View Post
    Ei äänillä rajaa kun N54:sella ajaa...
    Ahtimet ulisee kiihdyttäessä, moottorijarrussa hukkaportit rallattaa ja käynnistyksessä hydrauliset nostajat ääntelee
    Laita sieltä future use D:stä rallatus pois päältä, jos ei vielä ole

    Leave a comment:


  • larippa
    replied
    Ei äänillä rajaa kun N54:sella ajaa...
    Ahtimet ulisee kiihdyttäessä, moottorijarrussa hukkaportit rallattaa ja käynnistyksessä hydrauliset nostajat ääntelee

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    ...jatkoa veheltelyyn:
    Tässäpä pikku pätkä, tankissa 25-30% viinaa, MAP5, vetää normaalisti. Voisko vihellys tulla jostakin painevuodosta vai sulkeeko tämä lähes 17PSI ahtaus sen pois?
    Vedin 5 täyskaasuvetoa kakkoselta aina neloselle asti ja käyrän huippu sen jälkeen

    Kommenttejä, kiitos.
    Laita ne .csv filet.

    Leave a comment:


  • WarHead
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Vaatisi kyllä logia tämäkin...
    ...jatkoa veheltelyyn:
    Tässäpä pikku pätkä, tankissa 25-30% viinaa, MAP5, vetää normaalisti. Voisko vihellys tulla jostakin painevuodosta vai sulkeeko tämä lähes 17PSI ahtaus sen pois?
    Vedin 5 täyskaasuvetoa kakkoselta aina neloselle asti ja käyrän huippu sen jälkeen

    Kommenttejä, kiitos.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X