Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i (N54) ja JB4 part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reco
    Bimmer Rookie
    • Jul 2019
    • 43
    • Janakkala

    Originally posted by alfaromeo View Post
    Juuri näin. JB4 asetukset kaikki defaulttiin. Itse huomasin, että tuo JB4 asetus "alternative anti-rattle" poistaa aika tehokkaasti sirinän Se on itsellä ruksitettuna.

    Ilmeisesti tuo FF arvo on täysin turha seurattava. Se adaptoituu automaattisesti WGDC mukaan.
    Ei se turha arvo ole, siitä hyvin näkee kuinka paljon kone joutuu työskennellä saavuttaakseensa ahto targetin. Esim. jos se yllättäen alkaa kasvaa voi olettaa jossain olevan ahtovuotoa tai alipaineet karkaa jostain sekä jos kaksi aiempaa ei ole ongelma alkaa hukkaportit olla lopussa, vailla säätöä tai solenoidit on kaput.
    Tähän kait karkea sääntö on alle 100 on ihan ok ja yli 100 kertoo ongelmista. Toki se kertoo myös sen jos turboilta vain pyydetään liikaa mutta sen näkee myös sitten imuilman lämmöistä.
    ex 07 E92 335iA

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      Originally posted by reco View Post
      Ei se turha arvo ole, siitä hyvin näkee kuinka paljon kone joutuu työskennellä saavuttaakseensa ahto targetin. Esim. jos se yllättäen alkaa kasvaa voi olettaa jossain olevan ahtovuotoa tai alipaineet karkaa jostain sekä jos kaksi aiempaa ei ole ongelma alkaa hukkaportit olla lopussa, vailla säätöä tai solenoidit on kaput.
      Tähän kait karkea sääntö on alle 100 on ihan ok ja yli 100 kertoo ongelmista. Toki se kertoo myös sen jos turboilta vain pyydetään liikaa mutta sen näkee myös sitten imuilman lämmöistä.
      Itselläni turbojen vaihto vaikutti siten, että ahdot napsahti targrttiin 1000rpm aikaisemmin, luultavasti johtuen huonosti tiivistyvistä hukkaporteista. En nyt muista mitä jb arvot oli ennen ja jälkeen.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1234
        • Kainuu

        Originally posted by reco View Post
        Niin seuraa ja seuraa, kun se FF arvo on lähes suora viiva alussa sekä wgdc yläpuolella ja samaan aikaan opittu FF arvo näyttää olevan 99 vaikka hyvin pääsee ahto targettiinsa. Suosittelisin kokeileen palauttaan noin takaisin vakio arvoihin 60 sekä 80 ja katsomaan miten kone toimii niillä.
        Matalammalla WGDP arvolla adaption pysyy alle sadan mutta 60 nousee reilusti yli sadan.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1234
          • Kainuu

          Originally posted by makebm5 View Post
          Matalammalla WGDP arvolla adaption pysyy alle sadan mutta 60 nousee reilusti yli sadan.
          Tänään veto 20/10(b/e) seoksella. Asetukset laittelin suositeltuihin takaisin.
          Näyttää siltä että vedon alkuosassa tuo avg ign käy yli neljän ja palaa sitten kolmosen pintaan. Yrittäneekö sitten nakuttaa alussa.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1234
            • Kainuu

            Näköjään tässä tullut ajeltua huomaamatta rattivalikon asetuksella 4/3 eli OEM flash modella...:think
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • alfaromeo
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2019
              • 258
              • Suomi

              Originally posted by makebm5 View Post
              Näköjään tässä tullut ajeltua huomaamatta rattivalikon asetuksella 4/3 eli OEM flash modella...:think
              Ihmekkös on arvot omituisia
              E92 335ia
              F11 535ia

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1234
                • Kainuu

                Originally posted by alfaromeo View Post
                Ihmekkös on arvot omituisia
                Muistakin nyt että jostain syystä meni transport mode päälle ja seikkailin tuolla valikossa alkukesästä niin siitä asti lienee väärä asetus ollut päällä.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1234
                  • Kainuu

                  3-4 vetoa otettu nyt oikealla ohjelma asetuksella. Muuten näyttää hyvältä mutta avg ign arvo kiipesi jo 4,4.
                  Mistä lähteä selvittämään tuota vai kannattaako jotain nollausta koittaa?
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • alfaromeo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2019
                    • 258
                    • Suomi

                    Adaptioiden resetti vois olla paikallaan. JB4 valikko 1 - 4 tai sitten yksitellen MHD softalla nollaa kaikki. Itse juuri nollasin jb4 kautta, kun tuo "oscillation" on läsnä edelleen... Nyt on aika hyvä verrattuna aiempaan.
                    E92 335ia
                    F11 535ia

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1234
                      • Kainuu

                      Eipä nollannut 1-4 valikosta vaikka pari kertaa koitin. Avg ign on ja pysyy 4.4 astetta.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • alfaromeo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2019
                        • 258
                        • Suomi

                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Eipä nollannut 1-4 valikosta vaikka pari kertaa koitin. Avg ign on ja pysyy 4.4 astetta.
                        Hmm :think Jostain syystä siis sytkä on todella aikaisella. Yleensä nimenomaan johtuu matalasta oktaanista, eli alkaa nakuttamaan ja aikaistaa sytkää ja näin ollen ahdot laskevat myös. Mystinen homma...
                        E92 335ia
                        F11 535ia

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1234
                          • Kainuu

                          Originally posted by alfaromeo View Post
                          Hmm :think Jostain syystä siis sytkä on todella aikaisella. Yleensä nimenomaan johtuu matalasta oktaanista, eli alkaa nakuttamaan ja aikaistaa sytkää ja näin ollen ahdot laskevat myös. Mystinen homma...
                          Niin siis en saanut nollattua ollenkaan tuota. Jossain oli että MAPin vaihtaminen nollaisi tuon mutta ei näytä nollaavan.
                          Vanhoja lokeja katsoin alkukesältä niin siellä oli pari astetta tuo arvo.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • alfaromeo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2019
                            • 258
                            • Suomi

                            Nollaa MHD:n kautta kaikki yksitellen ?
                            E92 335ia
                            F11 535ia

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 502
                              • Kouvola

                              Originally posted by alfaromeo View Post
                              Hmm :think Jostain syystä siis sytkä on todella aikaisella. Yleensä nimenomaan johtuu matalasta oktaanista, eli alkaa nakuttamaan ja aikaistaa sytkää ja näin ollen ahdot laskevat myös. Mystinen homma...
                              Voiko nakutusantureiden kunnon jotenkin todeta, ettei olisi siellä jotain?
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • makebm5
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2009
                                • 1234
                                • Kainuu

                                Nakutus anturi voisi olla hyvä veikkaus. Auto vetää oikeastaan hyvin muissa ajotilanteissa paitsi kaasu pohjassa 2 500- 3 500 rpm välissä jossa avg ing arvokin yleensä kasvaa ja sen jälkeen laskee alaspäin.
                                Samassa välissä sylinteri kohtainen sytytysennakko myös elää sitten että 1 pytty menee omissa maailmoissaan ja 2-6 omassa. Sitten nuo alkaa elämään samaa tahtia taas.
                                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎